Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » ma aug 29, 2016 10:04 pm

Ajaciedjuh schreef:11 miljoen, bijna rond (Telesport)
Koooopie!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma aug 29, 2016 11:08 pm

Zo vlug al :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 30, 2016 2:05 am

Ajax en FC Twente akkoord over transfer Ziyech
Hakim Ziyech trekt dinsdagmiddag om 16.00 uur het shirt van Ajax over zijn schouders en zet dan na slopende weken zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2021.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2016 5:53 am

Telesport
Deal voor 11 miljoen
Ajax en FC Twente bereiken een akkoord over transfer Ziyech

Hakim Ziyech trekt vanmiddag om vier uur het shirt van Ajax over zijn schouders en zet dan na slopende weken zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2021. Alleen de medische keuring deze ochtend scheidt hem nog van dat moment. ,,Maar ik ben nu al trots op de volgende stap in mijn carrière, ik wil mooie dingen gaan bereiken’’, aldus de 23-jarige voetballer van het jaar in Marokko.

Gewanhoopt heeft de sterspeler van FC Twente nooit, maar hij weet wel dat zijn geduld lang op de proef is gesteld en dat hij op alle fronten het hoofd koel heeft moeten houden. Terwijl aan de ene kant nog elke dag topprestaties van hem worden verwacht, werd er achter de schermen en boven zijn hoofd een keihard gevecht om zijn handtekening gevoerd.

Voor een bedrag van elf miljoen euro heeft Ajax de belangrijkste en in de ogen van de supporters meest creatieve aankoop voor het seizoen 2016-2017 binnen. Technisch directeur Marc Overmars stond in de laatste uren van de onderhandelingen niet meer toe dat Swansea City, Burnley, Fenerbahçe of Anderlecht zich nog in de strijd om de meest begeerde voetballer in de Eredivisie zouden mengen.

Als het aan FC Twente had gelegen, zouden er juist wél onderhandelingen met vooral de Britse Premier League-clubs op gang zijn gekomen. In Engeland is aanzienlijk meer geld in de markt en met een beetje geluk zouden de tukkers enkele miljoenen meer hebben gebeurd.

Maar de directie van FC Twente realiseerde zich dat Ziyech het recht heeft om zijn eigen toekomst te bepalen en niet kon worden gedwongen om voor een degradatiekandidaat in de Premier League te kiezen. Die druk van de speler zat gisteren de hele dag op de scherpe onderhandelingen tussen Ajax en FC Twente.

Delegaties van beide clubs – financieel directeur Jeroen Slop, technisch directeur Marc Overmars namens de Amsterdammers en Jan van Halst, Ted van Leeuwen en Onno Jacobs namens FC Twente – ontmoetten elkaar in het midden van het land.

Ajax had zondag het eerste bod van 8 miljoen euro al verhoogd naar 9 miljoen. In de ogen van FC Twente lang niet genoeg. Maar richting de 14 of 15 miljoen wensten Overmars en de andere beleidsbepalers in de ArenA onder geen beding te gaan. Aan het eind van de dag zat Ajax op 10,5 miljoen euro en was FC Twente gezakt naar 11,5 miljoen euro. Het bood een mooi inkijkje in de besprekingen tussen twee clubs, die uiteindelijk in de late avond nog een miljoentje moesten oplossen.

Dat FC Twente met alle geweld wilde vasthouden aan een bedrag van 11,5 miljoen euro was deels begrijpelijk, aangezien zo'n 40% van het totale bedrag wegvloeit naar het kamp-Ziyech en zijn oude club SC Heerenveen. De club uit Enschede voelde zich gedwongen zeker 8 miljoen over te houden aan de transfer, om zo de beloofde garantstelling van een groep investeerders niet aan te hoeven spreken.

Al die tijd was Ziyech samen met zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli – al in Amsterdam voor een mogelijk snelle keuring - rustig in afwachting van de ontwikkelingen. In negen van de tien gevallen vragen clubs dan bij het laatste financiële verschil aan de speler of die zijn aandeel in de transfer wil opgeven. Zo ook in dit geval. Maar Ziyech heeft de afgelopen jaren bij FC Twente juist geen amok gemaakt en zich met ziel en zaligheid voor de club ingezet omdat hij wist dat hij recht had op een deel van een toekomstige transfer.

De speler heeft in moeilijke periodes in Enschede onder grote druk gestaan, stond als aanvoerder voor alle camera’s als het bestuur niet thuis gaf en bleef onder alle omstandigheden loyaal aan FC Twente. Sportief hield hij de club bovendien nog eens in z’n eentje overeind met een zee aan doelpunten, assists en sterke optredens in een elftal dat om hem heen totaal ontmanteld werd.

Het is ook niet zo dat Ziyech vijf of tien miljoen euro zou gaan opstrijken, zoals grote spelers in Engeland, Duitsland of Spanje bij transfers meemaken. Hij wil slechts ontvangen, waar hij gelet op de afspraken van enkele jaren terug recht op heeft.

De speler heeft zich in de besprekingen met Ajax ook meteen loyaal opgesteld. Door de goede klik op de eerste avond met trainer Peter Bosz had hij geen enkele behoefte om in te gaan op uitnodigingen voor besprekingen bij de Britse clubs die plotseling hun interesse verhoogden.

Ziyech maakt een sportieve keuze en denkt juist onder Bosz het voetbal te gaan spelen dat bij hem past. In de resterende interlandperiode kan hij zijn verhuizing regelen en zich voorbereiden op de volgende stap in zijn loopbaan, die nu pas goed op gang gaat komen
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 30, 2016 6:06 am

VERPLAATSEN!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2016 6:19 am

LucaS schreef:Het wordt Swansea, zelfs dit verkloten onze JC academy academici
Als t was mislukt was t Cruijff's schuld geweest :neutral.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2016 6:25 am

Nee, als het was mislukt was het de schuld van Overmars en Slop geweest
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 30, 2016 6:59 am

Lekker wakker worden dit hoor. Eindelijk een speler van klasse, samen met Traore.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 30, 2016 7:05 am

Over een bizar dossier gesproken....

We wachten nog even de bevestiging van Ajax af, Lionel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2016 7:15 am

Transfers zien er goed uit dit jaar! Nu hopen dat Bosz ze aan het voetballen krijgt en de juiste samenstelling gevonden krijgt.

Maar we zijn nog niet klaar: er komt schijnbaar nog een flankspeler bij en er zullen er nog wel een aantal weggaan.

Ook opmerkelijk: als Ziyech niet doorgegaan was, dan was Ajax vol voor Victor Vázquez gegaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 30, 2016 7:16 am

LucaS schreef:Nee, als het was mislukt was het de schuld van Overmars en Slop geweest
Precies. Ik denk ook dat ze redelijk ver zijn gegaan (in de persoonlijke eisen), want anders was die jongen nog naar Swansea of Burnley ofzo gegaan.

De transfersom valt me nog mee. Ik hoop dat die jongen het waar kan maken, want hij wordt nu overal bestempeld als de Messias. Dat kan alleen maar tegenvallen.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 30, 2016 7:21 am

Als je puur de leeftijd en ervaring bekijkt is dit niet het jaar waar we het verschil gaan zien. Ik denk in de winterstop een evaluatie doen en evt ervaring kopen dan moet er wel ruim van te voren worden ingeschat wat mogelijk is en niet met dit zooitje wat zich TH noemt. Ik denk dat Pisvee dat toch beter heeft gedaan voor de toekomst en reken er op dat Klaassen zal vertrekken volgend seizoen of in de winter

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 30, 2016 8:08 am

Los van zijn technische kwaliteiten en spelinzicht, een beetje karakter erbij kon deze groep ook wel gebruiken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano

Bericht door Mano » di aug 30, 2016 8:15 am

Kunnen we zeggen dat Ziyech een carrièreplan heeft?
Swansea, Fenerbache, hij had veel meer geld kunnen verdienen maar koos toch voor Ajax.

Branie, grote bek, maar wel een missie. :confused.gif: Dat waardeer ik wel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 30, 2016 8:38 am

Exact. Is ook nooit met modder gaan gooien. Altijd blijven presteren. Topaankoop.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2016 9:10 am

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 30, 2016 9:27 am

LucaS schreef:Nee, als het was mislukt was het de schuld van Overmars en Slop geweest
Zou kunnen, ze zouden in ieder geval de schuld krijgen, maar waarom had Ziyech niet liever naar Swansea gegaan of naar Fenerbahce? De speler heeft een grote inbreng in waar hij gaat voetballen (als enige inbreng?) en de Turkse en Nederlandse competitie staan qua ranking nu na elkaar, zo groot is het verschil dus niet, al valt komend seizoen het verreweg het beste jaar voor Nederland af (http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2016.html) en de Engelse competitie wordt veel hoger aangeschreven, ik kan me de stap naar Engeland wel voorstellen.

Ziyech had ook voor Feyenoord kunnen kiezen, Twente zou dan geen transfersom hebben verlangd en hij zou zijn eigen salaris regelen, want wie wil er niet bij Feyenoord spelen?

Ben ik blij dat hij voor Ajax heeft gekozen? Weet ik niet, ik weet niet of hij bij het Ajaxspel past, of hij in staat is Ajax beter te laten voetballen, of hij tegen de druk in de media op kan, want na (maximaal) drie weken begint het afkraken van een Ajax-aanwinst.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 30, 2016 9:27 am

Echte Ajacied die jongen... https://www.youtube.com/watch?v=sivAZt5cGbU

Pijnlijk filmpje. Misplaatste aankoop. We hebben met Nouri een echte Ajax jongen die veel beter kan worden. Waar is de tijd dat we grote talenten gewoon de kans gaven?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 30, 2016 9:31 am

Ja laten we het aankoopbeleid afstemmen of de spelers voor de 'juiste' club hebben gejuicht in het verleden. Infantiel gelul. :excited.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di aug 30, 2016 9:32 am

InnerHarbour schreef:Ja laten we het aankoopbeleid afstemmen of de spelers voor de 'juiste' club hebben gejuicht in het verleden. Infantiel gelul. :excited.gif:
+1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 30, 2016 9:59 am

Mano schreef:
InnerHarbour schreef:Ja laten we het aankoopbeleid afstemmen of de spelers voor de 'juiste' club hebben gejuicht in het verleden. Infantiel gelul. :excited.gif:
+1
+2
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di aug 30, 2016 10:14 am

Nou maar hopen dat Bosz het niet gaat verkloten.Heb het idee dat deze jongen oprecht trots is om bij AJAX te mogen voetballen.Mocht het inderdaad zo zijn, geloof een tijd terug op dit forum besproken, dat deze jongen(s) een gebruiksaanwijzing hebben ( en ze je ze niet in hun trots moet raken, te kakken moet zetten ) hoop ik dat Bosz de moeite neemt om die te lezen.
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 30, 2016 10:49 am

Er is echter wel een gevaar met deze transfer aangezien deze wordt geforceerd door t TH en Bosz hem helemaal niet wilt.

Wilcao

Bericht door Wilcao » di aug 30, 2016 11:06 am

Ik ben blij met deze transfer, maar de verdediging blijft zo wel nog het pijnpunt. Ik ben benieuwd of daar nog iets aan gedaan gaat worden. Al ben ik bang dat Ajax "klaar" is voor deze periode.

Mano

Bericht door Mano » di aug 30, 2016 11:07 am

WP_LeGeNd schreef:Er is echter wel een gevaar met deze transfer aangezien deze wordt geforceerd door t TH en Bosz hem helemaal niet wilt.

Bosz wil em niet? :confused.gif:
Wie of wat meld dat dan?

Plaats reactie