Anwar El Ghazi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 7:09 am

Wens zal de vader van de vrees zijn. Ziyech in een vrije rol op rechts, Cerny doorschuiven vanuit Jong Ajax naar de reservebank.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2016 7:30 am

Benieuwd wat er vandaag nog gebeurd. Voor dat bedrag en de ontevredenheid die bij El Ghazi heerst, is de kans zeer groot dat hij nog vertrekt. Hopelijk hebben ze niet alles op Bailey gezet.

Opvallend overigens dat dit bedrag via de telegraaf naar buiten komt..... Mijn inschatting (waren al eerder signalen over): Ajax wil van hem af.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Iniesta » wo aug 31, 2016 8:25 am

El Ghazi weg, Ziyech binnen met gesloten beurs, dit is wel top gehandeld van Overmars.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Duke » wo aug 31, 2016 9:32 am

Ajaciedjuh schreef:Benieuwd wat er vandaag nog gebeurd. Voor dat bedrag en de ontevredenheid die bij El Ghazi heerst, is de kans zeer groot dat hij nog vertrekt. Hopelijk hebben ze niet alles op Bailey gezet.

Opvallend overigens dat dit bedrag via de telegraaf naar buiten komt..... Mijn inschatting (waren al eerder signalen over): Ajax wil van hem af.
Mike Verweij is door de Telegraaf uitgeleend aan Ajax. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 10:06 am

Lekkere deal van Overmars, een afkoop van maar 12 miljoen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » wo aug 31, 2016 10:09 am

Ik vind 12 miljoen voor een nauwelijks presterende/overschatte rechtsbuiten een boel geld.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2016 10:31 am

Waar is El G. op dit moment? Bij een jeugdselectie o.i.d. of al ergens in Italië, want hij zal toch gekeurd moeten worden, er zal worden onderhandeld de handtekeningen moeten binnen zijn enz.

Het kan snel gaan, maar het zou mij niet verbazen als hij, noodgedwongen? blijft. Wil hij niet meer bij Ajax spelen? Vreest hij de bank? Is hij te trots voor een reserverol? Slaat hij zich hoger aan dan de eredivisie? Als dat allemaal onjuist is, waarom vertrekken? Ajax wil van hem af? Dan zal de transfersom omlaag gaan, maar dan nog moet zich een club melden waar hij zin in heeft en ik denk niet dat (niveau-)RM komt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 10:34 am

Lijkt me uitgesloten dat er een club is die meer dan 8 miljoen voor El Ghazi neerlegt, hij heeft immers sinds zijn debuut in Ajax 1 geen enkele progressie gemaakt. Daarom kun je beter Zyech en Cerny een kans geven, en zou een vertrek van AEG alleen maar gunstig zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Duke » wo aug 31, 2016 10:35 am

Voorlopig is er nog geen sprake van een transfer, en het feit dat de spelers (waaronder El Ghazi) onderweg zijn voor interlandvoetbal zal het niet makkelijker maken om het snel rond te maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Jöhnk » wo aug 31, 2016 10:43 am

Voor dat soort problemen vinden clubs altijd wel een oplossing. ik heb alleen de indruk dat Ajax hem vooral graag wil verkopen en dat het met de interesse wel meevalt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door peter » wo aug 31, 2016 4:13 pm

‘Ik wil helemaal niet weg bij Ajax, de mooiste club van Nederland’

Woensdag, 31 augustus 2016 om 17:11
Anwar El Ghazi blijft de komende uren waar hij is. De flankspeler van Ajax zou nog de mogelijkheid hebben om weg te gaan uit Amsterdam en De Telegraaf schreef woensdagmorgen dat er belangstelling zou zijn vanuit de Spaanse en Italiaanse competitie. Met een speciaal statement op Twitter maakt El Ghazi echter vakkundig een einde aan de geruchten.

image: http://static.voetbalzone.nl/images/pho ... 352735.jpg

/
“De media draaien weer overuren. Ik ook, maar dan bij Jong Oranje en Ajax! Door hard te werken wil ik het vertrouwen terug winnen en de echte Anwar laten zien. Ondanks dat het nu slechter met mij gaat bij Ajax wil ik helemaal niet weg bij de mooiste club van NL. Ik ben nog steeds in ontwikkeling en leer dagelijks bij, dus Ajax is voorlopig nog niet van mij af!”, kondigt El Ghazi strijdbaar en hoopvol aan.

De 21-jarige aanvaller debuteerde twee seizoenen geleden en viel meteen op met negen doelpunten. Vorig jaar kwamen daar nog eens elf treffers in de Eredivisie bij. Peter Bosz stelde El Ghazi dit seizoen driemaal op in de basis, maar zag de vleugelspeler nog niet tot scoren komen. Wat de aanvaller zelf betreft blijft hij voorlopig dus gewoon strijden voor zijn plek in Amsterdam.


Lees meer op www.voetbalzone.nl
En ook El Ghazi wil dus helemaal niet weg.

En zo gaat dus niemand weg. :biggrin.gif:

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 4:16 pm

Klasse Anwar!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 4:25 pm

Transfer van Ziyech met terugwerkende kracht natuurlijk wel belachelijk. We hebben een shitload aan spelers op dezelfde positie en de pijnpunten zijn niet aangepakt.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 31, 2016 4:27 pm

Alexander schreef:Transfer van Ziyech met terugwerkende kracht natuurlijk wel belachelijk. We hebben een shitload aan spelers op dezelfde positie en de pijnpunten zijn niet aangepakt.
Ziyech is beter dan de spelers die nu op die positie staan, ben blij met zijn komst!

Goede reactie van Anwar, hopelijk komt hij snel weer uit deze vorm dip!

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 31, 2016 4:34 pm

Zeker een mooie reactie. Concurrentie zal die jongens alleen maar goed doen. En als er eentje afvalt, dan valt er eentje af. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2016 4:51 pm

Klasse reactie, net als die van Bazoer. Het zit wel goed met de mentaliteit bij die 2!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2016 5:06 pm

LucaS schreef:Klasse reactie, net als die van Bazoer. Het zit wel goed met de mentaliteit bij die 2!
Nu weer in vorm geraken! Maar, inderdaad mooie statements. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Sandro » wo aug 31, 2016 5:08 pm

Mediatraining?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » wo aug 31, 2016 5:20 pm

Gaizka1985 schreef:
Alexander schreef:Transfer van Ziyech met terugwerkende kracht natuurlijk wel belachelijk. We hebben een shitload aan spelers op dezelfde positie en de pijnpunten zijn niet aangepakt.
Ziyech is beter dan de spelers die nu op die positie staan, ben blij met zijn komst!
Alexander heeft het niet zo op Ziyech dat moge zo langzamerhand duidelijk zijn, die ziet liever die speeltuinvoetballer uit de jeugd.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2016 5:56 pm

Ik zie dat ook ja. Wat is volgens jou het probleem met Ziyech, Alexander?

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 6:02 pm

Mijn probleem met Ziyech is dat we voor het middenveld al Klaassen, Sinkgraven, Gudelj, Bazoer, Schone, Serero, Beek, De Jong en Nouri hebben. Daarbij wordt nu ook Riedewald op gezet. Sinkgraven is vorig jaar voor 8 miljoen gehaald, Gudelj voor 7 miljoen. We hebben dus al 10 spelers voor 3 posities. Vinden jullie dat zelf niet wat veel?

We hebben een hele beperkte linksback en een linksbuiten zonder diepgang (en die ook nog continu geblesseerd is). Is het dan niet logischer om je geld daarin te investeren?

Daarbij, wat is je verhaal naar de jeugd? Je investeert jarenlang in Nouri en Beek, maar geeft ze geen kans. Je haalt vorig jaar de Jong, maar geeft hem geen kans. Deze jongens leveren al tijden, maar komen er niet tussen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 6:26 pm

Ik ben met je eens dat we een beperkte linksbuiten en linksback hebben, maar dat staat natuurlijk los van de komst van Ziyech. Ajax heefy geld zat, dus als het besef er was dat versterking nodig is, dan was die versterking er gekomen, mits er versterking gevonden was. Degene die hier faalt is dus Marc Overmars met zijn team.

Wat betreft het overschot aan middenvelders is Ziyech niet het probleem, maar de middenvelders die (nog) niet goed genoeg zijn voor Ajax. Dat geldt namelijk voor het gros. Spelers als Sinkgraven en Gudelj hadden nooit gehaald moeten worden. Jongens als Nouri en Van de Beek moet je ervaring op laten doen bij Willem II, Heerenveen, etc. Stel Overmars krijgt een buitenkansje om Messi voor een zacht prijsje over te nemen, dan zeg je toch ook geen nee omdat je Younes al hebt?
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door brigade zuid » wo aug 31, 2016 6:27 pm

Alexander schreef:Klasse Anwar!
Idd, alleen had ik het niet erg gevonden als hij wel was vertrokken voor een mooi bedrag. Ik zie in hem geen sterkhouder voor de komende jaren

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2016 6:36 pm

Giacomo Puccini schreef:..... Spelers als Sinkgraven en Gudelj hadden nooit gehaald moeten worden.....

....Stel Overmars krijgt een buitenkansje om Messi voor een zacht prijsje over te nemen, dan zeg je toch ook geen nee omdat je Younes al hebt?
Je geeft nu een voorbeeld waarbij je een topper kunt halen. Maar wat nu als Ziyech de nieuwe Sinkgraven is?
Natuurlijk kan Ajax zich wel iets veroorloven maar feit is wel dat de onbalans in de groep vreemd is. Het is nog niet zo lang geleden dat Sinkgraven de nieuwe creatieve man moest worden. Nu moeten we hem maar afschrijven. Als Ziyech een voltreffer is heeft niemand het er straks nog over maar zit hij over een jaar naast Sinkgraven op de tribune dan begint het toch een duur grapje te worden.

Het is in de praktijk misschien lastig om de selectie heel gestructureerd in evenwicht te brengen. Je hebt te maken met de mogelijkheden en onmogelijkheden van de markt. Maar ik snap het punt van Alexander wel.

Wat El Ghazi betreft, dit is immers zijn topic. Heel positief dat die jongen gewoon wil blijven en voor zijn kansen wil gaan. Hij begon gewoon zeer verdienstelijk en ik heb de indruk dat hij absoluut gretig is om te leren en zichzelf te verbeteren. De toekomst zal uitwijzen wat er in zit maar ik ben wel tevreden dat hij gewoon blijft. Hij heeft een goed schot, is fysiek sterk en heeft ook al een aantal keren laten zien dat hij een aardige voorzet kan geven. Er zit meer in dan er de laatste tijd uit is gekomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » do sep 01, 2016 6:50 am

Alexander schreef:Mijn probleem met Ziyech is dat we voor het middenveld al Klaassen, Sinkgraven, Gudelj, Bazoer, Schone, Serero, Beek, De Jong en Nouri hebben. Daarbij wordt nu ook Riedewald op gezet. Sinkgraven is vorig jaar voor 8 miljoen gehaald, Gudelj voor 7 miljoen. We hebben dus al 10 spelers voor 3 posities. Vinden jullie dat zelf niet wat veel?

We hebben een hele beperkte linksback en een linksbuiten zonder diepgang (en die ook nog continu geblesseerd is). Is het dan niet logischer om je geld daarin te investeren?

Daarbij, wat is je verhaal naar de jeugd? Je investeert jarenlang in Nouri en Beek, maar geeft ze geen kans. Je haalt vorig jaar de Jong, maar geeft hem geen kans. Deze jongens leveren al tijden, maar komen er niet tussen.
Sorry hoor maar je bent nu appels met peren aan het vergelijken, Klaassen, Sinkgraven, Gudelj, Bazoer, Schone, Beek zijn een totaal ander soort middenvelders, Sereno heeft bewezen dat hij niet veel anders doet dan het spel ophouden en De Jong en Nouri zijn er nog niet aan toe als ze dat ooit al worden.

Ziyech Is 23 jaar oud heeft zijn klasse bij Heerenveen en Twente al bewezen en met een capabele bondscoach was hij nu Nederlands international. Deze jongen voegt onmiddellijk het broodnodige creatieve en scorende vermogen toe aan Ajax. Dus nee het zou niet logischer zijn om een linksback aan te trekken, linksback spelen is te leren, de capaciteiten van Ziyech niet, daar wordt je mee geboren, het is de taak van de technische staf om van Dijks een beter linksback te maken.
YNWA

Plaats reactie