Stefano Denswil

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Re: Stefano Denswil

Bericht door zeux » za dec 20, 2014 12:31 am

Wouter schreef:
Yopi schreef:Dromen mag natuurlijk. Harry Mulisch droomde tot zijn laatste ademtocht van de Nobelprijs. Maar hardop dromen van iets wat te hoog gegrepen is, komt potsierlijk over.
Mulisch zat ook dichter bij die Nobelprijs dan Denswil bij Barca denk ik... :smallgrin.gif:
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za dec 20, 2014 2:59 pm

Zoals ik het begreep had hij het uit zichzelf helemaal niet over Barcelona maar zei hij simpelweg 'ik wil na Ajax naar een mooie club'. Pas toen hij door kreeg dat ie zwaar nat ging met die opmerking mompelde hij iets over Fc Barca. Had natuurlijk ook Inter, Donetsk of Charlton kunnen zijn. Kortom Denswil wil zich via Ajax in de kijker spelen en elders meer poen gaan vangen. Opzouten met dit soort spelers.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za dec 20, 2014 4:00 pm

Alle spelers willen na Ajax naar een interessant club, opzouten maar?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za dec 20, 2014 5:27 pm

Jazeker, optiefen met Stefano cs. :huh.gif:

Spelers moeten bij Ajax spelen om iets neer te zetten en niet om de club als opstapje te gebruiken en een beetje rond te ploppen. Dat is het minste dat je als supporter mag verwachten.

Zo somber als jij zie ik het overigens niet in, ik denk dat er wel degelijk een groep spelers is die er voor gaan om met Ajax wat te bereiken en die pas wanneer er serieuze belangstelling is aan het buitenland gaan denken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 30, 2014 8:28 am

Telesport
Denswil per direct transfervrij

De beslissing van Ajax om Niklas Moisander (29) aan zijn contract te houden heeft verregaande gevolgen voor Stefano Denswil (21). Hij mag van directeur voetbalzaken Marco Overmars per direct transfervrij vertrekken.

„Ajax kan door deze beslissing de optie om het contract van Stefano tot medio 2016 te verlengen niet lichten”, zegt Denswils zaakwaarnemer Winny Haatrecht. „Daarvoor moest hij een bepaald aantal wedstrijden in de basis spelen. Ik ben door Overmars gebeld. Omdat Stefano komende zomer transfervrij is, mag hij ook per direct gratis weg, met een doorverkooppercentage voor Ajax indien Stefano in de toekomst door de nieuwe club wordt getransfereerd. Zo kan Ajax nog iets aan hem verdienen. Overigens appte Marc me later dat dit in januari uiteraard niet voor Feyenoord en PSV geldt.” Afgelopen zomer bracht Haatrecht tot frustratie van Ajax Kenneth Vermeer goedkoop onder bij de Rotterdammers.

Volgens Haatrecht was Overmars duidelijk. „Hij zei dat de beslissing niet alleen met de moeizame contractonderhandelingen te maken had, maar dat die ook op sportieve gronden was genomen. Eerlijk gezegd verbaast dat me, want hij krijgt constant complimenten op de training. Dat hij zijn kans in wedstrijden niet heeft gepakt klopt, maar dat is ook moeilijk als je eens in de acht weken een kans krijgt.”

Clubs als Juventus en Celtic informeerden naar de voormalig speler van Jong Oranje, die de deur bij Ajax echter niet in het slot gooit. „Stefano’s voorkeur gaat er in principe naar uit het seizoen af te maken in Amsterdam. Mocht hij zich alsnog in de basis spelen of Ajax van gedachten veranderen, dan kunnen we in maart of april alsnog over een nieuwe verbintenis praten”, aldus Haatrecht.
Hij zal wel naar Barca gaan. :666.gif:

Ik ben er niet rouwig om. Teveel slaapmomenten bij Denswil. Blij dat Moisander het seizoen afmaakt. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 30, 2014 8:31 am

Telesport
Overmars "Geen beleidsbreuk"
Marc Overmars vindt niet dat Ajax met zijn eigen beleid breekt door Niklas Moisander uit zijn contract te laten lopen. „Denswil is niet in staat gebleken hem uit het elftal te spelen. Ik denk dat de moeizame onderhandelingen zijn spel geen goed hebben gedaan”, aldus Overmars, die in Nick Viergever, Jairo Riedewald en Kenny Tete opvolgers ziet voor Denswil en Moisander.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 9:51 am

Snap het wel. Ze hebben geen zin om hem (verder) op te leiden voor Barcelona. :hypocrite.gif: Dan gaan ze liever door met een speler die toekomst heeft.

Wat denken jullie, vertrekt Plop al in de winterstop?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 30, 2014 10:20 am

Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. Hij heeft geen moment laten zien dat hij er klaar voor is om een basisplaats te krijgen. In plaats dat hij dan blij is dat hij uberhaupt verder mag bij Ajax is het kennelijk ook nog moeilijk om zijn contract te verlengen. Als ik de reactie van zijn zaakwaarnemer lees denk ik dat ze hun hand een beetje hebben overspeeld.

Ik ben wel klaar met Denswil. Doorselecteren lijkt me op deze positie een uitstekend plan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 10:27 am

Hand overspeeld, ja. Ze zullen op zijn minst vermoeden dat hij al iets anders achter de hand had. En dat zijn scenario was: half jaartje basis bij Ajax en dan weg.

Dat kan hij vergeten. :aai.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 30, 2014 11:11 am

Die Overmars is wel een sluwe. Nu transfervrij weg met een doorverkooppercentage later. Hoe verzin je het. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 11:24 am

En niet naar F. of PSV. Dat zegt Overmars er nog even bij. Want Haatrecht heeft hem al eerder genaaid, met de transfer van Vermeer.

Geen handige actie was dat van Haatrecht. Je komt elkaar altijd weer tegen.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 30, 2014 11:30 am

Ja, Haastrecht voelt zich echt beperkt :drecul.gif:

In de zomer mag Denswil overal naartoe toch? Als ik Denswil was zou ik of naar een topclub (Juve/Celtic?) gaan of voor 6 maanden tekenen bij NAC of iets dergelijks.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 11:37 am

NAC? Goed gedaan, jochie! :aai.gif:

T82

Bericht door T82 » di dec 30, 2014 11:56 am

Bij NAC zou hij met al die tegenslagen daar (nog harder) door de mand kunnen vallen en nog minder interessante clubs kunnen regelen.

beelzebub

Re: Stefano Denswilweg

Bericht door beelzebub » di dec 30, 2014 1:14 pm

Komende twee transferperiodes zit Barcelona er i.i.g. niet voor Denswilweg. :ajaxsmiley.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 30, 2014 1:20 pm

Jammer dat het zo is gegaan, maar misschien wel logisch. Denswil is al jaren een groot talent, maar heeft het nooit laten zien in het eerste. Misschien 2 a 3 keer wel, maar overall was het te matig. Komt dat contractgezeik bij. Ik heb ook niet echt de indruk dat die jongen veel in zichzelf investeert.

Ben benieuwd wat er nu voor hem gaat komen. Overigens, Ajax heeft dit ook niet zo handig gespeeld. Ze hadden die jongen 2 jaar geleden al moeten verhuren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 1:42 pm

Cruijff een tijdje terug: 'Wat wil die jongen nou? Waarom tekent hij niet bij? Als hij had bijgetekend, had Ajax Viergever niet gehaald.'

Wat wil hij nog meer horen?

In de jeugd was hij een groot talent, maar hij behoorde wel tot een lichting die weinig weerstand kreeg. Hij was altijd de grootste en sterkste, samen met Castillion. Misschien geen toeval dat ze allebei hun belofte (nog) niet hebben weten in te lossen. Jongens met een fysieke voorsprong móet je een of twee lichtingen hoger laten spelen, anders leren ze niets.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 31, 2014 10:18 am

Hij heeft 2,5 jaar de tijd gehad om Moisander eruit te spelen. Dit seizen is Niklas maar matig, maar nog altijd veel beter dan wat Denswil liet zien tegen Vitesse.

Het doet een beetje denken aan LVG - Bryan Roy: ik heb het vertrouwen in Stefano Denswil opgezegd. Ik denk dat het bij Denswil gewoon een optelsom is: ontwikkeling, intelligentie, prof-zijn allemaal niet optimaal. Kwam dat gedoe rond z'n contractverlenging nog bovenop. Jammer, want hij zou er met zijn fysiek en linker veel meer uit moeten halen.

Ik denk dat het wel een goed teken is voor andere jochies: je hebt niet automatisch een streepje voor wanneer je de opleiding hebt doorlopen. Wanneer je je niet ontwikkelt ben je weg.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 31, 2014 11:35 am

Dit stuk komt weliswaar van Ajax Showtime, maar ik vind het wel een rake analyse van Sam van Raalte.
'Vertrek Denswil statement naar zaakwaarnemers'

‘Diep in mijn hart wil ik bij Ajax blijven’, sprak Stefano Denswil in april. ‘De puntjes van het contract moeten alleen nog op de i’s worden gezet.’ Acht maanden later mag het kind van de club transfervrij vertrekken. Ajax geeft daarmee vooral een hard statement af richting zaakwaarnemers die denken dat ze het tempo op de club kunnen dicteren.

Afgelopen zomerstop ging het nieuws over de transfer van Kenneth Vermeer de wereld over. De manier waarop Ajax een loer was gedraaid, riep overal verbazing op. De club had de doelman voor bewezen diensten een kleine vraagprijs gegeven, niet vermoedend dat zaakwaarnemer Winny Haatrecht de speler daarmee sluw naar aartsrivaal Feyenoord zou brengen. Het feit dat een grote club als Ajax zich zo makkelijk liet piepelen, zorgde voor hoongelach in het voetbalwereldje, vooral in Rotterdam…

Een half jaar later recht Ajax nu de rug, over de rug van Denswil. De centrumverdediger kreeg een jaar geleden een contractaanbieding, maar weigerde op aanraden van zijn zaakwaarnemer Haatrecht te verlengen zolang Niklas Moisander nog bij de club speelde. ‘De bal ligt bij Ajax’, zei Haatrecht steevast als ik hem naar de situatie vroeg. Ik begreep dat nooit. Volgens mij was het altijd heel simpel. Wanneer je als 21-jarige speler, die alles nog moet bewijzen, een meerjarige aanbieding van Ajax krijgt, dan teken je die. Dan ligt de bal dus bij de speler, niet bij de club.

Zo dacht Ajax er kennelijk ook over, want nog voordat het tijdperk Denswil is begonnen bij Ajax, mag het product van de jeugdopleiding alweer vertrekken. ‘Ik denk dat de moeizame onderhandelingen zijn spel geen goed hebben gedaan’, reageert directeur voetbalzaken Marc Overmars dinsdag in De Telegraaf. De sportbestuurder deelt daarmee een sneer uit aan onderhandelingspartner Haatrecht. Het advies van de zaakwaarnemer aan Denswil om niet te verlengen, was gebaseerd op de angst voor Moisander. Zoals zo vaak bleek angst een slechte raadgever.

Ik heb voor Ajax Showtime de afgelopen jaren met redelijk wat zaakwaarnemers aan de lijn gehangen en de meesten begrijpen dat juist Ajax een club is die je gerust het tempo voor de ontwikkeling van een speler kunt laten bepalen. Er bestaat geen club die het beter voor heeft met talenten. Door Denswil nu de deur te wijzen, geeft Ajax een helder statement af. Een zaakwaarnemer die de club de les wil lezen, ziet de Ajax-droom van zijn cliënt in duigen vallen. Een speler die zijn oren laat hangen naar een dominante zaakwaarnemer, kan een mooie toekomst bij de club vergeten. Laat dit een voorbode zijn voor andere Ajacieden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 31, 2014 1:10 pm

Yopi schreef:En niet naar F. of PSV. Dat zegt Overmars er nog even bij. Want Haatrecht heeft hem al eerder genaaid, met de transfer van Vermeer.

Geen handige actie was dat van Haatrecht. Je komt elkaar altijd weer tegen.
Idd. Jammer dat Overmars niet zo slim was bij Vermeer, al verwacht je zoiets ook niet natuurlijk. Ik mis Vermeer voor geen meter overigens, alleen het idee dat ze in R'dam allemaal de slappe lach hiervan hebben kan ik niet tegen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 31, 2014 1:39 pm

Ach, ik denk dat ze op dit moment toch wat minder vrolijk hebben gekeken.

Van mij hoeft het overigens niet. Dat uitsluiten van clubs. Ajax wil een speler onder contract hebben of niet. Als hij niet goed genoeg is voor Ajax mag hij wat mij betreft gewoon naar een concurrent. Ik heb bovendien ook niet de indruk dat één van de twee er sterker door zou worden.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 31, 2014 2:36 pm

Ben ik met je eens, maar wat wil je? Overmars is ook een mens. Als een speler bij de concurrent opeens gaat presteren, wie krijgt dan de strontkar over zich heen?

Ik vind, als supporter dan (mijn ratio zegt iets anders) dat niet te veel spelers moeten overstappen van de ene topclub naar de andere. Dat gaat ten koste van het goede gevoel. Elke keer als ik Vermeer zie met dat foute logo op zijn borst, dan denk ik: dit klopt niet. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 31, 2014 2:39 pm

En zeker niet een aardige gast als Vermeer en een jongen van de club. Zo zie ik hem nog steeds. Denswil vind ik een verwend mannetje.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 31, 2014 2:52 pm

Yopi schreef: Ik vind, als supporter dan (mijn ratio zegt iets anders) dat niet te veel spelers moeten overstappen van de ene topclub naar de andere. Dat gaat ten koste van het goede gevoel. Elke keer als ik Vermeer zie met dat foute logo op zijn borst, dan denk ik: dit klopt niet. :blush.gif:
Ik zie het als supporter in principe ook liever niet gebeuren. Zo'n Vermeer hoort daar in mijn ogen niet thuis. Wat je ook van hem denkt. Hij heeft jarenlang bij Ajax rondgelopen.

Maar het past in mijn ogen niet bij Ajax om dit soort uitsluitingen te maken. Als je niet goed genoeg bent voor Ajax dan mag je vertrekken. Veel succes met de rest van je loopbaan. Klaar. Mocht Denswil dan denken dat hij verder moet bij een club als PSV of Feyenoord dan is dat zijn goed recht.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 31, 2014 3:00 pm

Natuurlijk, maar hij kost sowieso haast niets. En anders wachten die clubs toch tot de zomer? :confused.gif:

Het is niet rationeel, hè? Zo is het voor PSV'ers altijd pijnlijk geweest dat KJH topscorer werd van Ajax. Dan kun je zeggen: die jongen was er destijds niet aan toe, maar het feit blijft.

Plaats reactie