Ze Eduardo

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Re: Ze Eduardo

Bericht door LucaS » do sep 03, 2009 8:43 pm

Nou begreep ik dat er beslag was gelegd op het huis van VDB, dus die kan ook wel wat extra's gebruiken. :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do sep 03, 2009 10:27 pm

LucaS schreef:Nou begreep ik dat er beslag was gelegd op het huis van VDB, dus die kan ook wel wat extra's gebruiken. :1evil.gif:
:smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2009 12:20 am

Neefkens schreef:
Giacomo Puccini schreef:Vermakelijk, al deze theorieën over agenten en trainers die Ajax proberen te naaien. We moeten niet vergeten dat de machtspositie van een agent niet heel groot is. De macht zit altijd waar het geld zit, en dat is dus bij de clubs. Het is aan de club om te bepalen hoeveel macht ze afstaan aan de agent. Aangezien Ajax bekend staat als een trotse, zakelijke club kan ik me niet voorstellen dat wij een loopje met ons laten nemen. Daarvoor maken Jol en Slop al te lang deel uit van de voetballerij, die kennen hun pappenheimers. Vd Boog is relatief nieuw in de voetballerij maar wel een ervaren ondernemer. Kundige managers die heus niet als naievelingen over zich laten heenlopen door zaakwaarnemers.

Waarmee ik het bestaan van netwerken niet ontken, in tegendeel. Die zijn in iedere bedrijfstak belangrijk. Daar moet je gewoon professioneel mee omgaan, zoveel mogelijk voordeel uit halen. De regie dus nooit uit handen geven, dat spreekt voorzich. Nogmaals, Ajax heeft geld en makelaars willen dat geld hebben. Hoe harder ze voor jou rennen, hoe meer geld ze kunnen krijgen. Ben je ontevreden over hun geleverde diensten dan straf je ze af door geen zaken meer met ze te doen.
Erg goede analyse, ik hoop en denk eigenlijk ook wel, dat je gelijk hebt.
Ik denk dus niet dat je gelijk hebt. Ik denk dat een club als Ajax wel degelijk macht afstaat aan zaakwaarnemers als daar spelers (goede dus) tegenover staan. Die zaakwaarnemers hebben de spelers in hun macht, die bepalen waar ze gaan spelen. Pas op het moment dat speelrs al bekend zijn en dus niet meer haalbaar voor Ajax, denk ik dat spelers hun eigen carriere bepalen.
Jonge talentvolle spelers die niet iedere dag in de schijnwerpers staan (Kaka, Pato enz) hebben behoefte aan een zaakwaarnemers om zich in de picture te spelen in Europa. Aangezien de scouting van Ajax op dat gebied zuigt denk ik dus dat Ajax afhankelijk is van deze makelaars. Zeker ook omdat de pretaties van Ajax nou niet bepaald geweldig zijn....
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » vr sep 04, 2009 9:42 am

En daar komt nog het feit bij dat met name de Zuid-Amerikaanse spelers niet eens in het bezit zijn van hun eigen spelerspaspoort. Wie heeft er dan de macht, de voetballer of de eigenaar van het spelerspaspoort (en vaak ook de transferrechten). Ik ben bang dat ik het antwoord daarop weet.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr sep 04, 2009 9:46 am

Afbeelding

Hier lijkt Eduardo weer nummer 25 te hebben?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 04, 2009 10:05 am

Heeft hij niet nummer 4 bij Jong Ajax of zo?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 04, 2009 11:43 am

De Dominee schreef:Afbeelding

Hier lijkt Eduardo weer nummer 25 te hebben?
Volgens mij is dit Zeegelaar. Eduardo mag ook nog niet meetrainen, omdat de papieren nog niet in orde zijn. In een interview op Ajax.tv geeft hij aan dat hij nog 1 maand nodig heeft om fit te worden!
Daarnaast stelt hij zichzelf voor als pure middenvelder met aanvallende talenten (ook verdedigend) die graag een goal maakt. Dat deze speler in de verdediging komt te spelen, lijkt me niet waarschijnlijk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 04, 2009 11:47 am

Volgens mij ook, staat 35 op z'n broek.

EDIT. Zeegelaar heeft rugnummer 43.
Op naar de vierde ster!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 04, 2009 11:52 am

Dat is inderdaad Zeegelaar.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 04, 2009 11:57 am

Raar dat die dan onder nummer 35 speelt. Want ik dacht dat hij 43 had.
Op naar de vierde ster!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr sep 04, 2009 1:05 pm

Enganche schreef:Dat is inderdaad Zeegelaar.
Excuses, kon het van de achterkant niet goed beoordelen maar dacht inderdaad dat het Eduardo moest zijn.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 07, 2009 1:29 pm

Hier het obscuur verhaal over de transferrechten van Zé Eduardo. De voorzitter legt de situatie uit. Daarin komt zijn zaakwaarnemer Raiola aan bod. Hij wordt gezien als de hoofdoorzaak dat Eduardo zijn contract bij Cruzeiro niet wou verlengen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma sep 07, 2009 2:02 pm

Verhaal is in het Spaans.

Ik denk dat veel mensen dat hier niet (geheel) kunnen volgen. Wellicht een korte samenvatting Skilled? :smile-ajax.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 07, 2009 3:41 pm

Ik heb er ook maar de vertaalmachine er doorheen gegooid. En die vertaald het niet echt goed waardoor het verhaal beetje moeilijk te volgen is.

Nou goed dan, een kleine samenvatting:

- Voorzitter is boos op de zaakwaarnemer van Zé Eduardo omdat hij denkt dat hij invloed op hem heeft uitgeoefend om zijn contract bij Cruzeiro niet te verlengen.
- Hij beschuldigt Raiola van omkopen van de speler en ouders.
- Sinds vorig jaar probeert Cruzeiro het contract van Zé Eduardo te verlengen maar tevergeefs.
- Het stuitte tegen veel weerstand. Echter slaagde het na lang onderhandelen uiteindelijk erin om zijn contract tot november te verlengen. Cruzeiro was vooral bang Zé Eduardo te verliezen zonder een vergoeding aan over te houden.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 17, 2009 12:05 pm

Scherrer schreef:
Enganche schreef:Ik zal de laatste zijn die het allemaal goed praat Luuk, maar Pantelic voor een jaartje kan ik nog wel in komen. Daarnaast is het best mogelijk dat Zé Eduardo en Kerlon langer gehuurd worden dan een jaar. Toen PSV aan die Alex-deal begon wist alleen niemand wat er aan de hand was, terwijl Ajax meer openheid van zaken moet geven. Ik verwacht alleen niet dat Raiola deze spelers snel aan Ajax zal verkopen. Hij zal ze eerst nog een paar seizoenen willen stallen en dan hopen op een echte klapper.
Op Kerlon heeft Ajax toch een optie tot koop bedongen?

Voor de rest moet er denk ik soms even logisch geredeneerd worden. Ajax heeft niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets aan het huren van een 18-jarige speler met bijzonder weinig ervaring voor één seizoen. Dat is nutteloos, dan leidt je alleen maar spelers op zonder er zelf de vruchten van te plukken. Want vrijwel niemand is op z'n 18e van zodaige meerwaarde dat een dergelijke deal is te rechtvaardigen.

Ajax heeft er dus geen profijt van, ergo er móet meer achter zitten. Opties (amongst others):

Ajax kan hem zeer waarschijnlijk voor meer seizoen huren?

Deze deal is 'wisselgeld' voor andere spelers, Ajax moet deze speler huren om Kerlon/Pantelic te krijgen (net als het verhaal van Tardelli bij PSV)?

Jol/Raiola verdient hieraan en verder niets (voor Ajax geen enkel voordeel, dus onwaarschijnlijk, tenzij Van den Boog de weg kwijt is)?

Jol/Raiola verdient hieraan en belooft in ruil daarvoor een andere topspeler binnenkort bij Ajax te brengen?

Concluderend, er móet een staartje aan dit verhaal zitten. Ajax gaat nooit 'zomaar' een 18-jarige huren voor één seizoen zonder verdere voorwaarden.

Twee observaties: 1. Joey had gelijk. Oprechte excuses, de maffia zit tot aan de elleboog in Ajax. 2. Die !%#*% rat van een Raiola is weer helemaal terug bij Ajax. Onbegrijpelijk dat ze die smeerlap na de situaties rond Maxwell, Grygera en Zlatan nog binnen laten, Ik heb hem toen vervloekt, maar vervloek de idioten die deze beroepsgriezel binnen hebben gelaten nu nnog veel meer. Raiola zuigt de club leeg en laat hem straks weer berooid achter. Dat wéét je vantevoren. En toch trappen we er weer in.
Dank, Scherrer. :biggthumpup.gif:

Ajax is natuurlijk een heel interessante club voor de voetbalmaffia. Niet voor niets meldde Chelsea zich eerst bij Ajax en toen pas bij PSV. Met name de spelers uit de opleiding zijn heel interessant voor de handel.Mijns inziens is het inmiddels niet meer de vraag of Ajax met louche figuren in zee gaat, maar met welke louche figuren. De deur staat wijd open. Daarom wil men eigenlijk ook van de beurs af. Die beursnotering zorgt maar voor controle.

Tja, ik werd al meteen heel achterdochtig toen Jol per se alles voor het zeggen wilde hebben. Kan er niets aan doen, ik vraag me dan meteen af waarom. En ja, daar komen zijn zakenrelaties al aan. Vraag beantwoord. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 18, 2009 3:54 pm

Ajax.nl schreef:Kerlon en Eduardo gearriveerd

18 september 2009
De twee Brazilianen Kerlon Moura Souza en José Eduardo de Araújo, voetbalnaam Zé Eduardo, zijn in Nederland aangekomen. Beide spelers zijn inmiddels in het bezit van de de benodigde papieren, waardoor zij zich op korte termijn bij de selectie van Jong Ajax zullen voegen.
De twee spelers tekenden begin van de maand hun contract bij Ajax. Kerlon Moura Souza wordt voor een seizoen gehuurd, met een optie tot koop, van Internazionale. Ajax huurt Zé Eduardo een seizoen van Maga Esporte Club SC. Na de eerste kennismaking vertrokken beiden weer naar hun vaderland om de benodigde papieren te verkrijgen. Nu dat in orde is, kunnen ze aan de slag als Ajacied.
Ze zijn er eindelijk met de benodigde papieren. Ik ben benieuwd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 18, 2009 6:43 pm

Maga Esporte Club SC. Ze blijven volhouden haha.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 18, 2009 7:21 pm

Peter schreef:Maga Esporte Club SC. Ze blijven volhouden haha.
Idd het moet niet gekker worden. Trouwens een speler mag toch niet 2x in een seizoen van club wisselen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 18, 2009 7:27 pm

Wat is er voor lachwekkends aan als AJAX een speler huurt van een onbekende club?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 18, 2009 7:46 pm

Neefkens schreef:Wat is er voor lachwekkends aan als AJAX een speler huurt van een onbekende club?
Vul in plaats vna onbekende club het woord investeringsmaatschappij. Waarom zou een speler van de eerste divisie naar de derde divisie gaan ;)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 18, 2009 8:47 pm

Neefkens schreef:Wat is er voor lachwekkends aan als AJAX een speler huurt van een onbekende club?
Is het een voetbalclub dan? Of huren ze hem van de investeringsmaatschappij Mage Esporte?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 18, 2009 8:56 pm

Weet ik veel, het is een ónbekende club. :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » vr sep 18, 2009 10:18 pm

Peter schreef:Maga Esporte Club SC. Ze blijven volhouden haha.
Stuur ze eens een mailtje en vraag eens hoe het zit . .

[email protected]
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 19, 2009 12:28 pm

Ik vind Maga Esporte eigenlijk een mooie naam voor een umbrella company.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo sep 20, 2009 12:28 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie