Thimotheé Atouba
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Thimotheé Atouba
De meningen zetten mij alleen aan het denken. Dat Jol een andere mening is toegedaan is leuk, maar ook daar vaar ik niet blind op. Jol werkte namelijk ook jarenlang samen met Sinouh en die kan er ook geen klootviool van.
-
- AT Toto winner 15/16
Johnk ook..Peter schreef:Wimpey, Enganche en Steef alleen in dit draadje al.
Ik ken hem niet, dus ik wacht gewoon af. Er zijn ook echt wel positieve verhalen geweest hier, dus het oordeel is gemengd.Peter schreef:Omdat de mensen die hem vaker zien er weinig vertrouwen in hebben. Als wimpey zegt dat het een hele matige voetballer is, dan ben ik geneigd hem te geloven. Ik hoor louter negatieve verhalen over die jongen trouwens en dat geeft helaas te denken.
En hoeveel keer heeft Wimpey hem op sport1 zien spelen ?.Peter schreef:Omdat de mensen die hem vaker zien er weinig vertrouwen in hebben. Als wimpey zegt dat het een hele matige voetballer is, dan ben ik geneigd hem te geloven. Ik hoor louter negatieve verhalen over die jongen trouwens en dat geeft helaas te denken.
Blij met de punten ...
Ik ken die speler ook niet. Ik las al die negatieve verhalen over hem hier dus ben ik bij een Duitse kennis op bezoek gegaan die helemaal voetbal gek is. Hij kijkt zo een beetje alles wat er maar word uitgezonden van Duits voetbal en hij zegt dat het een goede solide speler is. Die highlights op Youtube laten niet zien hoe hij normaal speelt.

- Cluijffert
was Wimpey niet de kenner die in Van Basten een coach in de catagorie Van Gaal, Michels zag?
Hoe dan ook Atouba kan nuttig zijn, maar in vergelijk met Vermaelen we gaan er per saldo op achteruit.
Hoe dan ook Atouba kan nuttig zijn, maar in vergelijk met Vermaelen we gaan er per saldo op achteruit.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Hopelijk doet hij dit beter: http://www.youtube.com/watch?v=pNsQodyCVLc
Tja, wie niet?Samuraskinurovanya schreef:was Wimpey niet de kenner die in Van Basten een coach in de catagorie Van Gaal, Michels zag?

Het stinkt aan alle kanten!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
De T.Atouba: "Ik hou van show" Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Als het aan aanwinst Timothée Atouba (27) ligt, gaat elke Ajax-supporter komend seizoen na elk duel in de Amsterdam ArenA met een grote glimlach naar huis. "Ik wil iedereen blij maken", zegt de veertigvoudig international van Kameroen. "Door te winnen en er een stukje show aan toe te voegen, iets extra's te brengen in de vorm van een goede actie, een mooie voorzet of een schot op doel. Daar hou ik van."
De linksback meldt zich vandaag in Amsterdam en is vanmiddag present tijdens de fotopersdag op De Toekomst. "Het duurde twee weken voordat ik mijn werkvergunning binnen had", zegt de vrolijke verdediger. "Maar dat betekent niet dat ik stil heb gezeten. De afgelopen veertien dagen heb ik in Duitsland en Kameroen zó hard getraind, dat ik me fit voel. Hoe ik er conditioneel voor sta, zal tijdens de trainingen blijken en de trainer beslist. Maar misschien kan ik vrijdag op het Amsterdam Tournament tegen Atletico Madrid al mijn debuut maken."
Atouba knijpt zichzelf nog wel eens in zijn arm. "Ik had een aanbod van HSV naast me neergelegd en was net hersteld van een achillespeesblessure. De mensen om me heen waren erg met mijn toekomst bezig, maar ik wist dat er een mooie club zou komen. Toch was ik verrast toen Ajax belde. De club heeft ongelooflijk veel goede spelers geproduceerd en is een grote naam in de voetbalwereld. Mijn familie is blij en iedereen in Kameroen is trots."
Hij ziet de overgang van de Bundesliga naar de Eredivisie ook niet als een stap terug. "De competitie is misschien iets minder sterk, maar Ajax is in mijn ogen groter dan mijn vorige clubs Tottenham Hotspur en HSV. En de uitdaging was voor mij belangrijker dan het geld. Na mijn periode bij Xamax Neuchatel en FC Basel heb ik eigenlijk niets meer gewonnen. Bij Ajax wil ik kampioen worden, me plaatsen voor de Champions League en veel prijzen pakken."
De beresterke verdediger verheugt zich op het weerzien met Martin Jol, die hij bij Tottenham en HSV ook al meemaakte. "Ik ben blij en gelukkig dat hij de coach is, omdat we elkaar perfect aanvoelen. Niet veel mensen begrijpen hoe ik voetbal en hoe ik leef, maar hij wel. Hij praat veel, is open en een echte communicator. Hij hanteert een strategie, die ik waardeer. Ik leg als back veel risico in mijn spel. Dat vindt de trainer goed, waardoor ik me geen zorgen hoef te maken. Zijn allerbelangrijkste eigenschap is echter, dat zijn trainingen van een hoog niveau zijn. Ik kan niet wachten om te beginnen."
Ik geloof er geen pest van. HSV is geen mooie club?Atouba knijpt zichzelf nog wel eens in zijn arm. "Ik had een aanbod van HSV naast me neergelegd en was net hersteld van een achillespeesblessure. De mensen om me heen waren erg met mijn toekomst bezig, maar ik wist dat er een mooie club zou komen. Toch was ik verrast toen Ajax belde. De club heeft ongelooflijk veel goede spelers geproduceerd en is een grote naam in de voetbalwereld. Mijn familie is blij en iedereen in Kameroen is trots."
Hij ziet de overgang van de Bundesliga naar de Eredivisie ook niet als een stap terug. "De competitie is misschien iets minder sterk, maar Ajax is in mijn ogen groter dan mijn vorige clubs Tottenham Hotspur en HSV. En de uitdaging was voor mij belangrijker dan het geld.
Ik geloof er ook weinig van. HSV betaalt meer, daar gaat het vooral om.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Iedereen een eerlijke kans enzo, maar dit is nou een speler waar ik echt totaal geen goed gevoel bij heb. Kuffour-gevoel, zij het in mindere mate.
Het is zó duidelijk niet de speler die Ajax het liefst had gewild dat ik er ernstige twijfeld bij heb. Ik ken ook een paar tamelijk fanatieke Spurs-fans en die vinden hem maar een klojo.
Maar goed: we'll see. Ajax zal vast zeker weten dat ze top in huis hebben gehaald.
K.
Het is zó duidelijk niet de speler die Ajax het liefst had gewild dat ik er ernstige twijfeld bij heb. Ik ken ook een paar tamelijk fanatieke Spurs-fans en die vinden hem maar een klojo.
Maar goed: we'll see. Ajax zal vast zeker weten dat ze top in huis hebben gehaald.
K.
Still alive...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Hoeveel Europacpus en titels heeft HSV gewonnen Joey? Ik weet dat je baalt, maar Ajax is gewoon nog steeds een grote naam in de wereld. HSV is als bijvoorbeeld Heerenveen. Draaien soms aardig mee bovenin, maar winnen eigenlijk weinig. Ja, afgelopen seizoen voor het eerst in de geschiedenis. Heel ver in het verleden is HSV nog wel eens een keer kampioen geworden dacht ik.
Ik oordeel iig pas aan het eind van het seizoen.
Ik oordeel iig pas aan het eind van het seizoen.
Afgelopen seizoen is VfL Wolfsburg kampioen van Duitsland geworden.
Ja Joh, en die worden dat waarschijnlijk nooit meer. One day flyJabu schreef:Afgelopen seizoen is VfL Wolfsburg kampioen van Duitsland geworden.
Het moet toch niet gekker worden, natuurlijk is Ajax een instituut en een naam en is HSV dat niet
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad. HSV is alleen wat beter in betalen.
HSV is toch helemaal niks? Daar krijg je toch geen 'warm' gevoel bij zoals bij clubs als Liverpool, Barcelona en Ajax? Dat shirt is ook nog eens afgrijselijk.
HSV is een mooie club met een grote aanhang. Ben je wel eens in Hamburg geweest? Het zou je alleszins meevallen daar.LucaS schreef:Het moet toch niet gekker worden, natuurlijk is Ajax een instituut en een naam en is HSV dat niet
Zeker, HSV is een mooie club met een grote aanhang.
Daar zijn er zoveel van.
Volgens mij, Joey, vindt jij basel fc nog wel een grotere club dan Ajax.. een dag zonder Ajax zwart te maken is een dag niet geleefd?
Ik vind het vreemd dat een fan (hoewel geen echte meer sinds kort
) zich niet kan voorstellen dat er spelers zijn die voor Ajax kiezen vanwege de naam en uitstraling. Ook Ajax is minimaal een mooie club met een grote aanhang. Plus een geweldige historie en een naam in Europa die voorlopig niet zal worden vergeten.

Droom maar lekker verder. HSV speelt in een grotere competitie en kan veel hogere salarissen betalen.
Kortom, spelers die uit een grote competitie komen en bij ons komen spelen, bezie ik met de nodige achterdocht. Ajax heeft er de afgelopen jaren nogal wat gehaald (de Spanjaarden, Colin, Kuffour, Rommedahl, enz) en geen van allen voegden ze iets toe. Ze maakten zonder uitzondering (nou vooruit, misschien met uitzondering van Gabri) duidelijk waarom ze naar Nederland kwamen en niet meer gewenst waren in het land waar ze speelden.
Kortom, spelers die uit een grote competitie komen en bij ons komen spelen, bezie ik met de nodige achterdocht. Ajax heeft er de afgelopen jaren nogal wat gehaald (de Spanjaarden, Colin, Kuffour, Rommedahl, enz) en geen van allen voegden ze iets toe. Ze maakten zonder uitzondering (nou vooruit, misschien met uitzondering van Gabri) duidelijk waarom ze naar Nederland kwamen en niet meer gewenst waren in het land waar ze speelden.