Daley Blind
Moderator: mods
-
Re: Daley Blind
www.vi.nl'FC Groningen neemt ook Blind over van Ajax'
24/12/2009 08:39
Vooruitlopend op de komst van Pieter Huistra, zijn trainer bij Jong Ajax, maakt Daley Blind in januari de overstap naar FC Groningen. Volgens De Telegraaf maakt de negentienjarige verdediger het seizoen op huurbasis af in stadion Euroborg.
Blind kwam vorig seizoen nog vijf keer in actie in het eerste elftal van Ajax, maar hij kreeg tijdens de huidige jaargang nog geen speeltijd van trainer Martin Jol. Het komende half jaar mag hij ervaring opdoen in Groningen. Bij Ajax heeft Blind nog een doorlopend contract tot medio 2013.
De komst van Blind naar FC Groningen kan niet los worden gezien van de aanstelling van Huistra als hoofdcoach voor het volgende seizoen. Trainer en speler werken momenteel samen bij Jong Ajax. In Groningen geldt Blind als alternatief voor de geblesseerde verdedigers Sepp de Roover en Ondrej Svejdik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mooie club voor Blind. Kun je overigens prima los van elkaar zien, want Jans gaat met die jongen aan de slag. Denk niet dat Huistra nu ook maar iets te zeggen heeft binnen Groningen.
Wel benieuwd waar hij gaat spelen, want hij is natuurlijk geen alternatief voor Sepp de Roover.
Wel benieuwd waar hij gaat spelen, want hij is natuurlijk geen alternatief voor Sepp de Roover.
Is geen echte verdediger ook.
Mooi zo, daar zijn we voorlopig af.
Mooi zo, daar zijn we voorlopig af.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik hoop voor 'm dat ie het gaat redden, maar vrees met grote vreze. Die wedstrijd, thuis tegen Praag... Brrr.... Je vraagt je toch af: zou hij zo ver bij Ajax zijn gekomen dankzij, of ondanks zijn achternaam?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Zal zich wel in de kijker hebben gespeeld tegen AZ. Toen was hij erg sterk, wat niet van zijn collega centrumverdediger Oleguer gezegd kon worden.
- peter
Verder is het elftal van Groningen natuurlijk ook lachwekkend slecht. Half Nederland is helemaal lijp van die Granqvist, maar verdedigend is me dat toch een prutsmajoor.
Zag het niet op ajax.nl staan, is het verhuren van Daley Blind nog doorgegaan of niet?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Giacomo Puccini
Volgens NOS Teletekst is het rond en huurt FC Groningen Daley Blind voor de rest van het seizoen.
Ajax!
Trainde overigens net gewoon mee met de A-selectie.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
AjaxDaley Blind op huurbasis naar FC Groningen
Ajax en FC Groningen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Daley Blind. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2010. De verdedigende middenvelder staat nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam – Ajax (1-2). Hij speelde tot nu toe 5 competitiewedstrijden en 1 UEFA Cupwedstrijd in het eerste elftal van Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Ajaciedjuh
Ajax.nl schreef:Daley Blind verhuurd aan FC Groningen
05 januari 2010
Ajax en FC Groningen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Daley Blind. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2010. De verdedigende middenvelder staat tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
,,Ik speel vanaf mijn zevende bij Ajax, dus ik ben een echte Ajacied’’, zegt Blind. ,,Daarom was ik nu liever basisspeler bij het eerste elftal van Ajax geweest. Helaas kiest de trainer voor andere spelers op de posities waar ik zou kunnen spelen. Ik kon me tot enkele maanden geleden niet voorstellen dat ik in Nederland ooit ergens anders zou spelen dan bij Ajax, maar deze stap is nu beter voor mijn ontwikkeling.”
De verhuurperiode is per direct en loopt tot en met 30 juni 2010. ,,FC Groningen is een goede club. Ze hebben een mooi stadion en een grote en trouwe groep supporters. Om te wonen lijkt me Groningen ook een leuke stad. Ik denk dat het een goede keuze is om me aan FC Groningen te laten verhuren. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik het niveau van de Eredivisie aankan.”
Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam – Ajax (1-2). Hij speelde tot nu toe 5 competitiewedstrijden en 1 UEFA Cupwedstrijd in het eerste elftal van Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Speelde gisteren een verdienstelijke wedstrijd, wederom als rechtsback. Kwam een aantal keer goed door en was verdedigend solide.
Als dat zo doorgaat heeft Wiel volgend seizoen een concurrent.
Als dat zo doorgaat heeft Wiel volgend seizoen een concurrent.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
Was dat wel zo? Op basis van een summiere samenvatting zag ik veel gevaarlijke voorzetten van de kant van Daley Blind.
Vaak stond hij daar veel te ruim te dekken.
Vaak stond hij daar veel te ruim te dekken.
Ik zat in het stadion, maar vond hem verdedigend behoorlijk solide. Moet wel zeggen dat ik enigszins beschonken was, dus wellicht dat ik het niet best heb gezien.
Wat is die Ben Side van AZ trouwens een parodie op een sfeervak cq hooligans zeg. Wat een stel guppies.
Wat is die Ben Side van AZ trouwens een parodie op een sfeervak cq hooligans zeg. Wat een stel guppies.
Blind speelde weer prima. Natuurlijk was Dembele hem een paar keer de baas, niemand schakelt Dembele 100% uit.
I think I lost my fucking headache
Prima speler voor Groningen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Heb je hem zien spelen de afgelopen 2 weken als rechtsback? Wat je zegt klopt (vooralsnog) niet. Speelt bijkans de pannen van het dak bij Groningen.
Niet zien spelen. Maar hij is toch niet snel? En fysiek is het toch ook een lichtgewicht?
IK GELOOF!!!!!!