Ismail Aissati
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Ismail Aissati
Precies. Een verademing ten opzichte van voorgaande jaren in dit opzicht. 

Klopt, natuurlijk moeten we niet te veel waarde hechten aan dit soort stukjes. Maar de geluiden die je op deze manier zo af en toe mee krijgt geven mij een positieve indruk als ik het vergelijk met het recente verleden. Aissati en Ajax gaan duidelijk proberen om (samen) beter te worden. Of dat lukt is een ander verhaal maar dit is beter dan quotes van onbegrepen/ontevreden spelers.
Nil volentibus arduum
Mawh, moet natuurlijk niet te lang duren anders begint het gemiauw aan de kant van Aisatti gewoon weer opnieuw ..
Blij met de punten ...
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En, hoe gaat het intussen met onze grote verlosser?
Is Aissati inmiddels uitgegroeid tot een onomstreden basisspeler van Ajax, is hij de missing link gebleken die velen hier in hem zagen?
Of lijkt Jim (weer eens) gelijk te gaan krijgen met zijn bedenkingen aangaande de voetballer Aissati.
Zo schreef hij op 19 juli 2008 (pagina 23 in dit topic) onder meer het volgende over Aissati.
Zo schrijft Aissati zelf namelijk in een interview in VI van afgelopen week:
Dat is ook een beetje het probleem bij Aissati. Ondanks het kennelijk volgen van extra techniektrainingen toch te snel tevreden, te weinig zelfkritiek ook.
Hij begreep de reservebeurt tegen Groningen niet, die kwam totaal onverwacht. Net zoals vorig seizoen zijn reservebeurt bij Willem II totaal onverwacht kwam.
Terwijl Jol inmiddels de zoveelste trainer is die niet het volste vertrouwen in hem heeft en dat gegeven hem toch onderhand eens te denken zou moeten geven, lijkt daar echter nog steeds geen sprake van. En dat geeft mij dan wel weer te denken.
Is Aissati inmiddels uitgegroeid tot een onomstreden basisspeler van Ajax, is hij de missing link gebleken die velen hier in hem zagen?
Of lijkt Jim (weer eens) gelijk te gaan krijgen met zijn bedenkingen aangaande de voetballer Aissati.
Zo schreef hij op 19 juli 2008 (pagina 23 in dit topic) onder meer het volgende over Aissati.
Het is dan achteraf toch wel aardig als blijkt dat je het toch goed hebt gezien.Jim schreef: Zo heb ik dus ook mijn bedenkingen over de voetballer Aissati.
Waarom?. Zijn grootste probleem is dat hij doorgaans pas gaat kijken naar een vrijstaande medespeler als hij de bal onder controle heeft gebracht. Vrijwel nooit al vantevoren. Hij is niet in staat als het ware 'over de bal heen' te kijken. Omdat hij pas naar (vrijstaande) medespelers op zoek gaat als hij de bal onder controle heeft staan die medespelers op dat moment doorgaans al weer gedekt.Gevolg is dat hij ofwel gedwongen is de bal terug te spelen naar een verdediger (waarvan er altijd wel eentje vrij aanspeelbaar is) ofwel moet gaan lopen met de bal. Met name vanwege een gebrek aan pure snelheid ontaardt dat laatste doorgaans in heilloos gedraaf over de breedte van het veld.
Zo schrijft Aissati zelf namelijk in een interview in VI van afgelopen week:
Het punt is dat Aissati de indruk wekt alsof dat probleem nu uit de wereld is:Aissati schreef: Het eerste aandachtspunt was het behouden van overzicht als je aan de bal bent. Ik had de neiging alleen maar naar beneden te kijken en niet naar de positie van de spelers om me heen. Ik was me dat zelf niet eens bewust. Maandenlang hebben ze erop gehamerd dat ik over de bal heen moest kijken als ik ging dribbelen.
Ik vind echter dat Aissati die stap nog helemaal niet in afdoende mate heeft gezet. Zie o.a. de manier waarop hij van de bal werd gelopen bij de goal van RKC.Aissati schreef: Op een gegeven moment leerde ik het af om naar de bal te kijken en kreeg ik oog voor de mensen om me heen. Dat is een belangrijke stap geweest. Het maakt het verschil tussen iemand die aardig kan dribbelen en iemand die behalve dat ook het spel kan verdelen. Later werd het accent verlegd naar balbeheersing onder de grootst mogelijke druk. Zodat je altijd kan worden aangespeeld, ook al hangen er twee tegenstanders in je nek.
Dat is ook een beetje het probleem bij Aissati. Ondanks het kennelijk volgen van extra techniektrainingen toch te snel tevreden, te weinig zelfkritiek ook.
Hij begreep de reservebeurt tegen Groningen niet, die kwam totaal onverwacht. Net zoals vorig seizoen zijn reservebeurt bij Willem II totaal onverwacht kwam.
Terwijl Jol inmiddels de zoveelste trainer is die niet het volste vertrouwen in hem heeft en dat gegeven hem toch onderhand eens te denken zou moeten geven, lijkt daar echter nog steeds geen sprake van. En dat geeft mij dan wel weer te denken.
ZZZzzzzZZZzzzz
je zal maar wat blij om zijn, Jim. Na maanden wachten mag je je effe afrukken op een "correcte voorspelling"... jezus, wat ben jij een zielig mannetje. en Aissati speelde niet eens, hoe kan hij jouw gelijk dan ooit aantonen? Het was geen Jan Verdomme of Toby Vandewereld die [opnieuw] door het ijs zakten.
jongens even stemmen en inhaken:
Jimmie die wint die wint de bal, die mooie bal van kristal, kristal kristal
je zal maar wat blij om zijn, Jim. Na maanden wachten mag je je effe afrukken op een "correcte voorspelling"... jezus, wat ben jij een zielig mannetje. en Aissati speelde niet eens, hoe kan hij jouw gelijk dan ooit aantonen? Het was geen Jan Verdomme of Toby Vandewereld die [opnieuw] door het ijs zakten.
jongens even stemmen en inhaken:

Jimmie die wint die wint de bal, die mooie bal van kristal, kristal kristal
Ach, er zijn er hier meer die (terecht of onterecht) graag hun gelijk komen halen, dus waarom zou Jim dat niet mogen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik heb ook gelijk he, ik zei dat die belgen er geen reet van konden... alleen etaleren deze lullen hun onkunde op het veld, wekelijks en zat Aissati op de bank, heb ik nu meer gelijk dan Jim, ja toch?
Als AZ nu drie keer achterelkaar wint komt Jim weer langs!
- Daily Blind
Heeft weer zijn kans niet gepakt..
- Giacomo Puccini
Inderdaad, zwak optreden opnieuw. Ik ben bang dat ik me in deze jongen heb vergist, want het komt er dit seizoen totaal niet uit. Er zit te weinig gif in, te weinig rendement, zag hem vandaag weer steeds pas kijken als hij de bal onder controle had. Scorend vermogen blijft ook een probleem. Jammer maar helaas voor deze begaafde voetballer. Zijn pech is bovendien dat Ajax al veel kleine voetballers heeft, een trainer moet dan keuzes maken.
Ajax!
Aisatti is een wandelende voetballer die vergeet een bal af tegeven.
- martijn401
Vandaag was het niet best, maar geef hem even een paar wedstrijden de tijd, vorig seizoen heeft hij er toch een aantal achter elkaar goed gespeeld.
Hoe kan je in godsnaam steekballetjes geven als er geen structuur in het spel van je medespelers zit? Steekballetjes worden niet blind gegeven, maar er zit een idee achter omdat je wéét dat iemand diep gaat, of zich vrij gaat lopen.
Zie Aissati toch minimaal een keer of tien de trechter inLOPEN.Die keuze maakt ie zelf ...
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Precies en ik neem aan dat Jol had aangegeven in de rust om over de vleugels te gaan spelen.999 schreef:Zie Aissati toch minimaal een keer of tien de trechter inLOPEN.Die keuze maakt ie zelf ...
maar zowel Aisatti als de Jong bleven maar door het midden spelen en daar stond inmiddels ook een blok aan Sparta spelers.
sparta stond overal in het strafschop gebied, superlaf voetbal
Dat heb ik niet gezien en dat is dan niet slim van hem geweest. Maar had hij dan wel een steekpass kunnen geven?999 schreef:Zie Aissati toch minimaal een keer of tien de trechter inLOPEN.Die keuze maakt ie zelf ...
- Daily Blind
Klopt helemaal, maar geef ze eens ongelijk. Daarnaast is het dus erg dom en stom van de Ajax spelers om dan door het midden als een trechter te gaan voetballen.. De ruimte zijn al zo klein, zoek dan de ruimtes op via de zijkanten. Jol bracht met Zeegelaar juist een speler in het veld die het veld breed houdt, maar hij is slechts enkele keren vanuit de opbouw aangespeeld. Als ik het goed heb slechts 4 keer.Donkey Shot schreef:sparta stond overal in het strafschop gebied, superlaf voetbal
- martijn401
Ze vergaten het breed te houden, maar die keren dat Zeegelaar een bal kreeg deed er ook maaar heel weinig mee.
Man voorbij komen lukte hem ook niet.
Rommendahl idem.
Rommendahl idem.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zeegelaar en Rommedahl moet je sneller opzoeken. De keren dat Rommedahl eens goed werd aangespeeld zijn ook op één hand te tellen. Veelal werd de bal gebracht en moest vooral Zeegelaar zich vrij spelen met dubbele dekking. Laat potdimme de bal eens het werk doen en speel wat sneller en harder in. Continu geloop met de bal en daarna een simpel balletje breed was niet de oplossing.
- martijn401
Klopt, dat was in de 1e helft ook vaak zo met ballen op Urby. Toby opende vaak op hem ,maar zo traag. Inspelen is over heel de linie gewoon ruk. Hoop werk nog aan de winkel.
- Daily Blind
Zeegelaar kreeg de bal meestal pas op het moment dat het in de 16 niet meer lukte en uit nood de bal naar de zijkant werd getrapt. Hier stond hij dan met 2 verdedigers.. En er was nooit een middenvelder achter hem waar hij de bal op kon uithalen.martijn401 schreef:Ze vergaten het breed te houden, maar die keren dat Zeegelaar een bal kreeg deed er ook maaar heel weinig mee.
Rommendahl idem.
De organisatie was gewoon ruk gisteren.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- martijn401
Klopt, al waren er wel een paar momenten dat de ruimte er wel was, en dan deed hij er ook niet al te veel goeds mee. Ik zie voorlopig nog niet waarom hij bij de selectie is gehaald.