Ismail Aissati
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Ismail Aissati
Hij staat gewoon onder contract.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
RM blijft hem uitbetalen, zo maar gratis vertrekken, zal via de rechter moeten worden afgedwongen, het "van der Vaart-arrest"?Ajaciedjuh schreef:Hij staat gewoon onder contract.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
De vakbond heeft wel degelijk een punt. Maar uiteraard zal Real daar niet mee akkoord gaan, dus mocht van der Vaart echt gratis weg willen, dan zal dat zeker via de rechter moeten. Ik heb er geen verstand van, maar mijn gevoel zegt dat hij niet kansloos zou zijn.
I think I lost my fucking headache
Als ik het mij goed herinner heeft er zich ooit een enigszins vergelijkbare situatie voorgedaan met Robbie Witschge bij Feyenoord. Die mocht toen ook alleen meetrainen met het tweede. Feyenoord stelde dat hij zijn salaris kreeg en zij dus het contract naleefden. De tuchtcommissie (?) oordeelde dat er ook een recht op arbeid bestaat en dat dit inhield dat er een kans moest bestaan op het spelen van wedstrijden met het eerste. Daargelaten of de trainer hem uiteindelijk zou opstellen.
Honda.Ajaciedjuh schreef:Idd, dat is een kwaliteit die in je moet zitten.joey schreef:Aissati wordt nooit een scorende speler. Dat zit niet in hem.
Niet voor niks wil Jol een type VD Vaart (en wil daar dus ook geld voor betalen, want Real zal hem niet voor niks laten gaan).
Face your fears and live your dreams, No Fear
Volgens de zaakwaarnemer van Honda (Kees P. jr) had Ajax 'geen plaats voor Honda'. Ajax is dus blijkbaar niet op zoek naar dat type speler.
Ajax wil Van der Vaart wel kopen, maar meer zit er natuurlijk niet in. Van der Vaart zou, heel theoretisch gesproken (als hij zou willen, enz.) alleen gehuurd kunnen worden, want dan zou Madrid een deel van zijn salaris moeten blijven betalen. Dat zou alleen een optie zijn op het moment dat geen enkele andere club hem wilde en ze koste wat kost van hem af wilden, wat natuurlijk niet aan de orde is. Kortom, beschouw het maar als een praatje voor de bühne.
Ajax wil Van der Vaart wel kopen, maar meer zit er natuurlijk niet in. Van der Vaart zou, heel theoretisch gesproken (als hij zou willen, enz.) alleen gehuurd kunnen worden, want dan zou Madrid een deel van zijn salaris moeten blijven betalen. Dat zou alleen een optie zijn op het moment dat geen enkele andere club hem wilde en ze koste wat kost van hem af wilden, wat natuurlijk niet aan de orde is. Kortom, beschouw het maar als een praatje voor de bühne.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat weet ik Joey. Ik vind het echter apart dat Ajax wel plek heeft voor VdV en niet voor Honda.
Alhoewel ik Honda graag zie komen, vind ik dat de prioriteiten elders liggen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Voor Van der Vaart is altijd plaats. Zo zullen ze redeneren. En verder zal het wel niet zo serieus geweest zijn. Of Jol moet totaal niet begrijpen wat de positie van Ajax is op de transfermarkt. Zo dom zal hij toch niet zijn?
Ik zou er ook weinig in zien. VDV zou binnen de kortste keren gaan uitbollen (vetpercentage 30) want de eredivisie is totaal geen uitdaging voor hem.
Ik zou er ook weinig in zien. VDV zou binnen de kortste keren gaan uitbollen (vetpercentage 30) want de eredivisie is totaal geen uitdaging voor hem.
- Ajaciedjuh
Ik snap het wel. Het past precies in hetgeen wat VD Boog heeft uitgesproken 'Ajax wil wel betalen, maar het moet marktconform zijn'.De Dominee schreef:Dat weet ik Joey. Ik vind het echter apart dat Ajax wel plek heeft voor VdV en niet voor Honda.
VD Vaart is Europese top, dus dat wil Ajax best voor betalen. Voor Honda (voorbeeld) is 10 miljoen een belachelijke prijs, dus doet Ajax daarin niet aan mee (zie ook Elia).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ajax kan spelers van dat niveau niet betalen. Ik neem aan dat VDB dat ook niet bedoelt, anders kletst hij uit zijn nek.Ajaciedjuh schreef:Ik snap het wel. Het past precies in hetgeen wat VD Boog heeft uitgesproken 'Ajax wil wel betalen, maar het moet marktconform zijn'. VD Vaart is Europese top, dus dat wil Ajax best voor betalen.
- Ajaciedjuh
Er zijn twee verschillende dingen zaken: de transfersom kunnen ze wel ophoesten, maar als er een topsalaris (> 2 miljoen?) wordt gevraagd, dan zal Ajax daar niet in mee gaan (kunnen).joey schreef:Ajax kan spelers van dat niveau niet betalen. Ik neem aan dat VDB dat ook niet bedoelt, anders kletst hij uit zijn nek.Ajaciedjuh schreef:Ik snap het wel. Het past precies in hetgeen wat VD Boog heeft uitgesproken 'Ajax wil wel betalen, maar het moet marktconform zijn'. VD Vaart is Europese top, dus dat wil Ajax best voor betalen.
Dus kan Ajax zulke spelers niet betalen, nietwaar? Nog los van het feit dat ze er niet over peinzen om bij Ajax te komen spelen.
- Ajaciedjuh
Toptalenten kunnen ze dus wel halen, want die vragen nog geen topsalarissen. Verder zal Ajax zich richten op toppers die buiten de boot vallen, maar wel willen spelen (tekengeld!) en de Seedorfjes/Stam/Davids'-en.joey schreef:Dus kan Ajax zulke spelers niet betalen, nietwaar? Nog los van het feit dat ze er niet over peinzen om bij Ajax te komen spelen.
Wat is een toptalent? De grootste talenten gaan rechtstreeks naar de grote competities.
Seedorf komt niet, nog te jong. Over een jaar of twee misschien.
- Ajaciedjuh
Knap, hoe jij elk verhaal wel een negatieve tendens kunt geven t.a.v. Ajax.joey schreef:Wat is een toptalent? De grootste talenten gaan rechtstreeks naar de grote competities.

Jij moet wel heel erg van zelfpijniging houden, als je zo negatief over Ajax bent en toch zoveel met Ajax bezig bent.

Maar goed .......
Toptalent is bijvoorbeeld Sulejmani (en ja Joey, daarvoor hebben ze teveel betaald). Maar dat zou ook een Obradovic kunnen zijn (volgens de verhalen een toptalent, maar kost wel 6 miljoen). Zo heeft Ajax vroeger ook Zlatan binnengehaald (die koste ook de nodige Euro's) en zijn er nog zat voorbeelden.
de vakbond heeft een stevig argument gekregen, RM geeft hem geen rugnummer, schijft hem niet in als selectiespeler, dat is geloof ik een Wilbi-tje. recht op arbeid. RM voldoet daar niet aan, dus...
maar voor dit uitgespeeld gaat worden zit vdv bij hsv of zo, die komt helaas niet terug bij ajax.
maar voor dit uitgespeeld gaat worden zit vdv bij hsv of zo, die komt helaas niet terug bij ajax.
Nee, ik ben gewoon realistisch. Je kunt jezelf wel van alles wijsmaken, maar dan loop je tegen de ene na de andere teleurstelling aan. In de strijd om een toptalent zal Ajax 99 van de 100 keer afhaken. En om die ene keer te kunnen slagen, heb je een verdomd goede scouting nodig. In de regel gaan toptalenten gewoon naar grote clubs. Arsenal bijvoorbeeld pakt zowat elk Frans toptalent en ook wat daaronder zit. Milan moest Gourcuff al heel vroeg halen om hem nog te kunnen krijgen. Zelfs tussen die grote clubs onderling is de strijd om de toptalenten moordend. Ajax speelt daarbij -helaas- geen enkele rol.Ajaciedjuh schreef:Knap, hoe jij elk verhaal wel een negatieve tendens kunt geven t.a.v. Ajax.joey schreef:Wat is een toptalent? De grootste talenten gaan rechtstreeks naar de grote competities.
Seedorf komt niet, nog te jong. Over een jaar of twee misschien.![]()
Jij moet wel heel erg van zelfpijniging houden, als je zo negatief over Ajax bent en toch zoveel met Ajax bezig bent.![]()
Maar goed .......
Toptalent is bijvoorbeeld Sulejmani (en ja Joey, daarvoor hebben ze teveel betaald). Maar dat zou ook een Obradovic kunnen zijn (volgens de verhalen een toptalent, maar kost wel 6 miljoen). Zo heeft Ajax vroeger ook Zlatan binnengehaald (die koste ook de nodige Euro's) en zijn er nog zat voorbeelden.
Obradovic een toptalent? Die indruk heb ik niet gekregen.
Over Sulejmani zullen we het maar niet hebben. Die transfer is een staaltje wanbeleid geweest. Een speler halen voor de dubbele prijs is een veel te groot risico. Daar zijn ze bij Ajax inmiddels ook achter.
- Ajaciedjuh
Vermoeiend hoor
Uiteraard ken jij Obradovic heel goed. Het ging alleen over het feit of Ajax wel of niet geld heeft voor toptalenten. Los van het feit dat Ajax teveel heeft betaald voor Sulejmani, is het een toptalent. En Ajax kon dit dus betalen. Hetzelfde geldt voor Zlatan en vele anderen.
Maar goed, als je alles anders wilt lezen. Ik stop ermee. Ik ga op vakantie en lees ik alleen nog het nieuws over Ajax.
Ik hoop dat er vele nieuwtjes door jullie gepost worden. Tot over 3 weken!

Uiteraard ken jij Obradovic heel goed. Het ging alleen over het feit of Ajax wel of niet geld heeft voor toptalenten. Los van het feit dat Ajax teveel heeft betaald voor Sulejmani, is het een toptalent. En Ajax kon dit dus betalen. Hetzelfde geldt voor Zlatan en vele anderen.
Maar goed, als je alles anders wilt lezen. Ik stop ermee. Ik ga op vakantie en lees ik alleen nog het nieuws over Ajax.
Ik hoop dat er vele nieuwtjes door jullie gepost worden. Tot over 3 weken!
- Ajaciedjuh
Zeker wetenDonkey Shot schreef:doei ajacied, en in het buitenland hebben ze ook internet ;)

Lemic, remember? Maar los daarvan, je kunt natuurlijk theoretisch gesproken een hoop betalen. Jij kunt naar de PC gaan en voor tweeduizend euro een pak kopen. Of het verantwoord is, is een andere zaak. Je zou dus, om die supertalenten te krijgen, structureel ver boven de marktwaarde moeten betalen. Het lijkt me duidelijk dat dat op den duur geen verstandige transferpolitiek is. Nog los van het feit dat een hoge transfersom vaak niet eens genoeg is om de speler te lokken.Ajaciedjuh schreef:Het ging alleen over het feit of Ajax wel of niet geld heeft voor toptalenten. Los van het feit dat Ajax teveel heeft betaald voor Sulejmani, is het een toptalent. En Ajax kon dit dus betalen.
Vertel... Welk toptalent van die orde van grootte heeft Ajax sinds die tijd kunnen strikken?Hetzelfde geldt voor Zlatan en vele anderen.
Laat ik het zo zeggen: het wordt steeds lastiger. Midden negentiger jaren kon PSV nog Ronaldo halen, die op dat moment al gold als een supertalent en bij de Braziliaanse WK-selectie zat. Nu zou dat ondenkbaar zijn.
Ik begrijp trouwens niet waarom jij roept dat ik met deze constatering Ajax wil afkraken. Met Ajax heeft het weinig te maken. Je kunt het zelfs een verzachtende omstandigheid noemen, want Ajax kan geen spelers halen die onhaalbaar zijn. Alleen zou ik zelf niet de illusie wekken, dat dit wél mogelijk is.
- martijn401
sportweekJol: 'Aissati is een van de grootste talenten in Nederland'
- Datum: 14-aug-2009 14:04
Door Bart Vlietstra
Hoewel hij hem zondag waarschijnlijk niet zal opstellen tegen PSV had Martin Jol vrijdagmiddag tijdens het perspraatje complimenten over voor Ismail Aissati (foto, rechts). "Hij ziet openingen, kan goed voetballen. Een speler die het Ajax-publiek graag ziet. Hij moet nu de stappen gaan maken die hij in het verleden niet heeft gemaakt. Ismail is een van de jongens die beter moet gaan schieten en meer moet gaan scoren. Maar hij is pas twintig en ik ben tevreden over hem, want hij werkt hard aan zijn tekortkomingen."
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Compliment voor Jol.martijn401 schreef:sportweekJol: 'Aissati is een van de grootste talenten in Nederland'
- Datum: 14-aug-2009 14:04
Door Bart Vlietstra
Hoewel hij hem zondag waarschijnlijk niet zal opstellen tegen PSV had Martin Jol vrijdagmiddag tijdens het perspraatje complimenten over voor Ismail Aissati (foto, rechts). "Hij ziet openingen, kan goed voetballen. Een speler die het Ajax-publiek graag ziet. Hij moet nu de stappen gaan maken die hij in het verleden niet heeft gemaakt. Ismail is een van de jongens die beter moet gaan schieten en meer moet gaan scoren. Maar hij is pas twintig en ik ben tevreden over hem, want hij werkt hard aan zijn tekortkomingen."