Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 30, 2007 8:58 am

Ze tellen de goals van FIFA 2000 t/m 2005 op de PS2 zeker ook mee?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » ma apr 30, 2007 9:24 am

joey schreef:Van AS:

Engelaar wil naar Ajax, PSV wil Lindgren

PSV heeft hernieuwde belangstelling voor ex-Ajacied Rasmus Lindgren. De Eindhovenaren zouden komende zomer willen proberen om de Zweedse middenvelder van FC Groningen vast te leggen. Lindgren speelde twee seizoenen terug nog in het rood-wit van Ajax, maar mocht destijds van trainer Danny Blind naar FC Groningen verkassen.

Lindgren moet in Eindhoven de opvolger worden van Philip Cocu. De routinier liet vanmiddag na de wedstrijd PSV-Vitesse weten zijn laatste wedstrijd voor de Lichtstedelingen gespeeld te hebben en vertrekt dus.

Naar verluidt zou de transfer van Lindgren naar PSV al nagenoeg rond zijn. De Brabanders toonden in de winterstop ook al belangstelling voor de Zweedse middenvelder, maar nadien werd het een tijdje stil aan het geruchtenfront.
Dit, doordat PSV tussentijds haar interesse verlegde naar FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar, die een uitstekend seizoen doormaakt bij de Tukkers.
Ook AZ'er Stijn Schaars stond hoog op de verlanglijst van Ronald Koeman, maar beide spelers zouden niet haalbaar zijn. Het is sterk de vraag of AZ Schaars aan een concurrent wil verkopen en Engelaar zou naar verluidt liever naar Ajax verkassen.

Als de transfer doorgaan vindt zal PSV wel een afkoopsom op tafel moeten leggen voor de 22-jarige Lindgren. De afkoopsom zou ongeveer 5 miljoen euro bedragen. Of Ajax een doorverkoopclausule heeft inbegrepen bij de verkoop aan Groningen destijds is niet bekend.
AS

Vijf miljoen voor Lindgren? :crazy.gif:

Engelaar is gek van HtC, dus zijn voorkeur begrijp ik wel. Of wij daar blij mee moeten zijn...
Heeft Ajax Lindgren te snel laten gaan?

Aristides

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 10:13 am

In de A1 viel hij mij niet in positieve zin op, wel als iemand die de bal maximaal tien meter verplaatst (soort Maduro-actie). In de wedstrijd in de Arena viel hij mij bij Groningen ook niet op. Dat laatste zegt minder, want ik heb niet op hem gelet en ene cocu viel mij bij psv ook niet op.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » ma apr 30, 2007 10:32 am

Demosthenes schreef:
In de A1 viel hij mij niet in positieve zin op, wel als iemand die de bal maximaal tien meter verplaatst (soort Maduro-actie). In de wedstrijd in de Arena viel hij mij bij Groningen ook niet op. Dat laatste zegt minder, want ik heb niet op hem gelet en ene cocu viel mij bij psv ook niet op.
Die paar keer dat hij bij Ajax in het eerste meedeed vond ik hem niet onverdienstelijk. Aan de andere kant heeft het volgens mij ook even geduurd voordat hij bij Groningen zijn draai had gevonden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:45 am

Lindgren valt inderdaad nooit op, hij is een schaker. Positioneel erg sterk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 12:20 pm

Die jongen kan Cocu niet opvolgen, Cocu is zó belangrijk. Binnen het elftal zullen andere leiders moeten opstaan.

Koe vond Lindgren goed, Blind niet. We zullen zie wie gelijk had.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 12:21 pm

Ik vind dat Koe gelijk had. Lindgren is beter dan Maduro.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 30, 2007 12:23 pm

Lindgren komt als back-up voor Simons, lijkt mij.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2007 12:54 pm

Heeft PSV het geld om een relatief dure speler aan te trekken als back-up voor Simons terwijl ze veel geld moeten besteden aan een waardige opvolger van Cocu?

Daarnaast vind ik Lindgren meer een Cocu dan een Simons
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 1:46 pm

Rishi schreef:Heeft PSV het geld om een relatief dure speler aan te trekken als back-up voor Simons terwijl ze veel geld moeten besteden aan een waardige opvolger van Cocu?

Daarnaast vind ik Lindgren meer een Cocu dan een Simons
Geld is niet het probleem, de vraag is of een speler er wil voetballen. Toppers uit Latijns-Amerika voetballen liever in Spanje (of Engeland), m.a.w. er moet erg veel geld tegenover staan.

Een speler als Lindgren kiest er misschien voor om iedere week te spelen, i.p.v. af en toe te mogen invallen. psv heeft met simons, varyanen, opvolger cocu, aissatti, affellay en mendes al zes middenvelders.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 9:56 pm

Voetske schreef:'Ajax heeft belangstelling voor Kennedy Bakircioglü'
In het programma Studio Voetbal werd gemeld dat Ajax belangstelling zou hebben voor Kennedy Bakircioglü. De aanvaller van FC Twente staat ook in de belangstelling van PSV en enkele buitenlandse clubs. Een daarvan zou het HSV van Huub Stevens zijn.
De Snor meldt het nu ook.

Zou me niets verbazen, hoor. Zoveel geld is er niet en Kennedy is een aardige concurrent voor De Mul.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 10:00 pm

Wat moeten we daarvan vinden, Jöhnk?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:05 pm

Laat ik het zo zeggen, voor 750.000 euro heb ik liever Kennedy dan Leonardo. Hij is handig in de kleine ruimte, heeft overzicht en een goede trap. Op zich past hij bij de speelstijl van Ajax, dus ik kan me best voorstellen dat Ajax hem wil.

Zolang Engelaar lekker in Enschede blijft vind ik het best.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2007 10:14 pm

Wil je Kennedy dan voor op rechtsbuiten?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 30, 2007 10:14 pm

Ik heb toch een beetje het gevoel dat het weer zo'n net niet speler is. Misschien leuk om erbij te hebben maar of hij Ajax beter kan maken?

Het is volgens mij de bedoeling dat er in iedere linie één versterking komt. Dan zou ik graag zien dat we dan ook echte versterkingen halen en ik betwijfel of hij dat is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:15 pm

Mr. Ajax schreef:Wil je Kennedy dan voor op rechtsbuiten?
Ja. Op 10 vind ik hem niet Ajaxwaardig. Maar goed, het is ook niet echt een kwestie van willen. Het is meer dat een koop voor deze prijs te overwegen valt. Al moet je natuurlijk afwachten hoe het met zaken als tekengeld zit, want hij heeft de clubs kennelijk voor het uitkiezen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma apr 30, 2007 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2007 10:17 pm

En op rechtsbuiten wel?

Ik zie hem net als Marillion AJAX ook niet beter maken hoor...

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 10:18 pm

Zolang er niemand verkocht wordt zullen er volgens mij ook geen echte versterkingen komen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 30, 2007 10:22 pm

Jesse schreef:Zolang er niemand verkocht wordt zullen er volgens mij ook geen echte versterkingen komen.
Ik weet niet wat we te besteden hebben maar ik wil alleen spelers die Ajax echt beter kunnen maken. Talenten hebben we genoeg, nu nog spelers die het verschil maken. Met Davids, Gabri en Stam hebben we weliswaar een aardig blok maar na volgend jaar zijn we minimaal 2 van de 3 kwijt.

Kwaliteit boven kwantiteit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:25 pm

Precies, Jesse.

Ik denk dat MVG in eerste instantie de selectie bij elkaar wil houden. Welnu, dan moet je jezelf creatief proberen te versterken.

De rechtsbuitenpositie bij Ajax is zwak bezet, dus ik twijfel er niet aan dat Bakirdinges een versterking is. Wel twijfel ik eraan of er niet beter te vinden is, al ben ik onder de indruk van Kennedy's rendement. Maar voor deze prijs vind je waarschijnlijk niets beters.

Bijkomend voordeel is dat je dan over 2 gelijkwaardige concurrenten voor de rechtsbuitenpositie beschikt, waardoor de ontwikkeling van De Mul niet stokt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 10:29 pm

Dus die speler moet komen als backup van een speler die lang niet altijd in de basis staat? Moet hij zin in hebben, zeg.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:34 pm

Als concurrent. De beste speelt. Het halen van 'back-ups' is geldverkwisting.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Bakircioglu blinkt uit op een positie die bij Ajax onderbezet is, daarbij kost hij weinig en heeft Ajax weinig geld. Dus is het niet onlogisch dat Ajax geinteresseerd is.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2007 11:02 pm

En zo gaat de leeftijdsgemiddelde ook flink omhoog nu he...Oftewel, de restwaarde van al onze aankopen bijelkaar gat flink omlaag...

jabu

Bericht door jabu » ma apr 30, 2007 11:40 pm

Watvoor restwaarde wil je hebben op een speler van € 750.000,-?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2007 11:44 pm

Misschin gaat het niet op voor Kennedy in dit geval, maar ik geef aan dat AJAX niet moet gaan overdrijven met de oudjes. Haal lekker een jonge talent met doorgroeimogelijkheden, als het kan dan van de eigen kweek natuurlijk. Kennedy is niks beter dan wat we nu al hebben rondlopen, in mijn ogen.

Plaats reactie