De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 01, 2008 3:25 pm

GangstaRiB schreef:Nu Perez gekocht is, hoe moeten wij nu de aankoop van Luque gaan zien? Die was geloof ik gehaald voor de '10'.
Ze (HtC en MvG) dachten dat ze met 4 aanvallers konden spelen (Suarez achter KJH), maar dat geeft een totale dis balans op het veld. Gewoon een geweldige inschattingsfout (vooral een onderschatting van wat er achter die 4 staat).

Luque zal niet veel aan spelen toekomen (of er moeten blessures ontstaan).

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 3:28 pm

Perez op 10 geeft in defensief opzicht hetzelfde probleem als Suarez op 10. Ongelofelijk dat ze dat niet door lijken te hebben bij Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 3:31 pm

Arthur schreef:Perez op 10 geeft in defensief opzicht hetzelfde probleem als Suarez op 10. Ongelofelijk dat ze dat niet door lijken te hebben bij Ajax.
Als je achter Perez een blok hebt van Gabri, Davids en Heitinga/Maduro, dan moet dat wel gaan lukken. In tegenstelling tot Kennedy/Leo en Suarez, kan Perez wél als een volmaakte 10 spelen. Die andere 3 zijn natuurlijk persiflages op een spelverdeler. Perez heeft dat inzicht wel!

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 3:33 pm

3-4-3 vereist het uiterste aan voetbalintelligentie. Dat is nu net het grootste gebrek van dit Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 3:34 pm

Arthur schreef:3-4-3 vereist het uiterste aan voetbalintelligentie. Dat is nu net het grootste gebrek van dit Ajax.
Ik bedoel meer een 4-4-2, met een ruit op het middenveld, waarvan Perez de voorste man is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 01, 2008 3:36 pm

Arthur schreef:3-4-3 vereist het uiterste aan voetbalintelligentie. Dat is nu net het grootste gebrek van dit Ajax.
Hmm, vind ik niet. Het vereist wel spelers die geconcentreerd in de mandekking kunnen spelen. 4-3-3 vergt in principe meer concentratie.

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 3:39 pm

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 01, 2008 6:17 pm

Maar over MVG gesproken: wat mogen we minimaal nog van hem verwachten? Het is vandaag 1 januari. Morgen is de eerste officiele werkdag. Morgen een presentatie? (En dan niet van Perez.) Eens zien of MVG zijn huiswerk gedaan heeft. Aankopen zouden mee moeten op trainingskamp.
Het stinkt aan alle kanten!

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » di jan 01, 2008 9:28 pm

Dat is ook wat ik mij afvraag. Maar wat is het meest nodig? Goede verdedigers die met veel ruimte om zich heen goed uit de voeten kunnen lijkt mij.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jan 02, 2008 10:10 am

joey schreef:Maar over MVG gesproken: wat mogen we minimaal nog van hem verwachten? Het is vandaag 1 januari. Morgen is de eerste officiele werkdag. Morgen een presentatie? (En dan niet van Perez.) Eens zien of MVG zijn huiswerk gedaan heeft. Aankopen zouden mee moeten op trainingskamp.
Martin van Geel is een grote prutser die verantwoordelijk is over de afdaling die AJAX de laatste jaren heeft gemaakt.. En met binnenlandse transfers en aannemen van afgedankte honden komen we het dal niet meer uit.

Tijd dat hij weg gaat en dat we weer gaan kijken naar jong talent, wat AJAX weer op de rails houdt! Daarnaast een paar ervaren spelers (met een goed verleden, geen bankzitters als Gabri, Luque etc..) die de kar kunnen gaan trekken.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 02, 2008 11:46 am

Gabri is geen slechte aankoop geweest, ZsoG, integendeel. Maar die was nooit gekomen als HtC er niet was geweest. Ik denk dat de komende 10 dagen heel veel over het (on)vermogen van MVG gaan zeggen, en ik hoop ook over de consequenties. Als Ajax dit jaar weer geen kampioen wordt en niet verder komt dan het aantrekken van overschatte arrivées, is het normaal gesproken gedaan met Martin. Hij heeft kwaliteiten, maar die reiken kennelijk niet verder dan het niveau van een provincieclub.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 02, 2008 12:51 pm

Jöhnk schreef:
Hmm, vind ik niet. Het vereist wel spelers die geconcentreerd in de mandekking kunnen spelen. 4-3-3 vergt in principe meer concentratie.
Eens. Je ziet niet voor niets veel simpele reuzen die goed in de mandekking kunnen spelen, maar in de zone geen schim van zichzelf meer lijken te zijn.

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 02, 2008 5:49 pm

Kan ik alvast de topic : "Wie volgt Martin van Geel op?" openen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jan 02, 2008 5:50 pm

Nihad schreef:Kan ik alvast de topic : "Wie volgt Martin van Geel op?" openen?
Graag!

Ik ben voor de komst van Don Leo

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 02, 2008 5:59 pm

Het is wel verbazingwekkend dat MvG zo buiten schot blijft.. hij weet zich altijd goed te verkopen naar buiten toe, dat zal hem helpen maar in werkelijkheid is hij de grootste prutser die er op dit moment rondloopt in de arena.

M..

Bericht door M.. » wo jan 02, 2008 7:03 pm

Zlatan Son of God schreef:
Graag!

Ja, goed idee.. een kakkerlak waarvan je nooit zeker weet of hij de volgende dag nog bij Ajax komt werken of niet.. kijken of hij Ajax wéér plotseling in de steek laat. Nog meer van deze ideeën?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jan 02, 2008 7:28 pm

Maarten127 schreef:
Graag!

Ja, goed idee.. een kakkerlak waarvan je nooit zeker weet of hij de volgende dag nog bij Ajax komt werken of niet.. kijken of hij Ajax wéér plotseling in de steek laat. Nog meer van deze ideeën?
In iedergeval verzekerd van een aantal talenten!!

M..

Bericht door M.. » wo jan 02, 2008 7:54 pm

Maarten127 schreef:
Zlatan Son of God schreef: Graag!

In iedergeval verzekerd van een aantal talenten!!
Hoeveel talenten van kakkerlak beenhakker zijn er eigenlijk niet met ellende weg gegaan? zlatan die een vertrek forceerd, maxwell toch ook? die een jaar lang op kosten van Ajax heeft gerevalideerd om daarna gratis weg te wandelen.. trabelsi zullen we het maar niet over hebben..

blijkbaar trekt het type beenhakker hetzelfde soort onbetrouwbare ratten aan als hij zelf is...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 02, 2008 8:00 pm

Nou, de situatie van Maxwell lag iets genuanceerder hoor. Ajax heeft zelf het contract van hem 'verscheurd' omdat hij al aan had gegeven niet te willen verlengen en alleen nog wat maandjes revalidatie voor zich had.

M..

Bericht door M.. » wo jan 02, 2008 8:10 pm

Thomas schreef:Nou, de situatie van Maxwell lag iets genuanceerder hoor. Ajax heeft zelf het contract van hem 'verscheurd' omdat hij al aan had gegeven niet te willen verlengen en alleen nog wat maandjes revalidatie voor zich had.
Omdat hij toch al gratis weg mocht lopen... het enige verschil nu is dat hij 2 of 3 maanden eerder gratis weg liep

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 02, 2008 8:12 pm

Dus had Ajax hem al eerder moeten verkopen. Wanneer een speler een paar jaar goed presteert en uiteindelijk transfervrij de deur uitloopt heeft de club niet attent gehandeld. Laten we niet doen alsof het toeval was dat Galasek, Pienaar, Maxwell, Trabelsi en De Jong transfervrij de deur uit liepen.

M..

Bericht door M.. » wo jan 02, 2008 8:21 pm

Dat doe ik ook niet.. dat het in die tijd een rotzooi was met het td-schap lijkt me duidelijk. beenhakker die kortsluiting in zijn kop krijgt en maar (weer een keer!!) van de ene op de andere dag op stapt... van gaal die het te druk had met dichten en bekvechten met de trainer om zich om contracten te bekommeren.. ome arie die ook nog even op die stoel heeft gezeten en waarvan niemand weet wat hij nou eigenlijk gedaan heeft..

neemt niet weg dat zeker een De Jong en Pienaar wat netter naar Ajax hadden kunnen zijn.... trabelsi neem ik nog steeds niet in het verhaal mee.. zijn naam zou uit uit alle berichten over Ajax weggegumd moeten worden...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 03, 2008 8:20 am

Telegraaf schreef:Televisie: Transfer bewijst wanbeleid
door Valentijn Driessen
AMSTERDAM - De champagne was nog niet ontkurkt of de eerste transfer van 2008 vond plaats. Kenneth Perez gaat van PSV naar Ajax. Overigens schijnt AZ al voor de kerstdagen te zijn rondgekomen met Afonso Alves.

Dergelijke transfers zijn een aanklacht tegen het technisch kader van clubs. Het zijn goedmakertjes van verkeerde inschattingen afgelopen zomer. Technische beleidsbepalers hebben hun mond vol van beleid, maar clubs als Ajax, PSV en AZ showen puur wanbeleid. Martin van Geel, Jan Reker en Marcel Brands zijn er voor de lange termijn, maar lieten zich stuk voor stuk ringeloren door de passanten, de hoofdtrainers.

Henk ten Cate, Ronald Koeman en Louis van Gaal hebben bepaald of bepalen wie bleef, wie vertrok of wie kwam. Kwalijk, want na het tussentijdse vertrek van Ten Cate en Koeman werden oude stellingen ingenomen en is Perez met een garantie van ’niet goed geld terug’ weer Ajacied. Van Gaal had Danny Koevermans niet meer nodig, maar die is inmiddels topscorer van concurrent PSV, terwijl AZ kan fluiten naar de landstitel. Alhoewel AZ met spits Alves en de labiele top drie van eind 2007 kanshebber blijft.

Medio jaren negentig van de vorige eeuw roofde AC Milan Ajax leeg en had zo een concurrent minder. PSV en Heerenveen helpen de concurrentie (Ajax en AZ) om voorbij gestreefd te worden. Reker is een ’afspraak’ vergeten te maken om Perez te verhinderen eind januari met Ajax tegen PSV te spelen. Evenmin ontvangt hij namens PSV een substantieel bedrag als Ajax kampioen wordt of de Champions League haalt. Echt prijzig – zo maar 10 miljoen euro – wordt het als PSV de Champions League mist door toedoen van Ajax met Perez.

Reker bakt inmiddels zoete broodjes voor de achterban. Ismail Aissati is gebleven, Perez had moeite met z’n reserverol bij Jan Wouters en het woon-werkverkeer tussen Amsterdam en Eindhoven viel de Deen zwaar. Loze argumenten. Aissati heeft nog niet het rendement van Perez (8 treffers/3 assists), de nieuwe interim-trainer Sef Vergoossen wilde de Deen behouden en PSV kon van Perez eisen in de buurt van Eindhoven te komen wonen. Rekers beleid lijkt door Perez bepaald. Desondanks gaf Reker de speler een pluim voor professioneel gedrag, terwijl hij de club een astronomisch bedrag door de neus kan boren. In belang van PSV zou het beter zijn geweest Perez aan zijn contract te houden en hem desnoods intern op een zijspoor te rangeren.

Op de burelen van Ajax slaan ze zich op de knieën. Toch blijft het belachelijk iemand van 33 jaar terug te kopen, die vier maanden daarvoor moest vertrekken. Van Geel meldde zich trouwens voor de Eindhovense Ferrari van de toekomst (Aissati), maar werd door Reker afgescheept met een oude BMW (Perez). Perez kan internationaal niet mee, werd vaak uitgekotst door medespelers, terwijl een handvol trainers (Van Gaal, Ten Cate, Jan Wouters, Morten Olsen) een bankzitter in hem zagen. Perez is wel een speler die in een genivelleerde competitie als de Nederlandse tegen Excelsior, VVV, NAC, NEC en Sparta het verschil kan maken. Tegen die clubs verspeelde Ajax al 12 punten.

De beleidsbepalers zullen hun wanbeleid wel weer recht praten, want daarin slagen ze beter dan in gedegen beleid.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 03, 2008 9:33 am

En om Maarten te plezieren :
Ajax heeft oog op Trabelsi

woensdag 02 januari, door Marciiano, Amsterdam, 23:39u, voetbal4u
Ajax heeft in zijn zoektocht naar verdedigende versterkingen het oog laten vallen op Hatem Trabelsi. De oud Ajacied zit op dit moment zonder club.

Nadat de rechtsback deze zomer zijn club Manchester City heeft verlaten is de verdediger reeds op stage geweest bij Anderlecht. Deze besloot echter af te zien van de snelle verdediger.

Trabelsi loopt op dit moment een stage bij het Olympique Marseille. Of Ajax deze stage blijft afwachten of de speler al reeds heeft benadert is onbekend.

bron: Ajax Showtime...

:excited.gif: :1evil.gif: :aai.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 03, 2008 9:34 am

Komen alle verloren Godenzonen weer terug? Pffff... :baaa.gif:

Plaats reactie