Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door joey » za mar 05, 2011 3:28 pm

Sorry, maar die verslaggever is aan het zuigen.

Was bekend dat El Hamdaoui de gemakkelijkste niet was. Ajax heeft hem desondanks genomen. Wat zegt dat? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 05, 2011 3:42 pm

Hij is natuurlijk binnengehaald om Jol tevreden te stellen. Die moest en zou een aankoop hebben.

Maar goed, dat hij lastig is was inderdaad bekend. Net zoals dat hij geweldig kan voetballen. Je krijgt het één echter niet zonder het ander. Inmiddels is de kans op een succesvolle samenwerking denk ik wel definitief verkeken. Twee keer ruzie in zo'n korte periode. Dat komt niet meer goed.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 05, 2011 3:49 pm

Ajax Rules schreef:Die jongen spoort niet.... Kennen jullie dit filmpje al?

http://www.youtube.com/watch?v=_F9CjS4tQ5k
Natuurlijk. Is een klassieker.

'Jij vraagt altijd die rare vragen.'

Heeft hij trouwens gelijk in.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » za mar 05, 2011 3:58 pm

joey schreef:Hem verbaal tegen het behang plakken op een beheerste manier. Hem desnoods een boete geven. Maar wel de zaak binnenskamers regelen. Leg hem héél duidelijk uit dat hij moet doen wat er van hem gevraagd wordt, maar bescherm hem tegelijkertijd tegen de buitenwereld.

Die jongen krijgt veel over zich heen, hij wordt uitgefloten door zijn eigen publiek. Hij zit duidelijk niet goed in zijn vel. Daar moet je ook rekening mee houden.

Hoe had Van Gaal het gedaan? Ik denk, om te beginnen, dat El Hamdaoui zoiets bij Van Gaal niet had durven flikken. Spelers zijn toch een beetje bang voor Van Gaal. Frank de Boer is een aardige vent, misschien wel te aardig. Is nooit een leider geweest. Respect voor je persoon kun je niet afdwingen met straffen en boetes, respect krijg je omdat je bent wie je bent.

Davids is net zo'n grootbek als El Hamdaoui. Macho, gaat verbaal soms te ver en staat snel met zijn vuisten klaar. Onder Van Gaal heeft Davids zich echter bijna nooit misdragen. Waarom niet? Omdat Van Gaal hem belangrijk maakte. Vaak zei Van Gaal, zelfs als het niet nodig was, éven op TV dat Davids meer waardering verdiende dan hij kreeg. Van Gaal beschermde Davids altijd.
Hetzelfde deed Van Gaal bij AZ met El Hamdaoui. En El Hamdaoui ging voor hem door het vuur.

Kijk, ik zeg niet dat het gemakkelijk is. Maar een trainer is dan ook een topmanager. Zeker op het niveau van Ajax1. Hij wordt top betaald, dus mogen we verwachten dat hij nét wat beter begrijpt hoe hij met mensen om moet gaan en hoe groepsprocessen werken dan de bakker van de hoek.
De 2 voorbeelden die je noemt zijn beide ook niet van onbesproken gedrag.

Van Gaal heeft vorig jaar nog Luca Toni uit de selectie gezet, en ik kan me ook nog Rivaldo herinneren uit zijn Barca tijd.
Davids is natuurlijk door Hiddink naar huis gestuurd op een berucht EK... Die was niet meer te beheersen nadat 'ie op de bank gezet was door 'peoplemanager' Hiddink...

Ik denk overigens dat dit soort acties voor het groeps-proces louterend werken, wat dat betreft snap ik je standpunt niet. Bovendien was het bij EH duidelijk dat er onder de 'oppervlakte' heel veel frustratie, ergernis en onbegrip zat... Dan is het soms goed om dat conflict op de spits (jaja.. woordspeling) te drijven (open wonden stinken niet) en niet te laten voortmodderen en te bedekken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 05, 2011 4:03 pm

joey schreef:Hoe had Van Gaal het gedaan? Ik denk, om te beginnen, dat El Hamdaoui zoiets bij Van Gaal niet had durven flikken. Spelers zijn toch een beetje bang voor Van Gaal. Frank de Boer is een aardige vent, misschien wel te aardig. Is nooit een leider geweest. Respect voor je persoon kun je niet afdwingen met straffen en boetes, respect krijg je omdat je bent wie je bent.

Davids is net zo'n grootbek als El Hamdaoui. Macho, gaat verbaal soms te ver en staat snel met zijn vuisten klaar. Onder Van Gaal heeft Davids zich echter bijna nooit misdragen. Waarom niet? Omdat Van Gaal hem belangrijk maakte. Vaak zei Van Gaal, zelfs als het niet nodig was, éven op TV dat Davids meer waardering verdiende dan hij kreeg. Van Gaal beschermde Davids altijd.
Hetzelfde deed Van Gaal bij AZ met El Hamdaoui. En El Hamdaoui ging voor hem door het vuur.
Dat laatste is niet helemaal waar. El Hamdaoui gaf aan vaak erg veel moeite te hebben met het karakter van Van Gaal. Hij gedijt beter bij een schouderklopjes uitdelende lobbes als Martin Jol. Een zachte heelmeester die stinkende wonden maakt.

Davids was een échte persoonlijkheid, El Ham mag de veters van Davids, Kluivert, Seedorf, Bergkamp en Litmanen nog niet strikken, maar gedraagt zich wel als de absolute vedette. Terecht dat De Boer dit niet pikt. Veelzeggend dat met Siem in de spits en Anita in de ploeg voor El Hamdaoui Ajax veel beter ging voetballen. Ook al heeft El Ham meer techniek dan de meeste andere selectiespelers dan Ajax, voor zowel De Jong als Anita geldt dat ze het Ajax voetbal beter snappen dan hij, meer oog hebben voor medespelers en harder werken dan de pseudo vedette (mooiweervoetballer!) uit Kralingen.
Scherrer schreef:Had De Boer hem van jou wel mogen wisselen of vind je dat al te ver gaan?
Goede actie dat De Boer hem wisselt, om bovengenoemde redenen. Ongetwijfeld heeft El Hamdaoui zich misdragen, de echte reden lekt vast nog wel een keer uit. Als je persé rust in de tent wilt houden dan etteren dit soort "wonden" vaak alleen maar door. Het zal niet om een kleinigheidje zijn gegaan, er zal heus wel iets gebeurd zijn wat écht niet door de beugel kan. Frank flikkert hem heus niet uit de selectie voor het laten van een scheet (of een boer :biggthumpup.gif: ) in de kleedkamer.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 05, 2011 4:10 pm

Yep, dat kan gebeuren, al ging Davids veel en veel verder. Hij bracht de zaak zelf naar buiten. En dan nog op een aparte manier. :smallgrin.gif:

Van Gaal vond Luca Toni gewoon niet goed genoeg. Andere situatie. En Rivaldo speelde het via de pers.

Maar zoals ik al zei, een trainer kan tot de conclusie komen dat hij klaar is met een speler. Dat mag.

Maar... je moet heel erg oppassen met dit soort dingen. Sommige jongens hebben veel eergevoel, je kunt dat ook in je voordeel gebruiken. Zlatan, Sneijder, Davids, ze hebben allemaal wel eens een trainer beledigd of een medespeler de grond in geboord. Maar zij winnen wel de oorlog voor je, want op het veld durven ze aanwezig te zijn als het slecht gaat. Dan kijken ze niet naar de kant.

En klopt, er zit bij El Hamdaoui veel frustratie, ergernis en onbegrip. Hij vertrouwt De Boer blijkbaar niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 05, 2011 4:12 pm

Maar hoe goed vindt De Boer El Hamdaoui?

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 05, 2011 4:14 pm

Jöhnk schreef:Maar hoe goed vindt De Boer El Hamdaoui?

Dat inderdaad de hamvraag, Jöhnk.

Misschien ziet De Boer het stiekem niet zitten in El Hamdaoui en voelt die jongen dat.

Van Gaal vond hem wél goed.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » za mar 05, 2011 4:24 pm

joey schreef:Yep, dat kan gebeuren, al ging Davids veel en veel verder. Hij bracht de zaak zelf naar buiten. En dan nog op een aparte manier. :smallgrin.gif:

Van Gaal vond Luca Toni gewoon niet goed genoeg. Andere situatie. En Rivaldo speelde het via de pers.

Maar zoals ik al zei, een trainer kan tot de conclusie komen dat hij klaar is met een speler. Dat mag.

Maar... je moet heel erg oppassen met dit soort dingen. Sommige jongens hebben veel eergevoel, je kunt dat ook in je voordeel gebruiken. Zlatan, Sneijder, Davids, ze hebben allemaal wel eens een trainer beledigd of een medespeler de grond in geboord. Maar zij winnen wel de oorlog voor je, want op het veld durven ze aanwezig te zijn als het slecht gaat. Dan kijken ze niet naar de kant.

En klopt, er zit bij El Hamdaoui veel frustratie, ergernis en onbegrip. Hij vertrouwt De Boer blijkbaar niet.
In mijn geheugen (en Google bevestigt dat) had Toni een basisplaats, werd hij in de rust gewisseld en reed hij toen boos naar huis. Daar kwam een interview over heen in pers en toen was voor Van Gaal de maat vol.

Ik snap je punt vwb Zlatan, Sneijder en Davids. Die hebben een absolute winnaarsmentaliteit en dat gaat wel eens ten koste van trainers en of spelers.
El Hamdaoui durf ik echter absoluut niet in dit rijtje te plaatsen. Die heeft niet dezelfde winnaars-mentaliteit. Die zit meer in het rijtje ' misplaatste vedette-nijgingen' met Lazovic & Leonardo.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 05, 2011 4:33 pm

Het gaat me niet alleen om El Hamdaoui. Al is die jongen wel de beste spits die Ajax op dit moment heeft. De Boer heeft er dus belang bij om het aan het voetballen te krijgen. Dan zien we later wel verder.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 05, 2011 4:34 pm

joey schreef:Yep, dat kan gebeuren, al ging Davids veel en veel verder. Hij bracht de zaak zelf naar buiten. En dan nog op een aparte manier. :smallgrin.gif:
Ik vond die aparte manier op dat moment vooral de onkunde die Hiddink destijds tentoonspreidde aantonen. Een speler zegt tegen de BBC dat de trainer zijn kop uit de asses van certain players moet halen en hij mag nog gewoon een dag of 4 in Engeland blijven en deel uitmaken van de ploeg tijdens de 3e groepswedstrijd. Pas na falen van o.a. Blind en Van der Sar en een daardoor veroorzaakte 4-1 nederlaag stuurt hij Davids naar huis en juist een speler als hem misten we in de kwartfinale tegen Frankrijk.
joey schreef:
Jöhnk schreef:Maar hoe goed vindt De Boer El Hamdaoui?

Dat inderdaad de hamvraag, Jöhnk.

Misschien ziet De Boer het stiekem niet zitten in El Hamdaoui en voelt die jongen dat.

Van Gaal vond hem wél goed.
Van Gaal vond hem vooral goed omdat El Ham in de selectie van AZ boven velen uitstak (behalve misschien Dembéle). Bij Ajax moest El Ham pas op de plaats maken vanwege de aanwezigheid van Suárez en ik kan me voorstellen dat als De Boer zelf heeft gespeeld met Bergkamp, Kluivert, Litmanen, Finidi, Overmars en Arveladze hij niet bijster onder de indruk raakt van een El Ham.

Toch probeerde de Boer een paar keer hem te helpen, maar ik kan me goed voorstellen dat hij in de zomer door wil met een spits die beter is of die in ieder geval beter bij Ajax past dan dat Mounir doet.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 05, 2011 4:44 pm

Als je dat helpen noemt... Daarover verschillen we dan van mening.

De Boer is, niet onlogisch voor een beginnende trainer, vooral met zichzelf bezig.

999

Bericht door 999 » za mar 05, 2011 5:02 pm

joey schreef:Natuurlijk kun je hem wisselen. Je kunt hem een uitbrander geven. Je kunt hem een boete geven. Maar je kunt het beter niet naar buiten brengen, want dan begint het gezeur weer.

Zo erg was het toch niet? Die jongen wordt neergezet als een halve crimineel.

Het is eigenlijk heel simpel. Zolang een speler bij je groep hoort, bescherm je hem tegen de buitenwereld. Op het moment dat je daar niet meer toe bereid bent, moet je hem definitief uit je groep verwijderen. Een tussenoplossing brengt niets, behalve problemen.

Vroeger schakelden trainers vaak de media in om de strijd met een speler te winnen. Maar dat kán nu niet meer. Daar krijg je zoveel gedonder van. Je ziet dus dat bijna álle topcoaches no matter what zorgen dat de ellende niet naar buiten komt.
Volgens mij word EL.H. helemaal niet als crimineel neergezet.Wel als een moeilijk persoontje, die niet doet wat de trainer hem heeft opgedragen.Als je niet wilt dat er " iets " naar buiten komt dan kun je als trainer tegenwoordig dus nergens over optreden want alles komt tegenwoordig naar buiten.Dat hou je echt niet tegen, of je moet gaan liegen natuurlijk .. Dat ie ziek of geblesseerd is b.v. maarja dan zal er weer genoeg gschreven gaan worden ..
Laatst gewijzigd door 999 op za mar 05, 2011 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 05, 2011 5:03 pm

joey schreef:Als je dat helpen noemt... Daarover verschillen we dan van mening.

De Boer is, niet onlogisch voor een beginnende trainer, vooral met zichzelf bezig.
Tja "helpen". Enoh probeert hij te helpen en dat werkt beetje bij beetje. Van El Ham zal ie niet razend enthousiast zijn geworden (ik persoonlijk zelf ook niet) en dan passeert hij hem 1 keer om sterker voor de dag te komen in Milaan en daarnaast heeft hij, logische, inhoudelijke kritiek gehad op Mounir.

Dan hoopt iedereen dat een signaal wordt opgepakt, zoals Cruijff vroeger hoopte dat Van Basten zou gaan begrijpen wat hij met zijn adviezen bedoelde. Als El Hamdaoui de signalen als een aanval op zijn (te grote) ego ziet, zie ik liever dat hij vertrekt. Het is gewoon geen speler die mij met trots vervuld omdat hij het Ajax shirt draagt. Ik sprint nog niet naar de fanshop om 27,50 euro uit mijn portemonnee te halen en rugnummer 9 en El Hamdaoui op mijn shirt te laten drukken.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 05, 2011 5:36 pm

bryan schreef:Maar dit soort shit gebeurt toch vaker in een kleedkamer, waarbij mensen elkaar uitschelden en de trainer laat zien wie de baas is. Waarom weer alles openlijk en in de media laten afspelen.

Alex Ferguson had niks naar buiten gezegd en hem gewoon vier wedstrijden lang op de bank gezet zonder publieke verklaring. Dat van naar de jeugd sturen en in de media bekendmaken vind ik een beetje amateuristisch van De Boer. Het is weer typisch Ajax. Al zou die gelijk hebben en is El Ham ontrainbaar. Trainer zijn is anders dan gelijk hebben.

Maar dat gebeurt natuurlijk niet als je alleen maar spelers uit een Verlichte cultuur haalt.
I think I lost my fucking headache

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » za mar 05, 2011 6:21 pm

Optyfen, die Hamster! :666.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Mano

Bericht door Mano » za mar 05, 2011 6:47 pm

joey schreef: Maar... je moet heel erg oppassen met dit soort dingen. Sommige jongens hebben veel eergevoel, je kunt dat ook in je voordeel gebruiken. Zlatan, Sneijder, Davids, ze hebben allemaal wel eens een trainer beledigd of een medespeler de grond in geboord. Maar zij winnen wel de oorlog voor je, want op het veld durven ze aanwezig te zijn als het slecht gaat. Dan kijken ze niet naar de kant.

El Ham vind ik toch echt niet te vergelijken met bovenstaande spelers. Niet qua eergevoel en zeker niet qua kwaliteit.
Davids voerde zijn taken altijd uit voor het team. Dus hij kon rare uitspraken doen maar op het veld stond hij er wel voor iedereen. En had daardoor wel respect verdiend.
Sneijder ging ook voorop in de strijd en Zlatan was/is van een dergelijke klasse....
Daarnaast is Zlatan ook mede verkocht vanwege conflicten. Tijdperk TD van Gaal.
gevalletje Sylvie Meijs....

El Ham is in potentie een aardige speler (geen topper zoals de bovengenoemde en ook niet in de dop), maar toont niet voor het Team te spelen maar voor zichzelf en gaat ook niet voorop in de strijd.
Je kan dit incident uitlichten maar misschien ligt ie ook wel bagger in de groep omdat ie van niemand iets aanneemt.

Gevalletje afscheid nemen....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 05, 2011 9:10 pm

joey schreef: De Boer is, niet onlogisch voor een beginnende trainer, vooral met zichzelf bezig.
En EH is ook vnl. met zichzelf bezig. En speelt zowel individueel als m.n. voor het team ronduit matig.

FdB zal wellicht constateren dat Ajax de beste wedstrijden onder zijn leiding zonder EH heeft gespeeld. Hij had EH er in de winterstop uit moeten gooien. Ik heb 'm nog zó gewaarschuwd. :smallgrin.gif:

Verder heeft FdB natuurlijk groot gelijk om die schuinsmarcheerder eruit te kiepen: hij moet zich niet door een individu laten ringeloren. 'Respect' is voor EH eenrichtingsverkeer. Nemen. Niet geven.

Het zelfreinigend vermogen bij EH is nu eenmaal laag. Hij zal ongetwijfeld het gevoel hebben dat hij 'gezocht' wordt, dat er geen respect voor hem is. Voorspelbaar. De fout bij zichzelf zoeken of bij zichzelf te rade gaan, zal niet in hem op komen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 06, 2011 7:46 pm

Ajaciedjuh schreef:
Telesport schreef:Frank de Boer zet spits uit selectie na aanvaring in de kleedkamer: „Niemand is groter dan Ajax.”

WEER IN FOUT

De Boer kon niet weten dat het in feite de derde kans is voor El Hamdaoui. , Op dag één in Amsterdamse dienst vroeg hij Luis Suarez waar hij in de kleedkamer moest zitten. Suarez – niet gecharmeerd van de komst van een concurrent – wees uit balorigheid naar het toilet, waarna El Hamdaoui de aanvoerder bij de keel pakte.

Op de vraag of El Hamdaoui zo’n moeilijke jongen is, antwoordde De Boer: „Hij is in elk geval lastiger dan anderen.” Lastig voor een beginnende trainer? „Het liefst heb je het niet. Maar zulke zaken horen erbij. Uiteindelijk zullen Ajax en ik de vruchten van deze beslissing plukken”, gaf hij aan dat hij dit besluit moest nemen om geen gezag te verliezen bij zijn spelers. Die waren getuige van de ongepaste verbale en nonverbale aanval van El Hamdaoui op De Boer.
Terecht dat hij er naast staat. Ik hoef hem nooit meer in het Ajax-shirt te zien.

Gewoon een rotte appel. Als lastig gedrag erop gericht is om een team beter te laten voetballen, prima. Maar dat is hier niet zo. Iemand bij de keel pakken is wat mij betreft randje misdaad. En dat ook nog als nieuwkomer tegen de aanvoerder. Het moet niet veel gekker worden.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 06, 2011 8:41 pm

Er zat vanmiddag veel meer vastigheid in het aanvalsspel. De posities waren bezet. EH loopt overal en nergens en zorgt vooral bij medespelers voor verwarring.

Kan Dil 'm niet naar Grozny halen? :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 06, 2011 8:43 pm

Of Jol naar Bayern?

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 06, 2011 8:51 pm

Neefkens schreef:Of Jol naar Bayern?
In Rusland kunnen nog tot 10/3 spelers aangetrokken worden.

Ludwig zit trouwens nog gewoon in het zadel... Einde seizoen op z'n laatst is hij weg. En dan komt Van Bommel waarschijnlijk weer terug naar München.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 06, 2011 8:59 pm

Interessant nieuws voor mij over de transferwindow in Rusland, zou toch heel mooi zijn. Ze hebben toch geld zat daar. :biggthumpup.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 06, 2011 9:14 pm

Waarom? Is toch gewoon een prima speler? Stuur die Cvitanich maar naar Rusland.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 06, 2011 9:39 pm

Als voetbal een individuele sport was, was het een toppertje. Echter....

Plaats reactie