Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arwin

Re: Ismail Aissati

Bericht door Arwin » di aug 11, 2009 10:46 am

joey schreef:Jol moet opstellen wie hij wil. Daar gaat het mij niet om. Hij heeft het volste recht om Aissati op de bank te zetten. Maar ik zou als ik hem was wel tekst en uitleg geven en met die jongen praten over hoe het verder gaat. Gewoon eerlijk en menselijk.
Als je dit ook al in je eerdere post op de vorige bladzijde bedoelde, was ik het toen ook al met je eens. Ik dacht uit die vorige post op te maken dat je vond dat Aissati opgesteld moet worden tegen PSV, omdat hij daar anders uitgelachen wordt.

Maar nogmaals, ik denk dat het ook te maken heeft met de samenstelling van het middenveld waarop Aissati speelt.

Emanuelson-Aissati-De Zeeuw-Rommedahl betekent 3 aanvallend denkende spelers, dat is teveel van het goede.
Aissati-De Zeeuw-Enoh-Rommedahl is al veel beter in balans, Emanuelson is dan het kind van de rekening; die laat het al vijf jaar niet zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 11, 2009 11:15 am

Dat bedoelde ik inderdaad, Arwin. Kijk maar na, ik heb nergens gezegd dat Jol Aissati op moet stellen. Een trainer heeft het recht om de opstelling te maken waarmee hij denkt de wedstrijd te winnen. De buitenwereld heeft het recht hem te beoordelen op het effect van die keuzes.

Tja Scherrer, volgens mij ligt het ingewikkelder. Het middenveld heeft op dit moment bij Ajax een loodzware taak. Het moet namelijk niet alleen voor aansluiting naar voren zorgen, maar ook de problemen achterin verhullen. Stel we hadden achterin Alex en nog zo iemand lopen, dan zou dat middenveld misschien wel kunnen, zeker tegen RKC. Want Alexzou zich niet laten piepelen door Benjamin de Ceulaer.

Kijken we naar hoe Ajax nu in elkaar zit, dan schrik je wel.

Van der Wiel: hiep hoi, lekker naar voren. goaltje maken, achterin zien we wel, chill.
Wielaert: wat, een goal tegen? wijs, wijs, je had daar moeten lopen, lul.
Alderweireld: uh...uh... ja, dat was een fout van mij, even niet opgelet.
Vertonghen: kan ik het helpen? ik ben geen back, man!
Urby: snurk, stoor mij niet in mijn zomerslaap. wees blij dat ik af en toe wakker ben!
De Zeeuw: van voor naar achter van links naar rechts...
Aissati: lekker ballen, panna'tje, insh'Allah
Rommedahl: zet de poort maar open...
Suarez: ik geef ze voor, ik schop ze erin, ik schop ze naast, wat kan ik nog meer doen?
Sulejmani: trappen uit stand, straks een pizzaatje voor de moeite

Kortom, op deze manier gaat het niet. Vraag is: kunnen we een manier bedenken waarop Aissati wél functioneert? Tja, lastig. Ik ben het met 999 eens dat hij op dit moment op veel vlakken gewoon tekortschiet. Maar binnen dit elftal, met deze organisatie, met deze instelling, gaat hij het ook niet leren, omdat de taken niet goed genoeg omschreven zijn en essentiële kwaliteiten, vooral in verdedigend en tactisch opzicht, ontbreken. Had Aissati een jaartje laten meedraaien in het Ajax van 1995 en de Boertjes, Rijkaard en Blind hadden hem net zolang uitgekafferd tot hij begreep waar hij moest lopen, wat hij moest doen en vooral waar hij niet moest lopen en wat hij niet moest doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 11, 2009 11:23 am

Jol geeft niet voor niks aan in een interview met de VI, dat Ajax te weinig topspelers heeft. Op elke positie in het elftal moet de beste speler staan (t.o.v. de Nederlandse competitie).

Ajax heeft alleen op de volgende posities de beste speler staan:

----------------- keeper
- VD Wiel ------ RCV - LCV ------ LB
---------------- De Zeeuw
- RM-------------------------- LM
------------------ AM
--- Suarez ------------------- Sulejmani

Sulejmani zal wel discussie opleveren, maar daar heeft Ajax in ieder geval de potentieel sterkste linker aanvaller staan.
Met Stekelenburg hebben we een redelijke keeper. Atouba kan ik niet beoordelen. Voor de RM hebben we een goede speler in Enoh.

Prioriteiten is het verdedigingscentrum (met 1 topper, kun je al een hele stap maken) en AM. We moeten scorend vermogen hebben vanaf het middenveld. Een alternatief is een goede spits (andere speelstijl).

We hebben nog een lange weg te gaan ...... (en tussentijds worden onze toppers ook nog weggekocht).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » di aug 11, 2009 12:03 pm

joey schreef:Voetske, daar heb ik het toch helemaal niet over? Van mij hoeft Jol Aissati niet op te stelllen, hoor. Ik vind het wel jammer dat hij niet meedoet, maar ik onderschrijf jouw stelling dat hij het team kwetsbaar maakt. Zo dacht ik er trouwens vorig seizoen ook al over, toen menigeen in Aissati de ontbrekende schakel zag. Die jongen kan goed met een bal omgaan, maar hij moet ook eens gaan nadenken in het veld.

Ik had het over heel iets anders, namelijk over hoe Jol nu met Aissati moet omgaan. Hij moet oppassen dat die jongen niet mentaal gebroken wordt. Ik pleit ervoor dat Jol bedenkt hoe het verder moet met deze speler. Ziet hij geen toekomst voor hem, verkoop hem dan nog deze transferperiode.
Nou, ik snap helemaal niks meer van jou redenatie.

Aan de ene kant moet Jol er voor zorgen dat Aissati niet mentaal gebroken gaat worden.En daarvoor zou ie in principe hem op moeten stellen.Zeker tegen Psv, want anders wordt die jongen in Eindohoven uit gelachen, maar aan de andere kant vind je ook dat Aissati ( nu ) niet in het elftal thuis hoort.

Wordt het niet eens onderhand tijd dat spelers zich eens wat professioneler gaan opstellen en niet bij het minste of geringste beginnen te miauwen, of tegen bidons te trappen ?.

En eens wat meer naar zichzelf gaan kijken voordat ze boos van het veld lopen bij een terechte wissel.Of denkt men dat de naam Aissatti ( of Chivanitch ) al genoeg is om bij een andere club wel vast in de basis te staan ?.

Misschien zou Aissati eens wat meer uitvoering geven aan de opdrachten die men hem meegeeft in het veld, want ik kan me niet voorstellen dat wat ie tegen Rkc liet zien, kwa positie enz., in opdracht van Jol was.

Zou het niet onderhand eens tijd worden dat deze spelers snappen dat zulke domme fouten gewoon dodelijk kunnen zijn.Niet tegen Rkc, dat trek je nog wel.

Want als Aissati dat niet door begint te krijgen dan zal ie ook bij elke andere clubs de kous op zijn kop krijgen.Of hij moet er voor kiezen om altijd bij een sub topper et willen spelen.

Ik, persoonlijk, vind dit prachtig, het geeft mijn inziens precies aan waar het al die jaren OOK aan heeft geschort bij dit AJAX.Allemaal van die tere zieltjes, allemaal spelers die blijkbaar, en niemand weet waarom, denken dat een transfer naar AJAX al genoeg is om een basis plaats af te dwingen.Tactikek, mwah ik speel mijn eigen spel.Luisteren, leren van je fouten ( ik bedoel in principe is de fout die hij tegen Rkcmaakt identiek aan de fout op het Amsterdam toernooi ).

Ik weet niet of Jol in de toekomst Aissati nog denk te kunnen gebruiken in bepaalde wedstrijden, ik weet niet of Jol vind dat een type Aissati voldoet als bankzitter.Als kwalitatief goede invaller als dat nodig mocht zijn.Of om in de tweede helft een ander tactisch plaatje op het veld te zetten.

Mocht dat wel het geval zijn, dan zal Aissati zich in die rol moeten schikken, al ben ik bang dat Aissati daar niet mee in gaat stemmen.Die vind zichzelf, is mijn mening, een basispeler.

Nieuwe trainers, nieuwe kansen of niet natuurlijk.Jol heeft Aissatie niet gehaald, en daarom vind ik het ook een heel andere situatie dan onder MVB.

Mocht Jol inderdaad geen rol van enige betekenis zien voor Aissati dan ben ik het natuurlijk met je eens dat ie verkocht moet worden ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 11, 2009 12:11 pm

Ach, tere zieltjes... De Mos beweerde ooit dat je de oorlog niet kon winnen met Rijkaard en Vanenburg. Dat bleek later wel mee te vallen. Jonge spelers zijn nu eenmaal kwetsbaar. Ze hebben weinig ervaring en weten nog niet goed waar ze staan. Daarbij moet een trainer ze helpen.

Ik pleit voor duidelijkheid en goede begeleiding zodat we het beste uit onze talenten halen. In dit specifieke geval denk ik dat je wat extra aandacht aan Aissati moet besteden. Is dat zo erg? Het lijkt me heel logisch dat Aissati, na alles wat hij de afgelopen jaren heeft meegemaakt, wil spelen. Hij is niet voor de bank naar Ajax gekomen, dan had hij ook bij PSV kunnen blijven. Als hij dus wél op de bank belandt, zal dat een enorme klap voor hem zijn. Daar moet je dus als trainer goed mee omgaan, anders maak je zo'n jongen kapot.

M..

Bericht door M.. » di aug 11, 2009 12:21 pm

Wat ik niet snap Joey (als dat aan mij ligt, vergeef me).. jonge spelers moet je tot op zekere hoogte toch 'vertroetelen'... er in ieder geval rekening mee houden dat ze kwetsbaar zijn. Kan ik best bij komen.
Waarom mogen ze dan geen lol hebben op een training?

999

Bericht door 999 » di aug 11, 2009 12:26 pm

joey schreef:Ach, tere zieltjes... De Mos beweerde ooit dat je de oorlog niet kon winnen met Rijkaard en Vanenburg. Dat bleek later wel mee te vallen. Jonge spelers zijn nu eenmaal kwetsbaar. Ze hebben weinig ervaring en weten nog niet goed waar ze staan. Daarbij moet een trainer ze helpen.

Ik pleit voor duidelijkheid en goede begeleiding zodat we het beste uit onze talenten halen. In dit specifieke geval denk ik dat je wat extra aandacht aan Aissati moet besteden. Is dat zo erg? Het lijkt me heel logisch dat Aissati, na alles wat hij de afgelopen jaren heeft meegemaakt, wil spelen. Hij is niet voor de bank naar Ajax gekomen, dan had hij ook bij PSV kunnen blijven. Als hij dus wél op de bank belandt, zal dat een enorme klap voor hem zijn. Daar moet je dus als trainer goed mee omgaan, anders maak je zo'n jongen kapot.
Aissati is geen jonge speler meer Joey ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 11, 2009 12:28 pm

Dat mag best, maar ik vind het geen prioriteit hebben. Trainen is werken. Spelers moeten elke dag beter willen worden en als het daarvoor nodig is om heel saai honderd keer hetzelfde te doen, dan moet dat gewoon. Ik vraag me wel eens af of ze bij Ajax oefenen op vrije trappen en corners, bijvoorbeeld. Het helpt echt om daar elke dag (elke dag!) aandacht aan te besteden.

Je hoeft jonge spelers niet te vertroetelen. Je moet ze goed begeleiden. Van Gaal was daar bijvoorbeeld een meester in. Het is een kwestie van duidelijkheid, eerlijkheid en menselijkheid. Spelers die al langer meedraaien, redden zichzelf doorgaans wel. Die weten hoe de hazen lopen.

M..

Bericht door M.. » di aug 11, 2009 12:29 pm

Het woord 'vertroetelen' gebruikte ik even bij gebrek aan beter.

Maar dan is het duidelijker ok :biggthumpup.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 11, 2009 1:51 pm

999 schreef:Aissati is geen jonge speler meer Joey ..
Niet? Die jongen is pas twintig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » di aug 11, 2009 2:37 pm

Jaargenoot van Bertje!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di aug 11, 2009 2:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 11, 2009 2:42 pm

Jabu schreef:Jaargenoot van Bertje!
Als dat geen aanbeveling is!

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di aug 11, 2009 7:59 pm

Bertje schreef:
999 schreef:Aissati is geen jonge speler meer Joey ..
Niet? Die jongen is pas twintig.
Niet jong meer kwa voetballer Bertje.Selectie Psv, selectie Twente, en alweer het tweede jaar selectie AJAX ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 12, 2009 10:42 am

Daar valt wel wat voor te zeggen, ja.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 12, 2009 3:51 pm

Zoveel wedstrijden heeft hij niet gespeeld.

999

Bericht door 999 » wo aug 12, 2009 6:36 pm

Nu, ik vind 68+ wedstrijden op het hoogste nivo behoorlijk veel ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 12, 2009 7:23 pm

Aissati: Ik moet meer gaan scoren

Na een goede voorbereiding is Aissati toch allerminst zeker van een basisplaats bij Ajax. De middenvelder laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International weten dat hij beslissender moet zijn en vaker scoren. 'Spelers als Sneijder, Van der Vaart, Afellay en van Persie maken veel meer doelpunten dank ik. Ik heb het er laatst met de trainer over gehad. Hij vindt dat ik op mijn positie meer doelpunten moet maken en zei dat hij me op de training gaat helpen daar gericht aan te werken. Daar ben ik blij mee, want ik weet zelf maar al te goed dat ik meer moet gaan scoren. ik wil belangrijk zijn en beslissend zijn, daar horen op mijn positie goals en assists bij.'

'Het systeem is mijn grootste concurrent. Als we spelen zoals tegen FC groningen heeft de trainer geen spelverdeler nodig. Ik moet dus laten zien dat een speelwijze met een nummer 10, met mij erbij, het beste is voor de ploeg. er is maar een iemand die de trainer daarvan kan overtuigen. En dat ben ikzelf.'

Het volledige interview is na te lezen in de uitgave van VI van deze week.

Bron: AN
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 12, 2009 7:47 pm

Poeh, lastig. Deels het probleem als je het mij vraagt. Balverlies is hij te kwetsbaar en hij wil te graag belangrijk zijn. Als hij gaat scoren, dan zou hij wel op '10' passen en zou zijn zwakte ook gecompenseerd worden.

Daniel

Bericht door Daniel » wo aug 12, 2009 10:58 pm

Hmm, goed nieuws. Aissati heeft gepraat met Jol, het probleem is naar boven gebracht en zijn beiden zeer bereid om daaraan te werken.

999

Bericht door 999 » do aug 13, 2009 8:08 am

Was dat onder MVB ook al niet zo ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » do aug 13, 2009 8:24 am

Peter schreef:Poeh, lastig. Deels het probleem als je het mij vraagt. Balverlies is hij te kwetsbaar en hij wil te graag belangrijk zijn. Als hij gaat scoren, dan zou hij wel op '10' passen en zou zijn zwakte ook gecompenseerd worden.
Het is óf het spel verdelen vanaf '10' met de prioriteit aanvallend en dus de nodige goals en assists óf het spel vanaf een wat meer teruggetrokken positie verdelen, maar dan zal hij tevens aan de balans moeten denken en verdedigende arbeid moeten leveren. Nu kiest hij voor zichzelf the best of both worlds...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 13, 2009 8:50 am

Aissati wordt nooit een scorende speler. Dat zit niet in hem.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 13, 2009 9:22 am

joey schreef:Aissati wordt nooit een scorende speler. Dat zit niet in hem.
Idd, dat is een kwaliteit die in je moet zitten.

Niet voor niks wil Jol een type VD Vaart (en wil daar dus ook geld voor betalen, want Real zal hem niet voor niks laten gaan).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 13, 2009 9:31 am

Nou...
'Van der Vaart gratis weg bij Real Madrid'
Na het bericht dat Real Madrid geen toekomst meer ziet in de diensten van Rafael van der Vaart, laat de wereldwijde vakbond voor voetballers FIFPro advocaat Wil van Megen uitzoeken of het mogelijk is de Nederlander transfervrij weg te laten gaan.

Foto: Orange Pictures

"Het is duidelijk dat Real niet van plan is om Van der Vaart te laten spelen en dus geen gebruik meer wil maken van zijn diensten", staat op de website van de vakbond.

"Hij krijg zelfs geen rugnummer voor komend seizoen. In zo'n geval zouden ze hem voor niets moeten laten gaan. Hij is kennelijk niets waard voor ze, dus waarom zouden ze een transfersom vragen?", stelt van Megen.

"De FIFA en de clubs hebben het er altijd over dat spelers hun contracten moeten respecteren. Maar in dit geval is het Real dat het contract niet respecteert. De club heeft Van der Vaart afgeschreven door hem geen deel te laten uitmaken van het team. Naar mijn mening verliest Real op deze manier het recht om een transfersom voor deze speler te vragen", aldus de jurist.

Vorige zomer kwam Van der Vaart voor een bedrag van 15 miljoen over en tekende hij een contract dat hem nog tot 2013 aan de club verbind.

www.voetbalcentraal.nl
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie