Ismail Aissati
Moderator: mods
Re: Ismail Aissati
Tja, dat is dan een mooi voorbeeld van: gelijk heb je, dood ga je.
We leven niet meer in 1965. Een trainer moet zijn spelers erbij houden. Dat doet hij door zich in te leven in de speler en op gezette tijden aandacht aan hem te besteden.
Op dit moment zit Aissati behoorlijk in de put, dat kan ik je verzekeren. En dan krijg je ook nog PSV-Ajax.
Kijk, Van Basten had geen boodschap aan die dingen. Die vond dat zijn spelers moesten presteren en verder niet moesten zeuren. Daardoor wist hij nooit het vertrouwen van zijn spelers te winnen. Het is werkelijk niet meer genoeg in deze tijd om je zo op te stellen als trainer.
We leven niet meer in 1965. Een trainer moet zijn spelers erbij houden. Dat doet hij door zich in te leven in de speler en op gezette tijden aandacht aan hem te besteden.
Op dit moment zit Aissati behoorlijk in de put, dat kan ik je verzekeren. En dan krijg je ook nog PSV-Ajax.
Kijk, Van Basten had geen boodschap aan die dingen. Die vond dat zijn spelers moesten presteren en verder niet moesten zeuren. Daardoor wist hij nooit het vertrouwen van zijn spelers te winnen. Het is werkelijk niet meer genoeg in deze tijd om je zo op te stellen als trainer.
Het stinkt aan alle kanten!
Idd laat Urby maar voorlopig op de bank , Urby kan beter op een drafsport gaan wordt gek van die draai bewegingen die daarna niets opleveren.Arwin schreef:Onzin, het sterkste team speelt. Wat mij betreft zou Aissati trouwens prima in een 442 opstelling kunnen spelen, als je Emanuelson eens op de bank zet.joey schreef:Zijn prestatie van zaterdag doet er niet toe. Die jongen heeft een bepaalde voorgeschiedenis, daar moet een trainer rekening mee houden.
Ik ben benieuwd.
-
Ja hallo, het is wel profvoetbal hoor. Die gast begint veel te snel te mokken.joey schreef:Tja, dat is dan een mooi voorbeeld van: gelijk heb je, dood ga je.
Whitey on the moon.
Ja, daarom juist. Je spelers vertegenwoordigen een behoorlijk kapitaal, nog los van het menselijke aspect. Dus moet je niet slordig doen.
Joey, vind jij dat Jol een goed gesprek met hem moet hebben en hem niet moet opstellen, of vind jij dat Jol hem komende week gewoon moet opstellen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
Aisatti valt wel mee qua kapitaal. Hij heeft niet veel gekost.joey schreef:Ja, daarom juist. Je spelers vertegenwoordigen een behoorlijk kapitaal, nog los van het menselijke aspect. Dus moet je niet slordig doen.
Maar je moet uitkijken dat zo'n jongen door dat constante gejammer geen splijtzwam in de ploeg wordt of dat hij door de groep uitgekotst wordt. Daar moet hij toch echt zelf voor zorgen!
Whitey on the moon.
Jol moet opstellen wie hij wil. Daar gaat het mij niet om. Hij heeft het volste recht om Aissati op de bank te zetten. Maar ik zou als ik hem was wel tekst en uitleg geven en met die jongen praten over hoe het verder gaat. Gewoon eerlijk en menselijk.
Volgens mij moet je die jongen heel duidelijke uitleggen waarom hij volgens Jol op dit moment geen basisplaats verdient (al vind ik zelf eigenlijk van wel). Aissati lijkt me wel iemand die dan aan de slag gaat om die zwakke punten waar mogelijk gaat proberen te verbeteren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Precies, Jesse.
Niet zo ingewikkeld, toch? Op die manier voorkom je dat de speler gaat mokken.

Niet zo ingewikkeld, toch? Op die manier voorkom je dat de speler gaat mokken.
Misschien gebeurt dat ook wel.joey schreef:Jol moet opstellen wie hij wil. Daar gaat het mij niet om. Hij heeft het volste recht om Aissati op de bank te zetten. Maar ik zou als ik hem was wel tekst en uitleg geven en met die jongen praten over hoe het verder gaat. Gewoon eerlijk en menselijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Daar ben ik van overtuigd. Iedereen die met Jol heeft gewerkt geeft aan dat hij menselijk is en zo goed met spelers kan omgaan (ook met spelers niet langs de basis / 18 vallen).Duke schreef:Misschien gebeurt dat ook wel.joey schreef:Jol moet opstellen wie hij wil. Daar gaat het mij niet om. Hij heeft het volste recht om Aissati op de bank te zetten. Maar ik zou als ik hem was wel tekst en uitleg geven en met die jongen praten over hoe het verder gaat. Gewoon eerlijk en menselijk.
Een hele heisa (maar daarom is het ook een forum

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Waarom deed je dan eerder zo moeilijk over, Ajaciedjuh?
- Ajaciedjuh
Dit was de aanleiding:joey schreef:Waarom deed je dan eerder zo moeilijk over, Ajaciedjuh?
Oftewel, ik deed niet moeilijk, maar gaf een aanvullende mening (interpretatie). Daar is een forum voorAjaciedjuh schreef:Spelers stellen zichzelf op. Aisatti is op dit moment niet goed genoeg. Hij moet zich via trainingen en invalbeurten maar gaan profileren. Talent zat, maar hij zal dwingender moeten worden. Deze selectie mist gewoon een scorende middenvelder met creativiteit. Een VD Vaart/Sneijder. Deze spelers waren ook geen top m.b.t. terug verdedigen, maar waren daar een stuk verder in dan Aisatti. Daarnaast is hun rendement natuurlijk vele malen hoger. Als Aisatti geen stappen gaat maken, dan is hij na dit seizoen zeker weg.joey schreef:Hoe gaat Issy hiermee om?
Als hij volgende week op de bank zit, lacht het hele stadion hem uit. Ik denk dat hij het heel moeilijk gaat krijgen.

Na x reacties bleek uiteindelijk dat we hetzelfde bedoelde.
Dus deze keer heb je gelijk

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Oké, duidelijk.
Ik heb onlangs een interview gelezen met Aissati (in de Sportweek) en daarin kwam hij naar voren als zelfkritisch en serieus. Hij beseft heel goed dat hij dingen moet leren. Maar hij moet natuurlijk wél spelen, hij heeft al genoeg tijd verloren. De vraag is: zal dat bij Ajax zijn of elders?

Ik heb onlangs een interview gelezen met Aissati (in de Sportweek) en daarin kwam hij naar voren als zelfkritisch en serieus. Hij beseft heel goed dat hij dingen moet leren. Maar hij moet natuurlijk wél spelen, hij heeft al genoeg tijd verloren. De vraag is: zal dat bij Ajax zijn of elders?
-
Je hebt woorden en daden......joey schreef:Oké, duidelijk.![]()
Persoonlijk zie ik het liefst dat Aisatti zal slagen bij Ajax, maar ik zie het niet gebeuren. Hij piept en zeikt veel te snel. Als hij nou 3x per wedstrijd scoort of assists levert, dan heeft hij reden tot klagen. Nu maakt hij iedere keer een fatale fout en is verontwaardigd dat hij gewisseld wordt.
Whitey on the moon.
Dat weet je niet. Misschien was hij zwaar teleurgesteld over zijn eigen prestatie.
Dat lijkt me logisch, maar volgens mij is niet Jol die bepaald of dat ie niet om Aisatti heen kan, dat is toch echt Aisattie zelf.Als het waar is dat ie kwaad is weggelopen dan begrijpt Aisatti dus weer niet waar het om draait in het voetbal.joey schreef:Dat hangt ervan af hoe Jol de voetballer Aissati inschat. Wil hij met hem verder of niet? De transfermarkt is nog open, dus Aissati kan nu nog vertrekken. Mocht Jol in Aissati een vaste kracht voor de toekomst zien, dan moet hij hem dat duidelijk maken. Hoe dan ook, het is tijd voor een goed gesprek.
In elk geval lijkt het me geen goed idee om Aissati de rest van het seizoen op de bank te zetten. Die jongen moet spelen.
Wat willen we nu ?.Een paar Aissaties in het elftal en dan maar op de koop nemen dat zo nu en dan we punten kunnen verliezen.Ik bedoel we schreeuwen om degelijke achterhoede spelers dan moet je bij Aissatti geen uitzondering gaan maken ..
Want laten we eerlijk blijven .. Heeft Aissati het al laten zijn de periode dat ie bij AJAX is, of is het steeds toch net niet geweest ?.
Voor mij het laatste, zelfs tegen een club als RKC was hij niet het verschil in het veld, en dat zou je wel verwchten, dat was toch wel de bedoeling.Hij zou met zijn techniek de mensen vrij gaan zetten had ik hier op dit forum begrepen .. niks van dat alles en hij werdt ook nog eens regelmatig overlopen.
Dat kan dit elftal niet hebben Joey, ook niet al zou er versterking in de achterhoede er zijn.Dit is 2009, niet 1949 waar je nog effe naar huis kan telefoneren voordat je de omschakeling maakte en achter de verloren bal of je man aan ging hollen ..
Blij met de punten ...
Voetske, daar heb ik het toch helemaal niet over? Van mij hoeft Jol Aissati niet op te stelllen, hoor. Ik vind het wel jammer dat hij niet meedoet, maar ik onderschrijf jouw stelling dat hij het team kwetsbaar maakt. Zo dacht ik er trouwens vorig seizoen ook al over, toen menigeen in Aissati de ontbrekende schakel zag. Die jongen kan goed met een bal omgaan, maar hij moet ook eens gaan nadenken in het veld.
Ik had het over heel iets anders, namelijk over hoe Jol nu met Aissati moet omgaan. Hij moet oppassen dat die jongen niet mentaal gebroken wordt. Ik pleit ervoor dat Jol bedenkt hoe het verder moet met deze speler. Ziet hij geen toekomst voor hem, verkoop hem dan nog deze transferperiode.
Ik had het over heel iets anders, namelijk over hoe Jol nu met Aissati moet omgaan. Hij moet oppassen dat die jongen niet mentaal gebroken wordt. Ik pleit ervoor dat Jol bedenkt hoe het verder moet met deze speler. Ziet hij geen toekomst voor hem, verkoop hem dan nog deze transferperiode.
Kleine kanttekening: hij heeft in de eerste helft een aantal maal een speler vrij gespeeld: Rommedahl bijvoorbeeld. Hij was niet best, maar ook niet zo beroerd als we hier nu doen denken.999 schreef:Dat lijkt me logisch, maar volgens mij is niet Jol die bepaald of dat ie niet om Aisatti heen kan, dat is toch echt Aisattie zelf.Als het waar is dat ie kwaad is weggelopen dan begrijpt Aisatti dus weer niet waar het om draait in het voetbal.joey schreef:Dat hangt ervan af hoe Jol de voetballer Aissati inschat. Wil hij met hem verder of niet? De transfermarkt is nog open, dus Aissati kan nu nog vertrekken. Mocht Jol in Aissati een vaste kracht voor de toekomst zien, dan moet hij hem dat duidelijk maken. Hoe dan ook, het is tijd voor een goed gesprek.
In elk geval lijkt het me geen goed idee om Aissati de rest van het seizoen op de bank te zetten. Die jongen moet spelen.
Wat willen we nu ?.Een paar Aissaties in het elftal en dan maar op de koop nemen dat zo nu en dan we punten kunnen verliezen.Ik bedoel we schreeuwen om degelijke achterhoede spelers dan moet je bij Aissatti geen uitzondering gaan maken ..
Want laten we eerlijk blijven .. Heeft Aissati het al laten zijn de periode dat ie bij AJAX is, of is het steeds toch net niet geweest ?.
Voor mij het laatste, zelfs tegen een club als RKC was hij niet het verschil in het veld, en dat zou je wel verwchten, dat was toch wel de bedoeling.Hij zou met zijn techniek de mensen vrij gaan zetten had ik hier op dit forum begrepen .. niks van dat alles en hij werdt ook nog eens regelmatig overlopen.
Dat kan dit elftal niet hebben Joey, ook niet al zou er versterking in de achterhoede er zijn.Dit is 2009, niet 1949 waar je nog effe naar huis kan telefoneren voordat je de omschakeling maakte en achter de verloren bal of je man aan ging hollen ..
Face your fears and live your dreams, No Fear
In balbezit bracht hij veel te weinig. Maar daar gaat het niet alleen om. De manier waarop hij in de fout ging bij dat doelpunt... Zoiets mag niet gebeuren, het is geen speelkwartier. Echt schrijnend om te zien. Om te beginnen heeft hij op die plek op het veld op dat moment niets te zoeken. Wat doet hij daar in godsnaam, weet hij soms niet waarvoor hij opgesteld is? Daar komt nog bij dat je je niet op zo'n manier de bal mag laten ontfutselen, dan kán gewoon niet. Met één zo'n actie maakt Aissati duidelijk dat hij niet weet waar het om draait in het topvoetbal. Heel leuk dat je de beste bent op het pleintje, maar profvoetbal vraagt zoveel meer.
Begrijp me goed, die jongen is sterk aan de bal. Hij heeft zeker talent. Maar als hij zo doorgaat, redt hij het niet bij Ajax. Dat zal Jol hem duidelijk moeten maken, op een positieve maar onverbiddelijke manier. Wil Aissati niet mee, dan houdt het op voor hem.
Begrijp me goed, die jongen is sterk aan de bal. Hij heeft zeker talent. Maar als hij zo doorgaat, redt hij het niet bij Ajax. Dat zal Jol hem duidelijk moeten maken, op een positieve maar onverbiddelijke manier. Wil Aissati niet mee, dan houdt het op voor hem.
- Giacomo Puccini
Het gaat niet alleen om Aissati maar het gaat ook om de juiste samenstelling van het middenveld. Met Aissati en Urby op het middenveld ben je verdedigend kwestbaar. De Zeeuw en Enoh zijn de mannen die ik naast/achter Aissati zou zetten. In ieder geval het proberen waard. En als Aissati het dan nog niet oppakt, dan haal je hem eraf en schuif je gewoon Vertonghen een linie naar voren.
Ajax!
-
- AT Toto winner 10/11
Juist. Door de opstelling tegen RKC speelde Aissati eigenlijk met De Zeeuw op een tweemansmiddenveld. Aan wingers als Urby en Rommedahl heb je dan middenveld-technisch gezien niets. Die stonden er om aan te vallen. Daardoor moest Aissati ook te ver terug en stond hij te ver van de plek op het veld vandaan waar hij gevaarlijk kan zijn.
Zet De Zeeuw en Enoh achter Aissati en hij kan veel meer zijn gang gaan.
Zet De Zeeuw en Enoh achter Aissati en hij kan veel meer zijn gang gaan.
Als de buitenste middenvelders zover naar voren staan, moet er een verdediger doorschuiven, nietwaar? Niet Aissati moet daar staan, maar Wielaert. Aissati wordt opgesteld vanwege zijn (steek)passes.Scherrer schreef:Juist. Door de opstelling tegen RKC speelde Aissati eigenlijk met De Zeeuw op een tweemansmiddenveld. Aan wingers als Urby en Rommedahl heb je dan middenveld-technisch gezien niets. Die stonden er om aan te vallen. Daardoor moest Aissati ook te ver terug en stond hij te ver van de plek op het veld vandaan waar hij gevaarlijk kan zijn.
Maar als ik het goed begrijp, vind jij het de schuld van Jol dat Aissati faalde?
-
- AT Toto winner 10/11
Als het idee om Aissati op een viermansmiddenveld met Emanuelson en Rommedahl neert te zetten er één van Jol was (en dat mag ik toch hopen, hij is immers de eindverantwoordelijke), dan vind ik het inderdaad mede de schuld van Jol dat Aissati faalde. Mede, het is natuurlijk deels ook Aissati's eigen schuld, want hij had het namelijk wel beter in kunnen vullen dan hij deed.joey schreef:Als de buitenste middenvelders zover naar voren staan, moet er een verdediger doorschuiven, nietwaar? Niet Aissati moet daar staan, maar Wielaert. Aissati wordt opgesteld vanwege zijn (steek)passes.Scherrer schreef:Juist. Door de opstelling tegen RKC speelde Aissati eigenlijk met De Zeeuw op een tweemansmiddenveld. Aan wingers als Urby en Rommedahl heb je dan middenveld-technisch gezien niets. Die stonden er om aan te vallen. Daardoor moest Aissati ook te ver terug en stond hij te ver van de plek op het veld vandaan waar hij gevaarlijk kan zijn.
Maar als ik het goed begrijp, vind jij het de schuld van Jol dat Aissati faalde?
Maar jij vindt de beslissing van Jol om Aissati op een middenveld met Emanuelson en Rommedahl neer te zetten toch ook geen goede, mag ik hopen?
Nou, zit het toch nog even te kijken.Maar volgens mij heeft het niks met de Zeeuw of wie dan ook te maken alleen met Aisatti zelf.De manier hoe hij zich uit laat spelen, de man over zich heen laat gaan, en steeds maar weer dat lopen met de bal.Daar waar andere veel meer directer spelen, meent Aissatie dat ie toch weer dat loopmoment moet maken.
Je ziet hem ook steeds veels te dicht naar de Zeeuw trekken, en eigenlijk loopt ie er vanaf de eerste minuut verloren bij.Hij had ook een paar keer meer balverlies, waar hij weliswaar door het fluiten voor een overtreding nog goed mee weg kwam.
Vraag me af in welke rol ziet Aisatti zichzelf op het veld ?. ..
Je ziet hem ook steeds veels te dicht naar de Zeeuw trekken, en eigenlijk loopt ie er vanaf de eerste minuut verloren bij.Hij had ook een paar keer meer balverlies, waar hij weliswaar door het fluiten voor een overtreding nog goed mee weg kwam.
Vraag me af in welke rol ziet Aisatti zichzelf op het veld ?. ..
Blij met de punten ...