De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » za dec 29, 2007 5:52 pm

joey schreef:
Daniel_vT schreef:Litmanen was toch een tip van een fan?
Ja, toen zijn ze wel gaan kijken.
litmanen heeft toch gewoon stage gelopen nadat PSV hem afgetest had.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 29, 2007 6:00 pm

PSV heeft hem niet afgetest. Litmanen wilde rondkijken voor hij een keuze maakte.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za dec 29, 2007 8:17 pm

wat mij zorgen maakt is dat objective gezien Van Geel uitstekend papieren had om bij Ajax aan de slag te gaan, bijna iedereen was enthousiast.

hoe kan het dat hij nu dan zo door het mand valt?

is het hem of is het Ajax?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 8:30 pm

Er zijn altijd een paar zekerheden op AT: Luuk verzet zich tegen de meerderheid, Voetske ziet als hij iets terugziet altijd wat hij zelf daarvoor al stelde, joey zuipt zichzelf elke maandag onder de tafel en meer. Mogen we de spoken van Jansma hier al aan toevoegen? Er is absoluut wat, maar als je probeert te bedenken wat het is, dan is het altijd toch net weer iets anders.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 29, 2007 9:00 pm

En vergeet de zekerheid niet van "one-liners" gepost door Bertje. :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 9:08 pm

Komt hij ook weer met zijn oneliner. :icon_wink.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 29, 2007 9:24 pm

joey schreef: Ik wil geen elders mislukte speler die er niet meer zo heel veel zin in heeft.
Hoe kun je dat nou zeggen! Luque is toch een wereldaanwinst!!

Ajax scout op de intensive care. Peter noemde de naam Emre, zou me niets verbazen wanneer Ajax daar werk van zou maken. Pasanen lijkt me ook een kandidaat voor MVG.

Eigenlijk hadden we beter moeten weten met ons vrijwel collectieve enthousiasme t.a.v. MVG. Die man heeft geen netwerk, i.t.t. bijv. Beenhakker, die het als TD bij Ajax prima deed. MVG roofde bij AZ zijn vorige club leeg. En bij Willem II hadden Theo de Jong en Jim Calderwood prima spelers als Hyypiä, Kolkka, Galasek, Konterman en vd Vegt al voor de entree van MVG als TD naar Tilburg gehaald. MVG bestrijkt 2 provincies, Don Leo bestreek meerdere continenten. De resultaten zijn daaraan wel afleesbaar, lijkt me...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 29, 2007 9:31 pm

Exact hoe ik er ook over denk. Ik krijg steeds meer het idee dat, vwb het aankoopbeleid, MvG maar wat aanmoddert.

Alle genoemde namen hadden Wimpey & Zn. ook wel kunnen presteren. Fluitje van een cent.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 29, 2007 9:37 pm

Peter schreef: Alle genoemde namen hadden Wimpey & Zn. ook wel kunnen presteren. Fluitje van een cent.
En dat wil wat zeggen!! :onfire.gif:

Ik zou als gemiddeld volger van het voetbal met betere mensen op de proppen komen als MVG doet. Die stelling durf ik wel aan.

Luque, Urzaiz en Colin zouden er bij mij (wat geil om me even de TD van Ajax te mogen wanen!) niet in komen. Henk the Cheat trouwens ook niet.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 29, 2007 9:38 pm

Ik sluit me hierbij aan. Ik heb al eerder geageerd tegen MvG. Ik ben bang dat Ajax net een stapje te hoog is voor hem. Bij provincieclubjes doet hij het prima, maar de job bij Ajax is hem niet toevertrouwd. Daarvoor heeft hij te weinig spelers gehaald die én niet door de gemiddelde voetballiefhebber konden worden verzonden én een enorme aanwinst voor Ajax bleken te zijn. Leo B. lijkt meer waard te zijn geweest voor Ajax, dan destijds binnen de club werd gedacht...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 9:55 pm

Laten we alleen niet vergeten dat de rol van MVG meer behelst dan alleen het aankoopbeleid. Voordat je hem met pek en veren de ArenA uitjaagt, zul je dus ook eerst moeten kijken wat hij wél kan en waar hij dus wél van waarde kan zijn. Zie het als een elftal: een middenvelder wiens handelingssnelheid wat laag is, kan in de verdediging wél een meerwaarde hebben. Omscholen dus, al is het meer gewoon het op waarde schatten van kwaliteiten.

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 29, 2007 11:46 pm

Nouja, tot nu toe is Van Geel een uitstekende verkoper geweest. Blijkbaar is hij goed in het onderhandelen over prijzen als het gaat om verkopen. Ik denk dat niet iedere man hem zo snel had na gedaan om De Mul voor 5 miljoen te verkopen en ik denk dat we bij onze vorige TD Babel voor 6 miljoen en Sneijder bij het eerste bod van 14 miljoen al waren kwijt geweest en De Mul voor een schamele 1 miljoen ofzo (wat ik overigens vrij terecht had gevonden, want Tom was ook niet veel meer waard dan 1 miljoen). En hij weet 9 van de 10 keer de contracten op precies het goede moment te verlengen en toch ook wel de juiste mensen achter de schermen neer te zetten op de iets minder belangrijke posities (L'ami, Koster bij Jong Ajax). Maar op het moment dat het aankomt tot grootschalige onderhandelingen (zoals het aantrekken van versterkingen) en de juiste mensen op de cruciale posities neer te zetten lijkt het fout te gaan.. Misschien omdat er meer druk op komt? Of misschien is hij niet goed genoeg..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 12:55 am

wimpey schreef:Eigenlijk hadden we beter moeten weten met ons vrijwel collectieve enthousiasme t.a.v. MVG. Die man heeft geen netwerk, i.t.t. bijv. Beenhakker, die het als TD bij Ajax prima deed. MVG roofde bij AZ zijn vorige club leeg. En bij Willem II hadden Theo de Jong en Jim Calderwood prima spelers als Hyypiä, Kolkka, Galasek, Konterman en vd Vegt al voor de entree van MVG als TD naar Tilburg gehaald. MVG bestrijkt 2 provincies, Don Leo bestreek meerdere continenten. De resultaten zijn daaraan wel afleesbaar, lijkt me...
Precies. Wat aankopen betreft heeft Van Geel tot nu toe enorm teleurgesteld. Er zijn al wat spelers van 'onze' lijstjes vertrokken, maar ik ben er van overtuigd dat ik het wat aankopen betreft beter voor elkaar had gekregen dan Van Geel. Voor jou geldt dat ook, denk ik.

Wat de verdere organisatie van onze club betreft houd ik Van Geel er graag bij. Ik heb er alleen graag iemand met meer connecties in -en spelerskennis van het mondiale voetbal bij voor het voetbaltechnische gedeelte.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 30, 2007 12:01 pm

Bertje schreef:Laten we alleen niet vergeten dat de rol van MVG meer behelst dan alleen het aankoopbeleid. Voordat je hem met pek en veren de ArenA uitjaagt, zul je dus ook eerst moeten kijken wat hij wél kan en waar hij dus wél van waarde kan zijn. Zie het als een elftal: een middenvelder wiens handelingssnelheid wat laag is, kan in de verdediging wél een meerwaarde hebben. Omscholen dus, al is het meer gewoon het op waarde schatten van kwaliteiten.
Hmm.. We nemen iemand aan voor een vitale functie binnen de club en gaan hem dan pas opleiden. Zien we ook heel vaak in het bedrijfsleven; directeuren worden nooit gekozen vanwege bewezen kwaliteiten en ervaring, maar worden eerst aangenomen en dan pas wordt gekeken of ze misschien omgeschoold moeten worden.

Get real, Bertje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 30, 2007 12:06 pm

Wie heeft het over opleiden? Gewoon daar neerzetten waar iemand het beste tot zijn recht komt.

Arwin

Bericht door Arwin » zo dec 30, 2007 2:38 pm

Het lijkt me duidelijk dat de winterstop de laatste kans is voor Van Geel om zich te bewijzen. Hij zal in Januari minimaal een talentvolle centrale verdediger en talentvolle creatieve middenvelder moeten contracteren. Jongens die echt toptalenten zijn en later voor veel geld verkocht kunnen worden. Als hij het nu waagt met 'ervaren' krachten als Hansson, Vogel of weet ik veel wat voor prutser aan te komen is het wegwezen lijkt me.

We hebben nu een failliet elftal maar een gevulde bankrekening. Willen we in de toekomst financieel en sportief gezond blijven zullen er nu voltreffers gescout moeten worden en niet van die halve ervaren krachten die een hoop geld kosten en uiteindelijk niet van het niveau blijken wat Ajax nodig heeft.

Nogmaals, komen die er niet al komende maand moet Van Geel wegwezen. Hij heeft tijd genoeg gehad om ze te scouten nu, smoesjes dat er een paar spelers terugkeren van blessures hoeven we niet. Die jongens zijn ook geen zekerheden en zullen nog wel vaker geblesseerd raken. Ook geen smoesjes dat ze komende zomer pas komen, dan is het namelijk te laat of komen ze weer niet om weer andere redenen.

Maxwell

Bericht door Maxwell » zo dec 30, 2007 2:39 pm

Inderdaad, MvG heeft tijd genoeg gehad. En ook geen geneuzel meer over een schaduwelftal dat niet bestaat. Wat mij betreft mag hij ook meteen een nieuwe trainer presenteren overigens.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 30, 2007 2:45 pm

Bertje schreef:Wie heeft het over opleiden? Gewoon daar neerzetten waar iemand het beste tot zijn recht komt.
Je hebt het toch écht over omscholen. Dat is opleiden. En een opmerking als "gewoon daar neerzetten waar iemand het beste tot zijn recht komt.", ja dat klopt. 1 +1 = 2 trouwens. En op de zon is het warm.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 30, 2007 2:47 pm

'Al is het meer het gewoon het op waarde schatten van kwaliteiten'. Maar wellicht kun je nog met wat oneliners komen? Die schijnen vervelend te zijn.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 30, 2007 3:01 pm

Misschien moet je mij eens leren hoe die te produceren. :aai.gif: Hoe zie jij dat "omscholen"? En hoe denk je nu werkelijk over MvG? Niet aangeven hoe met hem om te gaan, maar gewoon je mening? Doet hij het goed? Of niet?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 30, 2007 3:02 pm

Nou meneer Van Geel.. zeg het maar.....

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 3:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien moet je mij eens leren hoe die te produceren. :aai.gif: Hoe zie jij dat "omscholen"? En hoe denk je nu werkelijk over MvG? Niet aangeven hoe met hem om te gaan, maar gewoon je mening? Doet hij het goed? Of niet?
Misschien moeten we hem aanhouden voor de onderhandelingen bij verkoop van spelers. Dat kan hij goed. Hij verdient zijn salaris wel terug.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 30, 2007 3:06 pm

Met de topspelers die hij heeft binnengehaald hoef je anders maar weinig van de verkoop te verwachten. Delorge, Rommedahl, Ogararu, Kennedy en Luque raak je immers aan de straatstenen niet kwijt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 30, 2007 3:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien moet je mij eens leren hoe die te produceren. :aai.gif: Hoe zie jij dat "omscholen"? En hoe denk je nu werkelijk over MvG? Niet aangeven hoe met hem om te gaan, maar gewoon je mening? Doet hij het goed? Of niet?
Sommige dingen wel, sommige dingen niet. De veranderingen in de opleiding bevallen mij. Hij omringt zich op dat vlak met de juiste kennis (Keizer). De scouting kan ik niet beoordelen, want er is geen enkele aankoop gekomen die door de scouting aanbevolen kan zijn. Gokje: niet veel soeps. Zijn eigen initiatieven met betrekking tot spelers zijn ook niet alles, maar daar hoort hij dan natuurlijk ook de tijd niet voor te hebben. Verder vind ik het spelersbeleid wel goed geregeld: weinig gedoe met contracten - alleen Maduro, maar daar vind ik de handelswijze eigenlijk niet slecht, want Maduro was gewoon heel slecht - en spelers worden niet voor een zakcentje op het vliegtuig gezet.

Of dit goed genoeg is voor een plek bij Ajax moet iedereen zelf maar beoordelen, maar ik denk dat je hiermee prima van waarde kunt zijn voor Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 30, 2007 3:09 pm

Weinig gedoe met spelerscontracten.. tja.. de meesten bedanken God op hun knieen dat Van Geel met een contract komt aanzetten...

Plaats reactie