Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door 999 » ma apr 11, 2011 7:57 pm

Neefkens schreef:Hebben jullie niets anders waar je je over kunt opwinden? Wat een gezeik om een onschuldige opmerking, zegt toch niets over hoe hij de wedstrijden benadert?

Moet jij niet stofzuigen ?. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 11, 2011 8:02 pm

LucaS schreef:Nou, ik zie in het veld dat hij de wedstrijden ook zo benadert hoor. Slappe ongeinteresseerde hap dit seizoen
Dat heeft dus niets te maken met zijn opmerking over het programma, je wilde hem dus toch al weg hebben.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 11, 2011 8:03 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:Hebben jullie niets anders waar je je over kunt opwinden? Wat een gezeik om een onschuldige opmerking, zegt toch niets over hoe hij de wedstrijden benadert?

Nou nee, lekker op de bank hangen met mijn Ipadje.

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 11, 2011 8:04 pm

De opmerking past precies in de lijn van hoe hij dit seizoen speelt. Er is niets meer over van de fanatieke, hardwerkende back van vorig seizoen.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma apr 11, 2011 8:05 pm

Neefkens schreef:
999 schreef:

Nou nee, lekker op de bank hangen met mijn Ipadje.
Geeft ie pootjes ?. je iPADje ?.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 11, 2011 8:06 pm

Neefkens schreef:
LucaS schreef:Nou, ik zie in het veld dat hij de wedstrijden ook zo benadert hoor. Slappe ongeinteresseerde hap dit seizoen
Dat heeft dus niets te maken met zijn opmerking over het programma, je wilde hem dus toch al weg hebben.
Mwoah Neef, het is wel een typerende opmerking.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 11, 2011 8:06 pm

Er is vast wel een app for it. :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 11, 2011 8:08 pm

Precies, de vd Wiel van het vorig seizoen zou ik graag nog jaren bij Ajax zien. Maar hij heeft al eerder opmerkingen gemaakt in de zin van dat hij te goed zou zijn voor de Nederlandse competitie. Nou moet hij dat zelf weten, maar als die instelling in een slappe ongeinteresseerde opstelling in het veld terug te zien is, dan kan hij inderdaad maar beter gaan.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 11, 2011 8:17 pm

Spijkers en laag water.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 11, 2011 8:30 pm

Jawel, dus wél!

Na Spartak - Ajax stond hij gewoon toe te geven dat ze de zaak onderschat hadden.

Hoe kun je nou serieus menen dat zoiets niks zegt over hoe hij wedstrijden benadert?

Chronische onderschatting, dat is het.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 11, 2011 8:42 pm

Beroepsonderschatter? Zonder denigrerend over te willen komen, maar heb je wel eens naar vdWiel gekeken? Die jongen is gewoon niet zo heel snugger. Een domme jongen die het allemaal wel prima vindt. Laidback Greg.

Ik kan me veel meer ergeren aan zo'n Kishna. Beetje uit je plaat gaat als ADO wint van Ajax. :excited.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 11, 2011 8:45 pm

Lil' Greg heeft toch een VWO diploma. . . ?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 11, 2011 8:46 pm

Die jongen moet bij Ajax weg. Krijgt hij een schop onder zijn reet van de echt grote jongens.

Komt hij trouwens wel uit de Bijlmer? Hij is begonnen bij DCG in Osdorp.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 11, 2011 8:49 pm

Ik lees wel vaker dat Laidback Greg een VWO diploma heeft, maar via google lees ik dat hij de HAVO heeft afgemaakt. Neemt niet weg dat je nog compleet onnozel kan zijn met een VWO/HAVO diploma, hoor.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 12, 2011 7:58 am

Peter schreef:Beroepsonderschatter? Zonder denigrerend over te willen komen, maar heb je wel eens naar vdWiel gekeken? Die jongen is gewoon niet zo heel snugger. Een domme jongen die het allemaal wel prima vindt. Laidback Greg.
Yep. Beetje taboe, maar je ontkomt er niet aan. Het is geen slimme jongen. En hij is daarnaast opgegroeid in een subcultuur/vriendengroep waarin perfectionisme en totale professionele focus niet zo heel hoog aangeschreven staan, is mijn indruk.

Maar goed.

K.
Still alive...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 12, 2011 8:56 am

Alhoewel ik het roerend eens ben met de stelling dat Van der Wiel een beroepsonderschatter is, vraag ik me wel af of dit:
Boze Ko schreef:En hij is daarnaast opgegroeid in een subcultuur/vriendengroep waarin perfectionisme en totale professionele focus niet zo heel hoog aangeschreven staan, is mijn indruk.
(mede)oorzaak van de problemen is. Want welke jonge Ajacied is opgegroeid in een subcultuur/vriendengroep waarin perfectionisme en totale professionele focus wel hoog staat aangeschreven? In welke subcultuur gebeurt dat?

Het probleem ligt, denk ik, eerder bij Ajax. Neem een speler als VdV; geweldig talent, maar toch pas echt ontbolsterd als HSV-speler; ineens was ie niet meer te dik en was zijn instelling geweldig. Nigel de Jong: nog een voorbeeld. Urby? Weten we nog niet. Maar dit waren allemaal nonchalante spelers, zonder die keiharde "Ik vreet het gras op als het moet en zelfs de doelpalen erbij om te winnen"mentaliteit.

Die mentaliteitskwestie en wedstrijdinstelling, zijn naar mijn stellige overtuiging een paar van de, zo niet de grootste, oorzaken waarom wij al tijden geen landskampioen zijn geworden, dáár moet Ajax wat aan doen. Meer weerbaarheid kweken bij die jongens. En er constant op hameren dat er 100% focus moet zijn. Dat moet je kunnen aanleren lijkt mij, ondanks een nonchalant karakter. Zie De Jong. Zie VdV. (Tenzij we natuurlijk de pech hebben dat het komt met de jaren; en tegen de tijd dat ze juiste instelling er is, zijn ze al verdwenen naar buitenlandse topclubs.)
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op di apr 12, 2011 9:02 am, 2 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 8:58 am

Exact.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » di apr 12, 2011 9:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Die mentaliteitskwestie en wedstrijdinstelling, zijn naar mijn stellige overtuiging een paar van de, zo niet de grootste, oorzaken waarom wij al tijden geen landskampioen zijn geworden, dáár moet Ajax wat aan doen. Meer weerbaarheid kweken bij die jongens. En er constant op hameren dat er 100% focus moet zijn. Dat moet je kunnen aanleren lijkt mij, ondanks een nonchalant karakter. Zie De Jong. Zie VdV. (Tenzij we natuurlijk de pech hebben dat het komt met de jaren; en tegen de tijd dat ze juiste instelling er is, zijn ze al verdwenen naar buitenlandse topclubs.)
Goed punt, Cees. Maar hoe krijg je daar grip op? Drillen als een stel mariniers? Lijkt me ook niet alles.

martijn401

Bericht door martijn401 » di apr 12, 2011 9:16 am

Je kan je afvragen of ze gewoon niet te jong nog zijn om die mentaliteit op te brengen Verder ontbreekt het in de selecties van de afgelopen jaren aan ervaren krachten met kwaliteiten die de jonkies kunnen aansturen.
Ajax moet ervoor zorgen dat het eerste een evenwichtige samenstelling heeft, waarin jonge talenten zich verder kunnen ontwikkelen. Zonder dat zij de kar moeten trekken.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di apr 12, 2011 10:17 am

Weet niet of iemand Heilig Gras met Robin van Persie heeft gezien afgelopen vrijdag?

Sowieso een mooie aflevering, maar ik vond het wel typerend dat van Persie aan gaf dat hij altijd '180% focus' had, omdat hij zich wilde bewijzen ten opzichte van Dennis Bergkamp. Hij wilde ook zo goed worden als Dennis Bergkamp. Niet zozeer technisch, maar ook qua focus, inzet en discipline. Vraag mij wel eens af tegen wie zo'n van der Wiel nog opkijkt in deze selectie.

martijn401

Bericht door martijn401 » di apr 12, 2011 10:18 am

Ja heb ik gezien, goed voorbeeld.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 12, 2011 10:38 am

Ik dacht tot voor kort dat Ajax, net als vroeger haar beste talenten in een hoger elftal liet voetballen, dus c- tjes tegen b's, b's tegen a's, etc. Nu begrijp ik dat dit niet meer zo is en Cruijff dat weer wil invoeren. Ik denk dat het een uitstekend idee is. Door tegen grotere tegenstanders te voetballen word je gedwongen Om oplossingen te verzinnen die tot winst leiden en speel je onder grotere druk, waardoor je mentaliteit ook anders wordt. Met iedere week een 8-1 overwinning op leeftijdsgenoten kweek je m.i. eerder nonchalance dan de wil om te winnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 10:40 am

Dit gebeurt volgens mij wel.

Ik heb ooit een keer een onderzoek gelezen dat dit overigens helemaal niet zo goed is. Was een paar jaar geleden in de VI ofzo. Weet iemand hier wat meer over?
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 12, 2011 10:48 am

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Die mentaliteitskwestie en wedstrijdinstelling, zijn naar mijn stellige overtuiging een paar van de, zo niet de grootste, oorzaken waarom wij al tijden geen landskampioen zijn geworden, dáár moet Ajax wat aan doen. Meer weerbaarheid kweken bij die jongens. En er constant op hameren dat er 100% focus moet zijn. Dat moet je kunnen aanleren lijkt mij, ondanks een nonchalant karakter. Zie De Jong. Zie VdV. (Tenzij we natuurlijk de pech hebben dat het komt met de jaren; en tegen de tijd dat ze juiste instelling er is, zijn ze al verdwenen naar buitenlandse topclubs.)
Goed punt, Cees. Maar hoe krijg je daar grip op? Drillen als een stel mariniers? Lijkt me ook niet alles.
Je moet ze van jongs af aan inpeperen dat de eredivisie voor Ajax een zwaardere competitie is dan voor alle andere ploegen, omdat elke tegenstander tegen Ajax 20% extra geeft. Iedereen haat ons, iedereen wil ons tackelen. Om kampioen te worden, moeten we dus niet alleen béter zijn dan PSV en Twente en de rest, maar ruim beter. 5% beter is niet goed genoeg, want dat wordt gaandeweg het seizoen gecompenseerd, omdat elke ploeg tegen Ajax het beste uit zichzelf haalt.

En: respect voor de tegenstander. Respect voor de tegenstander. Respect voor de tegenstander. Respect voor de tegenstander. 1000x respect voor de tegenstander. We zijn niet beter. Althans, niet zonder ons best te doen. Als we niet álles geven wat we in ons hebben, zal hij ons verslaan. Alleen iemand die álles geeft, áltijd, wordt kampioen. En bovendien: je wilt toch goed voetballen, ongeacht de tegenstanders? Nou dan. Perfectie is het enige dat telt.

Daar moet je op hameren. Vanaf de F'jes. Wie niet alles geeft, gaat het niet halen. Voortdurend vragen: wat vind je niet goed aan je eigen spel? Je linkerbeen? Nou, ik weet nog wel een paar dingen die nog niet zo goed zijn. En als je daar niet aan werkt, ben je niet goed genoeg voor Ajax.

Fouten maken? Dat mag. Als je iets probeert, kan het fout gaan. Maar o wee, wee je gebeente, als we ook maar één theelepel gemakzucht of onderschatting zien. Dan is het: wisselen - meteen. Zonder handdruk van de trainer met gebogen hoofd naar de kleedkamer. Donderpreek en de volgende ochtend straftraining. Duurloop tot je scheel ziet. En de week daarna: op de bank.

Dat moet er vanaf dag één worden ingeramd. Niet verzaken. Niet verzaken. Kampioen worden = 34 finales op het scherp van de snede. En wie meent dat het anders in elkaar steekt, die willen we niet hebben bij Ajax. DXie is géén Ajacied. Zorg dat het - wat er ook allemaal gebeurt - absoluut nooit aan je instelling kan liggen.

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 12, 2011 11:13 am

Sportwereld schreef:'Van der Wiel flirt met Chelsea'

Gregory van der Wiel is de gedroomde kandidaat om de Portugese rechtsback José Bosingwa op te volgen bij Chelsea. De Ajacied heeft volgens zijn zaakwaarnemer Hakim Slimani wel oren naar een overstap naar Londen. 'We zullen proberen deze zomer een overgang te bewerkstelligen'.
© anp
Slimani geeft tegen The Sun toe dat zijn speler een voorkeur heeft voor de ploeg van eigenaar Roman Abramovich. 'Op het moment speelt hij nog voor Ajax. Met de Amsterdammers vecht hij, met nog vier wedstrijden te gaan, volop voor het kampioenschap', aldus de spelersmakelaar.

Over de interesse van de Londonaren is Slimani duidelijk. 'We zullen proberen deze zomer een overgang te bewerkstelligen. Die opening kan worden gemaakt als Jose Bosingwa vertrekt bij Chelsea', zegt Slimani. (Redactie)
Als hij toch weggaat, dan is Chelsea goed voor Ajax. Die betalen meestal de hoofdprijs. Zeker als ze dit jaar weer overal naast pakken, dan zal die neiging nog groter zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie