Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Zou me niet verbazen als Ten Cate hem wil. Is een jongen die een prima techniek heeft, iets kan forceren in de kleine ruimte, op alle posities in de voorhoede inzetbaar en een behoorlijk rendement heeft. Hij beschikt mijns inziens dus over kwaliteiten die Ajax op dit moment mist. Niet dat ik Suarez hoef, hij is vast te duur, maar dit type speler is wat mij betreft best welkom.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di apr 17, 2007 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Babel is het lievelingetje van Ten Cate, maar Babel kan vooralsnog wel een aanspeelpunt gebruiken die de ruimte voor hem creëert. Wat dat betreft past Huntelaar (nog) prima in het plaatje.
Indien Perez vertrekt moet er wel een vervanger komen, maar verder ligt de prioriteit niet bij de aanval, lijkt mij.
Ajax moet kijken wat er in de verdediging met Heitinga gebeurt. Gaat hij een centrum vormen met Stam, wordt hij rechtsback of gaat hij zelfs als controleur spelen?
Daarnaast moet er een vervanger voor Sneijder komen (Defour graag) en moet men kijken of, indien de belangstelling echt zo concreet is, men Gabri wil vervangen met een echte controleur. Dan heb je ook eindelijk een echt middenveld staan en gaan de aanvallers meer doelpunten maken en meer assists geven. :yes:
Tenslotte is het zaak dat Van Geel zorgt dat Sarpong en Anita niet over het hoofd gezien worden.
Indien Perez vertrekt moet er wel een vervanger komen, maar verder ligt de prioriteit niet bij de aanval, lijkt mij.
Ajax moet kijken wat er in de verdediging met Heitinga gebeurt. Gaat hij een centrum vormen met Stam, wordt hij rechtsback of gaat hij zelfs als controleur spelen?
Daarnaast moet er een vervanger voor Sneijder komen (Defour graag) en moet men kijken of, indien de belangstelling echt zo concreet is, men Gabri wil vervangen met een echte controleur. Dan heb je ook eindelijk een echt middenveld staan en gaan de aanvallers meer doelpunten maken en meer assists geven. :yes:
Tenslotte is het zaak dat Van Geel zorgt dat Sarpong en Anita niet over het hoofd gezien worden.
Las laatst dat HTC er in iedere linie een versterking bij wil. Wat mij betreft hebben we geen enkele speler die in de kleine ruimte een individuele actie heeft. HTC ziet in Leonardo zo'n speler, maar dat ben ik niet met hem eens.Bertje schreef:Indien Perez vertrekt moet er wel een vervanger komen, maar verder ligt de prioriteit niet bij de aanval, lijkt mij.
Gabri is een protege van HTC. Die zie ik niet vertrekken.Daarnaast moet er een vervanger voor Sneijder komen (Defour graag) en moet men kijken of, indien de belangstelling echt zo concreet is, men Gabri wil vervangen met een echte controleur. Dan heb je ook eindelijk een echt middenveld staan en gaan de aanvallers meer doelpunten maken en meer assists geven. :yes:
En het is inderdaad wachten op het eerste talent dat onder Ten Cate doorbreekt.
Ajax heeft al een jonge ploeg. Dit jaar hebben we de doorbraak meegemaakt van Tom de Mul en het eerste jaar als basisspeler van Ryan Babel. Wie daar op korte termijn bijkomt? Op grond van wat ik laatst heb gezien bij Ajax a1-FC Twente a1, een wedstrijd waarin alle grote talenten van Ajax meededen, zie ik niet wie zo snel zou kunnen aanhaken bij het eerste. Sarpong vind ik een heel goede voetballer, maar die is zo ontzettend licht.Jöhnk schreef:En het is inderdaad wachten op het eerste talent dat onder Ten Cate doorbreekt.
Het stinkt aan alle kanten!
Perez.Jöhnk schreef:Las laatst dat HTC er in iedere linie een versterking bij wil. Wat mij betreft hebben we geen enkele speler die in de kleine ruimte een individuele actie heeft. HTC ziet in Leonardo zo'n speler, maar dat ben ik niet met hem eens.
Hangt er vanaf wat Gabri zelf wil. Je kunt ook met Defour in de punt naar voren spelen, maar ik denk dat Defour beter uit de voeten komt op de positie van Gabri.Gabri is een protege van HTC. Die zie ik niet vertrekken.
SportweekGabri: 'Ik sta open voor overgang van Ajax naar Liverpool'
Datum: 12-apr-2007 13:17
Ajacied Gabri zegt in de Daily Mirror open te staan voor een transfer naar Liverpool. Daarmee reageert hij op berichtgeving in de Spaanse media dat Liverpool-manager Rafael Benitez interesse toont in Gabri. “Mocht er een optie zijn voor een transfer, dan zou ik graag zien dat Ajax die mogelijkheid bekijkt”, zegt Gabri. “Ik voel me gelukkig in Amsterdam, maar Liverpool heeft op iedere speler een grote aantrekkingskracht.”
De 28-jarige Gabri, voluit Gabriel García de la Torre, is sinds afgelopen zomer actief namens Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor FC Barcelona. (MA)
Je weet maar nooit wat Gabri wil en wat Liverpool met Gabri wil. Er is een goede kans dat Xabi Alonso vertrekt, waardoor er ruimte bij komt op het middenveld.
-
Ik denk ook dat Suarez een type spits is voor Ten Cate. Zeer beweeglijk en technisch begaafd. En eerlijk gezegd zie ik hem nog wel functioneren als Ajax-spits ook. Hij kan goed combineren en is ondanks z'n luiheid toch vaak aanspeelbaar. In fysiek opzicht doet hij ook niets onder voor Huntelaar. Ik vind overigens dat Suarez zich het afgelopen jaar stormachtig heeft ontwikkeld.Jöhnk schreef:Zou me niet verbazen als Ten Cate hem wil. Is een jongen die een prima techniek heeft, iets kan forceren in de kleine ruimte, op alle posities in de voorhoede inzetbaar en een behoorlijk rendement heeft. Hij beschikt mijns inziens dus over kwaliteiten die Ajax op dit moment mist. Niet dat ik Suarez hoef, hij is vast te duur, maar dit type speler is wat mij betreft best welkom.
Maar goed, je moet altijd oppassen dat je niet teveel betaald voor zo'n jongen omdat hij nu eenmaal in de Nederlandse competitie speelt.
Klopt gedeeltelijk, al zijn Babel en De Mul onder Ten Cate echt vaste waardes geworden in Ajax 1. Daarnaast zou ik niet zo snel weten welke jeugdspelers op dit moment klaar zijn voor Ajax 1.Jöhnk schreef:En het is inderdaad wachten op het eerste talent dat onder Ten Cate doorbreekt.
Maar alles was ook van de ene op de andere dag bekoeld. Dat vond ik destijds wel opvallend. Ik sluit niet uit dat Van Geel alsnog een vinger in de pap heeft bij de familie Defour.Jöhnk schreef:Ik acht het overigens bijna uitgesloten dat Ajax hem haalt. Te veel gedoe vorig seizoen.
Defour loopt lekker te prutsen tot nu toe. Slechte balaannames, lage handelingssnelheid en foute passes. Ik ben niet onder de indruk. Maar wat niet is kan nog komen.joey schreef:Vanavond kunnen we Defour scouten. vanaf 20.30 live op Canvas en internet de halve finale van de beker tussen Standard en Anderlecht. :yes:
Amper gezien.
Het is een gelijkopgaande wedstrijd. Geen al te best niveau. Defour laat af en toe iets zien dat getuigt van inzicht en lef. Is alleen veel te weinig aanwezig. Bij Standard loopt veel over Conceicao.
Bij Anderlecht doen de ex-Ajacieden Van Damme en Boussoufa mee. Van Damme probeerde net een achillespees te klieven. Hij heeft tegenwoordig een stuk meer haar. ;)
Edit; 0-0 bij de rust. Je merkt wel dat er iets op het spel staat, maar echt grote kansen zijn er nog niet geweest. Anderlecht heeft iets meer spelaandeel, heeft ook meer corners gehad. Defour is nog steeds flets, hij krijgt ook weinig ballen. Hij neemt wel de corners, ik neem dat het er twee of drie waren, en dat waren echte Ajax-corners. :sad: ;)
Het is een gelijkopgaande wedstrijd. Geen al te best niveau. Defour laat af en toe iets zien dat getuigt van inzicht en lef. Is alleen veel te weinig aanwezig. Bij Standard loopt veel over Conceicao.
Bij Anderlecht doen de ex-Ajacieden Van Damme en Boussoufa mee. Van Damme probeerde net een achillespees te klieven. Hij heeft tegenwoordig een stuk meer haar. ;)
Edit; 0-0 bij de rust. Je merkt wel dat er iets op het spel staat, maar echt grote kansen zijn er nog niet geweest. Anderlecht heeft iets meer spelaandeel, heeft ook meer corners gehad. Defour is nog steeds flets, hij krijgt ook weinig ballen. Hij neemt wel de corners, ik neem dat het er twee of drie waren, en dat waren echte Ajax-corners. :sad: ;)
Laatst gewijzigd door joey op di apr 17, 2007 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.