Ismail Aissati
Moderator: mods
Re: Ismail Aissati

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- AT Toto winner 10/11
Hier kan ik een heel eind in meekomen. Sterker, in essentie denk ik nog steeds zo. De ervaringen van de afgelopen jaren hebben mij echter wat realistischer gemaakt.joey schreef:Als je goed voetbalt, komen de resultaten vanzelf. Daar ben ik van overtuigd.
Gevaarlijker is het tegenovergestelde: puur op resultaat spelen, desnoods met afbraakvoetbal. Op het moment dat je dan verliest, heb je niets meer.
Ajax heeft de afgelopen 10 jaar geprobeerd met mooi en goed voetbal goede resultaten te bereiken. Ik hoef je niet te vertellen dat dit op een ongekende mislukking is uitgelopen. Het proberen goed voetbal te spelen gaat namelijk gepaard met veel wisselende resultaten, met als gevolg een team zonder zelfvertrouwen, morrende supporters, zagende media en trainers die daardoor onder druk komen te staan. Die trainers beginnen dan voor hun baan te vrezen en gaan gekke dingen doen, om hun vege lijf te redden. Dit loop uit in totale chaos en gebrek aan elke lijn in het spel. Zie de jaren onder Blind en Ten Cate, waar in het begin (eerste twee maanden) best leuk en verzorgd voetbal werd gespeeld.
Ik zou het nu wel eens andersom willen zien. Ajax begint met degelijk spel, waardoor de resultaten goed zijn en het team meer zelfvertrouwen krijgt. Ook de trainer zit veiliger op de bank en kan daar vanuit langzaam het accent verleggen naar steeds iets aanvallender en mooier voetbal. Het team pikt dat beter op, omdat ze al enige tijd in dezelfde samenstelling spelen én winnen. Mocht er dan een keer een verlies-partij tussen zitten omdat het mooiere spel moeilijker is, dan breekt niet meteen de paniek uit, want er staan meer dan genoeg goede resultaten tegenover.
Het is ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar een voorbeeld hiervan is het PSV van 2005. Dat begon met afzichtelijk beton-voetbal, maar ging gaandeweg het seizoen steeds verzorgder en beter voetbal spelen. Aan het eind van het seizoen (rond de halve finale CL tegen Milan) speelde PSV best goed voetbal én bleef het veel winnen. Het jaar hierna was het voetbal van PSV overigens weer helemaal weg en werd het weer afbraakvoetbal.
- Giacomo Puccini
Helemaal met je eens Scherrer, degelijkheid, goede organisatie, niets weggeven: dat zijn de zaken die in het begin voorop moeten staan. Vervolgens ga je meer het accent verleggen naar aanvallen, creativiteit, dominant en attractief voetbal. Begin je in omgekeerde volgorde, zoals Van Basten vorig jaar, dan begin je al met een gebrek aan punten, discipline en zelfvertrouwen aan het seizoen, en loop je achter de feiten aan.
En zo defensief speelt Ajax ook weer niet hoor, valt reuze mee. Afbraakvoetbal zoals PSV vaak speelt, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
En zo defensief speelt Ajax ook weer niet hoor, valt reuze mee. Afbraakvoetbal zoals PSV vaak speelt, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
Ajax!
Mijns inziens speelde PSV dat hele seizoen al goed voetbal, voornamelijk gedragen door de driehoek Vogel-Cocu-Van Bommel. Dat het niet erg attractief en aanvallend was doet daar weinig aan af.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind AS een leuke speler maar als ik hem zo volg de laatste tijd krijg ik een beetje een Robben gevoel. Er is elke keer wel wat met hem en ik vraag me langzamerhand af of hij wel die versterking is die wij moeten hebben voor de toekomst.Anderzijds, tis een lekker brutaaltje met die typische Amsterdamse branie houding 

- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Ik zie het ook graag zo, Jabu. Alleen zijn de middelen al jaren niet van dien aard dat het (succesvol) mogelijk is. En om nou te zeggen dat Ajax tegen Groningen afbraakvoetbal speelde... Afbraakvoetbal was Ajax in Bremen en Zagreb. Met z'n allen voor de pot hangen. Niet eens de intentie hebben om te voetballen maar simpelweg alles wegroeien. Dat was in Groningen toch niet bepaald het geval.Jabu schreef: Voetbal met initiatief, bravoure en aanvallende intenties, vrijwel altijd gespeeld met vleugelspitsen.
Wat we m.i. ook niet over het hoofd moeten zien is dat de angst regeert. Die jongens zijn al een jaar of 5 enkel falen gewend. Jol zet dus eerst een defensieve organisatie neer: hulde. We hebben jongens die een wedstrijd kunnen beslissen. De rest dient zich aan hen aan te passen. Prima!
Van dat en bloque naief naar voren hollen heb ik persoonlijk m'n neus meer dan vol. Ik wil een team zien en dat stond er tegen Groningen.
En zo is het maar net. Lekker zo´n rustpunt. Wat halfslachtig jagen van Benfica en ´t jong raakt dermate in paniek dat ie de bal in eigen doel deponeert.Steef schreef:Het enige goede wat ik in VI hoorde was dat Aisatti helemaal nooit op die plek hoort te zijn bij die e.d. op het AT.
Ga jij effe je bek spoelen met cyaankali, snotneus.Vedette-10- schreef: Dat jij hem alleen al zo durft te noemen, schaam je!
- Daily Blind
Alsof de heren aan tafel van VI de wijsheid in pacht hebben. Een middenvelder die in de bal komt, waardoor er ruimte naast en achter hem ontstaat is helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen jammer dat Vermeer het allemaal niet begrijpt.Steef schreef:Het enige goede wat ik in VI hoorde was dat Aisatti helemaal nooit op die plek hoort te zijn bij die e.d. op het AT.
Alsof je met 4-4-2 geen goed voetbal kan spelen.
- Daily Blind
442 of 433 zo veel verschil is er nu ook weer niet..goodfella schreef:Alsof je met 4-4-2 geen goed voetbal kan spelen.
433 met een ingezakte Huntelaar van een paar jaar terug is bijna het zelfde als 442 met een ruit op het middenveld.
Daarom. Al dat gezeik over opstellingen en veldbezettingen. Zet gewoon 1 keeper en 10 goede voetballers in het veld en klaar ben je.Zlatan Son of God schreef:442 of 433 zo veel verschil is er nu ook weer niet..goodfella schreef:Alsof je met 4-4-2 geen goed voetbal kan spelen.
433 met een ingezakte Huntelaar van een paar jaar terug is bijna het zelfde als 442 met een ruit op het middenveld.
Punt is dat Aissati daar ENORM kwetsbaar is bij balverlies.Zlatan Son of God schreef:Alsof de heren aan tafel van VI de wijsheid in pacht hebben. Een middenvelder die in de bal komt, waardoor er ruimte naast en achter hem ontstaat is helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen jammer dat Vermeer het allemaal niet begrijpt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Daily Blind
Hoezo alleen Aissati? Iedereen is enorm kwetsbaar bij balverlies. Aissati is enorm sterk aan de bal dus normaal gesproken zou het geen probleem meoten zijn om hem te kunnen in spelen. alleen die Vermeer had moeten opletten en dus zien dat er 3 man druk op hem aan het zetten waren en daardoor had hij nooit ingespeeld mogen worden. Vermeer had moeten kiezen voor de ruimtes naast en achter Aissati die zojuist door Aissati was gecreeerd.Bertje schreef:Punt is dat Aissati daar ENORM kwetsbaar is bij balverlies.Zlatan Son of God schreef:Alsof de heren aan tafel van VI de wijsheid in pacht hebben. Een middenvelder die in de bal komt, waardoor er ruimte naast en achter hem ontstaat is helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen jammer dat Vermeer het allemaal niet begrijpt.
Eens. Verder stond Vermeer om de een of andere reden godsgruwelijk ver voor zijn goal.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Wat een kul, ZSoG. Iemand als De Zeeuw is bij balverlies natuurlijk stukken minder kwetsbaar dan iemand als Aissati.Zlatan Son of God schreef:Hoezo alleen Aissati? Iedereen is enorm kwetsbaar bij balverlies. Aissati is enorm sterk aan de bal dus normaal gesproken zou het geen probleem meoten zijn om hem te kunnen in spelen. alleen die Vermeer had moeten opletten en dus zien dat er 3 man druk op hem aan het zetten waren en daardoor had hij nooit ingespeeld mogen worden. Vermeer had moeten kiezen voor de ruimtes naast en achter Aissati die zojuist door Aissati was gecreeerd.
Daarnaast is de balvastheid en creativiteit van Aissati pas echt van waarde als hij dichter bij de aanval kan spelen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Denk dat hij bedoelt dat iedereen op die positie en in die situatie kwetsbaar is bij balverlies. Maar ook een Aissati zou daar aan kunnen werken. Je moet het wel willen.
En dat hij nooit ingespeeld had mogen worden vind ik ook onzin. Als hij die bal gewoon normaal terugkaatst, iets dat we mogen verwachten van Ismael, is er niks aan de hand en rost Vermeer die bal vervolgens weg. Niet Vermeer de schuld gaan geven....
Maar verder zou ik Aissati ALTIJD opstellen...
En dat hij nooit ingespeeld had mogen worden vind ik ook onzin. Als hij die bal gewoon normaal terugkaatst, iets dat we mogen verwachten van Ismael, is er niks aan de hand en rost Vermeer die bal vervolgens weg. Niet Vermeer de schuld gaan geven....
Maar verder zou ik Aissati ALTIJD opstellen...
IK GELOOF!!!!!!
Naar het zich laat aanzien gaat Aissati het dus ook bij Ajax niet redden. Want de overwegingen van Jol doen het ergste vrezen voor Issy. Blijkbaar vindt ook Jol de inbreng van Aissati niet van dusdanige waarde, dat hij kan leven met zijn tekortkomingen. Jol maakt dus dezelfde keuze als Koe, Vergoossen en Foppe voor hem. Blijkbaar zien trainers weinig ruimte voor verbetering, als ze elke dag met hem werken.
Tja, en wij maar roepen dat ze bij PSV gek waren...
Tja, en wij maar roepen dat ze bij PSV gek waren...

Het stinkt aan alle kanten!
Dat zou dan heel zwak zijn van Jol, Aissati is namelijk nog steeds zeer jong en heeft alle ruimte om zich te verbeteren. Overigens kan het natuurlijk best, als je maar wil. Sneijder was ook beroerd in de omschakeling
I think I lost my fucking headache
Tja, we zullen het zien. Maar ik zie het somber in.
Ik vind het jammer, daar niet van.
Ik vind het jammer, daar niet van.
De overeenkomst tussen de trainers die je noemt is dat het angsthazen zijn die liever een breker dan een echte voetballer opstellen
I think I lost my fucking headache
Martin Jol is ook zeker geen apostel van het frivole, aanvallende voetbal. Hij houdt van fysiek sterke, goed georganiseerde teams en kiest altijd voor het resultaat. In dat opzicht lijkt hij meer op Koe dan op Van Gaal.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.