Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5408
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do jul 12, 2007 10:10 pm

Ryan het ga je goed!

Toch heb ik een naar gevoel over deze transfer. 17 miljoen is een heleboel geld, m.i. teveel. Wat krijgen we ervoor terug? Suarez, Nilsson? Daar krijg ik het niet koud of warm van.... Ik vrees voor hem dat er veel op de bank plaatsgenomen moet worden. Daarom had ik hem liever gewoon nog een jaar of 2 bij Ajax zien voetballen. Veel spelen waardoor er veel tijd en ruimte is om aan al zijn tekortkomingen te werken, die heeft hij er nog teveel om het helemaal waar te gaan maken in Liverpool....

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr jul 13, 2007 3:53 am

Babel's £3m signing-on bonus

By PHIL THOMAS
July 13, 2007

RYAN BABEL became an instant millionaire the second he put pen to paper on his Liverpool contract.

The Ajax hitman completed his Anfield move yesterday, with the clubs eventually agreeing a compromise fee that could reach up to £12million.

And that figure will see the Dutch star net almost £3m — even before he picks up a penny in wages on his five-year deal.

Babel, 20, had an agreement with Ajax that saw him collect half of any transfer fee over and above £6m.

With the figure set to ultimately reach around double that, he was laughing all the way to the bank as he completed the formalities.

Bron: The Sun
Nu is The Sun natuurlijk een vrij ongeloofwaardige bron, maar mochten ze het in dit geval wél bij het juiste eind hebben, dan gaat er dus ruim 4 miljoen euro van de 17 miljoen af. Dat zou wel veel zijn. Ook schandalig van Ajax dat ze zó'n nadelige clausule in het contract laten opnemen. Maargoed, het blijft The Sun en Van Geel is niet zo'n fan clausules, dus laten we maar hopen dat het niet waar is.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 13, 2007 4:19 am

Ik denk dan eerder dat dat geld van de 20 miljoen af gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr jul 13, 2007 4:28 am

Jesse schreef:Ik denk dan eerder dat dat geld van de 20 miljoen af gaat.
Gebasseerd op?

Er staat vrij duidelijk dat hij dus 50% van alles boven de 6 miljoen pond krijgt en dat de transfer 12 miljoen pond was. Bovendien is ruim 17 miljoen + ruim 4 miljoen = 21.5 miljoen, een bedrag waar nooit sprake van is geweest. Tel daar bij op dat Ajax 20 miljoen vroeg, Liverpoolin eerste instantie 15 miljoen bood en het is erg onlogisch dat Ajax dan precies die 20 miljoen heeft gekregen, een bedrag tussen 15 en 20 miljoen is veel loggischer. Ik vind je conclusie dan ook nogal opvallend. Kun je hem misschien uitleggen?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr jul 13, 2007 6:01 am

Volgens het AD krijgt Ajax ook nog eens wat geld bij doorverkoop van Babel... :drecul.gif:

MVG :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Clausule in contract Babel

Bericht door JariRJ » vr jul 13, 2007 6:11 am

Scherrer schreef: Ook schandalig van Ajax dat ze zó'n nadelige clausule in het contract laten opnemen. Maargoed, het blijft The Sun en Van Geel is niet zo'n fan clausules, dus laten we maar hopen dat het niet waar is.
Dat kun je nu wel zeggen, maar wat zijn dan de alternatieven voor Ajax als ze niet met dit soort clausules werken? In het buitenland liggen de salarissen nu eenmaal veel hoger dan wat Ajax kan betalen, dus om spelers te binden moeten ze nu eenmaal iets anders verzinnen zoals:
- een deel van de transfersom beloven
- gelimiteerde transfersommen in het contract opnemen
- contracten met kortere looptijden afsluiten

Ajax had elke clausule kunnen weigeren, dan was Babel waarschijnlijk 2 jaar geleden al weggeweest...... Dat is nu eenmaal de pech als je in een klein land zit....
:ajaxscarf.gif:
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 6:44 am

Ik ga er van uit dat als Ajax meldt dat haar transferopbrengst 17 miljoen is, dat dat het bedrag is dat de club overhoudt nadat Babel betaald is.

Nogmaals, een belachelijke clausule. Als je dan toch onder druk van een speler akkoord gaat met een clausule, moet je ervoor zorgen dat die clausule pas interessant wordt voor de speler nadat hij een aantal jaar van zijn contract heeft uitgediend (na1 jaar 10%, na 2 jaar 20% etc.). Babel heeft 11 dagen van het betreffende contract uitgediend, dan is een bonus van 4 miljoen een beetje belachelijk
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 7:07 am

Is er hier dan echt iemand die gelooft dat Van Geel contractueel heeft vastgelegd dat Babel de helft van de transfersom vangt indien het transferbedrag meer dan 6 miljoen pond inhoudt?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 8:08 am

Het lijkt er sterk op!

:mods.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 8:56 am

LucaS schreef:Ik ga er van uit dat als Ajax meldt dat haar transferopbrengst 17 miljoen is, dat dat het bedrag is dat de club overhoudt nadat Babel betaald is.
Precies. Ajax is beursgenoteerd en heeft bekend gemaakt dat de transfer van Babel 17 miljoen heeft opgeleverd. Dat is dus zo. Ajax hoeft de inkomsten van Babel niet te melden, dat zou onzin zijn. Een eventueel percentage voor Babel komt dus nog bovenop de transfersom van 17 miljoen euro.

Eerlijk gezegd lig ik er niet wakker van dat Babel geld pakt. Zolang Ajax het maar krijgt. :headbang.gif:


En WP heeft gelijk:

Babel laat kassa rinkelen

AMSTERDAM - Op zijn eerste dag als speler van Liverpool FC staat Ryan Babel achter de kassa van een sportwinkel in hartje Amsterdam.

Ryan Babel. FOTO PIM RAS Onwennig rekent hij een paar schoenen af die een klant voor zijn neus heeft neergezet. Als extraatje krijgt het meisje een kaart met handtekening bij haar aankoop mee.

De opening van de nieuwe Nike-vestiging in de Kalverstraat is een afspraak die al langer stond en die de 20-jarige spits niet wilde afzeggen na het rondkomen van zijn bliksemtransfer naar het Premiership.

De officiële presentatie op het trainingscentrum van Liverpool staat pas gepland voor vandaag, dus is deze donderdagavond het winkelende publiek de eerste die Babel als ‘Liverpudlian’ ziet en hoort.

De aanvaller weet zich zichtbaar niet goed raad met de situatie, want Liverpool heeft hem verboden nu al inhoudelijk op de transfer en zijn gevoelens daarbij in te gaan.

,,Ik mag zeggen dat ik heel erg blij ben en dat ik er veel zin in heb. Voor de rest is mij dringend verzocht me aan het clubprotocol te houden,’’ zegt Babel. ,,Ja, dan merk je dat je bij een club bent die in alles nog wat groter is dan Ajax. Het gaat er heel officieel aan toe allemaal.’’ Inwendig gloeit hij al een paar dagen van trots, wil hij ook nog wel toegeven. Een jongensdroom is uitgekomen.

Maar er is ook iets van weemoed bij het afscheid van Ajax. ,,Ik heb vanochtend iedereen bij Ajax de hand geschud, zoals het hoort. Dat kostte me veel moeite, merkte ik, want je neemt afscheid van mensen bij de club die je nooit meer zult zien. Sommigen hebben me nog iets persoonlijks meegegeven, zoals de trainer (Henk ten Cate, red). Een boodschap voor de toekomst. Ook dat raakte me. Nee, ik weet niet of het ook nog tot een officieel afscheid in de Arena komt, maar zo was het al netjes en goed.’’

Terwijl Babel zijn plaats achter de kassa even verruilt voor de kledingsschappen op de eerste etage, laat ook Wesley Sneijder zijn licht schijnen op wat nu al dé opvallendste Nederlandse transfer van de zomer is. Dat juist Sneijder de Ajax-speler is die Babel bij de winkelopening vergezelt, is intrigerend. Hem is het ondanks verwoede pogingen niet gelukt om een transfer naar Valencia af te dwingen.

,,En nu Ryan weg is, wordt de kans dat Ajax mij laat gaan weer kleiner,’’ weet Sneijder. ,,Zo reëel moet je zijn en ik vind het ook geen straf om nog een jaar Ajax mee te maken. Maar liefst maak ik toch nog snel de stap. Wel heb ik inmiddels voor mezelf een nieuwe deadline gesteld. Als ik met Ajax op 14 augustus meespeel in het eerste duel in de Champions League-voorronde, dan blijf ik zeker nog een jaar hier. Want ik wil deze zomer alleen weg voor een andere club die mij in de Champions League kan opstellen. De categorie Bolton Wanderers vind ik niet interessant. Die 14de augustus wordt dus een soort deadline.’’ ,,De voetballerij is gek,’’ vervolgt Sneijder wanneer hij nadenkt over de 50 miljoen euro die Liverpool in een week tijd voor twee spelers, Babel en de Spanjaard Torres, heeft neergelegd. Wat zijn eigen marktwaarde is, durft hij niet meer te zeggen.

,,Maar die ligt in elk geval hoger dan het bedrag dat Valencia (12 miljoen, red.) voor mij over had.’’ Hoger logischerwijs ook dan de 18 miljoen euro die de jongere en voor het elftal minder bepalende Babel heeft opgebracht. Bovenop die som heeft Ajax bovendien bedongen dat het ook nog meedeelt bij een doorverkoop van Babel in de toekomst.

Vanochtend pakt de aanvaller het vliegtuig naar John Lennon Airport in Liverpool.

Daarvandaan brengt een auto met persoonlijke begeleider hem naar zijn nieuwe club en de perspresentatie. Babel heeft nog niet besloten of het afscheid van Ajax en van de eredivisie tegelijkertijd ook een afscheid wordt van zijn ouders. Mogelijk vergezellen zij hun zoon op zijn buitenlandse avontuur.
AD
Laatst gewijzigd door joey op vr jul 13, 2007 9:15 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 8:59 am

Nou, wat Babel krijgt, krijgt Ajax niet!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 9:02 am

Dat is waar, maar het bedrag loopt zo wel lekker op. Anders gaat de kopende club afspraken maken met de speler en vang je haast niets.

Bij PSV deed Van Raaij het ook altijd zo. (En boorde Jaap Stam zijn percentage door de neus, daar is Stam nog boos over.)

BTW, we hebben net een superster verkocht! :wink.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jul 13, 2007 11:04 am

Gisteren van de "AD-er" gehoord dat Ajax er zelfs ± 17,5 miljoen aan heeft overgehouden, dat Haatrecht er 500.000 aan heeft verdiend. Gaat lekker zo voor Winnie, met voetballen verdiende hij die bedragen niet.

Ajax vermeldt alleen wat Ajax aangaat. Was de waarde van Babel 500.000 en betaalt Liverpool voor Babel 17,5 miljoen dan is Ajax dus 17 miljoen rijker geworden, dat is het enige dat interessant is voor de beurs (lijkt mij).

Ajax heeft KJH van Heerenveen gekocht voor totaal 9 miljoen. De onderhandelingen duurden zo lang, omdat Heerenveen wilde dat Ajax daar bovenop opleidingskosten en KJH's bonus betaalden. Uiteindelijk is dat niet gebeurd (zie de mededling voor de beurs) en gaf Heerenveen toe ± 5,5 miljoen te hebben overgehouden aan de transfer, Ajax dus nu 17 miljoen.

Stel dat Ajax KJH verkoopt voor 1 miljoen, dan is Ajax niet 1 mijoen rijker geworden, maar ... armer geworden, want KJH veretegnwoordigt een hogere waaarde dan die 1 miljoen.

Babel's waarde was 0 euro, hij komt uit de eigen jeugd, maar de contractverlenging heeft misschien voor een kleine waardestijging gezorgd.

In de tijd van Zlatan's verkoop werd Ajax 16 miljoen rijker, maar zijn waarde was niet 0 euro, m.a.w. hij zal voor meer verkocht zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 13, 2007 11:15 am

joey schreef:BTW, we hebben net een superster verkocht! :wink.gif:
Lees ik daar nu goed dat Koe de ontdekker is van Babel en hem hoogstpersoonlijk naar het tweede heeft overgeheveld? :scared.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jul 13, 2007 11:30 am

SylvievdVaart schreef:
joey schreef:BTW, we hebben net een superster verkocht! :wink.gif:
Lees ik daar nu goed dat Koe de ontdekker is van Babel en hem hoogstpersoonlijk naar het tweede heeft overgeheveld? :scared.gif:
Als anderen je niet kietelen, moet je het zelf maar doen. Ik wist niet dat koeman trainer van het tweede was!

Babel liep al jaren rond bij Ajax, zat in jeugdselecties, m.a.w. er zullen wel meer trainers zijn die zich de ontdekker van noemen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 13, 2007 1:05 pm

Scherrer schreef: Gebasseerd op?
Zoals andere mensen al aangeven: als Ajax bekend maakt dat het 17 miljoen heeft gekregen voor Babel kunnen ze daar later niet opeens weer 5 miljoen van aan Babel geven. Dat kan je volgens mij niet maken als beursgenoteerde onderneming.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 1:54 pm

LucaS schreef:Het lijkt er sterk op!

:mods.gif:
Dat lijkt me niet. Ajax geeft aan 17 miljoen aan de transfer te hebben verdiend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 1:56 pm

Nee hoor, op Ajax.nl staat dat de transfersom 17 miljoen euro bedraagt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 2:16 pm

Ik bdoel dat het er sterk op lijkt dat Babel een clausule in zijn contract had staan. En of die nou van een maximaal transferbedrag, een vast bedrag voor babel, een percentage van de opbrengst boven een bepaald bedrag of whatever inhoudt, ik heb geen idee. Maar dat hij er was, lijkt mij in ieder geval wel redelijk duidelijk.
En hoe dat met de beurs zit, of Ajax de winst of de transfersom moet melden? ik heb geen idee
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 2:17 pm

Jöhnk schreef:Nee hoor, op Ajax.nl staat dat de transfersom 17 miljoen euro bedraagt.
Dan zou Babel 5,5 miljoen euro in zijn zak mogen steken. Ik geloof daar weinig van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 2:18 pm

LucaS schreef:En hoe dat met de beurs zit, of Ajax de winst of de transfersom moet melden? ik heb geen idee
De transfersom, neem ik aan. Wat Ajax verder met dat geld doet gaat in principe niemand wat aan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 2:21 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Nee hoor, op Ajax.nl staat dat de transfersom 17 miljoen euro bedraagt.
Dan zou Babel 5,5 miljoen euro in zijn zak mogen steken. Ik geloof daar weinig van.
De krant had het over 6 miljoen pond, is 10 miljoen Euro.
Babel, 20, had an agreement with Ajax that saw him collect half of any transfer fee over and above £6m.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 2:30 pm

LucaS schreef:De krant had het over 6 miljoen pond, is 10 miljoen Euro.
Babel, 20, had an agreement with Ajax that saw him collect half of any transfer fee over and above £6m.
Welke krant? Een of ander roddelblad?

Allemaal speculatie, volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat Babel 40% of zelfs 50% van de transfersom boven...etc. etc. gekregen heeft. Dat zou hoogst onzakelijk zijn van MVG en MVG is beslist niet onzakelijk. Ik sluit niet uit dat Babel een percentage gekregen heeft (al valt dit niet te bewijzen), maar zo hoog...vast niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jul 13, 2007 3:33 pm

Nog een paar van dit soort berichten en Ajax mag blij zijn niet te hoeven betalen voor de verkoop van Babel.

Ajax heeft niets te maken met wat de zaakwaarnemer enz. krijgt, alleen maar hoeveel Ajax eraan heeft verdiend, dat is de stijging van de waarde van Ajax. Ajax doet geen mededeling voor VI, maar voor de beurs en iemand die denkt dat Ajax over die 17 miljoen bewust gaat liegen??????????

Spreekt Ajax af dat Babel 50% boven de 6 miljoen krijgt, prima. Is de transfersom 66 miljoen, dan noteert Ajax: 36 miljoen! Zie de langdurige onderhandelingen over KJH!

Tegenover de VI kun je wel liegen, de VI leeft van de "leugens", maar zo werkte het niet voor een beursgenoteerd bedrijf.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 3:47 pm

Jöhnk schreef:De transfersom, neem ik aan. Wat Ajax verder met dat geld doet gaat in principe niemand wat aan.
Dat geloof ik nooit, want zo suggereer je dat Ajax meer geld heeft dan het in werkelijkheid heeft. Een deel is namelijk meteen weg door een constructie die in de deal besloten ligt. Dat zou volgens mij fraude zijn. Maar ik ben geen beursexpert.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie