Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:32 pm

Maar (ja, ik blijf je hierover achterna zitten :wink.gif:) hoe zat het nou met het voetballend vermogen van Huntelaar, Wimpey? Ten Cate moest Huntelaar toch zoveel mogelijk met rust laten?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 08, 2007 2:33 pm

Nounou, Thommie, Huntelaar heeft inmiddels een goede wedstrijd als meevoetballende spits op zijn naam staan. Het lijkt me wat overdreven van Wimpey te verwachten dat hij op basis van die ene goede wedstrijd zijn mening radicaal wijzigt.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 08, 2007 2:35 pm

Helemaal eens met wimpey. Huntelaar is een prima meevoetballende spits, maar niet op de manier waarop HTC het graag ziet. Huntelaar is namelijk een systeemspeler, geen intuitieve speler.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 08, 2007 2:38 pm

Ik ben trouwens wel benieuwd wie Babel beter vindt dan Huntelaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:39 pm

LucaS schreef:Nounou, Thommie, Huntelaar heeft inmiddels een goede wedstrijd als meevoetballende spits op zijn naam staan. Het lijkt me wat overdreven van Wimpey te verwachten dat hij op basis van die ene goede wedstrijd zijn mening radicaal wijzigt.
In mijn ogen heeft Huntelaar wel vaker goede wedstrijden gespeeld als meevoetballende spits, maar dat terzijde. Het ging me meer om deze quote:
wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Oneens. RVN is een opportunist, ik zie hem nooit naar de zijkanten openen. KJH daarentegen is een schaker, hem zie ik juist heel vaak naar de zijkanten openen.
Eens. RVN speelt enkel voor RVN. Vorige week kwam bij mij op de Fin nog eens Barca - Real 3 - 3 voorbij: de man gaf geen bal af en ging enkel voor eigen glorie. Barca was rijp voor de sloop, een man met oog voor de ploeg had beter opgestelde spelers de bal gegund. Deed RVN niet.

Ik denk dat KJH potentieel méér heeft dan RVN, maar RVN is natuurlijk wel een fenomeen. Ik mag echter hopen dat KJH niet à la RVN enkel voor eigen eer en glorie gaat spelen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 08, 2007 3:44 pm

Duke schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd wie Babel beter vindt dan Huntelaar.
Ik.

Voor mij is KJH de grootste tegenvaller van dit seizoen. Vorig seizoen het voordeel van de twijfel, maar in welke wedstrijden hij voetballend zo goed was???? Ik zie alleen de thuiswedstrijden, het kan zijn dat iemand die de uitwedstrijden ziet in een soort 4-4-2 een ander (beter?) oordeel heeft. Voor alle duidelijkheid: op tv vind ik KJH ook niet zo slecht, in samenvattingen is hij zelfs soms goed.

Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom ik KJH niet zo goed vind, kan haast niet anders, want iedere discussie hier wordt in de vergelijking KJH-Babel/Perez o.i.d getrokken.

Onze KJH is van 12-08-1983 en had voor zijn 21ste slechts negen wedstrijden in de eredivisie gespeeld (2002-2003) en daarin niet gescoord (De Graafschap). In seizoen 03-04 speelde hij eerste divisie en scoorde voor AGOVV 26 keer.

Babel is een paar jaar jonger, is van 19-12-1986, m.a.w. is nog steeds 20.

De voor Babel favoriete positie is volgens mij op negen. In de wedstrijd tegen feyenoord zag ik een behoorlijke periode zelfs uitstekend aanvalsspel! Helaas speelt Babel niet op zijn favoriete positie.

Voor een eerlijk vergelijk heb ik al eens voorgesteld om KJH op 11 te zetten en Babel op 9, laten we zeggen: 25 wedstrijden lang. Daarna kunnen we de twee spelers beter met elkaar vergelijken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 08, 2007 3:59 pm

Waar je Babel ook zet, je ziet zo dat hij niet kan voetballen

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 09, 2007 11:58 am

Raymon wrote:

Oops, sorry Wimpey, ik heb je post verwijderd. Per ongeluk Edit ipv Quote gedrukt.
Wimpey over Huntelaar schreef:Mentaal moet ie nog wat harder worden, maar ik vind dat ie zich dit seizoen goed geweerd heeft tegenover een trainer die het op hem voorzien had. I'm a fan!!
Ah, vandaar dat Huntelaar 61 wedstrijden, waarvan 5 ingevallen, gespeeld heeft. De meeste van Alle Ajacieden.

Zoals Demo volgens mij al eerder zei, zet Huntelaar eens een tijdje op links en Babel in de spits. Maar goed, je moet toch iets zeggen om je gelijk over HtC te kunnen halen :aai.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 09, 2007 12:09 pm

Iets zegt me dat deze laatste post niet van Wimpey's hand is!! Manipulatie en censuur! :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 09, 2007 12:22 pm

LucaS schreef:Iets zegt me dat deze laatste post niet van Wimpey's hand is!! Manipulatie en censuur! :1evil.gif:
Venezolaanse praktijken hier!!

Succes met het ophalen van m'n post, Raymon!

Denk dat ik maar een ander Ajax-forum ga opzoeken: ieder woord van kritiek aan het adres van the Creep en Babelachtig wordt meteen bestraft. :confused.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 09, 2007 12:23 pm

:smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Robbins

Bericht door Robbins » za jun 09, 2007 12:26 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Iets zegt me dat deze laatste post niet van Wimpey's hand is!! Manipulatie en censuur! :1evil.gif:
Venezolaanse praktijken hier!!

Succes met het ophalen van m'n post, Raymon!

Denk dat ik maar een ander Ajax-forum ga opzoeken: ieder woord van kritiek aan het adres van the Creep en Babelachtig wordt meteen bestraft. :confused.gif:
Bestraft ? Er zijn er een paar niet met je eens, dat heet discussieren.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 09, 2007 12:34 pm

Robbins schreef: Bestraft ? Er zijn er een paar niet met je eens, dat heet discussieren.
Je meent uuuuttttt!! Ik zeg nietes, nietes, nietes. Ik neem dit forum en mezelf dermate serieus dat jij die opmerking van mij óók zo serieus moet nemen, Robinson! :biggrin.gif:

Effe een rollback maken, Ray, heb je m'n post zo weer gevonden!! :headbang.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 09, 2007 12:36 pm

wimpey schreef:
Robbins schreef: Bestraft ? Er zijn er een paar niet met je eens, dat heet discussieren.
Je meent uuuuttttt!! Ik zeg nietes, nietes, nietes. Ik neem dit forum en mezelf dermate serieus dat jij die opmerking van mij óók zo serieus moet nemen, Robinson! :biggrin.gif:

Heb al in m'n history van IE gezocht, maar daar stond ie niet meer in en helaas is er geen real-time backup voorhanden :blush.gif:

Misschien dat jij 'm nog kan vinden in je history van IE?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Robbins

Bericht door Robbins » za jun 09, 2007 12:41 pm

wimpey schreef:

Ohh, dus je blijft ? Gelukkig maar, ik begon me al schuldig te voelen. :yourock.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 2:58 pm

wimpey schreef:Mentaal moet ie nog wat harder worden, maar ik vind dat ie zich dit seizoen goed geweerd heeft tegenover een trainer die het op hem voorzien had. I'm a fan!!
Dus Huntelaar is er voetballend en in mentaal opzicht vooruitgegaan, mede dankzij een trainer die het op hem voorzien had? Hmm, wellicht had hij toch het beste met hem voor en leek hem de harde aanpak het beste voor Huntelaar.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 8:45 am

Met Huntelaar hoeven we geen medelijden te hebben!

Juventus?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 11, 2007 12:22 pm

joey schreef:Met BZ ben ik het eens dat KJH een beperkte speler is. Niveau Bosman, zou ik zeggen. Wat scherper voor het doel maar weer minder goed in de lucht. Het zou KJH enorm verder helpen als hij leert om écht goed de bal vast te houden en door te spelen. Dan kan hij een soort veelscorende Pettersson worden en op die manier de top halen. Lukt hem dat niet, dan zal hij dat niet redden, ben ik bang. (Maar je weet nooit. Net als Kuijt heeft KJH steeds zijn grenzen verlegd.)
Nu heb ik van Bosman natuurlijk niet zo veel gezien, maar Huntelaar kan fenomenaal koppen, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 12:26 pm

Bosman nog beter. Bosman was een heel goede spits, maar te traag voor de absolute top. En net als KJH had hij geen actie in huis. En Bosman had natuurlijk de pech dat Van Basten nog beter was.

Maar ik bedoel die vergelijking positief, hoor. Bosman heeft flink wat interlands gespeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 11, 2007 12:28 pm

Bosman was ook altijd een beetje schlemiel. Was hij het niet die een Nederlands record vestigde qua doelpunten in de later ongeldig verklaarde Nederland-Cyprus?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 12:29 pm

Ja, en tegen Zaragoza kreeg hij rood, waardoor hij de finale tegen Lok. Leipzig niet mocht meedoen. Terwijl hij nooit kaarten kreeg, hij was als Pettersson zo correct.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 11, 2007 12:31 pm

Maar hij won de ECII een jaar later alsnog met Mechelen. Toch?

Maar goed, KJH

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 11, 2007 12:33 pm

Nee, hij verloor de finale met Ajax, volgens mij. Daarna pas vertrok hij naar Mechelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 12:34 pm

Ajax verloor met 1-0 van Mechelen, Bosman miste een grote kans. Na afloop huilde hij héél hard. :aai.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 11, 2007 12:36 pm

Toch een schlemiel! Maar een heel leuke en sympathieke speler!

Gesloten