Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 20, 2008 10:47 am

Maar dan heb je het weer over een periode waarin de scouting of met shit kwam of werd genegeerd. Ik neem aan dat volgende zomer een zomer wordt waarin er wel spelers komen die wat goedkoper zijn en wat minder bekend

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 20, 2008 10:48 am

Verklaar me maar voor gek, maar ik vind Colin een betere aankoop dan Oleguer. Kwalitatief ontlopen ze elkaar weinig (al hebben ze allebei verschillende sterkere punten) maar Colin is véél goedkoper.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 20, 2008 10:49 am

In Nijmegen en thuis tegen Utrecht was Colin de enige die de spits v/d tegenstander opvrat. Ik heb het Heitinga vrijwel niet zien doen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jul 20, 2008 10:53 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:50/50. Als Belletti speelde stond Oleguer centraal, en Belletti speelde regelmatig.
Precies, volgens die stats is het dus inderdaad ongeveer 50-50.
Bertje schreef: Dat maakt je punt er niet bepaald sterker op, want centraal heeft-ie dus nog minder gespeeld.

De feiten zwetsen niet, Bert. Jij wel. Edmilsson speelde bijv. regelmatig in het centrum van de verdediging. Net zoals Oleguer dat met grote regelmaat deed.

De vraag stellen is 'm beantwoorden: hebben we het over dezelfde Oleguer? Ik ken de man dus niet afdoende, maar we kunnen wel concluderen dat dat bij jou niet anders is. Al beweer je dat dat wél het geval is...
:biggthumpup.gif:

Toen Oleguer elke week speelde mocht Bertje nog helemaal niet zo laat opblijven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jul 20, 2008 10:54 am

Voetske schreef:Punt is natuurlijk wel dat als we het over andere spelers hebben men altijd roept dat ie de laatste tijd niet meer ( zo veel ) gespeeld heeft, men dat nu bij Oleguer niet doet.En je kan je natuurlijk ook afvragen, als ie dan zo goed is, waarom Barca juist op de posities die hij kan/kon spelen spelers gehaald heeft.
Maar hij is niet zo goed. Daar bestaat toch ook geen twijfel over? Hij is op structurele basis niet goed genoeg voor Barcelona. Daarom zijn er andere spelers gekocht voor zijn positie. Ik heb echter geen reden om aan te nemen dat hij uitgeblust of op zou zijn, zoals Luque of Juanfran.

Om je andere vraag te beantwoorden. Oleguer is idd. geen speler die bij anderen de franc laat vallen (voor zover die spelers bestaan). Hij is een speler die zijn eigen taak uitvoert en verder niets.
Ik zie in hem een huis tuin en keukenverdediger zoals Grygera.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 20, 2008 11:04 am

wimpey schreef:Precies, volgens die stats is het dus inderdaad ongeveer 50-50.

De feiten zwetsen niet, Bert. Jij wel. Edmilsson speelde bijv. regelmatig in het centrum van de verdediging. Net zoals Oleguer dat met grote regelmaat deed.

De vraag stellen is 'm beantwoorden: hebben we het over dezelfde Oleguer? Ik ken de man dus niet afdoende, maar we kunnen wel concluderen dat dat bij jou niet anders is. Al beweer je dat dat wél het geval is...
Los van zijn positie drie seizoenen geleden: waar weerleg je nu ook al weer de mijn schets van zijn kwaliteiten?

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo jul 20, 2008 11:21 am

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Punt is natuurlijk wel dat als we het over andere spelers hebben men altijd roept dat ie de laatste tijd niet meer ( zo veel ) gespeeld heeft, men dat nu bij Oleguer niet doet.En je kan je natuurlijk ook afvragen, als ie dan zo goed is, waarom Barca juist op de posities die hij kan/kon spelen spelers gehaald heeft.
Maar hij is niet zo goed. Daar bestaat toch ook geen twijfel over? Hij is op structurele basis niet goed genoeg voor Barcelona. Daarom zijn er andere spelers gekocht voor zijn positie. Ik heb echter geen reden om aan te nemen dat hij uitgeblust of op zou zijn, zoals Luque of Juanfran.

Om je andere vraag te beantwoorden. Oleguer is idd. geen speler die bij anderen de franc laat vallen (voor zover die spelers bestaan). Hij is een speler die zijn eigen taak uitvoert en verder niets.
Ik zie in hem een huis tuin en keukenverdediger zoals Grygera.
Nu, volgens mij bestaat die twijfel er wel.Volgens mij heb ik toch hier gelezen dat een speler van Barcalona goed genoeg voor AJAX zou zijn.Verder heeft men het vnl. over zijn eerdere seizoenen, terwijl de laatste 2 seizoenen nauwelijks aan de bak is gekomen.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 20, 2008 7:57 pm

Bertje schreef:Verklaar me maar voor gek, maar ik vind Colin een betere aankoop dan Oleguer. Kwalitatief ontlopen ze elkaar weinig (al hebben ze allebei verschillende sterkere punten) maar Colin is véél goedkoper.
Jij hebt Oleguer nooit zien spelen. Ik eis nu dat de moderators Bertjes posts weghalen uit deze topic :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 20, 2008 8:40 pm

'FC Barcelona vraagt vier miljoen voor Oleguer'

El Mundo Deportivo bericht dat FC Barcelona vier miljoen euro van Ajax wil ontvangen voor verdediger Oleguer Presas. De Catalaan staat in de nadrukkelijke belangstelling van de Amsterdammers. De 28-jarige Oleguer zou bij Ajax de opvolger van de vertrokken John Heitinga moeten worden.
»Reacties (2) Print artikel Stuur naar een vriend Neem contact met ons op! galleria zoom Volgens de Spaanse krant zou men bij Barcelona denken aan een zogenaamde '3+2'-constructie, wat inhoudt dat 'Barça' drie miljoen euro van Ajax ontvangt plus een prestatie-afhankelijk bedrag op een later tijdstip van maximaal twee miljoen euro.

Tegenover Goal.com bevestigde technisch manager Danny Blind zaterdag dat Oleguer een transfer naar Ajax wel ziet zitten. De 28-jarige verdediger komt niet voor in de plannen van de nieuwe Barcelona-trainer Josep Guardiola

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 8:49 am

Ajax in de slag met Barcelona onze Telesportredactie

Tussen de vraagprijs van FC Barcelona voor en het bod van Ajax op verdediger Oleguer zit nog een klein gat.
Beide clubs hopen vandaag of anders uiterlijk morgen tot een akkoord te komen, waarna Ajax met Oleguer zelf in de slag moet. Het hoge salaris van de Catalaan kan daarbij een obstakel vormen.
Nou maar hopen dat zijn salaris zich terug betaald , anders zitten we met een tweede Luque :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 5:02 pm

Ajax en Barcelona bereiken akkoord over Oleguer’
21 July, 2008
Volgens bronnen vanuit Barcelona is er vanmiddag een akkoord tussen Ajax en Barcelona bereikt over de overgang van Oleguer Preses naar Amsterdam. Met de transfer is een bedrag rond de 5,5 miljoen euro gemoeid. Ajax zal nu nog een persoonlijk akkoord met de verdediger moeten zien te krijgen.

Oleguer is de eerste verdediger die Van Basten aantrekt, die aangeeft er graag nog één bij te zien komen.
`

5,5 :icon_surprised.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma jul 21, 2008 5:15 pm

Bron?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 21, 2008 5:52 pm

Toppie schreef:

5,5 :icon_surprised.gif:
Barcelona wilde 4 miljoen dus waarom zou Ajax dan 5,5 miljoen betalen?!

Lachwekkend zou ik het vinden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 21, 2008 5:55 pm

Nogal ja.. 3,5 lijkt me logischer.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 21, 2008 5:59 pm

Hij zit nu in Schotland met Barca, ik zag hem net het vliegtuig uit komen.

Op http://www.elmundodeportivo.es/

Ik wacht wel totdat er iets betrouwbaarder nieuws komt.

En Toppie: voortaan de bron erbij vermelden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 21, 2008 7:22 pm

5,5 miljoen voor deze matige speler? Het is nog geen Sinterklaas! :1evil.gif:

Als dit waar is, lachen ze zich bij Barcelona kapot. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 7:53 pm

Mag ik vragen, Joey, hoe vaak jij Oleguer hebt zien spelen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 21, 2008 8:27 pm

Vaak genoeg. Je komt er wel achter, Luuk.

Hebben ze echt niets beters kunnen vinden?
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 21, 2008 8:35 pm

Er was toch sprake van dat een gedeelte van de transfersom afhankelijk zou zijn van de prestaties? Dat zou dan betekenen dat we bijvoorbeeld in eerste instantie 3 of 3,5 zouden betalen en dat er ,wanneer er bepaalde prestaties worden behaald (door club of speler?), nog een tweede betaling volgt.

Ik hou niet van dit soort afspraken als het gaat om een transfer. Dat je met een speler een prestatiebonus afspreekt is prima. Maar waarom zou je moeten bijbetalen als een speler naar behoren presteert?
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 21, 2008 8:36 pm

Hopelijk geven we Oleguer niet meteen een langdurig contract. Gabri kreeg in eerste instantie ook slechts een contract voor twee jaar.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 22, 2008 8:14 am

'Rijkaard gaf Ajax-coach Van Basten advies over Oleguer'

--------------------------------------------------------------------------------

Ajax-trainer Marco van Basten belde vorige week met Frank Rijkaard om inzicht te verkrijgen in de karaktereigenschappen en kwaliteiten van Oleguer Presas. Dat bericht de Catalaanse krant Sport.

Rijkaard werkte gedurende zijn periode als FC Barcelona-coach van 2003 tot en met dit voorjaar samen met Oleguer. Nadat Rijkaard de verdediger ‘onverzettelijk en betrouwbaar’ noemde, zou Van Basten de Ajax-directie het sein hebben gegeven om de onderhandelingen te starten.

Oleguer is bij Ajax in beeld als opvolger van John Heitinga in het centrum van de verdediging. FC Barcelona zou zo’n vier miljoen euro vragen voor de verdediger, die in afwachting van het welslagen van de onderhandelingen is meegereisd met de selectie van FC Barcelona naar Schotland voor een trainingskamp. (MA)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 22, 2008 12:49 pm

6 seizoenen bij Barcelona, Blind , van Basten en Rijkaard vinden hem een versterking voor Ajax. Dat is meer dan voldoende voor mij.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 22, 2008 1:05 pm

Ajax en Barça akkoord over Oleguer
Geschreven op dinsdag, 22 juli om 14:03

Ajax heeft de eerste stap gezet om Oleguer Presas aan de selectie van Marco van Basten toe te voegen. Barcelona maakt dinsdagmiddag op de officiële website bekend een principe-akkoord met de Amsterdammers te hebben bereikt. In een verklaring laat de Spaanse club weten dat Ajax deze zomer een bedrag van drie miljoen euro overmaakt en nog eens een slordige twee miljoen euro, afhankelijk van de prestaties van de Amsterdamse club in de Champions League de komende drie jaar.

Het akkoord is alleen nog afhankelijk van de onderhandelingen tussen Ajax en Oleguer. De 28-jarige Catalaan zal financieel geen goedkope kracht worden. De verdediger verdient bij Barcelona twee miljoen euro per seizoen.

Oleguer mag zes jaar na zijn debuut in de hoofdmacht uit het Camp Nou vertrekken. De Catalaan verscheen in de seizoenen 2004/05 en 2005/06 regelmatig in de basis, maar in de afgelopen twee voetbaljaargangen deed voormalig coach Frank Rijkaard nauwelijks beroep op hem.

www.voetbalzone.nl
Die gaat komen dus. Damn wat ben ik er snel bij. ;)

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di jul 22, 2008 1:10 pm

Ja, dat zal wel rond komen. Ik heb nou niet het idee dat er nog een club op Oleguer aast, wat ik trouwens wel opvallend vind. Het zegt vooral veel over Oleguer.

Ik weet het zelf niet m.b.t. deze man. Frank Rijkaard zegt dat het een versterking is, maar stelt hem zelf 2 jaar niet op en wel een versleten Thuram. Ik weet niet wat ik moet denken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jul 22, 2008 1:11 pm

Principio de acuerdo con el Ajax por Oleguer

www.fcbarcelona.cat

El FC Barcelona y el Ajax de Amsterdam han llegado a un principio de acuerdo para el traspaso del defensa de Sabadell Oleguer Presas.

El FC Barcelona ingresará 3 millones de euros fijos y un variable de 2.250.000 euros en función de la clasificación del Ajax en la Liga de Campeones de las tres próximas temporadas.

El acuerdo definitivo está pendiente de la negociación entre el futbolista y el Ajax de Amsterdam. Llegado a este último punto el jugador viajaría a Holanda para pasar la revisión médica
Verdomme, Peter is eerder. :hypocrite.gif:

Plaats reactie