Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo jan 30, 2008 11:10 am

Als blijkt dat hij na een rustige entree volgend jaar een uitstekende verdediger is voor Ajax is het misschien wel niet zo'n slechte deal
Of hij speelt zich in de kijker van andere clubs en is al weer weg naar dit seizoen... hij is immers transfervrij.
Pompiedom

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2008 11:12 am

Ik mag aannemen dat Ajax dat wel heeft afgedekt met een bepaling in zijn contract. Bij goede prestaties moet hij volgend seizoen wel Ajacied zijn.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 30, 2008 11:25 am

Ajax heeft een optie voor 2 jaar verlenging (uitgesproken door MvG), dus dat hebben ze goed geregeld. Hopelijk lichten ze deze optie, want dan zal hij het goed doen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 30, 2008 11:29 am

Marillion schreef:Als hij er straks echt klaar voor is krijgt hij in ieder geval een eerlijke kans. Als je een speler te vroeg laat spelen is hij al weer afgefikt voor hij goed en wel een helft heeft gespeeld. Er is nu eenmaal voor gekozen om een jongen te halen met een achterstand. Dan moeten we nu niet raar opkijken dat het even duurt voor hij er staat.

Misschien debuteert hij over een paar weken en hebben we iemand die dan wel presteert. Dan kan het uiteindelijk zomaar een hele nuttige speler blijken te zijn.
Als ik de teksten van MvG zo hoor, is er ook bij de technische gedeelte grote vraagtekens. Volgens mij hebben ze bij de eerste keuzes de deksel op de neus gekregen (ook wij laten niemand gaan verteld MvG).
Met Sammy heb je in ieder geval een alternatief als Heitinga geschorst is of als er alsnog blessures zijn. Ze hebben nu in ieder geval een half jaar (3 maanden) de kans of Sammy zijn oude nivo nog kan bereiken (benaderen).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2008 11:54 am

Maurice schreef:Zit een kern van waarheid in, maar kuffour is nooit de absolute top geweest, en de laatste jaren presteert hij, van wat ik gehoord heb, echt slecht.
Kuffour was geen Stam, maar Kuffour was gewoon een hele goede speler bij een absoluut topteam, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 30, 2008 1:34 pm

Doet ie vanavond al mee? of is dit weer zo een iemand die nog 1,5 maand nodig heeft om wedstrijdfit te geraken aangezien ie 2 jaar niet gespeeld heeft ofzo.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 30, 2008 1:39 pm

brigade zuid schreef:Doet ie vanavond al mee? of is dit weer zo een iemand die nog 1,5 maand nodig heeft om wedstrijdfit te geraken aangezien ie 2 jaar niet gespeeld heeft ofzo.
Zoals ik al eerder zei verwacht de technische staf dat hij nog 1 maand nodig heeft inderdaad.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 30, 2008 1:41 pm

Oke das dan ook lekker, zit je straks in maart, kan ie mooi nog anderhalve maand mee doen.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo jan 30, 2008 2:27 pm

Kuffour was geen Stam, maar Kuffour was gewoon een hele goede speler bij een absoluut topteam, hoor.
Tja jij zal het wel weten, zoals gezegd beleefde hij zijn beste jaren voordat ik voetbal echt ging volgen.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 30, 2008 2:32 pm

Ajaciedjuh schreef:Ajax heeft een optie voor 2 jaar verlenging (uitgesproken door MvG), dus dat hebben ze goed geregeld. Hopelijk lichten ze deze optie, want dan zal hij het goed doen!
Maar dat is volgens mij geen eenzijdige optie. Als Kuffour dus top presteert, kan hij na dit seizoen gewoon voor een andere club kiezen, als ik me niet vergis.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 30, 2008 2:35 pm

Thomas schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ajax heeft een optie voor 2 jaar verlenging (uitgesproken door MvG), dus dat hebben ze goed geregeld. Hopelijk lichten ze deze optie, want dan zal hij het goed doen!
Maar dat is volgens mij geen eenzijdige optie. Als Kuffour dus top presteert, kan hij na dit seizoen gewoon voor een andere club kiezen, als ik me niet vergis.
Kuffour pas over vier weken fit

JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - De nieuwe Ajaxverdediger Samuel Kuffour zit vanavond niet bij de selectie voor het duel in de Arena met koploper PSV. Rasmus Lindgren, de nieuwe middenvelder, kan wél spelen.

De 31-jarige Kuffour heeft vier maanden geen wedstrijd gespeeld en hoewel hij gistermiddag zei dat zijn fysieke gesteldheid 'great' was, zal het volgens de medische staf van Ajax nog vier weken duren voordat de Ghanese verdediger topfit is.

Kuffour is transfervrij overgenomen van AS Roma en hij tekende een contract voor een half seizoen. Ajax kan tot 20 mei van dit jaar een optie lichten om hem voor nog twee jaar vast te leggen.

''Ik zie hem bij Ajax niet zozeer als vervanger van Jaap Stam,'' drukte technisch directeur Martin van Geel de twijfel uit over de capaciteiten van de verdediger die in het recente verleden tot de wereldtop behoorde. ''Sammy is iemand die met John Heitinga, Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en de nog geblesseerde Gregory van der Wiel moet strijden om een basisplaats.'' De bij AS Roma overbodige speler lijkt vooral een back-up bij schorsingen, blessures en ernstige vormcrises.

De fysieke gesteldheid en de capaciteiten van Lindgren bieden minder reden voor onzekerheid. De 23-jarige Zweed was de laatste jaren basisspeler bij FC Groningen. ''Nadat ik tweeënhalf jaar geleden ben weggegaan bij Ajax, heb ik me bij FC Groningen prima ontwikkeld. Ik denk dat ik klaar ben voor Ajax. Ik ga er alles aan doen om te spelen.'' Misschien speelt Lindgren, die ook is opgeroepen voor het Zweedse elftal, vanavond al, want hij zit bij de selectie.

Lindgren, die in 2005 onder trainer Ronald Koeman zijn debuut maakte bij Ajax, is als vervanger van de naar Valencia vertrokken Hedwiges Maduro aangetrokken. Hij kostte 2,5 miljoen euro. Door de komst van Lindgren wordt middenvelder Robbert Schilder een half jaar verhuurd aan Heracles, dat hem al eerder van Ajax huurde. Gisteren werden ook rechtsback Bruno Silva en aanvallende middenvelder Kenneth Perez nog gepresenteerd. Net als Lindgren maakte Perez eerder deel uit van de selectie van Ajax.

Van Geel kon zich voorstellen dat de buitenwacht die gang van zaken vreemd vindt, maar hij wees erop dat je 'alles per situatie' moet bekijken. Perez ging vorige zomer weg bij Ajax omdat hij niet met toenmalige trainer Henk ten Cate door één deur kon en Lindgren ging weg omdat hij bij Ajax nauwelijks aan spelen toekwam.

Ook bij de transfer van Kuffour spelen haast en improvisatie een grotere rol dan een uitgekiende strategie. De Ghanees wilde niet zeggen vanaf welke datum Ajax voor hem in de race was, maar dat de verdediger van AS Roma pas enkele dagen voor het sluiten van de markt (morgen) werd vastgelegd, duidt niet op een duidelijk plan. Anders had de in Italië op dood spoor belande Kuffour ook 1 januari naar Amsterdam kunnen komen.

Ajax is nu voorlopig weer uitgeshopt. Van Geel: ''We zijn compleet en we zijn klaar om de strijd om het kampioenschap aan te gaan.''

© Het Parool, 30-01-2008

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo jan 30, 2008 2:37 pm

Wat een fucking grap dit. Wat mij betreft het einde van de technische staf. Opdonderen. Ga ergens anders maar lopen prutsen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2008 3:05 pm

Thomas schreef:Maar dat is volgens mij geen eenzijdige optie. Als Kuffour dus top presteert, kan hij na dit seizoen gewoon voor een andere club kiezen, als ik me niet vergis.
Lijkt me dat dat wel een eenzijdige optie is, want anders is zo'n optie niets waard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 30, 2008 3:09 pm

Dat bleek niet uit eerdere berichten.

Maar goed, we Kuffour is dus maximaal inzetbaar in acht competitiewedstrijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 30, 2008 3:21 pm

Hij is dus puur voor de show gehaald.

Bertje heeft gelijk: een tweezijdige optie is geen optie. Dan hebben jij en ik ook een optie.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 30, 2008 3:27 pm

Inderdaad, net als bij Luque een gok. Maar goed, het was blijkbaar erg moeilijk een goede verdediger te vinden die meteen inzetbaar was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 30, 2008 3:35 pm

Of het zo moeilijk was weet ik niet maar het is in ieder geval niet gelukt.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jan 30, 2008 7:00 pm

Thomas schreef:Dat bleek niet uit eerdere berichten.

Maar goed, we Kuffour is dus maximaal inzetbaar in acht competitiewedstrijden.
:drecul.gif:

(het is dit of huilen)

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2008 7:58 pm

Als hij die Kuffour nou haalt en geen fucking persconferentie geeft oke..... Maar hij loopt een beetje te pronken met die Kuffour en die grapjanus is niet eens inzetbaar.

Waarom is een medische keuring? Hadden ze niet gelijk kunnen checken of die gast wel topfit is? 4 weken en dan is hij fit. Dan nog wedstrijdritme en dan nog naar het niveau van Ajax. Wordt een feest hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2008 8:04 pm

Als hij op 1 januari was binnegehaald was ie nu fit geweest. Wat een kutbeleid.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2008 8:26 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:Doet ie vanavond al mee? of is dit weer zo een iemand die nog 1,5 maand nodig heeft om wedstrijdfit te geraken aangezien ie 2 jaar niet gespeeld heeft ofzo.
Zoals ik al eerder zei verwacht de technische staf dat hij nog 1 maand nodig heeft inderdaad.
Oh, daarom is hij niet direct na het afscheid van Stam of op z'n minst op 1 januari aangetrokken.... :hypocrite.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jan 30, 2008 9:47 pm

het maakt niet uit, na vanavond is het kampuienschap verloren.

Alexander

Bericht door Alexander » do jan 31, 2008 12:36 pm

Maar over anderhalve maand is hij fit, dus dat is goed nieuws!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 12:45 pm

Maar over anderhalve maand is hij fit, dus dat is goed nieuws!
Lang leve de Play-offs.....
Pompiedom

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 02, 2008 10:47 am

In de Stentor een stuk over Sammy Kuffour. Men was bij zijn moeder op bezoek geweest en vroeg haar onder andere hoe oud haar kinderen waren. Ze had geen flauw idee, maar ze wist wel dat Sammy de jongste was. :blush.gif:

Plaats reactie