Bruno Silva Barone

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 09, 2009 7:47 pm

Ik vind de reactie van Blind netjes.

Iedereen weet dat dit soort dingen gebeuren in de voetballerij, een speler breekt door, de ander raakt op de bank of erger nog. Vervolgens durft de club hem niet te verkopen omdat de verdediging al niet breed is bezet.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 7:56 pm

Daar ging het niet om, het ging om de poen. Als een van die clubs meer had geboden was hij weggegaan.

Die transfersom ziet Ajax nooit meer terug, maar daar kan Bruno Silva niets aan doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mar 09, 2009 8:12 pm

Dan blijft de reactie van Blind nog steeds netjes. Dat onderhandelingen afketsen kan gebeuren en is voor Silva erg vervelend in zijn situatie, maar Blind pikt die speler dus wel op.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 8:12 pm

Nu wel, ja. Maar blijkbaar liep hij met zijn ziel onder zijn arm.

Die woorden van Blind zijn niets waard als Ajax opnieuw vasthoudt aan een forse transfersom. Want er is geen club die voor deze al wat oudere speler veel gaat betalen.
Laat Ajax hem voor weinig gaan, dan rijst de vraag waarom dat in de winterstop niet kon.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 8:32 pm

Silva is de stand-in voor Van der Wiel. Het zou dom zijn die voor een appel en een ei te laten vertrekken als je nog geen nieuwe hebt.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 8:33 pm

Ach, standin. Hij zit niet eens bij de wedstrijdselectie.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 8:41 pm

Volgende competitiewedstrijd wel.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 8:48 pm

Ach, KJH mocht wel weg, en voor hem heeft Ajax evenmin een stand-in.

Ze hoopten meer geld te vangen maar dat is mislukt. Nu zitten ze nog een half jaar met een gefrustreerde speler opgescheept, die bovendien in de zomer nóg minder gaat opleveren.

Leuk trouwens van Danny B.: 'Ik heb zondagmorgen nog met Bruno gesproken, blablabla...' Tja, toen wist hij ongetwijfeld al van dat interview.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 9:01 pm

joey schreef:Ach, KJH mocht wel weg, en voor hem heeft Ajax evenmin een stand-in.
Je moet wel goed lezen joey. Appel en een ei schreef ik. Had Real Madrid een paar ton geboden, zoals Roma voor Silva, dan was Ajax ook niet akkoord gegaan.

Liever een ontevreden Silva op de bank/tribune dan een paar ton extra in kas. Als Van der Wiel tegen een paar duels schorsing aanloopt of morgen door zijn enkel klapt zit je met de ellende. Silva hebben we hard nodig. Huntelaar ook, maar zo'n bod was waarschijnlijk nooit meer gekomen en kun je daarom niet afslaan. De hoofdprijs komt maar 1 keer voorbij.

Silva moet verder niet zeuren. Hij is in nog geen half jaar tijd voorbij gestreefd door een jeugdspeler. Dat hij niet kan leven met een structurele reserve rol, oke. Maar hij heeft maar te accepteren dat Ajax rustig de tijd neemt een juiste oplossing te vinden. In de zomer kan hij heus wel weg.
Ajax!

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:03 pm

Vangen we dan meer voor Silva? Ik denk het niet, hoor. Beetje zelfde verhaal als bij Leonardo.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 9:05 pm

Roma wilde hem huren. Dan is een paar ton nog wel wat. Ben je bovendien van het salaris af.

Op deze manier heb je niets aan die speler. Je kunt niet volhouden dat hij van belang is. Hoeveel speelminuten heeft hij na de winterstop gehad?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 09, 2009 9:16 pm

Als vdWiel lang geblesseerd raakt, heb je Silva gewoon nodig. Je kunt wel elke speler die er naast valt zielig vinden en AJAX veroordelen omdat dat gebeurt, , maar het gaat hier om het team en niet om individuele spelers.

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:20 pm

Zelfs als vdWiel geblesseerd raakt, dan komt hij er heus niet in. Dan zie ik nog eerder Oleguer als back opereren.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 9:35 pm

Het gaat erom dat je bij blessures en schorsingen niet met de ellende wil zitten. Daar tegenover staat een paar ton in euros en de spelvreugde van meneer Silva. Jullie doen net alsof Ajax miljoenen heeft laten lopen en dik in de verdedigers zit. Beiden onjuist. Silva is gewoon onderdeel van de selectie en daar wordt hij keurig voor betaald. Verder geen woorden meer aan vuil maken en in de komende maanden een passende oplossing voor zoeken. Dan bedoel ik dus een oplossing voor zowel Ajax als Silva, niet alleen voor Silva. Maar het moet gezegd, erg nobel van jullie dat jullie ineens zo begaan zijn met de gevoelens van Silva.
Ajax!

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:38 pm

Ah, dus geld vangen voor Silva is een oplossing alleen voor Silva. Wat voor oplossing heb jij dan? Wachten op Real Madrid en gewoon rustig zijn salaris doorbetalen?

Silva heeft trouwens zijn laatste invalbeurt gemaakt op 28 december. Laatste weken zit hij niet bij de selectie, maar nu is iedereen ook nog geblesseerd. Ik denk dat hij zometeen niet eens op de tribune mag zitten, want zelfs daar valt hij buiten de boot. Maar we betalen gewoon lekker door, hoor. In Juli staan de clubs heus wel in de rij. :hypocrite.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 9:53 pm

Ik was heel duidelijk maar goed, nog een keer dan.

In de komende maanden moet Ajax een nieuwe rechtsback vinden (bij voorkeur iemand die ook centraal kan spelen, sla je 2 vliegen in 1 klap) en Silva helpen aan een nieuwe club. Zal wel transfervrij worden of hoogstens een paar ton. Voor beide partijen is dit een prima oplossing. Momenteel even niet leuk voor Silva; het zij zo.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 9:54 pm

Maar intussen speelt hij niet, dus waarom is hij hier nog? Hij zit zelfs niet bij de selectie.

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:55 pm

Begrijp ik nu dat we een nieuwe rechtsback moeten kopen? Waarom in vredesnaam?

jabu

Bericht door jabu » ma mar 09, 2009 9:59 pm

Omdat Ogararu en Silva niet goed genoeg zijn.

Lijkt er toch verdacht veel op dat Van Basten niet zo veel husselt met de opstelling en gewoon bij een fitte selectie met dezelfde mensen speelt. Vermaelen, Wielaert, Oleguer en vd Wiel zijn vrijwel zeker van een basisplaats.

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:03 pm

Mijn lijstje was inderdaad pure onzin. Het was niet waar dat Oleguer een tijd op de bank heeft gezeten, hoor. Wie gaat er op de bank zitten als Vertonghen terug is? Oh nee, die wordt heel misschien nu weer als middenvelder opgesteld.

We kopen dus een nieuwe rechtsback om op de bank te zitten of gooien we vdWiel eruit? Moeten we trouwens ook niet nog een linksback voor de bank kopen? Schilder gaat namelijk ook weg.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 09, 2009 10:09 pm

Dus je bent het niet met me eens dat het momenteel vrij duidelijk is dat er vijf spelers strijden om vier plaatsen met Vermaelen, Wielaert, Oleguer, vd Wiel en Vertonghen? Wielaert mag van dat vijftal niet Europees spelen en Vertonghen zien we voorlopig niet op het veld vanwege een blessure. Schilder is een noodverband bij gebrek aan beter en dat zouden Ogararu (nu natuurlijk niet vanwege huur) en Silva ook in situaties van overmacht zijn.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 10:16 pm

joey schreef:Maar intussen speelt hij niet, dus waarom is hij hier nog? Hij zit zelfs niet bij de selectie.
Zijn concurrenten zijn fit en spelen goed. Dat kun je bij Ajax haast wel toeval noemen! Was je Van der Wiel en Oleguer tijdelijk kwijt geraakt door blessures en/of schorsingen en had je tegen pakweg Fiorentina met Anita als rechtsback moeten beginnen omdat Silva was verkocht, had iedereen weer van wanbeleid gesproken. Nu handelt Ajax zonder risico, verstandig, is het weer niet goed? Hypocriet hoor.
Ajax!

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:16 pm

Nee, nu is het wel duidelijk inderdaad. Mag ook wel een keertje, want het is Maart. Jammer alleen dat we voor de rest nog niet echt weten hoe en wat. Heel veel geschuif en ik heb geen flauw idee hoe de ideale 11 van MvB eruit zien.

Maar als het allemaal zo duidelijk is, dan zien we dus ook al die automatismes op het veld of ligt het dan toch aan de trainingen? Die goal van gisteren was lachwekkend.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 09, 2009 10:28 pm

Geen flauw idee? Kom op, zeg. Dan heb je echt niet op zitten letten. Dat je hier en daar twijfelt kan ik begrijpen, maar geen flauw idee? Dat kan echt niet.

peter

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:32 pm

Enganche schreef:Geen flauw idee? Kom op, zeg. Dan heb je echt niet op zitten letten. Dat je hier en daar twijfelt kan ik begrijpen, maar geen flauw idee? Dat kan echt niet.
Vertel het me maar dan als jij het zo goed weet. 11 namen met vaste positie. Kom maar op.

Plaats reactie