Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 08, 2007 9:25 am

Jöhnk schreef:Idd., Luque is gewoon de grootverdiener van deze selectie. Alles wijst daarop.

Nu interesseert mij dat niet zoveel. Ik zou liever weten waarom Ajax een linkerspits heeft gehaald terwijl het er al 4 had en een creatieve middenvelder gevraagd werd.
Dit blijft de grootste blunder die de technische leiding heeft gemaakt. Je kunt je niet verschuilen achter het feit dat Sneijder op het laatste moment is weggegaan. Het was al lang bekend dat Sneijder mogelijkerwijs zou weg gaan. Als er goede redenen zijn om een alternatief niet te kunnen halen (speler is alsnog naar een andere club gegaan of een speler wil niet meer <=> denk aan Defour), dan moet je dat communiceren naar de achterban. Nu lijkt het (en misschien is het ook wel zo), dat er een potje van gemaakt is. Dit is mis-management ten top! Iets niet kunnen realiseren is 1, maar dit niet juist naar je achterban kunnen communiceren is nog een veel groter geval van mis-management. Want Ajax achterban is de reden dat Ajax bestaat (en die zorgen ervoor dat ze iedere maand hun salaris krijgen)!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 7:52 am

Luque lijkt veel sneller fit dan verwacht
10/10/2007 22:59

Albert Luque heeft de groepstraining bij Ajax alweer hervat. De Spaanse aanvaller lijkt veel sneller fit te zijn dan de door Ajax ingeschatte vier weken.

Luque is elf dagen na zijn opgelopen liesblessure al een eind op weg. Op de eerste training onder coach Adrie Koster oogde de linkspoot gretig en scherp.

Ajax speelt door de interlandperiode pas op 20 oktober weer een echte wedstrijd. De Amsterdammers ontvangen dan NEC in De Arena op de achtste speeldag van de Eredivisie.
vi.nl

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do okt 11, 2007 8:04 am

Goed om te horen, kan hij een week naar de wedstrijd tegen Nec toewerken, ik heb nog steeds hoge verwachtingen van hem (ik denk er hetzelfde over als van Hanegem; je kunt het voetballen niet in 1 a 2 jaar verleren), hoop dat hij het waar kan maken!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 11:10 am

Voetballen zul je inderdaad niet verleren. Ik maak me meer zorgen over zijn fysiek. Is hij in staat om weer als topsporter te gaan presteren? Dat blijkt nog wel eens lastig te zijn als je er een tijdje uit bent geweest. Je lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de belasting van topsport. Als je een tijd zonder die belasting hebt geleefd is het de vraag of je je lichaam opnieuw zo ver kunt krijgen. Laten we hopen dat dat bij hem wel het geval is.

Dit is overigens precies waarom ik er niets van snapte dat die jongen gelijk in de basis moest beginnen. Had hem nou lekker wat wedstrijdritme laten opdoen bij Jong Ajax en dan via invalbeurten langzaam richting het eerste groeien. Dat was waarschijnlijk voor zijn fysiek beter geweest en al helemaal voor de publieke opinie. Het is dat hij er tegen VVV 2 goals inschiet maar anders is zo'n jongen al weer afgefikt voor hij een eerlijke kans heeft gehad.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 11:39 am

Het was inderdaad een zotte keuze om Luque destijds meteen al tegen Groningen in de basis te laten starten. Gezien die wedstrijd had hij nog totaal geen wedstrijdritme opgedaan. Fijn dat die jongen zo enthousiast was om zich te bewijzen voor het publiek, maar een trainer moet desondanks kunnen bepalen of een speler er klaar voor is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do okt 11, 2007 11:47 am

Thomas schreef:Het was inderdaad een zotte keuze om Luque destijds meteen al tegen Groningen in de basis te laten starten. Gezien die wedstrijd had hij nog totaal geen wedstrijdritme opgedaan. Fijn dat die jongen zo enthousiast was om zich te bewijzen voor het publiek, maar een trainer moet desondanks kunnen bepalen of een speler er klaar voor is.
Herstel: de medische staf moet dat beoordelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 11, 2007 12:58 pm

Marillion schreef:Voetballen zul je inderdaad niet verleren.
Dit ben ik niet met je eens. Iets wat je kunt leren kun je ook verleren.

Mijn indruk is dan ook dat Luque het voetballen verleerd is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 5:31 pm

Ik denk dat het probleem vooral zit in het feit dat hij lang niet op niveau heeft gespeeld. Je lichaam heeft dan echt tijd nodig om daar weer aan te wennen en het is de vraag of je dan fysiek sterk genoeg bent om daar doorheen te komen zonder continu geblesseerd te raken. Anders kom je in een negatieve spiraal terrecht.

Maar hij zal toch nog wel een aardig balletje kunnen trappen?
Nil volentibus arduum

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do okt 11, 2007 5:59 pm

Duke schreef:
Thomas schreef:Het was inderdaad een zotte keuze om Luque destijds meteen al tegen Groningen in de basis te laten starten. Gezien die wedstrijd had hij nog totaal geen wedstrijdritme opgedaan. Fijn dat die jongen zo enthousiast was om zich te bewijzen voor het publiek, maar een trainer moet desondanks kunnen bepalen of een speler er klaar voor is.
Herstel: de medische staf moet dat beoordelen.
Nee, de medische staf zal dan zeggen dat hij fit is, want er zijn geen aanwijsbare blessures. De technische staf zou echter beter moeten weten en hem wedstrijdritme op laten doen in het tweede elftal, zodat hij ook wedstrijdfit aan de echte wedstrijden kan beginnen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 11, 2007 6:35 pm

De medische staf moet toch ook kunnen zien of een speler sterk genoeg is voor een wedstrijd van 90 minuten op het hoogste niveau?

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » do okt 11, 2007 8:44 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Voetballen zul je inderdaad niet verleren.
Dit ben ik niet met je eens. Iets wat je kunt leren kun je ook verleren.

Mijn indruk is dan ook dat Luque het voetballen verleerd is.
Kijk naar Kluivert, is ook geen schim meer van wat hij geweest is.

Probleem is volgens mij niet zozeer het kunnen voetballen an sich, maar het spelletje zelf verandert. Het wordt steeds sneller, meer wedstrijden, meer fysieke belasting etc. Luque zal best een aardig potje kunnen ballen, maar zoals in elke sport kun je niet ongestraft anderhalf tot twee jaar stilstaan.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do okt 11, 2007 11:03 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Voetballen zul je inderdaad niet verleren.
Dit ben ik niet met je eens. Iets wat je kunt leren kun je ook verleren.

Mijn indruk is dan ook dat Luque het voetballen verleerd is.
Voetballen verleer je echt niet, maar op een gegeven moment wil het lichaam niet meer..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 28, 2007 3:31 pm

http://www.youtube.com/watch?v=4PeZhYu1cUQ

Hij heeft wel bravoure. Nu het voetbal nog.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 3:32 pm

De supporter in me vond dat een hele mooie actie. :ajaxscarf.gif:

Het grootste probleem van Luque is wellicht niet zozeer z'n fitheid, maar het feit dat het nogal een doetje is. Die gaat er niet inkleunen hoor.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo okt 28, 2007 6:18 pm

Thomas schreef:De supporter in me vond dat een hele mooie actie. :ajaxscarf.gif:

Het grootste probleem van Luque is wellicht niet zozeer z'n fitheid, maar het feit dat het nogal een doetje is. Die gaat er niet inkleunen hoor.

Als dat z'n grootste probleem is, hebben we een fantastische voetballer in huis gehaald die ons nog grootse dingen gaat laten zien.

Luque blijft wel een aanvaller; ik kan wel 10 eigenschappen verzinnen die belangrijker zijn dan het feit dat 'ie er niet gaat inkleunen en wat meer aandacht aan z'n haar besteed als een gemiddelde voetballer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo okt 28, 2007 9:01 pm

Bij het doelpunt liet hij wat van zijn klasse zien maar verder vond ik het toch weer erg mager.

Nou ja, hij is mede bepalend geweest voor het goede eindresultaat. Hopelijk kan hij in de komende periode wat meer van dat soort momenten laten zien.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 9:01 pm

Rembrandt III schreef:
Thomas schreef:De supporter in me vond dat een hele mooie actie. :ajaxscarf.gif:

Het grootste probleem van Luque is wellicht niet zozeer z'n fitheid, maar het feit dat het nogal een doetje is. Die gaat er niet inkleunen hoor.

Als dat z'n grootste probleem is, hebben we een fantastische voetballer in huis gehaald die ons nog grootse dingen gaat laten zien.

Luque blijft wel een aanvaller; ik kan wel 10 eigenschappen verzinnen die belangrijker zijn dan het feit dat 'ie er niet gaat inkleunen en wat meer aandacht aan z'n haar besteed als een gemiddelde voetballer.
Ik doelde natuurlijk op het fysieke gedeelte.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 29, 2007 1:17 pm

Klasse? Hij moet het eens proberen fout te doen zeg. Die schietkans had ik Huntelaar ook wel geboden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 01, 2007 9:39 pm

Ik vind Luque maar een watje. Een tweede Roger. Ben bang dat we hier een flinke miskoop aan gedaan hebben en vestig mijn hoop op het feit dat Roger zijn voetbalcarriere na één seizoen Ajax besloot te beëindigen! :666.gif:
Ajax!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » do nov 01, 2007 9:57 pm

Inkleunen hoeft van mij ook niet, maar als je er een bal in je richting wordt gespeeld, dan aub wel met overtuiging er naar toe ipv half zacht waardoor je je tegenstander voor je laat komen...

Verder is het gewoon een hele goede voetballer, het zal hopelijk steeds wat beter gaan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 01, 2007 10:08 pm

Vossie schreef:Verder is het gewoon een hele goede voetballer, het zal hopelijk steeds wat beter gaan.
O ja? Merk er werkelijk niets van. Een hele goede voetballer moet toch een fatsoenlijke pass kunnen geven.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 02, 2007 11:22 am

Hopelijk komt dat nog! Vond hem altijd een goede voetballer. Ideale counterspits :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 04, 2007 7:26 pm

Nou, Jan van Halst is overtuigd: Luque is een aanwinst, 'de volgevreten vedette die een sliding maakt!" :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 7:35 pm

Ja, ongeloofelijk. Vanmiddag was ik al verbaast dat hij man of the match was. Toen Jan van Halst ook al zo positief was en wel eens even wat beelden ging laten zien was ik erg benieuwd wat ik allemaal had gemist. Maar dat bleek wel mee te vallen. De goal en de assist en een sliding.

Ik vind overigens wel degelijk dat hij, heel langzaam, progressie boekt. Maar de omslag die iemand als V.Halst dan ineens maakt op basis van deze momenten vind ik wel komisch.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 7:42 pm

Er was nog zeker een en ander aan te merken op het spel van Luque, maar hopelijk bewees hij vandaag ook aan al die fluiters dat hij wel degelijk kan voetballen. Voor mij was het alleen een kwestie van of hij weer fit zou worden en zijn lichaam weer in de strijd zou durven gooien. Nu was dat vanavond zeker nog niet altijd het geval -hij huppelde af en toe nog iets te snel weg bij duels-, maar vooral in de tweede helft werkte Luque behoorlijk hard. Ook met z'n inzicht en trap zit het wel snor. Sterker nog, ik heb weinig buitenspelers de laatste seizoenen zoveel goede voorzetten zien geven als Luque vanavond (inclusief corners dan). Die trucjes mag hij overigens doen, maar houdt het functioneel. Al had het ook geholpen als Schilder hem vandaag enigszins ondersteund had.

Luque zelf ook erg blij dat het contact met het publiek goed was. Zo zie je maar weer wat een beetje vertrouwen met een speler kan doen.

Plaats reactie