Niet dat ik me kan herinneren.Thomas schreef:Was jij niet degene die gisteren de uitleg daarvan postte?
Urby Emanuelson
Moderator: mods
Heeft hij dan in die maanden in het buitenland zoveel geleerd dat hij daarna goed genoeg was voor een grote rol op een Europees kampioenschap en een transfer naar een topclub (en sinds wanneer kun jij het over je hart verkrijgen te zeggen dat Ajax geen topclub is?)?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Iemand postte gisteren een stuk waarin stond dat het om een misverstand tussen een van de leden van de technische staff en Ten Cate ging.Jöhnk schreef:Niet dat ik me kan herinneren.Thomas schreef:Was jij niet degene die gisteren de uitleg daarvan postte?
Waarom krijg jij de indruk dat Ten Cate niet het beste voor heeft met Urby, Jöhnk?
Rijkaard was geen topspeler?Lucas schreef:Ajax is altijd topclub. Wil niet zeggen dat alle spelers individueel dat zijn . Ajax bestond toen uit veel talenten aangevuld met wat routine (o.a. de fantastische Muhren)
de EC II was heel leuk, maar de moeilijkste tegenstander was zo'n beetje Lokomotiv Leipzig
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Giacomo Puccini
Volgens AN is Emanuelson 3 weken uit de running. Dit zou betekenen dat we hem in beide duels tegen Bremen moeten missen en dat is als je het mij vraagt een groot gemis. In dit soort topwedstrijden laat Urby vaak z'n beste spel zien.. balen!
En Vermaelen en Davids er ook al niet bij. Het noodlot slaat toe.. :nooo:
En Vermaelen en Davids er ook al niet bij. Het noodlot slaat toe.. :nooo:
Ajax!
- Alaindebanaan
- Giacomo Puccini
Eens. In verdedigend opzicht was hij slecht. Ik heb al een paar keer aangegeven dat hij Davids erg dankbaar mag zijn. Anders was hij weggespeeld door Farfan. Het is nu zaak dat de combinatie Emanuelson-Davids standaard z’n vruchten begint af te werpen. Dan kan Emanuelson namelijk linksback blijven staan. Dat is natuurlijk erg belangrijk, aangezien de linkerkant Urby-Davids-Babel sterk is (kan zijn) en vaak het mooiste voetbal oplevert.
- Giacomo Puccini
Ik bedoel 'slecht moment', omdat ik de feestvreugde niet wil bederven ;)joey schreef:Geen slecht moment, waarom? Urby heeft veel talent, maar het wordt tijd dat hij eens consistent leert verdedigen.Hij lijkt maar wat te doen en als het mis gaat is het jammer.
Met Stam en Davids in de ploeg kan een speler als Emanuelson soms wel een risicootje nemen, maar er komen duels aan en vooral fases in duels aan waarin de coach meer defensieve zekerheid wil inbouwen en er in de verdediging geen plaats is voor Urby. Er moet daarom een verdedigend sterke linksback bijkomen voor volgend seizoen. Denk namelijk niet dat Urby het in zich heeft om het defensieve sterk te verbeteren, daarvoor schort er te veel aan.
Ajax!
Ja :nooo: , we moeten Stam, Grygera en Davids harder laten werken om Emanuelson alle vrijheid te geven? Zoiets kan voor een speler die echt iets extra's heeft en dat heeft hij (helaas) niet.Bertje schreef:Dan moet je zorgen dat Urby op het verdedigende vlak (gedeeltelijk) ontlast wordt. Die jongen is te belangrijk voor Ajax in de vorm van breedte en een aanspeelpunt op de linkerflank en assists. Als Lee laten spelen dus.
Iedere thuiswedstrijd zie ik hem een paar keer verkeerd = door het midden uitverdedigen. Tot nu toe loopt het goed af, maar tegen de Europese top wordt zoiets afgestraft.
Hij kan aardig ballen, maar verdedigt te zwak om nu al DE linksback te zijn en als middenvelder is hij (om woorden van GH te gebruiken) te "druistig". Hij is op dreef als hij als back ongestoord het middenveld op kan lopen, niet als hij er al staat.
Zo'n voorzet richting KJH: prachtig. Zijn doelpunt tegen Groningen, hetzelfde verhaal, maar tegen een echte buitenspeler (o.a. Vincken) komt hij tekort. Niet alleen snelheid, ook stelt hij zich niet altijd goed op (Lindenbergh deed het als invaller beter, dat zegt toch wat)
Het feit dat Davids veel voor hem opknapt, maakt hem niet beter, integendeel. Tegelijkertijd ben ik blij dat Davids daar staat.
Ik hoop volgend seizoen op een echte linksback. We beoordelen tegenwoordig verdedigers eerder op hun aanvallende kwaliteiten, ik heb liever verdedigers die ervoor zorgen dat de tegenstander niet scoort. We hebben vervolgens middenvelders en aanvallers voor het scorend vermogen. Ik weet trouwens niet hoeveel assists hij dit seizoen heeft gegeven, zijn voorzetten in de Arena lijken soms nergens op.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik kijk liever naar wat hij wel kan, dan naar wat hij niet kan. Dan blijkt immers pas hoe goed iemand is. Hij kan een tegenstander uitspelen, heeft een uitstekende traptechniek, aanname, tackle en ziet snel de vrijstaande man. Daarnaast heeft hij een goed loopvermogen en is hij snel.
Daar doet jouw neiging naar vooroorlogse backs niets aan af.
Je verdraait m'n woorden. Ik vind dat je iedereen taken moet geven die bij hem passen. Urby is geen topverdediger, maar brengt op andere vlakken heel veel. Stam is geen ster in het ondersteunen van de aanval (als we die kansloze schoten op doel van het begin van het seizoen even vergeten), dus moet je andere spelers dat laten doen. Dat heeft niets te maken met de ene speler vrijheid geven en de ander niet, want allebei moeten ze hun taken voor het team uitvoeren.Demosthenes schreef:Ja :nooo: , we moeten Stam, Grygera en Davids harder laten werken om Emanuelson alle vrijheid te geven? Zoiets kan voor een speler die echt iets extra's heeft en dat heeft hij (helaas) niet.
Volgens mij vindt hij gewoon de vrijstaande man. Niet voor niets komen de passes door het midden (hij staat zelf aan de buitenkant, dus kom je al gauw in het midden uit, want in één keer je buitenspeler aanspelen is niet slim) vrijwel altijd aan.Iedere thuiswedstrijd zie ik hem een paar keer verkeerd = door het midden uitverdedigen. Tot nu toe loopt het goed af, maar tegen de Europese top wordt zoiets afgestraft.
Dat hangt van de taakomschrijving van de linksback af. Als die inhoudt dat hij het middenveld moet ondersteunen, aanspeelbaar moet zijn aan de linkerkant en rushes moet maken heb je met Urby een topspeler in handen.Hij kan aardig ballen, maar verdedigt te zwak om nu al DE linksback te zijn en als middenvelder is hij (om woorden van GH te gebruiken) te "druistig". Hij is op dreef als hij als back ongestoord het middenveld op kan lopen, niet als hij er al staat.
Daar doet jouw neiging naar vooroorlogse backs niets aan af.
Ik ook, want daar ligt de kracht van Davids.Het feit dat Davids veel voor hem opknapt, maakt hem niet beter, integendeel. Tegelijkertijd ben ik blij dat Davids daar staat.
Ik heb liever Urby; hoe je hem dan ook wilt noemen. :yes:Ik hoop volgend seizoen op een echte linksback. We beoordelen tegenwoordig verdedigers eerder op hun aanvallende kwaliteiten, ik heb liever verdedigers die ervoor zorgen dat de tegenstander niet scoort. We hebben vervolgens middenvelders en aanvallers voor het scorend vermogen. Ik weet trouwens niet hoeveel assists hij dit seizoen heeft gegeven, zijn voorzetten in de Arena lijken soms nergens op.
Het gaat natuurlijk niet alleen om een verdedigend sterke linksback of een aanvallend sterke linksback. Het gaat er om hoe zo’n speler in het team past. En op dit moment past Urby prima in het team met Davids die veel vuil werk voor hem opknapt en Babel voor hem. De problemen aan de linkerkant lijken eindelijk te zijn opgelost.
Verder ben jij volgens mij de enige die niet in ziet dat Emanuelson wel degelijk een speciale speler is.
Verder ben jij volgens mij de enige die niet in ziet dat Emanuelson wel degelijk een speciale speler is.