Grygera

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 05, 2007 12:07 pm

Arwin schreef:
Peter schreef:We komen weer in een Rosenberg discussie terecht en deze kunnen we toch echt beter in het Rosenberg topic voeren.

Hier over Grygera. Voor een miljoen zou ik Grygera overwegen te verkopen, hoor. We zitten totaal zonder cash, zo blijkt maar weer. Grygera heeft het prima gedaan en is een sterkhouder achterin, maar met een Vermaelen naast Stam is er toch een redelijk alternatief.
Eens, wat mij betreft doen we hem weg voor 800.000 - 1.000.000 euro. Maar ik denk dat de trainer hier niet aan wil, die heeft liever een extra alternatief achterin denk ik.
Dit alternatief is gewoon basisspeler bij Ajax. Mits ze geen goede vervanger hebben, zou ik hem niet laten gaan voor dat bedrag. Misschien is het een optie om dit geld bij een goede verdedigende middenvelder te leggen, zodat Heitinga achterin met Stam kan spelen. De spoeling van verdedigers wordt dan wel erg dun.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 12:08 pm

Maar dan zitten we achterin dus weer met weinig mogelijkheiden. Want wat doen we als er twee blessuregevallen zijn bij de verdedigers?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 05, 2007 12:27 pm

Daarom is het volgens mij ook geen optie. We zitten al niet dik in de verdedigers. Ik weet niet of er in jong Ajax of de A1 iets zit?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 05, 2007 2:44 pm

Niets wat zich heeft aangesloten bij het eerste, dus hoogst waarschijnlijk ook geen spelers die nu mee kunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jan 06, 2007 2:19 pm

Ajaciedjuh schreef:
Arwin schreef:
Peter schreef:We komen weer in een Rosenberg discussie terecht en deze kunnen we toch echt beter in het Rosenberg topic voeren.

Hier over Grygera. Voor een miljoen zou ik Grygera overwegen te verkopen, hoor. We zitten totaal zonder cash, zo blijkt maar weer. Grygera heeft het prima gedaan en is een sterkhouder achterin, maar met een Vermaelen naast Stam is er toch een redelijk alternatief.
Eens, wat mij betreft doen we hem weg voor 800.000 - 1.000.000 euro. Maar ik denk dat de trainer hier niet aan wil, die heeft liever een extra alternatief achterin denk ik.
Dit alternatief is gewoon basisspeler bij Ajax. Mits ze geen goede vervanger hebben, zou ik hem niet laten gaan voor dat bedrag. Misschien is het een optie om dit geld bij een goede verdedigende middenvelder te leggen, zodat Heitinga achterin met Stam kan spelen. De spoeling van verdedigers wordt dan wel erg dun.
Die gedachtegang van de trainer bedoelde ik ook.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jan 09, 2007 4:45 pm

Grygera bijna rond met Juventus

PRAAG - Ajax raakt op korte termijn zijn speler Zdenek Grygera kwijt. De verdediger is bijna rond met de Italiaanse voetbalclub Juventus over een transfer, die nog deze maand moet worden afgerond.

De manager van de 26-jarige Tsjech, Tomas Klecka, heeft afgelopen weekeinde in Milaan een concept-contract besproken met de leiding van de club uit Turijn.

Juventus is vorig jaar na het fraudeschandaal met puntenaftrek teruggezet naar de Serie B, maar is daarin ondanks de puntenstraf alweer koploper.

Volgens Klecka kan komende week een akkoord worden bereikt. Maar inmiddels heeft ook Internazionale uit Milaan zich nog bij Klecka gemeld.

Het contract van Grygera bij Ajax loopt deze zomer af. De Tsjechische international liet eerder weten hoe dan ook uit Amsterdam te vertrekken.

Bij een transfer in januari kan Ajax nog een transfersom voor de speler vangen, waarmee nieuwe spelers aangetrokken kunnen worden.

Ajax zou dan ook genegen zijn mee te werken aan een transfer. Grygera kwam in de zomer 2003 van Sparta Praag naar Ajax.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 5:51 pm

Hmm, jammer dat we Grygera nu al kwijtraken. Al zou een transfersom van 2 miljoen een en ander verzachten. Ik ben benieuwd of dit verder consequenties zal hebben voor de eventuele verkoop van Lindenbergh en Rosenberg. Je kan je natuurlijk afvragen hoeveel mutaties Ajax middenin het seizoen wil ondergaan. Maargoed, ik neem aan dat die twee zodanig overbodig zijn dat ze sowieso weg moeten.

Het zou me niets verbazen als we Grygera, Lindenbergh, Rosenberg en Rosales allemaal kwijtraken. Als je daar zo'n 7 miljoen voor pakt ben ik tevreden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 09, 2007 6:52 pm

Gewoon laten vertrekken, nu valt er nog te cashen. Het seizoen is toch al verknald!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 6:55 pm

De play offs winnen en vervolgens volgend jaar kwalificeren voor de CL lijkt mij toch van essentieel belang.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 7:39 pm

Precies. Maar Ajax zal wel een plan hebben. Toch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 09, 2007 8:24 pm

Thomas schreef:Precies. Maar Ajax zal wel een plan hebben. Toch?
AJAX een plan Thomas ?.Denk ut nie ... of het moet zijn Heitinga centraal naast Jaapie ...

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di jan 09, 2007 8:28 pm

Niet zo ongenuanceerd reageren Voetske, onder Martin van Geel veranderen er wel degelijk dingen. Welke? Gewoon goed om je heen blijven kijken.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di jan 09, 2007 8:51 pm

Ik vraag me af of er nu nog wel een fatsoenlijke transfersom voor Grygera te vangen valt. Eerlijk gezegd verwacht ik niets boven de miljoen en dat is wat mij betreft geen genoegdoening voor het gemis van Grygera voor de rest van dit seizoen.

Ik verwacht in ieder geval geen extra verdediger voor deze winterstop.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 09, 2007 10:55 pm

Starring schreef:Niet zo ongenuanceerd reageren Voetske, onder Martin van Geel veranderen er wel degelijk dingen. Welke? Gewoon goed om je heen blijven kijken.
Of ik ongenuanceerd reageer maak ik zelf wel uit.Toch jammer dat niemand precies aan kan geven wat er nu zoal drastisch onder van Geel aan het veranderen is .. op het veld zie je er in ieder geval weinig van terug ..

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo jan 10, 2007 2:30 am

Voetske schreef:
Starring schreef:Niet zo ongenuanceerd reageren Voetske, onder Martin van Geel veranderen er wel degelijk dingen. Welke? Gewoon goed om je heen blijven kijken.
Of ik ongenuanceerd reageer maak ik zelf wel uit.Toch jammer dat niemand precies aan kan geven wat er nu zoal drastisch onder van Geel aan het veranderen is .. op het veld zie je er in ieder geval weinig van terug ..
Off-topic:

Uiteraard mag je je zelf ongenuanceerd blijven uitlaten, maar als je zaken maar van één kant belicht, kom je moelijk tot een objectieve oordeel. Mag ik wel zeggen toch? Het is after all slechts mijn bescheiden mening, niet waar?

Ok, nu even ingaan op je vraag. Het is een feit dat Martin van Geel zijn verantwoordelijk wat betreft zijn werk als topman van Ajax niet beperkt tot het veldniveau, hoewel dat niveau absoluut topprioriteit geniet.

Martin van Geel heeft Danny Blind vervangen door Henk en co. Een ingreep dat ik nog altijd verstandig acht, al moeten de vruchten daarvan nog afgeworpen worden. Voorts is onder zijn verantwoordelijk de jeugdopleiding - het hart van Ajax - doorgelicht en naar aanleiding daarvan zijn er veranderingen doorgevoerd ter verbetering van de kwaliteit. Het aankoopbeleid is aantoonbaar verbeterd t.o.z. van voorgaande jaren. Ajax handelt slagvaardiger op de markt, (Stam en Leonardo bijv.) dure missers zijn niet te bespeuren en er wordt eindelijk eens gerichter ingekocht. Dat de balans in de selectie momenteel nog scheef ligt, kan een punt van kritiek zijn. Al kan je dat probleem dat al jaren speelt niet zo simpel binnen één seizoen ongedaan maken. Contractonderhandelingen worden nu in een vroeger stadium gestart en zeker niet met weinig succes. Piet Keizer promoveren tot technisch adviseur, schijnt over veel knowhow te beschikken, is dus een goede beslissing en daarmee ook een positieve verandering.

Hiermee wil ik niet beweren dat alles wat van Geel doet in 24k. goud veranderd is. Er is wel degelijk het nodige aan of op te merken. Alleen is het niet zo dat Martin van Geel het afgelopen anderhalf jaar als een slappe lul heeft gefunctioneerd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 10, 2007 9:01 am

Vooralsnog lijkt de voornaamste 'verdienste' van onze technische verantwoordelijkheden dat we ons over niet al te lange tijd een speelwijze hebben aangemeten als PSV.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 10, 2007 10:30 am

Starring schreef:
Voetske schreef:
Starring schreef:Niet zo ongenuanceerd reageren Voetske, onder Martin van Geel veranderen er wel degelijk dingen. Welke? Gewoon goed om je heen blijven kijken.
Of ik ongenuanceerd reageer maak ik zelf wel uit.Toch jammer dat niemand precies aan kan geven wat er nu zoal drastisch onder van Geel aan het veranderen is .. op het veld zie je er in ieder geval weinig van terug ..
Off-topic:

Uiteraard mag je je zelf ongenuanceerd blijven uitlaten, maar als je zaken maar van één kant belicht, kom je moelijk tot een objectieve oordeel. Mag ik wel zeggen toch? Het is after all slechts mijn bescheiden mening, niet waar?

Ok, nu even ingaan op je vraag. Het is een feit dat Martin van Geel zijn verantwoordelijk wat betreft zijn werk als topman van Ajax niet beperkt tot het veldniveau, hoewel dat niveau absoluut topprioriteit geniet.

Martin van Geel heeft Danny Blind vervangen door Henk en co. Een ingreep dat ik nog altijd verstandig acht, al moeten de vruchten daarvan nog afgeworpen worden. Voorts is onder zijn verantwoordelijk de jeugdopleiding - het hart van Ajax - doorgelicht en naar aanleiding daarvan zijn er veranderingen doorgevoerd ter verbetering van de kwaliteit. Het aankoopbeleid is aantoonbaar verbeterd t.o.z. van voorgaande jaren. Ajax handelt slagvaardiger op de markt, (Stam en Leonardo bijv.) dure missers zijn niet te bespeuren en er wordt eindelijk eens gerichter ingekocht. Dat de balans in de selectie momenteel nog scheef ligt, kan een punt van kritiek zijn. Al kan je dat probleem dat al jaren speelt niet zo simpel binnen één seizoen ongedaan maken. Contractonderhandelingen worden nu in een vroeger stadium gestart en zeker niet met weinig succes. Piet Keizer promoveren tot technisch adviseur, schijnt over veel knowhow te beschikken, is dus een goede beslissing en daarmee ook een positieve verandering.

Hiermee wil ik niet beweren dat alles wat van Geel doet in 24k. goud veranderd is. Er is wel degelijk het nodige aan of op te merken. Alleen is het niet zo dat Martin van Geel het afgelopen anderhalf jaar als een slappe lul heeft gefunctioneerd.
Lucas schreef:Vooralsnog lijkt de voornaamste 'verdienste' van onze technische verantwoordelijkheden dat we ons over niet al te lange tijd een speelwijze hebben aangemeten als PSV.
Inderdaad ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 10, 2007 11:20 am

Lucas schreef:Vooralsnog lijkt de voornaamste 'verdienste' van onze technische verantwoordelijkheden dat we ons over niet al te lange tijd een speelwijze hebben aangemeten als PSV.
Onze technische verantwoordelijkheden? Wat zijn dat?

Maar OT: zouden ze Grygera echt verkopen? Wie hebben we dan nog achter de hand?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jan 10, 2007 11:20 am

Juventus wil Grygera per direct overnemen
door onze Telesportredactie

KAAPSTAD - Italiaanse bronnen melden dat Juventus van plan is Zdenek Grygera per direct over te nemen van Ajax. De Tsjech vertrekt sowieso na dit seizoen transfervrij. "Juventus hoeft zich dus niet officieel te melden. Dat hebben ze nu wel gedaan. Heel correct, maar er is niet gesproken over de korte termijn. Pas als dat gebeurt, zullen we de afweging moeten maken tussen het financiële en sportieve aspect", aldus Martin van Geel, technisch directeur van Ajax.
Dus volgens van Geel pas aan het eind van het seizoen.
Van mij mag die meteen weg. Heb je tenminste de tijd om zijn opvolger speeltijd te geven. En of je nu 2e wordt of 5e, dat maakt ook niet uit.
En de plee offs, tja, die winnen we toch wel. :hypocrite:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo jan 10, 2007 5:00 pm

ASR_AFCA schreef:
Juventus wil Grygera per direct overnemen
door onze Telesportredactie

KAAPSTAD - Italiaanse bronnen melden dat Juventus van plan is Zdenek Grygera per direct over te nemen van Ajax. De Tsjech vertrekt sowieso na dit seizoen transfervrij. "Juventus hoeft zich dus niet officieel te melden. Dat hebben ze nu wel gedaan. Heel correct, maar er is niet gesproken over de korte termijn. Pas als dat gebeurt, zullen we de afweging moeten maken tussen het financiële en sportieve aspect", aldus Martin van Geel, technisch directeur van Ajax.
Dus volgens van Geel pas aan het eind van het seizoen.
Van mij mag die meteen weg. Heb je tenminste de tijd om zijn opvolger speeltijd te geven. En of je nu 2e wordt of 5e, dat maakt ook niet uit.
En de plee offs, tja, die winnen we toch wel. :hypocrite:
Vreemd maar voor minder dan 1 milj. euro zou ik hem niet laten gaan, dan maar transfervrij. Heb je ook meer de tijd om een vervanger aan te trekken. Daarnaast Grygera is te belangrijk voor dit Ajax op dit moment.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 10, 2007 6:37 pm

Ach, Vermaelen kan zich ontwikkelen naast Stam. Urby gewoon lekker op de back houden en Heitinga als rechtsback laten spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo jan 10, 2007 7:09 pm

Misschien is Juventus bereid 2 miljoen euro te betalen voor Grygera omdat ze weten dat hij anders wellicht naar bijvoorbeeld Inter verkast als hij transfervrij is?

Ik kan het zelf bijna niet geloven, maar dat zou wel lekker zijn. Als je er nog geen miljoen voor kunt krijgen, zou ik hem houden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 10, 2007 7:16 pm

Juventus heeft wel at problemen achterin nu. Bij de Trofeo is de halve achterhoede geblesseerd uitgevallen. Ik heb geen idee of dat voor een langere tijd is, maar de spoeling is in ieder geval vrij dun nu.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jan 10, 2007 8:06 pm

Zou Grygera zelf niet veel liever naar Juve gaan? Juve volgt hem al een paar jaar en waarschijnlijk hebben ze hem in die tijd lekker gemaakt zodat hij niet eens meer naar een andere club wil.

Het enige dat Ajax kan doen als ze geld voor hem willen vangen, is zeggen dat ze Grygera niet meer op zullen stellen als hij niet in de winterstop vertrekt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 10, 2007 8:20 pm

Kan me niet voorstellen dat Grygera zijn aankomende transfervrije status laat glippen nu-ie zo dichtbij is.

Plaats reactie