Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » za jul 14, 2018 9:42 am

Peter schreef:
999 schreef:Overigens dit zijn Telegraaf bedragen hé .. Niemand weet het precieze bedrag ...
Mee eens. Ik denk ook eerlijk gezegd dat het lager is. Dat moet bijna wel.
Hoeveel ( in onze beleving dan ) 4 miljoen ?.Ik kan ook over dit telegraaf bedrag me niet zo druk maken ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 14, 2018 10:58 am

Bij Tadic zaten we er in de geruchten ook een miljoen of 4 naast.

Blind zal hopelijk ergens tussen de 10,5 en de 13 miljoen blijken te kosten. Een miljoen of 11, 12, dat zou ik nog wel acceptabel vinden.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 14, 2018 11:07 am

Ik vind het ook flink wat geld voor een zelfopgeleide speler die je 4 jaar geleden hebt verkocht, en die het sindsdien niet bepaald fantastisch heeft gedaan bij zijn club. Tel daarbij op dat ie nog maar 1 jaar contract heeft, een hoog salaris gaat ontvangen en bla bla... Veel geld.

Maaaaaaar... Als het een echte versterking blijkt te zijn - en dat verwacht ik wel - dan zitten we momenteel wel in een positie waarin we het ons kunnen veroorloven. Ik ben blij als hij maandag in Engeland aansluit.

Blijf wel twijfelen voor wat betreft zijn beoogde positie. Ik zie hem in principe het liefst op 6, maar wat je nu achterin hebt is gewoonweg niet goed genoeg. Schuurs is (nog?) behoorlijk groen en onwennig en Wober vind ik sowieso (nog?) een drama.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » za jul 14, 2018 11:08 am

Peter schreef:Prima om 12-14 miljoen voor een zeer getalenteerde speler neer te leggen.
En jij denkt dat dat nog mogelijk is? Met de honderden miljoen die in de transfermarkt rond gaan? Komt er niet alleen al in de PL iets van een miljard bij door tv-gelden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 14, 2018 11:12 am

Overigens moet Danny echt zijn mond houden en ervan af blijven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 14, 2018 12:27 pm

Laten we nu vooral blij zijn met echte versterkingen.

Ik ben blij dat we kwaliteit halen met ervaring. We doen eindelijk iets met het vele geld dat de laatste jaren is binnengekomen. Nog steeds geen garantie, maar de laatste jaren hebben we vooral verloren door gebrek aan ervaring (met kwaliteit).

Het is veel geld, maar 21 miljoen voor een broekie die nog niks gepresteerd heeft, is nog veel belachelijker. Markt is gewoon helemaal gek geworden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 12:47 pm

Giacomo Puccini schreef:
Qua persoonlijkheid in en buiten het veld vind ik Daley een waterdrager. Wat dat betreft vind ik zijn transfersom en salaris eigenlijk niet te rechtvaardigen.
tot zover heb je volledig gelijk.Jammer dat je dan dit er achteraan schrijft:

Aan de andere kant, Ajax heeft zat geld en te weinig ervaren spelers, dus het kan goed uitpakken. Het risico van niets doen is vele malen groter.
Hoezo?
Het is eerder een potentiële bron van problemen. Een waterdrager die de grootverdiener wordt. Hoe zullen de andere spelers daar tegenaan kijken?
Zou Daley zichzelf nu gaan zien als 'eminente aanvoerder' of zo?

Bij mij overheerst de tevredenheid dat Ajax er in slaagt om spelers als Tadic en Blind naar Amsterdam te halen, een positieve verrassing! Dat dat geld kost in 2018, dat is de realiteit van het hedendaagse voetbal.
Tja, als je Engelse salarissen gaat betalen...

Bij een dergelijke deal wacht je, wacht je, wacht je, tot MU van de speler af wil. Dan betaal je een fractie van wat hij nu gekost heeft. Bijkomend voordeel is dat de Engelse markt dit jaar eerder sluit. Dus bij de start van de competitie heb je hem binnen met een beetje geluk.

Helaas denken de beleidsmakers nu aan zichzelf: na mij de zondvloed.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 14, 2018 1:05 pm

Als ik iedereen zo zie janken op AT, lijkt het wel of het jullie eigen zak moet komen. Ajax heeft waanzinnig veel geld op de bank. Doen ze eens een Cruijffiaanse actie (het kapitaal moet op het veld staan) is het weer niet goed.

Ik ben hier wel blij mee. Wat ervaren jongens die zeker in de eredivisie meerwaarde zullen hebben; ik heb verdomme zin om weer eens kampioen te worden. En ik denk dat de kansen daarop toenemen met een Tadic en Blind erbij, in plaats van krampachtig middelmatige jeugd laten doorstromen en op enig moment naar Jong Ajax zitten te kijken in de Arena. Daarmee is het wel veel geld, maar niet per definitie kapitaalvernietiging.

Enige zorg die ik nog heb: kan Ten Hag zijn baan aan?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 14, 2018 1:05 pm

Dat snap ik niet helemaal Yopi. Of je wilt een speler of niet. En wil je hem wel dan haal je ‘m zo snel mogelijk binnen. En dan betaal je wat ze vragen (met een beetje onderhandelen). Of ze moeten Blind zien als een leuk extraatje maar gezien hoeveel ze voor ‘m betalen zal hij wel een prominente rol krijgen.

Aan het eind van de transferwindow krijg je spelers die nergens anders terecht kunnen.

Er is, helaas, een nieuwe realiteit in voetballand.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee

Bericht door De Dominee » za jul 14, 2018 1:19 pm

Yopii schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Qua persoonlijkheid in en buiten het veld vind ik Daley een waterdrager. Wat dat betreft vind ik zijn transfersom en salaris eigenlijk niet te rechtvaardigen.
tot zover heb je volledig gelijk.Jammer dat je dan dit er achteraan schrijft:

Aan de andere kant, Ajax heeft zat geld en te weinig ervaren spelers, dus het kan goed uitpakken. Het risico van niets doen is vele malen groter.
Hoezo?
Het is eerder een potentiële bron van problemen. Een waterdrager die de grootverdiener wordt. Hoe zullen de andere spelers daar tegenaan kijken?
Zou Daley zichzelf nu gaan zien als 'eminente aanvoerder' of zo?

Bij mij overheerst de tevredenheid dat Ajax er in slaagt om spelers als Tadic en Blind naar Amsterdam te halen, een positieve verrassing! Dat dat geld kost in 2018, dat is de realiteit van het hedendaagse voetbal.
Tja, als je Engelse salarissen gaat betalen...

Bij een dergelijke deal wacht je, wacht je, wacht je, tot MU van de speler af wil. Dan betaal je een fractie van wat hij nu gekost heeft. Bijkomend voordeel is dat de Engelse markt dit jaar eerder sluit. Dus bij de start van de competitie heb je hem binnen met een beetje geluk.

Helaas denken de beleidsmakers nu aan zichzelf: na mij de zondvloed.
Blind is in de huidige selectie helemaal geen waterdrager. Die wordt aanvoerder en is een van de beste spelers direct. Bovendien heeft hij aanzien ivm Man U, Oranje etc.

Daarnaast een beetje raar dat je zegt dat Ajax moet afwachten om af te dingen. Als ze dat hadden gedaan roep je weer moord en brand want het geld moet rollen en de selectie moet vroeg op orde zijn.

Typisch Yopi dus.
Laatst gewijzigd door De Dominee op za jul 14, 2018 1:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 14, 2018 1:21 pm

Ik neem aan dat we nog een fikse opleidingsverhoeding voor Blind krijgen? :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jul 14, 2018 1:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik iedereen zo zie janken op AT, lijkt het wel of het jullie eigen zak moet komen. Ajax heeft waanzinnig veel geld op de bank. Doen ze eens een Cruijffiaanse actie (het kapitaal moet op het veld staan) is het weer niet goed.
Dat er veel geld is moet niet meteen betekenen dat we teveel moeten betalen. Ik heb ook genoeg geld om 30 euro voor een biertje te betalen, dat zegt niet dat ik dat ook een goed idee vind...

De Dominee

Bericht door De Dominee » za jul 14, 2018 1:32 pm

Wel als het een zeer goed biertje is, precies het biertje wat nog ontbreekt in de selectie speciaal bieren. Dan tik ik lachend die 30 euro af.

Sterker nog: dat heb ik al een aantal keer gedaan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jul 14, 2018 2:49 pm

28 jaar, ervaring op hoogste niveau, spreekt Nederlands en bekend met de club. Zou prima meekunnen in ieder competitie. Zeer tevreden als naar Ajax komt.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 2:56 pm

De Dominee schreef: Blind is in de huidige selectie helemaal geen waterdrager. Die wordt aanvoerder en is een van de beste spelers direct. Bovendien heeft hij aanzien ivm Man U, Oranje etc.
Oké, daarover verschillen we dus van mening. Als je dat echt vindt, begrijp ik je opstelling wel.

Clubs staan niet in de rij voor Daley, daar is een reden voor. Die jongen ziet het spel en heeft een aardige trap, maar om zijn tekortkomingen kun je niet heen. Hij is traag, slap in de duels en loopt te zwemmen als hij met ruimte in zijn rug moet spelen.
Ik vind De Ligt nu al beter. Daarbij is De Ligt een leider, Daley is dat niet.

Daarnaast een beetje raar dat je zegt dat Ajax moet afwachten om af te dingen. Als ze dat hadden gedaan roep je weer moord en brand want het geld moet rollen en de selectie moet vroeg op orde zijn.
De Engelse transfermarkt gaat al op 9 augustus dicht. Binnenkort krijgt MU haast. Wie gaat er kopen vlak voor het begin van de uitverkoop?
Daley maakt echt niet het verschil tegen Sturm Graz.

Als ik iedereen zo zie janken op AT, lijkt het wel of het jullie eigen zak moet komen.
Pas maar op met dit soort uitspraken, Weekend Cees. Straks krijgen die jankerds nog gelijk.

Laten we afspreken dat degenen die deze koerswijziging nu verdedigen dat blijven doen, ook als het verkeerd gaat. :biggthumpup.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 14, 2018 3:37 pm

Dat klinkt haast of je hoopt dat het fout gaat. Dat zal toch niet? :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » za jul 14, 2018 3:47 pm

Tuurlijk wel, het is Daley zijn achternaam hè...
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 3:54 pm

Doe niet zo achterlijk. Toen berichten kwamen dat Ajax 17 miljoen voor Tadic zou neertellen, reageerde ik precies hetzelfde.

Als Ajax deze politiek blijft volgen is het geld zo op. Wonderbaarlijk hoe snel dat kan gaan.

'Recordtransfersom' en 'Engels salaris', ik krijg er de rillingen van. Ajax is geen club uit de PL.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 14, 2018 4:07 pm

Ik zie het probleem niet. Ajax neemt een ingecalculeerd risico, met geld dat voorhanden is. Gaat het niet goed met Tadic en/of Blind is dat jammer, maar ook niet meer dan dat. Eerlijk gezegd vind ik de bedragen die voor Orejuela en Kristensen zijn uitgegeven veel kwalijker. Bij beiden zag iedere Ajax-supporter al vrij snel dat het niet veel soeps was, in ieder geval niet beter dan de op dat moment voorhanden zijnde opties van Veltman en Zeefuik. Om daar iets van 10+ miljoen voor neer te leggen lijkt me een veel groter risico dan dat te doen voor spelers van eind de 20, die hun waarde in het verleden hebben bewezen.

Die rare uitspraak van Yopi over dat als het met ze misgaat, degenen die voor de komst van Tadic en Blind zijn dat dan ook moeten volhouden. Waarom? Weet je nu al dat het fout gaat dan? Het is toch een beleid wat hout snijdt? Dit is nu de Zuidema-doctrine. En dit zijn spelers die niet uitgeblust en chronisch geblesseerd terugkomen (Heitinga en Siem komen in mij op). Het kan best zijn dat de nieuwe spelers niet voldoen; dan hebben we in ieder geval iets geprobeerd wat er thans interessant uitziet.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op za jul 14, 2018 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za jul 14, 2018 4:09 pm

Yopii schreef:Doe niet zo achterlijk. Toen berichten kwamen dat Ajax 17 miljoen voor Tadic zou neertellen, reageerde ik precies hetzelfde.

Als Ajax deze politiek blijft volgen is het geld zo op. Wonderbaarlijk hoe snel dat kan gaan.

'Recordtransfersom' en 'Engels salaris', ik krijg er de rillingen van. Ajax is geen club uit de PL.
Zeikwijf ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za jul 14, 2018 4:28 pm

Ach ja, hier bij AT staan de beste stuurlui... dat weten we toch al lang :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 14, 2018 4:31 pm

Yopii schreef:Doe niet zo achterlijk. Toen berichten kwamen dat Ajax 17 miljoen voor Tadic zou neertellen, reageerde ik precies hetzelfde.
Ja, want toen gaf je vader Blind de schuld
I think I lost my fucking headache

Laudrup

Bericht door Laudrup » za jul 14, 2018 4:32 pm

PSV heeft veel minder geld en blijft toch investeren. En worden ieder jaar kampioen. Ajax heeft geld en heeft de afgelopen jaren continu achter de feiten aangelopen door niet te investeren of pas veel te laat. Nu lijken ze het eindelijk te hebben begrepen, en wordt er hier gejankt dat er te veel geld wordt uitgegeven. Wat willen jullie dan? Tien jaar geen prijzen? :excited.gif:

Nu nog een rechtsback en een vleugelspeler en ik ben tevreden.
15 mei 2011.

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 4:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zie het probleem niet.
Nee? Spelers halen voor een salaris ver boven wat een Nederlandse club zich kan permitteren vind jij geen probleem?
Ajax neemt een ingecalculeerd risico, met geld dat voorhanden is. Gaat het niet goed met Tadic en/of Blind is dat jammer, maar ook niet meer dan dat.
Zo werkt dat niet, dat zijn je reserves. CL halen wordt in toenemende mate lastig. Ajax heeft een forse begroting draaiende te houden. Dan moet je vet op de botten hebben. We hebben in het verleden gezien hoe managers die net zo redeneerden als de top van Ajax nu erin slaagden om de club zware verliezen te laten draaien.

En nee, wat nog niet binnen is, mag je niet alvast meerekenen. Je weet maar nooit.
Eerlijk gezegd vind ik de bedragen die voor Orejuela en Kristensen zijn uitgegeven veel kwalijker. Bij beiden zag iedere Ajax-supporter al vrij snel dat het niet veel soeps was, in ieder geval niet beter dan de op dat moment voorhanden zijnde opties van Veltman en Zeefuik. Om daar iets van 10+ miljoen voor neer te leggen lijkt me een veel groter risico dan dat te doen voor spelers van eind de 20, die hun waarde in het verleden hebben bewezen.
Je moet het allebei niet doen. Wat een raar idee dat het alternatief voor het kopen van peperdure spelers het kopen van slechte spelers zou zijn. Zoals je zelf al aangeeft, hoef je geen Kristensen of Orejuela te kopen, want zulke spelers heb je al in huis. En er zijn heus goede spelers te vinden die géén vermogen kosten - kwestie van goed scouten. Frenkie de Jong, Onana, in mindere mate Tagliafico, dat zijn toch prima spelers voor Ajax? Wat kostten die nou helemaal? Sanchez?
Waarom zou Ajax aankopen een PL-salaris moeten geven? De meeste spelers in de wereld verdienen veel minder. Sterker nog, slechts een klein groepje verdient zoveel. Je betaalt dus een topsalaris voor een speler uit de PL, terwijl die speler de PL niet eens aankon. Wat is dat voor raar gedoe? Dus Daley kan nergens anders terecht voor dit salaris? Dan voel je aan je water dat je teveel betaalt.

Die rare uitspraak van Yopi over dat als het met ze misgaat, degenen die voor de komst van Tadic en Blind zijn dat dan ook moeten volhouden. Waarom?
Omdat bij de aankopen van Machlas en Sulejmani de supporters stonden te juichen, maar een jaartje later was er onder hen bijna niemand meer te vinden die bij zichzelf te rade ging. Nee, de leiding van Ajax werd afgebrand, die had deze spelers niet mogen halen. Dat vind ik hypocriet.

Waarmee ik de verantwoordelijken niet wil vrijpleiten, want die moeten beter weten dan de supporters.

Het is toch een beleid wat hout snijdt? Dit is nu de Zuidema-doctrine.
Bij mijn weten ging de Zuidema-doctrine erover dat Ajax een paar bikkels nodig had. Die omschrijving is niet van toepassing op Blind of Tadic.

Kom er maar in, Zuidema! :biggthumpup.gif:

Het kan best zijn dat de nieuwe spelers niet voldoen; dan hebben we in ieder geval iets geprobeerd wat er thans interessant uitziet.
Leuk experiment, dat kost je dan 50 miljoen. Is dan zeker voor herhaling vatbaar? Vijftig miljoen per keer, hoppa! Nog een paar keer zoiets proberen omdat het zo interessant is en je EV is naar de kloten. :confused.gif:

zeux

Daley Blind

Bericht door zeux » za jul 14, 2018 4:46 pm

Waarom negeer je de 120 miljoen surplus van de afgelopen transferjaren Yopi? Waarom doe je alsof het geld voor Tadic en Blind uit CL-inkomsten moet komen?

Er is 5 miljoen bonus beloofd - volgens Telegraaf - bij halen sportieve doelen (EL? CL?). En wat verdien je met zo’n deelname?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie