wimpey schreef:Alleen gelooft (voor jou: glooft) niemand AC!InnerHarbour schreef:Leuk AC is een van de goedglovige die denkt dat de verhaaltjes van een zaakwaarnemer waar zijn.![]()
Ik heb wel fiducie in deze Taglia.
Ik, Zlatan, ehhh... ik, AC, heb er ook fiducie in.
En uiteraard geloof ik ook nog steeds in Sinterklaas.
Fluisterpraatjes van de zaakwaarnemers? Bij Independiente zullen ze ook wel een oude rot als Wim Schoevaart hebben of, om in jouw regionen te blijven, een soort Lex Schoenmaker.
Die zal ongetwijfeld

'vroeger toen Independiente nog een echt grote club was speelden we in 1972 de finale om de Wereldbeker. We moesten tegen een stel Hollanders. Heel Montserrat was uitgelopen. We hebben die kaaskoppen met van alles en nog wat bekogeld, bespuugd en de tyfus geschopt.
Die club uit Amsterdam was in onze ogen maar een stelletje zaalvoetballers. Maar de halve wereld liep te dwepen met die club. Bloed irritant. Om ze even stevig te intimideren hebben we toen op het vliegveld van Buenos Aires nog geprobeerd om ene Johan Cruijff te ontvoeren. Maar naast die Garnaal, naast de magere 'El Flaco', daar stond een beer van een bodyguard naast, waardoor niemand dat meer durfde. Pas tijdens de wedstrijd ontdekten we dat die 'bodyguard' Heinz Stuy was, hun keeper. En dat als we Heinz een kroket of een heet gefrituurd stukje tapas hadden toegeworpen, we die Cruijff zo hadden kunnen meenemen.
Daarna hebben we elke toeschouwer 45 vlijmscherpe muntjes gegeven, in totaal met 70.000 toeschouwers dus 3,15 miljoen stuks. Hier en daar werd wat kleingeld achterover gedrukt, toch vlogen aan het begin van die wedstrijd de muntstukken en andere scherpe voorwerpen bij die Hollanders om de oren. Maar die Amsterdammers gaven geen krimp. Thuis bleef het gelijk, in de return van die finale kregen we met 3-0 op de kloten.
De twee maal scorende Johnny Rep werd vervolgens de aller, allergrootste speler ter wereld. Diego Armando Maradona smeekte later in zijn carrière na een vriendschappelijke wedstrijd nog om Rep's shirt. Echt voor altijd een reus van een club dat Ajax Amsterdam.
Nee echt Nicolás, Manchester City, Real Madrid, Barcelona, Arsenal of Liverpool, da's allemaal best leuk. Maar Ajax uit Amsterdam, de club met de drie sterren. De 'slagers uit de wereldberoemde mistwedstrijd', De Godenzonen uit De Lage Landen. Dat is het echte werk. Als je daar in je carrière ooit een keer kunt spelen Nicolás... Echt, ik zou geld toe geven!