Anwar El Ghazi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

beelzebub

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 8:30 am

Dat zijn behoorlijke bedragen voor iemand die alleen piekt in de maanden augustus en september. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo aug 10, 2016 9:07 am

Voor de verkoop is augustus wel een prima maand om te presteren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2016 10:26 am

Wolfsburg volgt hem ook, volgens een artikel op Transfermarkt...

Ik vind 'm een leuke gozer, maar van z'n spel ben ik niet echt onder de indruk. Geen jongen voor een systeem met 3 aanvallers i.m.o.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 10:31 am

Hij heeft inderdaad vrijheid en ruimte nodig. Zijn ontwikkeling valt me wel wat tegen. Het is al een tijdje niet veel meer terwijl hij vorig seizoen bijvoorbeeld wel heel behoorlijk begon.

Wat zouden jullie doen als Lazio inderdaad 17 of 18 miljoen op tafel legt? Ik ben geneigd om te zeggen verkoop 'm dan maar. Aan de andere kant is er juist behoefte aan meer kwaliteit op de vleugel. Niet nog een speler minder.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » wo aug 10, 2016 10:45 am

Ik zeg verkopen!!

wel herinvesteren!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus

Bericht door columbus » wo aug 10, 2016 11:01 am

Mano schreef:Ik zeg verkopen!!

wel herinvesteren!
Dat laatste gaat niet gebeuren. We herinvesteren in 1e jaars A junioren of een topper uit het appgroepje van Mark. Maar Mark zal nog wel met vakantie zijn, de scholen beginnen immers pas over 2 weken

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 11:03 am

Nettovermars zal wel zeggen dat we met Muric en Cerny twee adequate vervangers in huis hebben.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 10, 2016 11:09 am

Er is hooguit 1% kans dat we El Ghazi gaan vervangen door een betere speler, dus we moeten hem gewoon houden. We moeten sowieso snijden aan de onderkant van de selectie, niet de bovenkant.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 11:25 am

Op zich ben ik het met die laatste opmerking eens. Maar de vraag is dan of El Ghazi bij de bovenkant hoort.

Hij begon heel aardig maar inmiddels is hij het al een tijdje kwijt. Iets waar hij overigens bepaald niet alleen in staat. Debuteren is één maar echt doorgroeien naar een hoger niveau is bij Ajax toch nogal eens een probleem de laatste jaren.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » wo aug 10, 2016 11:26 am

De kans is ook klein dat we AEG behouden. Dan liever nu weg, met nog 3,5 week transferwindow
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 11:31 am

Nu verkopen en poenerig doen en die jonge jongen van Vitesse kopen? Zivko was ook 17 toen we hem vastlegden....

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 10, 2016 12:33 pm

Marillion schreef:Op zich ben ik het met die laatste opmerking eens. Maar de vraag is dan of El Ghazi bij de bovenkant hoort.
Hij is binnen de selectie de beste op zijn positie, dus dat vind ik wel. Daarnaast is hij zo'n beetje de enige met een actie in zijn benen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2016 12:58 pm

Arthur schreef: Hij is binnen de selectie de beste op zijn positie, dus dat vind ik wel. Daarnaast is hij zo'n beetje de enige met een actie in zijn benen.
Hij mist het fijne raffinement van een echte buitenspeler. En het betere voetenwerk / balvastheid van een echte spits. Beetje vergelijkbaar met Milik, vind ik. Zowel qua stijl als qua plussen en minnen. Rond de diepste spits laten spelen. Heeft een goed schot, een goede kopbal. Z'n fysiek is ook geen nadeel, al lijkt ie me niet altijd 'droog' getraind.

Ik heb wel een zwak voor Anwar, ik vind het een leuke gozer. Brengt me aan het lachen tijdens interviews en hij komt niet dom over.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 10, 2016 6:14 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef: Hij is binnen de selectie de beste op zijn positie, dus dat vind ik wel. Daarnaast is hij zo'n beetje de enige met een actie in zijn benen.
Hij mist het fijne raffinement van een echte buitenspeler. En het betere voetenwerk / balvastheid van een echte spits. Beetje vergelijkbaar met Milik, vind ik. Zowel qua stijl als qua plussen en minnen. Rond de diepste spits laten spelen. Heeft een goed schot, een goede kopbal. Z'n fysiek is ook geen nadeel, al lijkt ie me niet altijd 'droog' getraind.

Ik heb wel een zwak voor Anwar, ik vind het een leuke gozer. Brengt me aan het lachen tijdens interviews en hij komt niet dom over.

Ik zie 0,0 gelijkenis met Milik hoor. Ik snap ook niet waarom het geen echte buitenspeler zou zijn. Die jongen houdt het veld breed, gaat altijd voor de actie, heel vaak buitenom, om een voorzet te geven. Puurder heb je ze bijna niet. Dat het al een aantal maanden niet zo soepel gaat allemaal klopt natuurlijk, maar dat maakt hem geen type Milik of iets dergelijks... Snap echt niet hoe je daarbij komt. Ghazi is een stuk sneller, in de sprint maar ook qua voetenwerk, heeft een veel betere actie, en denkt ook sneller.

Ik snap dat gehak op hem niet zo. Die jongen heeft echt enorm veel potentie, geef hem nog even de tijd en het vertrouwen. Hij heeft al laten zien uitstekend te kunnen voetballen, en zijn stats zijn volgens mij ook dik in orde.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 7:26 pm

Wat zijn rol als buitenspeler betreft. Die voorzet afgelopen zondag bij de 0-1 van Klaassen was echt prachtig. Met gevoel gegeven en precies op de juiste plaats. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 8:15 am

Hij is een (inmiddels) gemankeerde speler die aan zichzelf moet werken.

ik kan alle ++++ opnoemen maar wat mij voornamelijk opvalt is zijn doorzichtigheid. Hij komt er slecht langs omdat hij het altijd op dezelfde wijze doet. Bal aannemen, langzaam dribbelen naar tegenstander en dan een beweging.
Als hij ook is in 1x gaat of niet gaat maar de bal om de speler krult etc. is er meer verrassing in zijn spel en is hij onberekenbaar.

Daarnaast denk ik dat hij te veel wil 'Schitteren'. Dus als hij kan schieten en afleggen, kiest hij 9 vd 10x voor schieten terwijl in 6 gevallen afleggen een veel betere optie zou zijn. Hij begrijpt schijnbaar niet dat als je een man voorbij gaat en de bal panklaar legt voor de spits, je ook de credits hebt.

Om die reden maakt het me niet uit of hij blijft of gaat. Hij heeft potentie (dus blijf) maar hij lijkt ook zijn plafond te hebben bereikt (dus Ga)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 11, 2016 8:37 am

Mano schreef:Hij is een (inmiddels) gemankeerde speler die aan zichzelf moet werken.

ik kan alle ++++ opnoemen maar wat mij voornamelijk opvalt is zijn doorzichtigheid. Hij komt er slecht langs omdat hij het altijd op dezelfde wijze doet. Bal aannemen, langzaam dribbelen naar tegenstander en dan een beweging.
Als hij ook is in 1x gaat of niet gaat maar de bal om de speler krult etc. is er meer verrassing in zijn spel en is hij onberekenbaar.

Daarnaast denk ik dat hij te veel wil 'Schitteren'. Dus als hij kan schieten en afleggen, kiest hij 9 vd 10x voor schieten terwijl in 6 gevallen afleggen een veel betere optie zou zijn. Hij begrijpt schijnbaar niet dat als je een man voorbij gaat en de bal panklaar legt voor de spits, je ook de credits hebt.

Om die reden maakt het me niet uit of hij blijft of gaat. Hij heeft potentie (dus blijf) maar hij lijkt ook zijn plafond te hebben bereikt (dus Ga)
Ben het helemaal eens met je post tot aan het laatste zinnetje. Ik geloof er niks van dat die jongen nog aan z'n top zit. Die jongen heeft net twee seizoentjes profvoetbal in zijn benen... Hij komt er wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 8:43 am

Laatste zin is er ook omdat ik het niet weet :smile-ajax.gif:
Als hij dit seizoen geen progressie maakt, is het wel echt klaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 17, 2016 9:33 am

Peter schreef:Op basis van de eerste drie wedstrijden zie je dat onze backs vaak de bal hebben en dat Bosz wil dat ze naar voren denken. Het tandem El Ghazi en Veltman moet duidelijk wennen (of ze zien het niet). El Ghazi gaat bijna nooit diep en loopt soms het centrum in op momenten dat Traore het ook totaal niet verwacht. Idealiter trekt Traore dan uit het centrum waardoor je ruimte maakt, maar die gedachte zat er bijna nooit achter. Overigens vond ik El Ghazi wel ijverig en zuiver, hoor. Normaliter heeft die jongen 1 a 2 assists in een wedstrijd als deze.
El Ghazi moeten we gewoon lozen, helaas.

Normaliter heeft hij 1 of 2 assists in een wedstrijd als deze? Je zou denken van wel, maar hij heeft nóóóóit twee assists. Dat ligt niet alleen aan de spits, ook aan zijn eigen voortzettingen. :blush.gif:

Ben het met je eens dat hij zeker wel ijverig is, de jongen werkt hard.
Maar aan een 'echte buitenspeler' zoals Cerny of een echte teamspeler als Schöne hebben we mijns inziens meer.

Ik blijf ook maar herhalen dat wanneer Schöne je spelhervattingen neemt ipv Gudelj, je echt veel makkelijker gaat scoren want véél betere spelhervattingen.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 17, 2016 10:15 am

Dit is zijn plafond (ben ik bang)

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 18, 2016 12:19 pm

Cruijff schreef:
Peter schreef:Op basis van de eerste drie wedstrijden zie je dat onze backs vaak de bal hebben en dat Bosz wil dat ze naar voren denken. Het tandem El Ghazi en Veltman moet duidelijk wennen (of ze zien het niet). El Ghazi gaat bijna nooit diep en loopt soms het centrum in op momenten dat Traore het ook totaal niet verwacht. Idealiter trekt Traore dan uit het centrum waardoor je ruimte maakt, maar die gedachte zat er bijna nooit achter. Overigens vond ik El Ghazi wel ijverig en zuiver, hoor. Normaliter heeft die jongen 1 a 2 assists in een wedstrijd als deze.
El Ghazi moeten we gewoon lozen, helaas.

Normaliter heeft hij 1 of 2 assists in een wedstrijd als deze? Je zou denken van wel, maar hij heeft nóóóóit twee assists. Dat ligt niet alleen aan de spits, ook aan zijn eigen voortzettingen. :blush.gif:

Ben het met je eens dat hij zeker wel ijverig is, de jongen werkt hard.
Maar aan een 'echte buitenspeler' zoals Cerny of een echte teamspeler als Schöne hebben we mijns inziens meer.

Ik blijf ook maar herhalen dat wanneer Schöne je spelhervattingen neemt ipv Gudelj, je echt veel makkelijker gaat scoren want véél betere spelhervattingen.
Younes verneukt toch zelf die kans? Mooier kon hij die bal niet krijgen hoor..
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 18, 2016 12:37 pm

Klopt. Ik wil ook nog even verwijzen naar de seizoensopening:
Marillion schreef:Wat zijn rol als buitenspeler betreft. Die voorzet afgelopen zondag bij de 0-1 van Klaassen was echt prachtig. Met gevoel gegeven en precies op de juiste plaats. :biggthumpup.gif:
Ik zie er wel een meerwaarde in om zowel Cerny als El Ghazi in de selectie te hebben. We moeten niet vergeten dat hij vorig jaar een hele sterke periode had waarbij hij met een goed schot ook een behoorlijk aantal doelpunten maakte.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » do aug 18, 2016 2:09 pm

AEG hoeft van mij niet weg. Hij maakt geen oorlog in de selectie, speelt netjes zijn wedstrijden en heeft zijn dagen.
Hij is alleen lang niet zo constant en dreigend als ik vooraf gehoopt/verwacht had.

Voor nu prima maar de kans is zeker aanwezig dat hij voorbij gestreefd gaat worden.

.... stel ze halen die Bailey en Younes is fit. Kans is groot dat beide dan spelen en AEG op de bank zit.
Een prima back up, al verwacht ik dat hij meer wil dan dat en dan zal gaan rondstruinen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 18, 2016 10:26 pm

AEG op de bank
Puur op gevoel, want ik ken hem niet, maar ik denk dat hij dat niet met plezier zal doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2016 1:27 am

Telesport: Ajax vreest last minut exit, buy-out fee van 12M€ in contract staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie