Stefano Denswil

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Stefano Denswil

Bericht door zeux » di dec 16, 2014 9:59 pm

Nee, ik vind het niet respectloos. :-) volgens mij maak ik dat ook helder. Ik vind het wel tof. En eerlijk. Eerlijker dan die 'correcte' sndere jongens.

En als 'echte' Hollander ken ik mijn pappenheimers. :-) :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Re: Stefano Denswil

Bericht door Yopi » di dec 16, 2014 11:11 pm

Raymon schreef:Sterker nog, bij ieder sollicitatie gesprek stel ik de vraag waar iemand zich in 5 jaar ziet. Als dat bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie is dan gaat 't 'm niet worden.
Waarom eigenlijk? Veel mensen zijn goed in wat ze doen maar dat is het wel.

Hermann

Bericht door Hermann » wo dec 17, 2014 8:06 am

Allemaal situatie-afhankelijk.

In het geval van Denswil: ambitie is mooi, maar ik hoop dat zijn gebrekkige sociaal-tactische vaardigheden niet op vergelijkbare wijze binnen het voetbal-tactische tot uiting zullen komen.

Ik vrees het ergste...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo dec 17, 2014 10:38 am

Yopi schreef:
Raymon schreef:Sterker nog, bij ieder sollicitatie gesprek stel ik de vraag waar iemand zich in 5 jaar ziet. Als dat bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie is dan gaat 't 'm niet worden.
Waarom eigenlijk? Veel mensen zijn goed in wat ze doen maar dat is het wel.
Dan worden ze maar ambtenaar... :smallgrin.gif:

Maar serieus, in bepaalde vakgebieden zal het best werken maar ik vind een gezonde en realistische dosis ambitie erg belangrijk. Dat betekent dat je er alles aan zal doen om dat te bereiken. Als je werkt in een industrie die altijd in beweging is dan moet je de motivatie hebben om mee te groeien.

Dat gezegd hebbende, Denswil die graag bij Barcelona zou willen voetballen lijkt me niet geheel realistisch op dit moment. Maar zeggen dat hij daar graag zou voetballen lijkt me weinig mis mee.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 17, 2014 10:50 am

Hermann schreef:Allemaal situatie-afhankelijk.

In het geval van Denswil: ambitie is mooi, maar ik hoop dat zijn gebrekkige sociaal-tactische vaardigheden niet op vergelijkbare wijze binnen het voetbal-tactische tot uiting zullen komen.

Ik vrees het ergste...
Ho ho, welke gebrekkige sociaal-tactische vaardigheden? Zijn eerlijkheid is bewonderenswaardig! :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 12:17 pm

Mr. Ajax schreef: Ho ho, welke gebrekkige sociaal-tactische vaardigheden? Zijn eerlijkheid is bewonderenswaardig! :smallgrin.gif:
Je hebt het er maar moeilijk mee hé? :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 17, 2014 12:59 pm

Raymon schreef:Dan worden ze maar ambtenaar... :smallgrin.gif:

Maar serieus, in bepaalde vakgebieden zal het best werken maar ik vind een gezonde en realistische dosis ambitie erg belangrijk. Dat betekent dat je er alles aan zal doen om dat te bereiken. Als je werkt in een industrie die altijd in beweging is dan moet je de motivatie hebben om mee te groeien.
Het belang van loyaliteit en continuïteit wordt onderschat, vind ik. Jobhoppers die alleen met zichzelf en carrière bezig zijn brengen al snel een mentaliteit mee van: après moi, le déluge.

Zelfs in het voetbal zien we dat. Supporters identificeren zich al snel met een speler van wie ze weten dat hij iets voelt voor de club. En dat hij iets wil bereiken met de club. En een team heeft ook meer kans iets te bereiken als het dergelijke spelers in de gelederen heeft.

Over Denswil: prima dat hij ambities heeft, maar hij moet niet overdrijven. Hij wordt niet voor niets uitgelachen door zijn medespelers.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 1:25 pm

Yopi schreef: Het belang van loyaliteit en continuïteit wordt onderschat, vind ik. Jobhoppers die alleen met zichzelf en carrière bezig zijn brengen al snel een mentaliteit mee van: après moi, le déluge.

Zelfs in het voetbal zien we dat. Supporters identificeren zich al snel met een speler van wie ze weten dat hij iets voelt voor de club. En dat hij iets wil bereiken met de club. En een team heeft ook meer kans iets te bereiken als het dergelijke spelers in de gelederen heeft.
Aan de ene kant is er het besef dat Ajax louter een opleidingsclub is, waarbij toptalenten op den duur internationaal de vleugels uitslaan (en dus realistisch gezien tot max hun 22-24ste bij Ajax zullen zijn) en tegelijkertijd lijk je spelers te willen die zeggen: Ajax is mijn club, daar ga ik heel lang voor voetballen. Die twee beelden spreken elkaar tegen.

Ajax legt veel nadruk op de jeugdopleiding. Het doel: een gestage aanvoer van toptalent voor Ajax-1, dat weer mee moet gaan doen op internationaal topniveau. In potentie wordt iedere speler dus klaargestoomd voor de Europese top. Dan lijkt het mij heel goed dat de talenten in dat traject ook hun vizier op die Europese top hebben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 17, 2014 2:12 pm

Nee hoor. Het is heus tot me doorgedrongen dat spelers Ajax niet als eindstation zien. Maar iets van clubgevoel is wel belangrijk, ook voor de spelers zelf. Dat is ook een van de redenen waarom Ajax wil opleiden.

Als Denswil nu een volgende stap wil zetten, dan eerder omlaag dan omhoog.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 2:21 pm

Yopi schreef:Nee hoor. Het is heus tot me doorgedrongen dat spelers Ajax niet als eindstation zien. Maar iets van clubgevoel is wel belangrijk, ook voor de spelers zelf. Dat is ook een van de redenen waarom Ajax wil opleiden.

Als Denswil nu een volgende stap wil zetten, dan eerder omlaag dan omhoog.
Als Denswil zo'n waardeloze Pipo is, waarom zit hij dan nog in de opleiding? Je gaat als Ajax toch niet investeren in een gozer die er geen fuck van kan...

Zie op zijn Wiki trouwens dat hij al sinds 2001 bij Ajax zit. En in ongeveer alle jeugdselecties van het NL-elftal heeft gezeten. Blijkbaar heeft hij ìèts goed gedaan de afgelopen jaren...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 17, 2014 2:31 pm

zeux schreef:Als Denswil zo'n waardeloze Pipo is, waarom zit hij dan nog in de opleiding? Je gaat als Ajax toch niet investeren in een gozer die er geen fuck van kan...

Lekker gechargeerd weer.
Zie op zijn Wiki trouwens dat hij al sinds 2001 bij Ajax zit. En in ongeveer alle jeugdselecties van het NL-elftal heeft gezeten. Blijkbaar heeft hij ìèts goed gedaan de afgelopen jaren...
Denswil loopt al sinds de F-jes rond bij Ajax volgens mij. Dan zou je eerder verwachten dat hij iets van clubgevoel zou hebben voor de club die hem heeft opgeleid, maar daar gaat het me niet eens om. Ik snap niet hoe zijn verleden als jeugdspeler en zijn deelname aan NL jeugdselecties relevant is voor het heden en de toekomst. Of vind je Quincy-Owusu Abeyie ook een goede kans maken om bij Barca te schitteren? Of anders, meer recentelijk, Dhr. Bouy?

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 2:43 pm

Mr. Ajax schreef:Denswil loopt al sinds de F-jes rond bij Ajax volgens mij. Dan zou je eerder verwachten dat hij iets van clubgevoel zou hebben voor de club die hem heeft opgeleid, maar daar gaat het me niet eens om. Ik snap niet hoe zijn verleden als jeugdspeler en zijn deelname aan NL jeugdselecties relevant is voor het heden en de toekomst. Of vind je Quincy-Owusu Abeyie ook een goede kans maken om bij Barca te schitteren? Of anders, meer recentelijk, Dhr. Bouy?
Ik krijg uit de reacties de indruk dat Denswil er weinig van kan. Maar blijkbaar wel genoeg om jaar in jaar uit in alle vertegenwoordigende elftallen terecht te komen (nu Jong Oranje) en nog steeds in de opleiding te zitten. Krijg ook niet de indruk dat hij op het punt staat gedumpt te worden. Dus blijkbaar denkt de (jeugd)trainingsstaf anders over hem.

Natuurlijk zegt dit niets over de toekomst. Maar het rijmt niet met het beeld dat Denswil er niks van kan.

Als iemand de ambitie uitspreekt om over een jaar of vijf bij Barcelona te willen spelen, betekent dat dùs dat hij nu geen clubgevoel heeft?
Over chargeren gesproken. :-)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 17, 2014 3:29 pm

zeux schreef:
Ik krijg uit de reacties de indruk dat Denswil er weinig van kan. Maar blijkbaar wel genoeg om jaar in jaar uit in alle vertegenwoordigende elftallen terecht te komen (nu Jong Oranje) en nog steeds in de opleiding te zitten. Krijg ook niet de indruk dat hij op het punt staat gedumpt te worden. Dus blijkbaar denkt de (jeugd)trainingsstaf anders over hem.

Dat is dan jouw indruk. Dit heeft niemand hier gezegd namelijk. Nogmaals, Quincy Owusu en Ouasim Bouy (en zo zijn er nog talloze voorbeelden) hebben ook in alle vertegenwoordigende elftallen gezeten. Maceo Rigters ook, en die was nog uitblinker (samen met Royston Drenthe) bij het WK -21 in 2006 toen Nederland kampioen werd. Zegt 0,0 over het professionele carriere van zo'n jongen. Er zitten nog een paar niveautjes tussen 'gedumpt' worden en bij Barca spelen. Laat eerst even zien dat je het niveau van Ajax 1 aankan, want dat moet nog altijd blijken. Dat de trainingsstaf daar 'anders' over denkt (anders dan wie?) is leuk, maar die hebben Kolbeinn Sigthorsson ook net een nieuw contract laten tekenen. Gaat hij ook bij Barca schitteren zometeen?
Als iemand de ambitie uitspreekt om over een jaar of vijf bij Barcelona te willen spelen, betekent dat dùs dat hij nu geen clubgevoel heeft?
Leg je Denswil nu woorden in de mond om jouw punt 'aannemelijker' te maken? Denswil werd gevraagd wat zijn grote doel is, en gaf als antwoord daarop dat dat spelen voor een mooi club in het buitenland is, namelijk Barca.

Leg mij dus aub ook geen woorden in de mond. :biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 3:36 pm

Mr. Ajax schreef:
zeux schreef:

Dat is dan jouw indruk. Dit heeft niemand hier gezegd namelijk. Nogmaals, Quincy Owusu en Ouasim Bouy (en zo zijn er nog talloze voorbeelden) hebben ook in alle vertegenwoordigende elftallen gezeten. Maceo Rigters ook, en die was nog uitblinker (samen met Royston Drenthe) bij het WK -21 in 2006 toen Nederland kampioen werd. Zegt 0,0 over het professionele carriere van zo'n jongen. Er zitten nog een paar niveautjes tussen 'gedumpt' worden en bij Barca spelen. Laat eerst even zien dat je het niveau van Ajax 1 aankan, want dat moet nog altijd blijken. Dat de trainingsstaf daar 'anders' over denkt (anders dan wie?) is leuk, maar die hebben Kolbeinn Sigthorsson ook net een nieuw contract laten tekenen. Gaat hij ook bij Barca schitteren zometeen?
Dat zei ik, dat resultaten uit het verleden niks zeggen over de toekomst. Maar dan nog mag een voetballer toch dromen?
Leg je Denswil nu woorden in de mond om jouw punt 'aannemelijker' te maken? Denswil werd gevraagd wat zijn grote doel is, en gaf als antwoord daarop dat dat spelen voor een mooi club in het buitenland is, namelijk Barca.

Leg mij dus aub ook geen woorden in de mond. :biggthumpup.gif:
Uhm, jij suggereert dat hij met zijn opmerking geen 'clubliefde' belijdt. Wat ik zwaar overdreven vind.
Lees anders je eigen post even terug. :-)

Ga je niet een beetje teveel uit je plaat over een opmerking van iemand die zijn 'droom' als voetballer uitspreekt?

Alsof ie een gospel heeft beleden. :-)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 17, 2014 3:50 pm

zeux schreef: Ga je niet een beetje teveel uit je plaat over een opmerking van iemand die zijn 'droom' als voetballer uitspreekt?
Sorry hoor, ik kap ermee. Als ik een andere mening heb dan die van jou, en me niet laat overtuigen door jouw gebrekkige beargumentatie, dan ga ik uit m'n plaat? :aai.gif:

Ik heb in alle kleuren, vormen en maten uitgelegd dat het mij niet over zijn ambitie an sich gaat, maar over de manier waarop en de forum waarin hij dat uitspreekt, wat ik niet alleen respectloos vind tegenover zijn werkgever en zijn fans, maar ook een schrijnend gebrek aan zelfbeeld en sociale intelligentie laat zien.

Fijne avond verder gap. :ajaxsmiley.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 17, 2014 4:21 pm

Dromen mag natuurlijk. Harry Mulisch droomde tot zijn laatste ademtocht van de Nobelprijs. Maar hardop dromen van iets wat te hoog gegrepen is, komt potsierlijk over.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 17, 2014 4:38 pm

Mulisch droomde zo luid, dat hij hoopte dat ze het in Oslo zouden horen. ;-)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 17, 2014 5:05 pm

Inderdaad, en dat was dus potsierlijk. Elk jaar rond die tijd was het: Harry Mulisch heeft zijn beste pak al uit de kast gehaald.

Harry Mulisch had geen juist zelfbeeld, hij schatte zichzelf te hoog in. Dat was voor hem geen probleem. Hij werkte solistisch en zijn boeken verkochten wel.

Voor voetballers ligt het anders. Die moeten binnen een team en binnen een club functioneren. Als Denswil zichzelf zo goed vindt dat hij naar Barcelona moet, dan heeft hij een probleem. De beste spelers van dit team durven op dit moment nog niet hardop van Barcelona te dromen, laat staan dat hij dat zou moeten doen. Hij lijkt zichzelf te overschatten. Zou hij daarom niet willen bijtekenen?

Mijn gevoel zegt dat we hem kunnen afschrijven. Zou me niet verbazen als hij binnenkort elders tekent.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 17, 2014 5:38 pm

Yopi schreef: Over Denswil: prima dat hij ambities heeft, maar hij moet niet overdrijven. Hij wordt niet voor niets uitgelachen door zijn medespelers.
Hehe ... dat was wel pijnlijk idd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 17, 2014 11:23 pm

Dolkomisch! 21 Jaar en in de Jupiler League voetballen, en met een microfoon onder je neus dan zulke ambities uitspreken. Heeft nog een lange weg te gaan... :smallgrin.gif:
Ajax!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 18, 2014 7:22 am

En een die niet naar Barcelona zal leiden.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 18, 2014 9:17 am

Hij lijkt me niet de snuggerste. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 18, 2014 4:34 pm

Zacht uitgedrukt, Willem. :smallgrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » vr dec 19, 2014 3:43 pm

we moeten niet vergeten; deze jongens zijn 20 jaar en meestal betreft het geen VWO'ers
dus een uitglijer zoals deze kunnen gemaakt worden. Moet je niet te zwaar aan tillen.

als al mijn teksten waren opgenomen toen ik 20 was, had ik daar nu ook smakelijk om kunnen lachen.

Maar als ie naar Barca wil dan had ie deze wedstrijd wel ff wat beter mogen ballen.... :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wouter

Bericht door Wouter » za dec 20, 2014 12:24 am

Yopi schreef:Dromen mag natuurlijk. Harry Mulisch droomde tot zijn laatste ademtocht van de Nobelprijs. Maar hardop dromen van iets wat te hoog gegrepen is, komt potsierlijk over.
Mulisch zat ook dichter bij die Nobelprijs dan Denswil bij Barca denk ik... :smallgrin.gif:

Plaats reactie