Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ride
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ride » do okt 06, 2011 1:12 pm

Bertje schreef:Falkenburg, Boymans, Didulica, Martens. Gaat helemaal geweldig ja.
:smallgrin.gif:

exactly my thougts...

Strootman en Wijnaldum zijn ook al 'op' aan het raken bij psv...
Vakkie 129

gaizka

Bericht door gaizka » do okt 06, 2011 7:25 pm

Bertje schreef:Nee, de quote waarin staat dat Verbeek zich al afvroeg of hij het fysiek zou redden bij Ajax gaat niet over Ajax.
Ipv Ajax had hij iedere club kunnen invullen die op 3 fronten meedoet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 07, 2011 4:40 am

Telesport
KOLBEINN SIGTHORSSON : „UITSPRAAK VERBEEK BELACHELIJK

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Kolbeinn Sigthorsson (foto rechts) wordt dinsdag in het AMC in Amsterdam geopereerd aan zijn enkel. „Dan wordt er iets aan het vermoeidheidsbreukje gedaan”, laat de onfortuinlijke Ajax-spits weten vanuit zijn ouderlijk huis in Reykjavik, waar hij van Frank de Boer de klap mocht verwerken. Sigthorsson (21) heeft de enkelblessure inmiddels een plaats gegeven. „Hoe moeilijk dat ook is”, aldus de Ajacied, die tot de winterstop aan de kant staat. Vanaf januari is hij van plan te vlammen. „Zelfs met kleine pijntjes heb ik aan het begin van dit seizoen laten zien dat ik van waarde kan zijn voor Ajax. Ik wil en kan echter nog veel beter. Ik ben ervan overtuigd dat ik belangrijk zal zijn.” Zijn oud-trainer Gertjan Verbeek (bij AZ) zorgt daarbij voor extra motivatie. „Ik las dat hij zich afvroeg of ik Ajax fysiek wel aankan. Natuurlijk kan ik dat. Ik ben niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal sterk. Dat heb ik onder Verbeek laten zien en zelfs in die paar maanden al bij Ajax. Begin dit jaar wist Verbeek niet eens op welke positie ik speelde. En nu ik bij Ajax speel, weet hij alles over mij? Dat is belachelijk.”

Verbeek zegt slechts een uitspraak van vier maanden geleden te hebben herhaald en nog steeds achter zijn woorden te staan, hetgeen Sigthorsson sterkt in zijn mening dat een vertrek bij AZ het beste was. „Voor mij is Ajax de juiste club, met een trainer die het wel in me ziet zitten. Ik doe er alles aan om zo snel mogelijk weer fit te zijn. Ik wil graag scoren voor en winnen met Ajax, de supporters blij maken. Ik kom zeker sterker terug.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 07, 2011 10:38 am

Beetje een vreemde reactie van hem, een beetje verontwaardigd lopen doen alsof Verbeek het niet in hem zag zitten terwijl Verbeek daar met geen woord over gesproken heeft en hij gaat niet echt in op het feit dat hij zeer blessuregevoelig is.

Baseman

Bericht door Baseman » vr okt 07, 2011 11:06 am

Inderdaad.
Daarbij wist Verbeek blijkbaar niet wat Sigthorsson zijn positie was...maar dat lijkt me niet geheel onlogisch aangezien Verbeek nieuw was en Sigthorsson net terugkwam van een lange blessure.

Nou ja, het zal allemaal wel.
Al lijkt het me wel handig als Sigthorsson fit raakt en het deze keer ook blijft.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr okt 07, 2011 11:30 am

Baseman schreef:Inderdaad.
Daarbij wist Verbeek blijkbaar niet wat Sigthorsson zijn positie was...maar dat lijkt me niet geheel onlogisch aangezien Verbeek nieuw was en Sigthorsson net terugkwam van een lange blessure.

Nou ja, het zal allemaal wel.
Al lijkt het me wel handig als Sigthorsson fit raakt en het deze keer ook blijft.

Tsja.. hij heeft geen sterk verleden sinds 2007...

in 2008 zou hij bijna weggestuurd worden vanwege de vele blessures.

Schouder uit de kom, regelmatig.. enkelblessures..

Alles behalve een ijzersterke IJslander :blush.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » vr okt 07, 2011 12:03 pm

Dinsdag operatie Sigthorsson

Kolbeinn Sigthorsson wordt dinsdag in het AMC in Amsterdam geopereerd aan zijn enkel. "Dan wordt er iets aan het vermoeidheidsbreukje gedaan", zo laat de spits tegenover De Telegraaf weten. Hij is even in IJsland om bij te komen van de schrik.

Vanaf januari is hij van plan te vlammen. "Zelfs met kleine pijntjes heb ik aan het begin van dit seizoen laten zien dat ik van waarde kan zijn voor Ajax. Ik wil en kan echter nog veel beter. Ik ben ervan overtuigd dat ik belangrijk zal zijn."
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 08, 2011 6:40 am

Vooraf had ik bij Kolbein een beetje de angst dat hij een extreem blessuregevoelige speler zou kunnen zijn die we meer kwijt dan rijk zullen wezen. Ook daarom had ik liever een Luuk de Jong of desnoods Bas Dost gehad. Daarnaast ben je met 'een echte lantaarnpaal' in de spits ook een stuk gevaarlijker bij corners, voorzetten van de zijkant en alle ballen die Theo de 16 in slingert.

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 08, 2011 8:02 am

Want Theo blijft ze slingeren ja :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 08, 2011 8:16 am

Als je Theo maar gewoon vaak genoeg de bal geeft of alle vrije trappen laat nemen (ook als ze voor Eriksen zijn been liggen) dan slingert ie ze heus wel feilloos naar de sterke mannen in de zestien. Aan corners aan dit seizoen tot op heden ook nog geen gebrek, maar om onduidelijke redenen redenen worden die dikwijls kort genomen...

Alexander

Bericht door Alexander » za dec 10, 2011 11:08 am

Verbaast ons met de medische staf van Ajax natuurlijk helemaal niet, maar Kolbeinn ligt er nog langer uit dan verwacht. Gedacht moet worden aan een rentree in februari/maart.

999

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 11:50 am

Verbaast mij altijd dat anderen precies weten dat dit aan onze medische staf ligt ..
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 10, 2011 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » za dec 10, 2011 11:59 am

Het ligt in ieder geval niet aan Cruijff.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 10, 2011 12:00 pm

Nee, het ligt alleen aan Cruijff als dingen goed gaan, maar das logisch
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » za dec 10, 2011 12:12 pm

Alexander schreef:Het ligt in ieder geval niet aan Cruijff.
Je noemde de medische staf. Elders gaat het over te zwaar trainen in de zomer. Is niet de trainingsreligie van Cruijff heilig sinds deze zomer? Onder leiding van Frank de Boer die hoog staat in de pikorde van de apostels onder God Cruijff?

Of ligt het dan natuurlijk weer helemaal anders...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 10, 2011 12:19 pm

Je bedoelt dat Cruijff de trainingsschema's voor FdB in elkaar draait?!

Bij Barcelona is zelden iemand geblesseerd. En daar doen ze het naar eigen zeggen ook volgens de Cruijff-methode.

Maar ik neem aan dat blessures aan Cruijff te wijten zijn en dat fitte spelers fit zijn ondanks Cruijff?

999

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 12:30 pm

wimpey schreef:Je bedoelt dat Cruijff de trainingsschema's voor FdB in elkaar draait?!

Bij Barcelona is zelden iemand geblesseerd. En daar doen ze het naar eigen zeggen ook volgens de Cruijff-methode.

Maar ik neem aan dat blessures aan Cruijff te wijten zijn en dat fitte spelers fit zijn ondanks Cruijff?

Bij Barca vliegen ze er ook regelmatig af met spier blessures.Alleen hebben die een bank met gekochte spelers die de gaten invullen.Daarnaast krijgen veel spelers regelmatig gedwongen rust .. Frappant is dan meestal dat het nog meer op Messi aankomt in die wedstrijden, en regelmatig zie je ook dat de spelers die rust krijgen toch een beroep op gedaan word om de wedstrijd een extra impuls te geven ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 10, 2011 12:48 pm

Zeux schreef:
Alexander schreef:Het ligt in ieder geval niet aan Cruijff.
Je noemde de medische staf. Elders gaat het over te zwaar trainen in de zomer. Is niet de trainingsreligie van Cruijff heilig sinds deze zomer? Onder leiding van Frank de Boer die hoog staat in de pikorde van de apostels onder God Cruijff?

Of ligt het dan natuurlijk weer helemaal anders...
Nee dit ligt aan Cruijff. Zo klaar als een klontje. :aai.gif:

We kunnen onze lol op hier de komende jaren. Zodra er iemand een auto tegen een boom parkeert, dan is dat de schuld van Cruijff. Zzzz.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 10, 2011 12:49 pm

Peter schreef: We kunnen onze lol op hier de komende jaren. Zodra er iemand een auto tegen een boom parkeert, dan is dat de schuld van Cruijff. Zzzz.
Pcs. Dat Danny Blind ladderzat in z'n auto stapte en iemand van de sokken reed... eigenlijk had men Cruijff daarvoor moeten vervolgen.

zeux

Bericht door zeux » za dec 10, 2011 12:56 pm

wimpey schreef:Je bedoelt dat Cruijff de trainingsschema's voor FdB in elkaar draait?!

Nee, wat ik bedoel is dat de Cruijffianen hosanna preken over de sublieme trainingsmethodes van Cruijff. Het is de enige weg om vooruit te komen. En dat aan de hand van Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp.

Nu blijkt er een donkerder kantje in de trainingsmethodes te zitten onder dit trio en dan is ineens Cruijff niet meer verantwoordelijk voor het totale trainingsbeleid van zijn drie protegés. Selectief shoppen. En dus is het precies zoals Lucas zegt: alles dat goed gaat is de verdienste van Cruijff, met wat fout gaat heeft hij absoluut geen bemoeienis gehad. Volgens de volgelingen van Cruijff dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 10, 2011 1:03 pm

Gelukkig dat jij wel alle ins- en outs weet, zeg. Ze zijn nog op zoek naar de oorzaak, maar blijkbaar ligt het aan de trainingsmethode van Cruijff. Het is me toch allemaal wel weer wat.

Grappige is dan wel weer dat de Boer zegt dat Cruijff zich niet met eerste elftal bemoeit. Gelul natuurlijk, want Zeux weet wel beter.

Je kan sowieso moeilijk de hand van Cruijff nu al gaan claimen, hoor. De positieve verhalen in de jeugd zijn goed en leuk, want daar is de verandering ingezet. De rest moet nog blijken. Bulyikin als aankoop kun je ook moeilijk op het conto van Cruijff schuiven.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 10, 2011 1:10 pm

Zeux schreef: Nee, wat ik bedoel is dat de Cruijffianen hosanna preken over de sublieme trainingsmethodes van Cruijff. Het is de enige weg om vooruit te komen. En dat aan de hand van Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp.
Deze lijn doortrekkend hebben we de landstitel aan Cruijff te danken? Overschat je de (on)mogelijkheden en invloeden van de man op Ajax-1 niet een beetje? De man heeft n.b. al tig keer aangegeven dat hij zich niet met Ajax-1 bemoeit, maar dat het hem om De Toekomst te doen is.

Het is de taak van FdB en zijn staf om spelers fysiek niet te zwaar te belasten... Zoals het ook zijn taak is om spelers als Blind en Ebecilio eruit te mikken.

Ik wil je trouwens even mee terug nemen naar 2005/2006. Onder Danny Blind hadden we net zo'n stortvloed aan blessures als dit seizoen. Ik neem aan dat de LvG-adepten daarvoor de schuld destijds bij hun grote roerganger zochten? :hypocrite.gif:

zeux

Bericht door zeux » za dec 10, 2011 1:33 pm

Peter schreef:Gelukkig dat jij wel alle ins- en outs weet, zeg. Ze zijn nog op zoek naar de oorzaak, maar blijkbaar ligt het aan de trainingsmethode van Cruijff. Het is me toch allemaal wel weer wat.

Grappige is dan wel weer dat de Boer zegt dat Cruijff zich niet met eerste elftal bemoeit. Gelul natuurlijk, want Zeux weet wel beter.

Je kan sowieso moeilijk de hand van Cruijff nu al gaan claimen, hoor. De positieve verhalen in de jeugd zijn goed en leuk, want daar is de verandering ingezet. De rest moet nog blijken. Bulyikin als aankoop kun je ook moeilijk op het conto van Cruijff schuiven.
Nee, ik zeg niet dat het één op één Cruijffs trainingsmethodes zijn, maar dat het supertrio sinds begin zomer werkt onder het gesternte van de sublieme technische adviezen op trainingsgebied van Cruijff. En blijkbaar heeft Cruijff in zijn gesprekken met Frank nooit gewaarschuwd voor overbelasting.

Maar goed, blijkbaar bemoeit Johan zich totaal niet met Frank en wil hij dat ook niet. Dan is er toch ook geen probleem dat Louis komt, die ook een beetje klankbord is voor Frank bij het eerste? Van Gaal kán bij het eerste niet tegen de Cruijff-doctrine in gaan, want Cruijff bemoeit zich daar dus blijkbaar totaal niet mee. We weten al dat Van Gaal aan Ten Have heeft beloofd dat hij niet zal morrelen aan de ingeslagen weg op de Toekomst.
Geen problemen dus aan de horizon, als Van Gaal komt.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 10, 2011 9:18 pm

Pfff, wat een aangebrande toestand weer. NIemand geeft Cruijff de schuld, het is alleen zo grappig dat Alexander hier speciaal moest komen melden dat het zeker niet aan Cruijff lag.
I think I lost my fucking headache

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di dec 13, 2011 10:44 am

My god, zelfs in de spelerstopics moet het hier weer over gaan. We hebben er een apart topic voor, wel zo prettig voor de mensen die 'ruzie-moe' zijn. Zullen we het in de spelerstopics alsjeblieft over de spelers hebben, en niet óók hier de bestuurscrisis erbij halen?

Ik hoop in ieder geval dat het begin februari wordt dat hij er weer bij is. We kunnen hem goed gebruiken, want we missen scorend vermogen met de afwezigheid van Boerrigter en Sigthórsson.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie