Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Derk Boerrigter

Bericht door T82 » za aug 27, 2011 10:40 am

Nu nog vaker aanspelen...

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » za aug 27, 2011 11:19 am

Demosthenes schreef:Vandaag gekeken en: Hij viel mij mee. Ik hoop dat zich verbetert en dat hij een basisspeler worden/blijven.
Tekstueel gezien een rare posting. :confused.gif:

Boerrigter doet het prima. Ga er maar aan staan. Van kampioen eerste divisie, naar kampioen eredivisie. En nu al onomstreden basisspeler. Goed rendement en hij valt voetballend allesbehalve uit de toon. Knap van die jongen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2011 11:34 am

Derk is (tot nu toe) een echte kwaliteitsverbetering voorin. Echte buitenspeler met goede voorzet, diepte in zijn spel, scorend vermogen en daarnaast brengt hij ook nog eens fysiek. Samen met Kolbein heeft onze aanval, een flinke kwaliteitsverbetering gekregen. Alleen Sulejmani valt enigszins uit de toon. Als hij zijn momenten niet heeft, dan speel je met 10 man.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 12:50 pm

Ajaciedjuh schreef:Derk is (tot nu toe) een echte kwaliteitsverbetering voorin. Echte buitenspeler met goede voorzet, diepte in zijn spel, scorend vermogen en daarnaast brengt hij ook nog eens fysiek. Samen met Kolbein heeft onze aanval, een flinke kwaliteitsverbetering gekregen. Alleen Sulejmani valt enigszins uit de toon. Als hij zijn momenten niet heeft, dan speel je met 10 man.
Maar hij is rete-makkelijk te verdedigen hoor. Steeds hetzelfde trucje, buitenom en voorzetten. Een beetje back, dus geen Van der Struijk, heeft geen kind aan hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » za aug 27, 2011 12:57 pm

Niet mee eens. Hij kiest vaak voor de optie buitenom, omdat veel verdedigers het daar moeilijk mee hebben. Daarnaast heeft hij als voordeel dat hij z'n mannetje niet voorbij hoeft om een voorzet te geven. Derk heeft echter ook een prima rechterbeen en kan dus ook prima binnendoor (kijk maar eens wat beelden van z'n RKC-tijd terug, vnl. Volendam - RKC). Of hij op constant niveau kan blijven presteren, is weer een ander verhaal. Ik heb er wel vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 1:06 pm

Ik ook. Boerrigter is een uitstekende aankoop. Voegt echt iets toe aan onze aanval en is zeker kwa prijs/kwaliteit verhouding een positieve uitzondering in onze recente transfergeschiedenis.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Demosthenes » za aug 27, 2011 1:07 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:Vandaag gekeken en: Hij viel mij mee. Ik hoop dat zich verbetert en dat hij een basisspeler worden/blijven.
Tekstueel gezien een rare posting. :confused.gif:
Ach een woordje vergeten of kon je niet inhoudelijk reageren. Ik zou op jouw Nederlands kunnen gaan letten, maar zo flauw ben ik niet en zoveel tijd heb ik ook niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 1:12 pm

Benji schreef:Niet mee eens. Hij kiest vaak voor de optie buitenom, omdat veel verdedigers het daar moeilijk mee hebben. Daarnaast heeft hij als voordeel dat hij z'n mannetje niet voorbij hoeft om een voorzet te geven. Derk heeft echter ook een prima rechterbeen en kan dus ook prima binnendoor (kijk maar eens wat beelden van z'n RKC-tijd terug, vnl. Volendam - RKC). Of hij op constant niveau kan blijven presteren, is weer een ander verhaal. Ik heb er wel vertrouwen in.
Boerrigter heeft juist helemaal geen rechterbeen, in mijn ogen... En dan moet je niet met die goal tegen De Graafschap aan komen zetten, want een schuivertje met de binnenkant van het verkeerde voet kan mijn hondje ook. Ik heb hem al een paar keer in kansrijke positie zien passen in plaats van schieten omdat hij niet met rechts wilde.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » za aug 27, 2011 1:16 pm

Mr. Ajax schreef:
Benji schreef:Niet mee eens. Hij kiest vaak voor de optie buitenom, omdat veel verdedigers het daar moeilijk mee hebben. Daarnaast heeft hij als voordeel dat hij z'n mannetje niet voorbij hoeft om een voorzet te geven. Derk heeft echter ook een prima rechterbeen en kan dus ook prima binnendoor (kijk maar eens wat beelden van z'n RKC-tijd terug, vnl. Volendam - RKC). Of hij op constant niveau kan blijven presteren, is weer een ander verhaal. Ik heb er wel vertrouwen in.
Boerrigter heeft juist helemaal geen rechterbeen, in mijn ogen... En dan moet je niet met die goal tegen De Graafschap aan komen zetten, want een schuivertje met de binnenkant van het verkeerde voet kan mijn hondje ook. Ik heb hem al een paar keer in kansrijke positie zien passen in plaats van schieten omdat hij niet met rechts wilde.
Sorry hoor, maar dat was helemaal niet zo gemakkelijk, erg raar voorbeeld naar mijn idee.

Kijk hier eens naar:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-eWbvBjXXU

Kan puur toeval zijn hoor, maar dit ziet er niet uit als iemand die niets kan met rechts.

Ik zie wel net zoals jij dat het niet z'n favoriete been heeft en hij de neiging heeft om een schot met rechts uit te stellen. Het is echter onzin om te zeggen dat het een soort van chocoladebeen is. Z'n collega aan de andere flank heeft daar wel last van.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 27, 2011 1:35 pm

De actie van Boerrigter is onverdedigbaar, hij gaat er simpelweg op snelheid langs of met fraai kap en draaiwerk, en hoeft er zelfs niet volledig langs om al een uitstekende voorzet af te leveren.

Volgens mij was het gisteren in de 8e minuut, een actie van Boerrigter en een zeldzaam perfecte voorzet. Dit ene moment toont al aan wat een wereldvoetballer Boerrigter is. Heeft een hoog rendement, en ik vind het een prachtige voetballer om te zien, mijn favoriete speler in deze selectie. Geef hem de bal en er gebeurd wat. Scoort hij niet zelf dat brengt hij de spits wel in stelling.
Ajax!

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Zabski » za aug 27, 2011 4:58 pm

Eens ! Zeer genoten weer gister van Derk, wat een speler ! Heeft soms de sierlijkheid van ons aller San Marco... zo mooi ! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen in de Champions League.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Derk Boerrigter

Bericht door Arthur » za aug 27, 2011 5:05 pm

Ik vond vooral de aanname bij zijn goal erg sterk. De bal lag in een keer goed. In de Jupiler League had hij waarschijnlijk genoeg tijd om de bal nog drie keer te raken voordat hij schoot, maar dat heeft hem niet gemakzuchtig gemaakt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » za aug 27, 2011 5:13 pm

Nou nou nou...zo bijzonder is het allemaal nog niét hoor. Hij doet het niét slecht maar tegen De Graafschap, VVV en Vitesse....
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 5:25 pm

Wereldvoetballer ook nog... Ik hoop het echt van harte, maar in de CL raakt hij geen knikker denk ik... Veel te houterig en eenzijdig..
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Michael_B » wo okt 26, 2011 2:18 pm

Behoort tot de voorlopige selectie van Oranje.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » wo okt 26, 2011 2:25 pm

Hmmm. Ben niet heel erg verrast maar van mij mag hij nog wel even afvallen. Moet niet te snel gaan. Laat Derk eerst maar eens een jaartje presteren bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door peter » wo okt 26, 2011 2:37 pm

Is ook gewoon niet goed genoeg voor Oranje vooralsnog. Is nog niet compleet genoeg ook.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Michael_B » wo okt 26, 2011 2:49 pm

Lijkt me ook niet. Wel een bevestiging voor hem dat hij op de goede weg is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » wo okt 26, 2011 2:50 pm

Nee. Maar aan de andere kant zijn er niet zoveel alternatieven. Daarom snap ik een voorselectie nog wel. Gewoon een signaal van de bondscoach dat hij goed bezig is. Verder moet het nog niet gaan. Eerst verder verbeteren en constant presteren bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » vr nov 04, 2011 12:16 pm

Gefeliciteerd Derk!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » vr nov 04, 2011 12:56 pm

Leuk voor hem, maar ik denk toch dat Elia veel meer potentie heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Toppie » vr nov 04, 2011 1:11 pm

Ik snap trouwens niet waarom Vermeer geen tweede doelman is die doet het m.i erg goed

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door InnerHarbour » vr nov 04, 2011 2:04 pm

:drecul.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Thijs » vr nov 04, 2011 2:21 pm

Le T. schreef:Leuk voor hem, maar ik denk toch dat Elia veel meer potentie heeft.
Die speelt alleen nooit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Derk Boerrigter

Bericht door WP_Legend » vr nov 04, 2011 2:52 pm

Thijs schreef:
Le T. schreef:Leuk voor hem, maar ik denk toch dat Elia veel meer potentie heeft.
Die speelt alleen nooit.

Elia, is natuurlijk een one trick pony! Derk is beter en constanter!

Plaats reactie