Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Ik vind Babel al erg vooruitgegaan. Die komt er wel.
Babel is een type Hasselbaink. Ook een speler van wie gezegd werd dat hij te beperkt was (zelfs voor het betaalde voetbal) maar die zo sterk en snel en doelgericht was dat hij ze er in alle landen inschoot. Alleen was Hasselbaink wel een beetje ouder dan Babel toen hij dat deed.
Wel is het een probleem om een plek te vinden binnen het systeem van Ajax voor Ryan. Maar dat geldt ook voor Rosenberg, en die heeft nog een hoop geld gekost ook.
Babel is een type Hasselbaink. Ook een speler van wie gezegd werd dat hij te beperkt was (zelfs voor het betaalde voetbal) maar die zo sterk en snel en doelgericht was dat hij ze er in alle landen inschoot. Alleen was Hasselbaink wel een beetje ouder dan Babel toen hij dat deed.
Wel is het een probleem om een plek te vinden binnen het systeem van Ajax voor Ryan. Maar dat geldt ook voor Rosenberg, en die heeft nog een hoop geld gekost ook.
Het stinkt aan alle kanten!
Elkaar aanvult, tja ook weer zo'n kreet.Omdat ze te weinig bagage hebben.Laat ik eens een vergelijking maken tussen onze assistenten kwa ervaring, palmares enz. enz. met die van Psv.Ik betrek er mezelf maar weer bij als voorbeeld, niet om op te scheppen maar dat was voor mij de praktijk die ik zelf heb meegemaakt.Als een trainer waar tegen ik opkeek me iets vertelde iets uilegde of ergo als prikkel zei dat ik dat nooit zou leren beet ik me in de oefenstof vast en kostste wat het koste bewees ik zijn ongelijk.Bertje schreef: Waarom zouden deze assistenten geen profs kunnen zijn? Het gaat er juist om dat de groep elkaar aanvult, net zoals dat met een selectie het geval moet zijn.
Maar stond er zo'n doedelzak voor het elftal die elke week weer een ander deuntje stond te blazen ( en nooit niks aansprekend gepresteerd had ) dan dachten vele met mij: Blaast em maarop.
Nou, volgens mij was iedereen het erover een dat er OOK NOG GOEDE vleugelspelers gehaald moesten worden, blijkbaar ziet van Geel dat dus niet.Maar de vraag was of je extreme scoutings kwaliteiten moet hebben om de kwaliteiten van KjH ye erkennen.Kijk als van Geel zodadelijk met een of ander spelertje aan komt zetten waar niemand ook maar ooit van gehoord heeft en die blijk het te zijn .. dan wordt heteen ander verhaal.Zoals joey al zei schreeuwde die hele voetbalwereld juist dat Ajax al zoveel spitsen had en dat er in plaats van een spits vleugelspelers gekocht moesten worden.
Nee ik bagataliseert helemaal niet, Huntelaar is maar heel weining echt betrokken bij het opzetten van of creeëren van goals en of kansen.De keren dat Huntelaar daar een rol in had zijn op een hand te tellen, het aantal keren dat ie de mist in gaat daarintegen ontelbaar ... maar goed jij vindt Huntelaar als meevoetballende halve spelverdeler een succes, ik dus niet ...Je bagataliseert nogal. Huntelaar dient behoorlijk regelmatig als tussenstation. Hierin is hij niet altijd de man van de beslissende pass, maar daar ligt zijn kracht dan ook niet. Huntelaar maakt juist ruimte voor de speler(s) met een beslissende pass, zodat hij daar zelf weer eventueel van kan profiteren.
Maar ga jij je nu zelf wijsmaken dat Huntelaar een tussenstation is ?.Huntelaar is geen van beide, geen tussenstation en ook niet de speler die de kwaliteiten bezit om 2 man uit te spelen.Zoals ik al zei hoef je geen spits te zijn die opeens twee man uitspeelt om een tussenstation te kunnen zijn. Sterker nog: Zlatan was zelfs een belabberd tussenstation, al werd ook hij daar steeds beter in.
Tuurlijk wel, als je van je meest scorende spits een mee voetballende middenvelder-spits wilt maken terwijl ie dat niet in zich heeft doe je iets fout.Verder vraag ik me, en dat is niet de eerste keer, waarom trainers toch steeds het wiel willen uitvinden wat spelers betreft ..Daarnaast is het feit dat er niet meer doelpunten gemaakt zijn natuurlijk niet een argument voor het eventuele verkeerd gebruiken van Huntelaar.
Blij met de punten ...
Niet mee eens. Ook Van Basten en Zlatan (bijvoorbeeld) hebben deze fase doorgemaakt. Hoort erbij. Het gaat met vallen en opstaan, maar hij wordt er een betere speler van. Er is geen reden om te veronderstellen dat KJH het scoren verleerd is of zal verleren.Voetske schreef:Tuurlijk wel, als je van je meest scorende spits een mee voetballende middenvelder-spits wilt maken terwijl ie dat niet in zich heeft doe je iets fout.
In welk opzicht, als ik vragen mag?joey schreef:Ik vind Babel al erg vooruitgegaan. Die komt er wel.
Babel is een type Hasselbaink. Ook een speler van wie gezegd werd dat hij te beperkt was (zelfs voor het betaalde voetbal) maar die zo sterk en snel en doelgericht was dat hij ze er in alle landen inschoot.
Aardige vergelijking. :xyxthumbs: Ik zeg niet dat Babel te beperkt is, maar wel dat zijn basistechniek erg beperkt is. Tege Roda JC heb ik goed opgelet, en zijn aanname lijkt nog steeds abominabel. Waarom oefent hij niet elke dag een half uurtje met de bal aan een touwtje? Werken aan het balgevoel
Klopt. Rosenberg is een slechte aankoop. Maar dat soort zaken mag geen rol spelen bij het maken van de opstelling.Alleen was Hasselbaink wel een beetje ouder dan Babel toen hij dat deed.
Ik begrijp overigens niet waarom Perez niet de vaste linksbuiten van Ajax is, maar dat terzijde.
In welk opzicht wordt KjH er beter van als ie volgens mij daar niet de kwaliteiten voor heeft ?.joey schreef:Niet mee eens. Ook Van Basten en Zlatan (bijvoorbeeld) hebben deze fase doorgemaakt. Hoort erbij. Het gaat met vallen en opstaan, maar hij wordt er een betere speler van. Er is geen reden om te veronderstellen dat KJH het scoren verleerd is of zal verleren.Voetske schreef:Tuurlijk wel, als je van je meest scorende spits een mee voetballende middenvelder-spits wilt maken terwijl ie dat niet in zich heeft doe je iets fout.
Blij met de punten ...
Mij gaat het niet om het palmares, maar om de juiste mengelmoes van kwaliteiten.Voetske schreef:Elkaar aanvult, tja ook weer zo'n kreet.Omdat ze te weinig bagage hebben.Laat ik eens een vergelijking maken tussen onze assistenten kwa ervaring, palmares enz. enz. met die van Psv.Ik betrek er mezelf maar weer bij als voorbeeld, niet om op te scheppen maar dat was voor mij de praktijk die ik zelf heb meegemaakt.Als een trainer waar tegen ik opkeek me iets vertelde iets uilegde of ergo als prikkel zei dat ik dat nooit zou leren beet ik me in de oefenstof vast en kostste wat het koste bewees ik zijn ongelijk.
Maar stond er zo'n doedelzak voor het elftal die elke week weer een ander deuntje stond te blazen ( en nooit niks aansprekend gepresteerd had ) dan dachten vele met mij: Blaast em maarop.
Van Geel beoordeelde de kwaliteiten van Huntelaar dusdanig goed dat hij begreep dat hij voor negen miljoen beter Huntelaar kon halen dan twee vleugelspitsen. Aangezien scouten het beoordelen van kwaliteiten en mogelijkheden is deed MvG het dus uitstekend.Nou, volgens mij was iedereen het erover een dat er OOK NOG GOEDE vleugelspelers gehaald moesten worden, blijkbaar ziet van Geel dat dus niet.Maar de vraag was of je extreme scoutings kwaliteiten moet hebben om de kwaliteiten van KjH ye erkennen.Kijk als van Geel zodadelijk met een of ander spelertje aan komt zetten waar niemand ook maar ooit van gehoord heeft en die blijk het te zijn .. dan wordt heteen ander verhaal.
Ik had het nergens over een succes. Zeker aangezien jouw succes mijn succes niet is en andersom. Wel heb ik regelmatig Huntelaar betrokken zien zijn bij opgezette aanvallen. Dat hij hierbij niet de assist gaf op een opkomende speler zegt mij weinig. Huntelaar kan uitstekend combineren, wat gewoon meevoetballen is. Niet voor niets is hij een van de weinige voetballers in de selectie van Ajax die tweebenig is.Nee ik bagataliseert helemaal niet, Huntelaar is maar heel weining echt betrokken bij het opzetten van of creeëren van goals en of kansen.De keren dat Huntelaar daar een rol in had zijn op een hand te tellen, het aantal keren dat ie de mist in gaat daarintegen ontelbaar ... maar goed jij vindt Huntelaar als meevoetballende halve spelverdeler een succes, ik dus niet ...
Je hoeft een wiel niet uit te vinden als het er al zit. Dan hoef je het namelijk alleen maar te vinden. Huntelaar kan combineren en dus ook meevoetballen. Dat hij daarbij niet ter hoogte van de halfspelers moet staan ben ik met je eens, maar dan kun je nog wel meedoen in het combinatiespel.Tuurlijk wel, als je van je meest scorende spits een mee voetballende middenvelder-spits wilt maken terwijl ie dat niet in zich heeft doe je iets fout.Verder vraag ik me, en dat is niet de eerste keer, waarom trainers toch steeds het wiel willen uitvinden wat spelers betreft ..
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wie zegt dat hij daarvoor de kwaliteiten niet heeft? Dat spitsen het meestal niet leuk vinden (ze rammen liever op het doel) is een ander verhaal. Maar spelers als Van Basten en Kieft hebben ook leren meevoetballen en zijn daar niet slechter van geworden.
@Jöhnk: de wedstrijd tegen Roda heb ik gemist wegens ziekte, maar in eerdere wedstrijden vond ik Babel balvaster dan voorheen. Natuurlijk moet hij nog werken aan zijn techniek, maar als ik het goed begrepen heb doet hij dat ook.
@Jöhnk: de wedstrijd tegen Roda heb ik gemist wegens ziekte, maar in eerdere wedstrijden vond ik Babel balvaster dan voorheen. Natuurlijk moet hij nog werken aan zijn techniek, maar als ik het goed begrepen heb doet hij dat ook.
Ja dat weet ik nu onderhand wel.IN mijn beleving vertelt je palmares veel over de kwaliteiten die iemand bezit.Ik geloof dat ik al drie keer heb uitgelegd waarom ik denk dat die mengelmoes van jou niet de kwalieiten bezitten.Bertje schreef:Mij gaat het niet om het palmares, maar om de juiste mengelmoes van kwaliteiten.
Maar vertel eens wat zijn dan de specifieke kwaliteiten van onze assistenten ?.
Heel AT beoordeelde de kwaliteiten van KjH goed, iedereen was het erover eens dat ie een betere spits was dan wat er toen rondliep bij AJAX.Maar bijna iedereen was het er ook over eens dat er goede buitenspelers moesten komen.Van Geel en HtC kiest voor middenvelders .. dus ziet is het niet goed ..Van Geel beoordeelde de kwaliteiten van Huntelaar dusdanig goed dat hij begreep dat hij voor negen miljoen beter Huntelaar kon halen dan twee vleugelspitsen. Aangezien scouten het beoordelen van kwaliteiten en mogelijkheden is deed MvG het dus uitstekend.
Tja, mijn succes jou succes, schiet mij maar lek.Huntelaar in de rol van zoals HtC hem verschillende keren heeft laten voetballen is tot nu toe drie keer niks geweest.Niet een wedstrijd heeft ie kunnen overtuigen dat ie dat halvemiddenvelder gedoe in zich heeft.In feite koste het hem flink wat gele kaarten en AJAX doelpunten ..Ik had het nergens over een succes. Zeker aangezien jouw succes mijn succes niet is en andersom. Wel heb ik regelmatig Huntelaar betrokken zien zijn bij opgezette aanvallen. Dat hij hierbij niet de assist gaf op een opkomende speler zegt mij weinig. Huntelaar kan uitstekend combineren, wat gewoon meevoetballen is. Niet voor niets is hij een van de weinige voetballers in de selectie van Ajax die tweebenig is.
Meedoen in het combinatie spel, lijkt me trouwens ook meer dan logisch, maar dan wel als spits en niet als mvhm-s ..Je hoeft een wiel niet uit te vinden als het er al zit. Dan hoef je het namelijk alleen maar te vinden. Huntelaar kan combineren en dus ook meevoetballen. Dat hij daarbij niet ter hoogte van de halfspelers moet staan ben ik met je eens, maar dan kun je nog wel meedoen in het combinatiespel.
Blij met de punten ...
Over Groenendijk heb ik meerdere malen gehoord dat hij goed in de groep ligt. Voornamelijk doordat hij zelf niet heel lang geleden gestopt is met voetballen.Voetske schreef:Ja dat weet ik nu onderhand wel.IN mijn beleving vertelt je palmares veel over de kwaliteiten die iemand bezit.Ik geloof dat ik al drie keer heb uitgelegd waarom ik denk dat die mengelmoes van jou niet de kwalieiten bezitten.Bertje schreef:Mij gaat het niet om het palmares, maar om de juiste mengelmoes van kwaliteiten.
Daarnaast zou Spijkerman een ongelooflijke hoeveelheid aan oefenstof tot zijn beschikking hebben. Dat zal ook wel een van de redenen zijn dat hij de zogenaamde 'masterclasses' doet.
Niet dat dit er heel veel toe doet, aangezien ik juist pleitte voor aanvullingen op de technische staf.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Goed in de groep en masterclasses zeggen niks over de de kwaliteit van .. ik heb ook wel eens 'masterclasses' gegeven ..Bertje schreef:Over Groenendijk heb ik meerdere malen gehoord dat hij goed in de groep ligt. Voornamelijk doordat hij zelf niet heel lang geleden gestopt is met voetballen.Voetske schreef:Ja dat weet ik nu onderhand wel.IN mijn beleving vertelt je palmares veel over de kwaliteiten die iemand bezit.Ik geloof dat ik al drie keer heb uitgelegd waarom ik denk dat die mengelmoes van jou niet de kwalieiten bezitten.Bertje schreef:Mij gaat het niet om het palmares, maar om de juiste mengelmoes van kwaliteiten.
Daarnaast zou Spijkerman een ongelooflijke hoeveelheid aan oefenstof tot zijn beschikking hebben. Dat zal ook wel een van de redenen zijn dat hij de zogenaamde 'masterclasses' doet.
Niet dat dit er heel veel toe doet, aangezien ik juist pleitte voor aanvullingen op de technische staf.
Blij met de punten ...
Ik denk dat niemand betwist dat ze niet allemaal " iets " kunnen, de vraag is natuurlijk of dat genoeg is om dit AJAX enkele jaren constant op de rails te krijgen.Constant, met een solide basis, en niet een jaar als toevals treffer er tussendoor omdat de concurrent voor de zoveelste keer minder is geworden.Zoals je wel gemerkt zult hebben heb ik daar grote twijfels over, en gezien het spel van AJAX tot nu toe ook wel ( beetje ) terecht.Jöhnk schreef:Groenendijk als assistent bevalt me wel. Is verbaal aanwezig en is itt. Ruud Krol een behoorlijk intelligente jongen. Beweegt zich goed tussen de jongens en doet vaak actief coachend mee met de oefenstof.
Die jongen kan wel wat hoor.
Blij met de punten ...
En wat zijn de verbeteringen zoal die je daardoor bij Huntelaar ziet ?.joey schreef:Wie zegt dat hij daarvoor de kwaliteiten niet heeft? Dat spitsen het meestal niet leuk vinden (ze rammen liever op het doel) is een ander verhaal. Maar spelers als Van Basten en Kieft hebben ook leren meevoetballen en zijn daar niet slechter van geworden.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Huntelaar gaat eind dit siezoen weg, of in het gunstigste geval volgend seizoen. Laat hem alsjeblieft geen dingen leren ten koste van ons spel en ons resultaat waarvan hij de vruchten pas bij een volgende club plukt. Gewoon laten doen wat hij kan, het is geen speler die je nog jaren hebt en die je alle kans moet geven zich tot een goede spits te ontwikkelen
I think I lost my fucking headache
Belachelijk valt ook wel mee, maar tja, had Henkie de voorronde CL. plaats maar moeten verzilveren, dan had KjH zijn kunstjes kunnen laten zien op het allerhoogste nivo.En dat scheelt weer wat euro-muntjes ...Thomas schreef:Nee, Ajax is/was geen ster in onderhandelen. Maar 12 miljoen voor Huntelaar zou gewoon belachelijk zijn.
Blij met de punten ...
Overmars heeft onder Spijkerman getraind bij GA Eagles. Hij heeft eens gezegd dat hij niet begreep dat Spijkerman geen goede club kreeg, omdat hij een topper is. De arme man heeft zijn hoofd niet mee, ben ik bang.Bertje schreef:Daarnaast zou Spijkerman een ongelooflijke hoeveelheid aan oefenstof tot zijn beschikking hebben.