De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 12:51 pm

Ik voel een nutteloze discussie aankomen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 3:39 pm

De Dominee schreef:Je kan lullen wat je wil, maar zo'openingsbod van Roma van 8 miljoen op Urby laat wel zien dat MvG Ajax als verkopende partij afgelopen zomer prima in de markt heeft gezet.
8 miljoen is een schijntje.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 16, 2007 4:29 pm

We hebben het dan ook over een openingsbod.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 4:41 pm

Eerder een belediging.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 16, 2007 4:53 pm

:ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 8:19 pm

Tja, Drenthe 13 miljoen, dan zou Urby toch dicht tegen de 40 aanzitten :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » di okt 16, 2007 8:40 pm

Bertje schreef:Eerder een belediging.
Gegroet meneer Nijland.

elliquido

Bericht door elliquido » di okt 16, 2007 8:49 pm

gelukkkig hebben we colin of een talent uit de jeugd (slijgaard?) achter de hand :biggrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 17, 2007 6:13 am

Bertje schreef:Eerder een belediging.
Ajax is uitgeschakeld in de 1e ronde van de Uefa en staat 2e in de competitie. Urby presteert al tijdenlang niet dus is 8 miljoen een leuk begin om mee te onderhandelen. Alsof Roma gelijk met een bod van 14 zou komen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 17, 2007 12:26 pm

Ze willen Urby kopen en niet Ajax, dus moeten ze betalen aan de hand van wat Urby waard is en niet wat Ajax waard is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 17, 2007 12:45 pm

Ja slimmerik, maar een speler wordt wel meer waard naarmate zijn club ook een beetje presteert. En aangezien Ajax zuigt zullen ze heus niet de jackpot willen betalen. En ze kunnen daarbij Urby gek maken omdat zij wel Europees spelen
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 17, 2007 12:48 pm

In de eerste plaats kijk je hoeveel een speler waard is en dan kijk je pas naar bijzaken als de club waar hij speelt. En als Roma niet voldoende wil betalen, krijgen ze hem gewoon niet.

Het is godverdomme geen uitverkoop.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 17, 2007 12:53 pm

Je geeft dus zelf al aan dat de waarde van Urby dus minder is doordat Ajax zo dramatisch presteert. Want die bijzaak is wel degelijk belangrijk. Speelt Ajax CL en Roma wilt hem dan kopen kost hij toch wel een paar miljoen extra. Nu niet. Heel simpel. Heeft niet eens iets met de kwaliteiten van Urby te maken
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 19, 2007 3:31 pm

Gewoon NIET verkopen.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 19, 2007 3:39 pm

Roma zal wel weer willen betalen in 28 termijnen, dat soort constructies nooit meer!!
En Urby moet gewoon lekker bij Ajax blijven ballen. Ze moeten nu eens proberen de eigen kweek spelers zo lang mogelijk aan zich te binden!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr okt 19, 2007 3:41 pm

Precies. We hebben er niets aan wanneer de jeugdspelers alweer vertrekken voordat we er daadwerkelijk wat aan gehad hebben. In mijn ogen moet Ajax nastreven dat spelers uit de eigen jeugd toch zeker tot hun 23ste onder contract staan bij Ajax.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 8:38 am

Martin van Geel is uitermate open in interviews met de Telegraaf:
Voetbal
za 27 okt 2007, 09:13 | 0 reacties
Van Geel: Geen misverstanden over Rommedahl
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM -

Dennis Rommedahl werd in de periode van Henk ten Cate vlak voor het verstrijken van de transferdeadline plots naar Amsterdam gehaald. "Stond de toenmalige trainer wel achter de komst van Rommedahl", is de vraag die Telesport-verslaggever Yoeri van den Busken aan technisch directeur Martin van Geel voorlegt.

"Voor de drie posities voorin hadden we drie kandidaten. Op nummer 9: Urzaiz, John Hartson en Nwankwo Kanu. Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera. En op nummer 7: Rommedahl, Xabi Prieto en Romeo Castelen. We zochten een tweede rechtsbuiten achter Kennedy. Deze lijst kwam voort uit het topoverleg met bestuur, directie, hoofdtrainer en technisch adviseur op 6 juli. Dat gesprek is genotuleerd, dus daar kan helemaal geen misverstand over bestaan.”
Voetbal
za 27 okt 2007, 09:22 | 1 reactie
Van Geel: Uitblijven vervanger Sneijder geen fout
AMSTERDAM - Het late vertrek van Wesley Sneijder is voor Ajax tot op heden een enorme aderlating gebleken. Technisch directeur Martin van Geel legt aan Telesport-verslaggever Yoeri van den Busken de gang van zaken uit. 'Rekent hij bijvoorbeeld zichzelf het uitblijven van een vervanger voor Sneijder aan?'

"Ik vind het geen fout. Real Madrid zette ons die bewuste vrijdag onder druk: 24 miljoen of niks. We zijn niet gezwicht, draaiden een dag later zelfs de rollen om toen ze toch terugkwamen. Iedereen die in de voetballerij zit, weet dat het dan onhoudbaar is. Sneijder wilde per se weg, mede gezien zijn eerdere teleurstelling nadat wij Valencia hadden afgewimpeld. Dat we in de problemen zouden komen, wisten we. Het was de enige positie in de selectie waar geen geschikte alternatieven voor waren. Achteraf hadden we daar graag Kenneth Perez gezien, maar Henk bleef hem beschouwen als een reservespeler en dat zag Kenneth niet zitten.”

"We konden het niet meer invullen zoals we wilden. Er was amper tijd. Dinamo Zagreb had topscorer Eduardo al aan Arsenal verkocht, hoefde niet zo nodig en kon rustig 25 miljoen vragen voor Luka Modric. Rafael van der Vaart had er geen oren naar om zo snel al terug te keren. Met Ismaïl Aissati is nog onderhandeld, maar zou niet meer speelgerechtigd zijn. Ik heb met heel mijn hart gehoopt dat we de Champions League zouden halen. Er zat een grote dosis pech bij. Suárez werd bijvoorbeeld pas twee minuten voor twaalf aangetrokken. Edgar Davids was geblesseerd, vijf of zes anderen ook. Daar kampen we nog steeds mee. En een penalty missen bij 0-0 is ook cruciaal. Nu proberen we die situatie te herstellen, door in de winterstop een creatieve middenvelder aan te trekken.”

- Veel mensen maken een simpele rekensom: er komt 50 miljoen binnen, dus waarom geven ze dat niet uit?

"Onzin. Netto bleef er 38 miljoen euro over. Ten tweede is er nog een aantal spelers gehaald en zaten we met een tekort dat gedicht moest worden. We hebben immers geen Champions League gespeeld, maar wél met een Champions Leaguebegroting gewerkt.”
Dat allerlaatste is natuurlijk niet waar.
Voetbal
za 27 okt 2007, 09:08 | 0 reacties
Van Geel staat vierkant achter komst uitgefloten Colin
AMSTERDAM -

In gesprek met Telesport-verslaggever Yoeri van den Busken kijkt Martin van Geel terug op een bewogen periode bij Ajax. De technisch directeur van de Amsterdammer geeft antwoord op de vraag of Jurgen Colin wel de gewenste rechtsback voor Ajax was.

"Colin is zo’n speler die verschillende meningen opriep. Je moet wel beseffen dat we een tweede, misschien zelfs derde rechtsback zochten, want achter George Ogararu kan John Heitinga daar ook uit de voeten. We hebben Emanuel Boakye, die op huurbasis bij Heracles speelde, afgezet tegen Colin. Henk zei: ’Ik heb jaren met Colin gewerkt. Geloof me, die is echt beter.’ Omdat we Boakye konden verkopen en voor Colin nog minder moesten betalen, hebben we het gedaan.”

- Colin wordt wekelijks uitgefloten door Ajax-fans. En Delorge staat in de publieke opinie eveneens symbool voor de sportieve armoede.

"Ik sta nog steeds vierkant achter zijn komst. Eigenlijk heeft Delorge het uitstekend gedaan. Ingevallen tegen De Graafschap en VVV met doelpunten en assists. Tegen Heerenveen in de basis gestaan en goed gespeeld. Europees niet verzaakt. En dat allemaal met een gekwetste achillespees. Delorge is 26 en in de kracht van zijn leven. Ik ben ervan overtuigd dat hij een nuttige speler gaat worden. Om hem na iets meer dan vier wedstrijden af te branden, vind ik echt schandalig.”
Dat IS ook schandalig. :blush.gif:
Voetbal
za 27 okt 2007, 09:03 | 0 reacties
Van Geel hekelt zwart-witanalyse
AMSTERDAM - Martin van Geel zocht in Brazilië naar goede voetballers toen Adrie Koster debuteerde met een gelijkspel en het oproer kraaide. Sinds het vertrek van Henk ten Cate zag de technisch directeur hoofdschuddend een modderstroom van verhalen en meningen passeren. „Het is vreselijk zwart-wit allemaal.” Vandaag reageert hij voor het eerst op de kernpunten van de kritiek. "Omdat mensen ten onrechte worden beschadigd.” - Er zou binnen Ajax verdeeldheid bestaan over de recente aankopen.
Martin van Geel kwam de laatste tijd zwaar onder vuur te liggen bij Ajax, waarbij ook de opgestapte trainer Henk ten Cate een flinke duit in het zakje deed. ?Ten Cate en ik waren het over alle aankopen eens. Nu mensen worden beschadigd, doe ik mijn zegje.?

"Je ziet in zo’n situatie altijd dat sommige mensen hun straatje proberen schoon te vegen. In de meeste gevallen werd ons besluit breed gedragen, bij een aantal ontstond er discussie. Dat gebeurt bij elke club. Maar ik kan volmondig beweren dat de trainer en de technisch directeur het uiteindelijk over alle aankopen eens waren. Die afspraak maak ik in mijn werk al dertien jaar.”

"Je moet alles ook wel in het juiste tijdsbeeld plaatsen. In mei was er nog geen geld en hadden we puur behoefte aan spelers voor de breedte, omdat de basis op dat moment sterk genoeg was. Dat werden Laurent Delorge, Jurgen Colin, Dennis Rommedahl en Ismael Urzaiz. Ook de huurlingen Robbert Schilder en Jan Vertonghen kwamen terug. Nadat Tom de Mul eerder had aangegeven weg te willen, haalden we Kennedy Bakircioglu. Gezien zijn hoeveelheid doelpunten en assists zouden we er zeker niet op achteruit gaan, dachten we.”
Toch al met al een plausibel verhaal, wat vergeten we snel... :blush.gif:

Hij vergeet wat mij betreft alleen wel de verdediging, die wel wat verbetering behoeft. Hoewel de blessures van Stam en Vermaelen niet vantevoren waren in te schatten.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za okt 27, 2007 8:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za okt 27, 2007 8:42 am

Van Geel hekelt zwart-witanalyse

„Ajax zal in winterstop situatie herstellen met creatieve middenvelder”

AMSTERDAM, zaterdag

Martin van Geel zocht in Brazilië naar goede voetballers toen Adrie Koster debuteerde met een gelijkspel en het oproer kraaide. Sinds het vertrek van Henk ten Cate zag de technisch directeur hoofdschuddend een modderstroom van verhalen en meningen passeren. „Het is vreselijk zwart-wit allemaal.” Vandaag reageert hij voor het eerst op de kernpunten van de kritiek. „Omdat mensen ten onrechte worden beschadigd.”

- Er zou binnen Ajax verdeeldheid bestaan over de recente aankopen.

„Je ziet in zo’n situatie altijd dat sommige mensen hun straatje proberen schoon te vegen. In de meeste gevallen werd ons besluit breed gedragen, bij een aantal ontstond er discussie. Dat gebeurt bij elke club. Maar ik kan volmondig beweren dat de trainer en de technisch directeur het uiteindelijk over alle aankopen eens waren. Die afspraak maak ik in mijn werk al dertien jaar.”

„Je moet alles ook wel in het juiste tijdsbeeld plaatsen. In mei was er nog geen geld en hadden we puur behoefte aan spelers voor de breedte, omdat de basis op dat moment sterk genoeg was. Dat werden Laurent Delorge, Jurgen Colin, Dennis Rommedahl en Ismael Urzaiz. Ook de huurlingen Robbert Schilder en Jan Vertonghen kwamen terug. Nadat Tom de Mul eerder had aangegeven weg te willen, haalden we Kennedy Bakircioglu. Gezien zijn hoeveelheid doelpunten en assists zouden we er zeker niet op achteruit gaan, dachten we.”

- Colin was dus de gewenste rechtsback?

„Colin is zo’n speler die verschillende meningen opriep. Je moet wel beseffen dat we een tweede, misschien zelfs derde rechtsback zochten, want achter George Ogararu kan John Heitinga daar ook uit de voeten. We hebben Emanuel Boakye, die op huurbasis bij Heracles speelde, afgezet tegen Colin. Henk zei: ’Ik heb jaren met Colin gewerkt. Geloof me, die is echt beter.’ Omdat we Boakye konden verkopen en voor Colin nog minder moesten betalen, hebben we het gedaan.”

- Colin wordt wekelijks uitgefloten door Ajax-fans. En Delorge staat in de publieke opinie eveneens symbool voor de sportieve armoede.

„Ik sta nog steeds vierkant achter zijn komst. Eigenlijk heeft Delorge het uitstekend gedaan. Ingevallen tegen De Graafschap en VVV met doelpunten en assists. Tegen Heerenveen in de basis gestaan en goed gespeeld. Europees niet verzaakt. En dat allemaal met een gekwetste achillespees. Delorge is 26 en in de kracht van zijn leven. Ik ben ervan overtuigd dat hij een nuttige speler gaat worden. Om hem na iets meer dan vier wedstrijden af te branden, vind ik echt schandalig.”

- Stond de trainer achter de komst van Dennis Rommedahl?

„Voor de drie posities voorin hadden we drie kandidaten. Op nummer 9: Urzaiz, John Hartson en Nwankwo Kanu. Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera. En op nummer 7: Rommedahl, Xabi Prieto en Romeo Castelen. We zochten een tweede rechtsbuiten achter Kennedy. Deze lijst kwam voort uit het topoverleg met bestuur, directie, hoofdtrainer en technisch adviseur op 6 juli. Dat gesprek is genotuleerd, dus daar kan helemaal geen misverstand over bestaan.”

- Reken je het uitblijven van een vervanger voor Sneijder jezelf aan?

„Ik vind het geen fout. Real Madrid zette ons die bewuste vrijdag onder druk: 24 miljoen of niks. We zijn niet gezwicht, draaiden een dag later zelfs de rollen om toen ze toch terugkwamen. Iedereen die in de voetballerij zit, weet dat het dan onhoudbaar is. Sneijder wilde per se weg, mede gezien zijn eerdere teleurstelling nadat wij Valencia hadden afgewimpeld. Dat we in de problemen zouden komen, wisten we. Het was de enige positie in de selectie waar geen geschikte alternatieven voor waren. Achteraf hadden we daar graag Kenneth Perez gezien, maar Henk bleef hem beschouwen als een reservespeler en dat zag Kenneth niet zitten.”

„We konden het niet meer invullen zoals we wilden. Er was amper tijd. Dinamo Zagreb had topscorer Eduardo al aan Arsenal verkocht, hoefde niet zo nodig en kon rustig 25 miljoen vragen voor Luka Modric. Rafael van der Vaart had er geen oren naar om zo snel al terug te keren. Met Ismaïl Aissati is nog onderhandeld, maar zou niet meer speelgerechtigd zijn. Ik heb met heel mijn hart gehoopt dat we de Champions League zouden halen. Er zat een grote dosis pech bij. Suárez werd bijvoorbeeld pas twee minuten voor twaalf aangetrokken. Edgar Davids was geblesseerd, vijf of zes anderen ook. Daar kampen we nog steeds mee. En een penalty missen bij 0-0 is ook cruciaal. Nu proberen we die situatie te herstellen, door in de winterstop een creatieve middenvelder aan te trekken.”

- Veel mensen maken een simpele rekensom: er komt 50 miljoen binnen, dus waarom geven ze dat niet uit?

„Onzin. Netto bleef er 38 miljoen euro over. Ten tweede is er nog een aantal spelers gehaald en zaten we met een tekort dat gedicht moest worden. We hebben immers geen Champions League gespeeld, maar wél met een Champions Leaguebegroting gewerkt.”

- Er is veel kritiek op de scouting.

„Ik zag Chivu, Maxwell en Ibrahimovic met Inter tegen PSV spelen. Alledrie door Ajax gescout… Natuurlijk zitten er ook missers tussen, dat zie je overal. Maar kijk je naar de toppers of de miskopen? Hoe komt het dat bij Ajax alleen de schaduwzijde wordt belicht? Omdat we geen kampioen geworden zijn. Dan deugt opeens nergens meer iets van. Luque wordt na anderhalve wedstrijd afgeschreven, terwijl hij toch ook lang door PSV en Feyenoord werd begeerd. Zo slecht is hij dus niet.”

- Er wordt vaak gesuggereerd dat Piet Keizer een paladijn van Cruijff is.

„Ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat Piet anderhalf jaar geleden werd aangesteld als technisch adviseur. Hij zat al in de scouting. Ik zag dat hij veel in zijn mars heeft. Zijn idee over voetbal en het systeem sprak me aan en hij heeft een goede kijk op spelers. Vooral met betrekking tot de jeugdopleiding vervult Piet een belangrijke rol. We willen veel completer gaan opleiden, stellen onszelf voortdurend de vraag: waar staan we en waar gaan we heen? We willen voor continuïteit zorgen. Daarom is Piet de man geworden die Jan Olde Riekerink (hoofd opleidingen, red.) en mij adviseert. Dat doet hij erg goed. Maar zijn adviezen zijn dus níét bindend, en hij heeft geen verantwoordelijkheid.”

- Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk spraken de hoop uit samen dit seizoen af te maken. Toch kozen jullie voor Koster.

„Hennie en Alfons zijn fantastische assistenten. Ze liggen goed bij de spelers en zouden het ook kunnen. Ondanks hun teleurstelling was het een bewuste keuze het niet te doen, want dan veranderen onherroepelijk de verhoudingen. Binnen drie weken word je ongeloofwaardig. We wilden iemand van buiten, met een frisse blik. Adrie heeft al twintig jaar ervaring als hoofdtrainer en is een integer mens. Samen werken we er keihard aan om sterker terug te komen. Wat dat betreft, begrijp ik de ontgoocheling bij de achterban heel goed, want daar heb ik zelf ook dagelijks last van. Maar dat we hier weer uit gaan komen, staat voor mij vast. Daar hebben we de steun van de supporters wel hard bij nodig.”
De T.
Laatst gewijzigd door 999 op za okt 27, 2007 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 8:46 am

Dank voetske, ik miste nog een stukkie :ajaxsmiley.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » za okt 27, 2007 9:39 am

Ik snap nog steeds niet waarom er netto 38 miljoen euro overbleef van de transfers van De Mul, Sneijder en Babel? Nogmaals, dit kan toch geen belasting verhaal zijn, aangezien je er geen belasting over hoeft te betalen als je het ook gewoon weer uitgeeft en er dus geen winst resteert waarover belasting betaald dient te worden?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 27, 2007 9:45 am

Op nummer 9: Urzaiz, John Hartson en Nwankwo Kanu. Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera. En op nummer 7: Rommedahl, Xabi Prieto en Romeo Castelen.
John Hartson? Hoe verzin je het. Dat was misschien nog wel erger geweest dan Urzaiz.

Lekker gescout ook. Het zijn allemaal namen die algemeen bekend zijn en waar je geen scout voor nodig zult hebben. Hoe kom je nu in godsnaam tot zo'n lijst? Kanu en Hartson op één lijstje?
Nil volentibus arduum

Arwin

Bericht door Arwin » za okt 27, 2007 9:47 am

Marillion schreef:
Op nummer 9: Urzaiz, John Hartson en Nwankwo Kanu. Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera. En op nummer 7: Rommedahl, Xabi Prieto en Romeo Castelen.
John Hartson? Hoe verzin je het. Dat was misschien nog wel erger geweest dan Urzaiz.

Lekker gescout ook. Het zijn allemaal namen die algemeen bekend zijn en waar je geen scout voor nodig zult hebben. Hoe kom je nu in godsnaam tot zo'n lijst? Kanu en Hartson op één lijstje?
Van die hele lijst zijn alleen Suarez en misschien Riera en Xabi Prieto spelers waar nog een gedachte achter zit. Verder waren het dus alleen maar 'oude bekenden'. In ieder geval lijkt Ajax nu wel achter jong talent in Europa en Zuid-Amerika aan te zitten, als je de berichten mag geloven.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 27, 2007 10:00 am

Zie je deze balvirtuoos al in een Ajax tenue spelen?

http://www.sporting-heroes.net/files_fo ... 0_GH_R.jpg

:drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:05 am

Het was bedoeld als ervaren breekijzer, om iets open te breken als de wedstrijd dat vergt. We willen hier allemaal de toptalenten waar de halve wereld achter aan zit, maar dat is mischien niet zo realistisch. Het ging hier om een bankspeler.

Voor de echte basis stonden er de namen Modric, Vaart en Aissatti. Daar hoor ik niemand over.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 27, 2007 10:08 am

Deze quote slaat ook helemaal nergens op:
"Luque wordt na anderhalve wedstrijd afgeschreven, terwijl hij toch ook lang door PSV en Feyenoord werd begeerd. Zo slecht is hij dus niet.”
Alsof de interesse van PSV en Feyenoord ook maar iets zegt over de kwaliteiten van Luque. Als we al spelers gaan beoordelen op hun kwaliteiten door het gebruik maken van de interesse van andere clubs, dan vis je altijd achter het net. Als je dan wel een speler weet te kopen, dan moet je je zelf ook nog eens gaan afvragen waarom andere clubs zijn afgehaakt.

Plaats reactie