Voor mij is HtC degene die het laatste woord heeft kwa aantrekken van spelers, als hij niet volledig 100% achter het aantrekken van een speler staat kun je het als speler wel schudden.M.a.w je kunt aandragen wat je wilt, maar een trainer gaat toch altijd voor wat hij denkt dsat er moet komen.Zo lijkt mij Leonardo typisch een HtC aankoop en niet van van Geel.Dat is vechten tegen de bierkaai.definitie van het trainersvak ?, tja, voor mij moet een trainer het hoogste rendement uit zijn selectie halen, voor mijn part doet ie dat door de spits in de goal te zetten en de keeper in de spits.Dat is voor mij de eerste vereisten, daarnaast graag een basis-as.Daar waar het in het elftal omdraaid, en niet elke week een ander proefproject ... zoals nu, Heitinga die als verdedigende middenvelder moet opdraven, Perez op rechts, dan weer op links.Bertje schreef:Dan geef je jouw definitie van het trainersvak, maar er is natuurlijk geen algemene definitie van het trainersvak, behalve dat hij spelers moet trainen.Voetske schreef:Je kunt je hardop afvragen of HtC laat zien dat hij in staat is dat er over een tijdje ( half jaar ) een BASIS staat waar je een jaar of 3/4 mee vooruit kunt. En dan bedoel ik in alle facetten van het trainersvak, kwa aankopen ( want elke aankoop zal vanaf nu de hoofdprijs moeten opleveren gezien het feit dat er bijna geen cent meer te makken is ), kwa resultaten ( AJAX kan niet zonder CL. inkomsten ) enz.
Eventueel zou Ajax moeten kijken of de technische staf op bepaalde vlakken versterkt moet worden. Een trainer heeft niet per se een fantastische scout te zijn, als andere mensen hem op dat gebied aanvullen. Martin van Geel heeft een heel behoorlijk ook voor jong talent, wat aangevuld zou moeten worden met een sterke scouting.
Het belangrijkste lijkt mij dat de trainer in staat is spelers individueel en als groep beter te maken. Dat lijkt me in orde bij Ten Cate, aangezien hij dit aangetoond heeft bij elke club waar hij gewerkt heeft. Dan zou je moeten kijken of je hem op andere vlakken, waarin hij misschien tekort schiet, moet aanvullen. Bijvoorbeeld op zijn presentatie. Misschien moet hij wat meer uit de wind gehouden worden. Maar het verschil met Danny Blind is dat Ten Cate bij al zijn clubs heeft aangetoond wel degelijk iets heel goed in de vingers te hebben. Danny Blind heeft dit (op termijn) misschien ook, maar dat is nu (nog) niet aantoonbaar.
Misschien zou Ajax dus een miljoentje van Sneijder of Huntelaar moeten investeren in iemand die de technische staf kan aanvullen op het gebied van de presentatie naar buiten toe.
Het zou wat mij betreft absoluut tijd worden dat Ajax stopt het de trainers moeilijker te maken dan nodig is, voordat Ten Cate straks in navolging van Adriaanse ook een club richting de top van Eredivisie brengt, zonder dat wij optimaal van hem hebben kunnen profiteren.
Dat scouten lijkt me echt niet zo moeilijk indien AJAX niet steeds voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.Maar ook dit: HtC wil een verdedigende middenvelder erbij, m.a.w. er is verkeerd ingeschat wat betreft het laten gaan van Galasek ( en a.u.b. niet weer een discussie over de kwaliteiten van ... dat laten we even in het midden ).Had die " ouwe " dan gewoon zijn gevraagde 2 jaar contract gegeven.Geeft je tijd om op je gemak te zoeken naar een eventueele vervanger.
Martin van Geel had goed oog wat er bij WII zat aan te komen, maar of ie een goed oog heeft voor jong talent ?.Waar kun je dat uit opmaken sinds ie bij AJAX is ?.
En dat dat " spelers individueel beter maken " ?.Zie jij groeistuipen bij Heitinga ?, Vermaelen ?, Stekeleburg ?, Rosales ?, De Mul ?, is KjH beter geworden ?. enz.Wat doet Babel anders dan dat ie anders ook doet, net zolang dribbelen totdat ie het zelf ook niet mee weet.
Weet je dat, individueel beter maken is ook zo'n kreet.Wat HtC b.v. met Kjh doet, er proberen een meevoetballende spits van te maken ( iets te veel naar Etó gekeken die Henk ).Volgens mij druipt de onvrede van KjH af sinds Henk met z'n ideeën bij KjH heeft aangeklopt.Wedstrijden na wedstrijden staat ie zich doodteploeteren, en daar waar ie goed in is " in de zestien " komt er niet meer uit.
Een tijdje geleden speelden spelers in dienst van je spits, natuurlijk gingen ze een opgelegde kans niet uit de weg, nu speelt bijna iedereen in het elftal voor zichzelf en daar heeft HtC ook nog maar bar weinig verandering in weten te brengen ..
Ik ga nog maar eens een wedstrijdverslag van vroeger bekijken, tis dan net alsof opa na lange tijd weer eens z'n lievelings gerecht voorgeschoteld krijgt ...