Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » zo jan 07, 2007 1:03 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Je kunt je hardop afvragen of HtC laat zien dat hij in staat is dat er over een tijdje ( half jaar ) een BASIS staat waar je een jaar of 3/4 mee vooruit kunt. En dan bedoel ik in alle facetten van het trainersvak, kwa aankopen ( want elke aankoop zal vanaf nu de hoofdprijs moeten opleveren gezien het feit dat er bijna geen cent meer te makken is ), kwa resultaten ( AJAX kan niet zonder CL. inkomsten ) enz.
Dan geef je jouw definitie van het trainersvak, maar er is natuurlijk geen algemene definitie van het trainersvak, behalve dat hij spelers moet trainen.

Eventueel zou Ajax moeten kijken of de technische staf op bepaalde vlakken versterkt moet worden. Een trainer heeft niet per se een fantastische scout te zijn, als andere mensen hem op dat gebied aanvullen. Martin van Geel heeft een heel behoorlijk ook voor jong talent, wat aangevuld zou moeten worden met een sterke scouting.
Het belangrijkste lijkt mij dat de trainer in staat is spelers individueel en als groep beter te maken. Dat lijkt me in orde bij Ten Cate, aangezien hij dit aangetoond heeft bij elke club waar hij gewerkt heeft. Dan zou je moeten kijken of je hem op andere vlakken, waarin hij misschien tekort schiet, moet aanvullen. Bijvoorbeeld op zijn presentatie. Misschien moet hij wat meer uit de wind gehouden worden. Maar het verschil met Danny Blind is dat Ten Cate bij al zijn clubs heeft aangetoond wel degelijk iets heel goed in de vingers te hebben. Danny Blind heeft dit (op termijn) misschien ook, maar dat is nu (nog) niet aantoonbaar.

Misschien zou Ajax dus een miljoentje van Sneijder of Huntelaar moeten investeren in iemand die de technische staf kan aanvullen op het gebied van de presentatie naar buiten toe.

Het zou wat mij betreft absoluut tijd worden dat Ajax stopt het de trainers moeilijker te maken dan nodig is, voordat Ten Cate straks in navolging van Adriaanse ook een club richting de top van Eredivisie brengt, zonder dat wij optimaal van hem hebben kunnen profiteren.
Voor mij is HtC degene die het laatste woord heeft kwa aantrekken van spelers, als hij niet volledig 100% achter het aantrekken van een speler staat kun je het als speler wel schudden.M.a.w je kunt aandragen wat je wilt, maar een trainer gaat toch altijd voor wat hij denkt dsat er moet komen.Zo lijkt mij Leonardo typisch een HtC aankoop en niet van van Geel.Dat is vechten tegen de bierkaai.definitie van het trainersvak ?, tja, voor mij moet een trainer het hoogste rendement uit zijn selectie halen, voor mijn part doet ie dat door de spits in de goal te zetten en de keeper in de spits.Dat is voor mij de eerste vereisten, daarnaast graag een basis-as.Daar waar het in het elftal omdraaid, en niet elke week een ander proefproject ... zoals nu, Heitinga die als verdedigende middenvelder moet opdraven, Perez op rechts, dan weer op links.

Dat scouten lijkt me echt niet zo moeilijk indien AJAX niet steeds voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.Maar ook dit: HtC wil een verdedigende middenvelder erbij, m.a.w. er is verkeerd ingeschat wat betreft het laten gaan van Galasek ( en a.u.b. niet weer een discussie over de kwaliteiten van ... dat laten we even in het midden ).Had die " ouwe " dan gewoon zijn gevraagde 2 jaar contract gegeven.Geeft je tijd om op je gemak te zoeken naar een eventueele vervanger.

Martin van Geel had goed oog wat er bij WII zat aan te komen, maar of ie een goed oog heeft voor jong talent ?.Waar kun je dat uit opmaken sinds ie bij AJAX is ?.

En dat dat " spelers individueel beter maken " ?.Zie jij groeistuipen bij Heitinga ?, Vermaelen ?, Stekeleburg ?, Rosales ?, De Mul ?, is KjH beter geworden ?. enz.Wat doet Babel anders dan dat ie anders ook doet, net zolang dribbelen totdat ie het zelf ook niet mee weet.

Weet je dat, individueel beter maken is ook zo'n kreet.Wat HtC b.v. met Kjh doet, er proberen een meevoetballende spits van te maken ( iets te veel naar Etó gekeken die Henk ).Volgens mij druipt de onvrede van KjH af sinds Henk met z'n ideeën bij KjH heeft aangeklopt.Wedstrijden na wedstrijden staat ie zich doodteploeteren, en daar waar ie goed in is " in de zestien " komt er niet meer uit.

Een tijdje geleden speelden spelers in dienst van je spits, natuurlijk gingen ze een opgelegde kans niet uit de weg, nu speelt bijna iedereen in het elftal voor zichzelf en daar heeft HtC ook nog maar bar weinig verandering in weten te brengen ..

Ik ga nog maar eens een wedstrijdverslag van vroeger bekijken, tis dan net alsof opa na lange tijd weer eens z'n lievelings gerecht voorgeschoteld krijgt ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 07, 2007 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 07, 2007 1:07 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Wat ik vooral bij Blind miste was het idee dat hij het dit seizoen beter zou gaan doen.
Met Stam en Perez erbij en een héél seizoen KJH tot je beschikking zou iedere trainer betere resultaten behalen dan met de selectie van vorig seizoen.
Maar dat is ook wat me stoorde aan Blind. Hij heeft 10 wedstrijden en een maand of 3 de tijd gehad om de selectie te beoordelen en hij vond het allemaal prima. Hij dacht het met die selectie wel te kunnen doen. Dat is toch wel een redelijke inschattingsfout geweest. TC heeft die tijd niet gehad. Komt nieuw bij een club, krijgt amper de tijd om te zien waar de problemen liggen en kan er dus weinig zelf aan veranderen. En door de CL kwalificatie wedstrijden moest hij alles op alles zetten om de huidige selectie klaar te stomen. Daarom verwacht ik ook dat hij (misschien in de winterstop maar hopelijk zeker aan het einde van het seizoen) gaat doorselecteren. Huntelaar en Stam zijn al goede aankopen geweest. Gabri vind ik een hele nuttige speler. Een speler die je pas mist als ie niet meespeelt. Ook Roger vind ik een goede speler maar niet op die positie en niet met de rest van het huidige middenveld.
Ik kon ook wel leven met dat ontslag. Denk dat zelfs Blind er wel mee kon leven. Maar stel dan wél een trainer aan die een duidelijke verbetering is en niet iemand die duidelijk moeite heeft met de eindverantwoordelijkheid bij een topclub.
TC heeft bewezen bij verschillende clubs en met verschillende culturen te kunnen werken. Van Gaal had ook nog nooit bij een topclub gewerkt voordat hij de successen bij Ajax kreeg. En ook hij deed het niet in een half jaar.

Nou, ik dus niet. Dat is dus met 2 maten meten. Voor HtC gelden andere regels dan voor Blind. HtC verneukte de CL-kwalificatie en doet halverwege al niet meer mee om de titel. Tot die 'prestaties' was Blind ook wel in staat geweest.
Blind heeft een jaar en 3 maanden de tijd gekregen en is toen te licht bevonden. Ik zal TC over dezelfde periode ook beoordelen.

Ik zie ook een lijn: een goede reeks, vervolgens een slechte reeks. Niets nieuws onder de zon. Maar HtC mag ook wat mij betreft, net als Blind, het seizoen af maken. Dan zal wel blijken of hij de gestelde doelstellingen heeft bereikt. En zo niet....
Precies. Al zou ik hem graag nog 10 wedstrijden in het nieuwe seizoen geven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 1:55 pm

Lucas schreef:Zijn er hier ook niet-Ajaxfans die vinden dat ten Cate het wel goed doet?
Ik vind dat Ten Cate het goed doet, en van mij mag hij nog jáááren blijven zitten. Maar ik denk niet dat dit het antwoord is waar je op zit te wachten? :blush:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 2:00 pm

Voetske schreef:Dat scouten lijkt me echt niet zo moeilijk indien AJAX niet steeds voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Moet je wel geld hebben. Het geld is er niet.
Martin van Geel had goed oog wat er bij WII zat aan te komen, maar of ie een goed oog heeft voor jong talent ?.Waar kun je dat uit opmaken sinds ie bij AJAX is ?.
Huntelaar?
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 2:00 pm

Raymon schreef:Maar dat is ook wat me stoorde aan Blind. Hij heeft 10 wedstrijden en een maand of 3 de tijd gehad om de selectie te beoordelen en hij vond het allemaal prima. Hij dacht het met die selectie wel te kunnen doen. Dat is toch wel een redelijke inschattingsfout geweest. TC heeft die tijd niet gehad. Komt nieuw bij een club, krijgt amper de tijd om te zien waar de problemen liggen en kan er dus weinig zelf aan veranderen. En door de CL kwalificatie wedstrijden moest hij alles op alles zetten om de huidige selectie klaar te stomen. Daarom verwacht ik ook dat hij (misschien in de winterstop maar hopelijk zeker aan het einde van het seizoen) gaat doorselecteren. Huntelaar en Stam zijn al goede aankopen geweest. Gabri vind ik een hele nuttige speler. Een speler die je pas mist als ie niet meespeelt. Ook Roger vind ik een goede speler maar niet op die positie en niet met de rest van het huidige middenveld.
Daar had hij Van Geel ook voor hoor. Die heeft Ajax jarenlang kunnen volgen. Als het bij Henk niet bekend was waar de problemen lagen, dan moet je dit Van Geel aanrekenen. Hij had voorwerk moeten doen.

En ik geloof trouwens niet dat Ten Cate volledig onwetend was over de prestaties van Ajax en de eventuele gebreken. Als hij een rondje AT had gemaakt, dan was hij perfect geïnformeerd geweest.

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 2:02 pm

joey schreef:
Huntelaar?
:drecul2:

9 miljoen voor de topscorer van Nederland is nou niet echt goed scouten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 07, 2007 2:07 pm

Hem ruilen voor Sibon ook niet. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 2:08 pm

Voetske schreef:Voor mij is HtC degene die het laatste woord heeft kwa aantrekken van spelers, als hij niet volledig 100% achter het aantrekken van een speler staat kun je het als speler wel schudden.M.a.w je kunt aandragen wat je wilt, maar een trainer gaat toch altijd voor wat hij denkt dsat er moet komen.Zo lijkt mij Leonardo typisch een HtC aankoop en niet van van Geel.Dat is vechten tegen de bierkaai.definitie van het trainersvak ?, tja, voor mij moet een trainer het hoogste rendement uit zijn selectie halen, voor mijn part doet ie dat door de spits in de goal te zetten en de keeper in de spits.Dat is voor mij de eerste vereisten, daarnaast graag een basis-as.Daar waar het in het elftal omdraaid, en niet elke week een ander proefproject ... zoals nu, Heitinga die als verdedigende middenvelder moet opdraven, Perez op rechts, dan weer op links.
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk moet de trainer het eens zijn met een aankoop. Zo heeft Ten Cate Ogararu niet zelf gescout, maar hij wilde hem wel hebben. Wat ik alleen probeer aan te geven is dat het misschien eens tijd wordt dat een trainer meer gesteund wordt in zijn werkzaamheden. Ajax moet professioneler gaan werken, maar de trainer doet nog precies hetzelfde als aan het begin van de vorige eeuw. En dat terwijl er meer spelers bij zijn gekomen, er andere belangen zoals een bedrijf bij zijn komen kijken en de media een grotere rol heeft gekregen. De scouting was in dit verhaal slechts een voorbeeld. Waarschijnlijk een slecht voorbeeld, trouwens, aangezien de scouting juist een van de onderdelen is waarin de trainer wel meer steun heeft gekregen.
Dat scouten lijkt me echt niet zo moeilijk indien AJAX niet steeds voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.Maar ook dit: HtC wil een verdedigende middenvelder erbij, m.a.w. er is verkeerd ingeschat wat betreft het laten gaan van Galasek ( en a.u.b. niet weer een discussie over de kwaliteiten van ... dat laten we even in het midden ).Had die " ouwe " dan gewoon zijn gevraagde 2 jaar contract gegeven.Geeft je tijd om op je gemak te zoeken naar een eventueele vervanger.
Of Galasek wel of niet een belangrijk puzzelstukje had kunnen zijn laten we even in het midden, maar volgens mij wilde hij ook niet blijven.
Huntelaar. Wil je negen miljoen voor iemand betalen moet je wel erg overtuigd zijn van iemands kwaliteiten. Van Geel was dat en had groot gelijk. Binnen een paar maanden was Huntelaar al bijna het dubbele waard. Dan is er van een dure speler dus bijna al geen sprake meer en doe je wat mij betreft goede zaken.
En dat dat " spelers individueel beter maken " ?.Zie jij groeistuipen bij Heitinga ?, Vermaelen ?, Stekeleburg ?, Rosales ?, De Mul ?, is KjH beter geworden ?. enz.Wat doet Babel anders dan dat ie anders ook doet, net zolang dribbelen totdat ie het zelf ook niet mee weet.
Stekelenburg vind ik beter geworden (al weet ik niet in hoeverre dat te maken heeft met Ten Cate, aangezien ik absoluut geen idee heb in hoeverre hij met de keepers werkt). Heitinga heeft hij in een moeilijke tijd een rol gegeven die op dat moment goed bij hem paste, door hem juist op een minder cruciale plek (met andere woorden: niet in het centrum van de verdediging) in de mandekking te laten spelen. De Mul vind ik beter. Zeker als je kijkt hoe hij het vorig jaar bij Vitesse deed. Babel vind ik beter. Natuurlijk maakt hij nog wel eens de verkeerde keuzes (niet altijd, hoor. ;) ), maar hij heeft Babel uit een dusdanig dal gehaald dat Babel nu in ieder geval weer de mogelijkheden heeft om keuzes te maken. Ook Huntelaar vind ik beter, maar daar zal ik zo dieper op ingaan.
Weet je dat, individueel beter maken is ook zo'n kreet.Wat HtC b.v. met Kjh doet, er proberen een meevoetballende spits van te maken ( iets te veel naar Etó gekeken die Henk ).Volgens mij druipt de onvrede van KjH af sinds Henk met z'n ideeën bij KjH heeft aangeklopt.Wedstrijden na wedstrijden staat ie zich doodteploeteren, en daar waar ie goed in is " in de zestien " komt er niet meer uit.
Eto'o is juist geen held in het meevoetballen, vind ik. Huntelaar doet in ieder geval als halve spelverdeler (oftewel: met zijn rug naar het doel) absoluut niet onder voor Eto'o.
Een tijdje geleden speelden spelers in dienst van je spits, natuurlijk gingen ze een opgelegde kans niet uit de weg, nu speelt bijna iedereen in het elftal voor zichzelf en daar heeft HtC ook nog maar bar weinig verandering in weten te brengen ..
Mwah. Nu is Henk Ten Cate wel een fan van zoveel mogelijk spelers met dreiging naar het doel, dus wat dat betreft zou je misschien kunnen stellen dat iedereen voor zichzelf speelt. Maar dan ga je er wel erg makkelijk aan voorbij dat Huntelaar ook profiteert van de dreiging van andere spelers om hem heen en andersom. Volgens mij zijn er ook niet opeens een stuk minder doelpunten gemaakt dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Sowieso heeft Huntelaar er twintig gemaakt. Dat lijkt me niet slecht voor een spits in een helft van het seizoen.
Ik ga nog maar eens een wedstrijdverslag van vroeger bekijken, tis dan net alsof opa na lange tijd weer eens z'n lievelings gerecht voorgeschoteld krijgt ...
Doe dat! :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jan 07, 2007 2:11 pm

Harm schreef:
joey schreef:
Huntelaar?

Slecht scouten is echter ook niet. Machlas in het verleden was dat wel, ondanks zijn productie van 34 goals in een seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 2:13 pm

Harm schreef:
joey schreef:
Huntelaar?

Is prima scouten, want Huntelaar is allang het dubbele waard. Op het moment dat MVG Huntelaar haalde verklaarde menigeen hem voor gek, want Ajax had al twee spitsen en Huntelaar was duur. Maar het was prima gezien van MVG. :xyxthumbs:

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 2:16 pm

Peter schreef:Hem ruilen voor Sibon ook niet. :D
Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar om te gaan beweren dat Huntelaar op dit moment het dubbele waard is, is net zo dom.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 2:17 pm

Waarom is dat dom?

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 2:19 pm

Omdat er op dit moment geen enkele club is die 18 miljoen voor hem betaalt. Als Ten Cate niet zo "slim" was geweest om te proberen om Huntelaar te leren meevoetballen, kaatsen en van dat soort onzin en er gewoon voor had gezorgd dat hij nu weer op 20+ doelpunten stond. Dan was er misschien wel een club geweest die het had betaald. Met deze cijfers echt niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 2:22 pm

Harm schreef:Omdat er op dit moment geen enkele club is die 18 miljoen voor hem betaalt. Als Ten Cate niet zo "slim" was geweest om te proberen om Huntelaar te leren meevoetballen, kaatsen en van dat soort onzin en er gewoon voor had gezorgd dat hij nu weer op 20+ doelpunten stond. Dan was er misschien wel een club geweest die het had betaald. Met deze cijfers echt niet.
De druiven zijn zuur, hè? :aai:

Wacht maar af. Half Europa zit achter hem aan. En we verkopen hem alleen voor een 'RVN-achtig' bedrag. :headbang: :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 3:12 pm

Harm schreef:Omdat er op dit moment geen enkele club is die 18 miljoen voor hem betaalt. Als Ten Cate niet zo "slim" was geweest om te proberen om Huntelaar te leren meevoetballen, kaatsen en van dat soort onzin en er gewoon voor had gezorgd dat hij nu weer op 20+ doelpunten stond. Dan was er misschien wel een club geweest die het had betaald. Met deze cijfers echt niet.
Hij staat op 20 doelpunten en dat na een half seizoen. Klinkt niet slecht, hoor.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 3:14 pm

Inderdaad, zijn scoringspercentage is best aardig, zeker gezien het feit dat hij naar eigen zeggen moe was en niet helemaal scherp.

Hoe dan ook, KJH was een prima aankoop.

Harm

Bericht door Harm » zo jan 07, 2007 3:28 pm

Dat betwist ik ook nergens. Maar ik vind dat er een verschil tussen een goede aankoop en goed scouten zit.

Stam was ook een goede aankoop, maar dat vind ik ook niet goed gescout.

Huntelaar was in mijn ogen al te bekend om het predikaat scouten aan hem te hangen. Heerenveen had hem goed gescout (PSV ook overigens, maar zij hebben er niks mee gedaan, dat kan natuurlijk ook)...

999

Bericht door 999 » zo jan 07, 2007 3:41 pm

Bertje schreef:Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk moet de trainer het eens zijn met een aankoop. Zo heeft Ten Cate Ogararu niet zelf gescout, maar hij wilde hem wel hebben. Wat ik alleen probeer aan te geven is dat het misschien eens tijd wordt dat een trainer meer gesteund wordt in zijn werkzaamheden. Ajax moet professioneler gaan werken, maar de trainer doet nog precies hetzelfde als aan het begin van de vorige eeuw. En dat terwijl er meer spelers bij zijn gekomen, er andere belangen zoals een bedrijf bij zijn komen kijken en de media een grotere rol heeft gekregen. De scouting was in dit verhaal slechts een voorbeeld. Waarschijnlijk een slecht voorbeeld, trouwens, aangezien de scouting juist een van de onderdelen is waarin de trainer wel meer steun heeft gekregen.
AJAX moet professioneler gaan werken ?.Je bedoelt met assistent trainer op de tribune en al dat soort ongein ?.Als AJAX professioneler moet gaan werken moet je profs als assistent trainers aanstellen, persoonlijk ben ik niet zo kapot van Groenendijk, Hennie Spijkerman en ene Grim.Ga ik mezelf na dan zou ik als speler afvragen wat deze personen me aan extra's moeten leren.Ik heb heti idee dat deze assistenten ( en in iets mindere mate HtC ) nu niet bij de speler het idee geven om alles maar dan ook alles uit zichzelf te halen.
Of Galasek wel of niet een belangrijk puzzelstukje had kunnen zijn laten we even in het midden, maar volgens mij wilde hij ook niet blijven.
Ajax bood een 1 jarig contract, Galasek wilde een 2 jarig contract.
Huntelaar. Wil je negen miljoen voor iemand betalen moet je wel erg overtuigd zijn van iemands kwaliteiten. Van Geel was dat en had groot gelijk. Binnen een paar maanden was Huntelaar al bijna het dubbele waard. Dan is er van een dure speler dus bijna al geen sprake meer en doe je wat mij betreft goede zaken.
Huntelaar, tja volgens mij was/is de gehele voetbalwereld er over eens dat KjH die negen miljoen meer dan waard zou zijn.Kan me nog herinneren dat ik hier riep dat ik wel eens Huntelaar bij AJAX wilde zien spelen, maar dat men toen riep dat ie eerst maar eens bij Herenveen verder moest rijpen.Ik bedoel ben ik nu net zo'n goeie scout als Van Geel.Zelfs een blinde zag de kwaliteiten van KjH.

Stekelenburg vind ik beter geworden (al weet ik niet in hoeverre dat te maken heeft met Ten Cate, aangezien ik absoluut geen idee heb in hoeverre hij met de keepers werkt). Heitinga heeft hij in een moeilijke tijd een rol gegeven die op dat moment goed bij hem paste, door hem juist op een minder cruciale plek (met andere woorden: niet in het centrum van de verdediging) in de mandekking te laten spelen. De Mul vind ik beter. Zeker als je kijkt hoe hij het vorig jaar bij Vitesse deed. Babel vind ik beter. Natuurlijk maakt hij nog wel eens de verkeerde keuzes (niet altijd, hoor. ;) ), maar hij heeft Babel uit een dusdanig dal gehaald dat Babel nu in ieder geval weer de mogelijkheden heeft om keuzes te maken. Ook Huntelaar vind ik beter, maar daar zal ik zo dieper op ingaan.
Ik vindt deze spelers niks beter geworden.Steeds dezelfde kunstjes met 0,0 rendement voor het elftal.
Eto'o is juist geen held in het meevoetballen, vind ik. Huntelaar doet in ieder geval als halve spelverdeler (oftewel: met zijn rug naar het doel) absoluut niet onder voor Eto'o.
Etó laat zich geregeld zakken om de bal op te eisen, daar heeft ie ook de kwaliteiten voor.Al geld voor Etó het zelfde als voor Huntelaar, de specifieke kwaliteiten liggen op een ander vlak.Huntelaar laat als halve spelverdeler (oftewel: met zijn rug naar het doel) helemaal niks zien behalve het zich laten vallen en het zwaaien met zijn armen.
Mwah. Nu is Henk Ten Cate wel een fan van zoveel mogelijk spelers met dreiging naar het doel, dus wat dat betreft zou je misschien kunnen stellen dat iedereen voor zichzelf speelt. Maar dan ga je er wel erg makkelijk aan voorbij dat Huntelaar ook profiteert van de dreiging van andere spelers om hem heen en andersom. Volgens mij zijn er ook niet opeens een stuk minder doelpunten gemaakt dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Sowieso heeft Huntelaar er twintig gemaakt. Dat lijkt me niet slecht voor een spits in een helft van het seizoen.
Vooralsnog profiteert KjH weinig van de dreiging om hem heen.Kan ook niet.KjH is als geen andere spits afhankelijk van de aanvoer van de zijkanten, steekpassen en diepe ballen.En die krijgt ie niet of weinig.Ene Zlatan, al was zijn scorend rendement minder, had dat wel, om van niks met z'n onavolgbare akties, iets te maken.KjH heeft dat niet en zal dat nooit krijgen.Kijk het nog maar eens na, van de 10 ballen die KjH krijgt als halve spelverdeler gaan er 8 de mist in.Of ie ligt met z'n tegenstander te rotzooien.Verder gaat er toch niet om of dat er minder doelpunten gemaakt zijn,er hadden nu meer doelpunten gemaakt moeten zijn.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 07, 2007 3:53 pm

Hij heeft er veel gemaakt in de UEFA Cup en clubs zijn z'n prestaties van vorig seizoen echt niet vergeten. Huntelaar wordt echt wel voor veel geld verkocht, lijkt mij.

999

Bericht door 999 » zo jan 07, 2007 3:55 pm

Thomas schreef:
Hij heeft er veel gemaakt in de UEFA Cup en clubs zijn z'n prestaties van vorig seizoen echt niet vergeten. Huntelaar wordt echt wel voor veel geld verkocht, lijkt mij.
Maar is dat dan 18 miljoen zoals hier geroepen wordt.Denk eerder 12 miljoen of minder.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 07, 2007 3:55 pm

Neuh. Daar laat Ajax hem echt niet voor gaan hoor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 3:57 pm

Voetske schreef:AJAX moet professioneler gaan werken ?.Je bedoelt met assistent trainer op de tribune en al dat soort ongein ?.Als AJAX professioneler moet gaan werken moet je profs als assistent trainers aanstellen, persoonlijk ben ik niet zo kapot van Groenendijk, Hennie Spijkerman en ene Grim.Ga ik mezelf na dan zou ik als speler afvragen wat deze personen me aan extra's moeten leren.Ik heb heti idee dat deze assistenten ( en in iets mindere mate HtC ) nu niet bij de speler het idee geven om alles maar dan ook alles uit zichzelf te halen.
Waarom zouden deze assistenten geen profs kunnen zijn? Het gaat er juist om dat de groep elkaar aanvult, net zoals dat met een selectie het geval moet zijn.
Huntelaar, tja volgens mij was/is de gehele voetbalwereld er over eens dat KjH die negen miljoen meer dan waard zou zijn.Kan me nog herinneren dat ik hier riep dat ik wel eens Huntelaar bij AJAX wilde zien spelen, maar dat men toen riep dat ie eerst maar eens bij Herenveen verder moest rijpen.Ik bedoel ben ik nu net zo'n goeie scout als Van Geel.Zelfs een blinde zag de kwaliteiten van KjH.
Zoals joey al zei schreeuwde die hele voetbalwereld juist dat Ajax al zoveel spitsen had en dat er in plaats van een spits vleugelspelers gekocht moesten worden.
Etó laat zich geregeld zakken om de bal op te eisen, daar heeft ie ook de kwaliteiten voor.Al geld voor Etó het zelfde als voor Huntelaar, de specifieke kwaliteiten liggen op een ander vlak.Huntelaar laat als halve spelverdeler (oftewel: met zijn rug naar het doel) helemaal niks zien behalve het zich laten vallen en het zwaaien met zijn armen.
Je bagataliseert nogal. Huntelaar dient behoorlijk regelmatig als tussenstation. Hierin is hij niet altijd de man van de beslissende pass, maar daar ligt zijn kracht dan ook niet. Huntelaar maakt juist ruimte voor de speler(s) met een beslissende pass, zodat hij daar zelf weer eventueel van kan profiteren.
Vooralsnog profiteert KjH weinig van de dreiging om hem heen.Kan ook niet.KjH is als geen andere spits afhankelijk van de aanvoer van de zijkanten, steekpassen en diepe ballen.En die krijgt ie niet of weinig.Ene Zlatan, al was zijn scorend rendement minder, had dat wel, om van niks met z'n onavolgbare akties, iets te maken.KjH heeft dat niet en zal dat nooit krijgen.Kijk het nog maar eens na, van de 10 ballen die KjH krijgt als halve spelverdeler gaan er 8 de mist in.Of ie ligt met z'n tegenstander te rotzooien.Verder gaat er toch niet om of dat er minder doelpunten gemaakt zijn,er hadden nu meer doelpunten gemaakt moeten zijn.
Zoals ik al zei hoef je geen spits te zijn die opeens twee man uitspeelt om een tussenstation te kunnen zijn. Sterker nog: Zlatan was zelfs een belabberd tussenstation, al werd ook hij daar steeds beter in.

Daarnaast is het feit dat er niet meer doelpunten gemaakt zijn natuurlijk niet een argument voor het eventuele verkeerd gebruiken van Huntelaar.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 07, 2007 4:20 pm

Voetske schreef:Ik vindt deze spelers niks beter geworden.Steeds dezelfde kunstjes met 0,0 rendement voor het elftal.
Ik ook niet. Begin ook steeds beter te begrijpen waarom een matige speler als Rosenberg vorig seizoen de voorkeur kreeg op Babel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 4:24 pm

Babel heeft veel meer mogelijkheden dan Rosenberg. Er moet met die jongen gewerkt worden. Als ik hem zie, dan vraag ik me af wat ze doen bij de jeugdopleiding. :X Babel is zo snel en sterk, met meer ervaring en een goede techniektraining kan hij uitgroeien tot een speler waar iedere tegenstander bang voor is.
Rosenberg is...mwah...een aardige counterspeler.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 07, 2007 4:26 pm

Ik vind Babel meer counterspeler dan Rosenberg, omdat zijn basistechniek nog beperkter is.

Hij is snel en sterk, ja. Typische invaller.

Plaats reactie