De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 01, 2007 8:55 pm

Welles!

Nietes!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za sep 01, 2007 9:47 pm

Beste AT'ers, ik ben met spoed op zoek naar de post van iemand op dit forum waarin de voorspellingen van Derksen van de afgelopen jaren worden opgesomd.

Dit om een AZ supporter bij mij thuis om de oren te slaan. Heb reeds gezocht op Derksen AND voorspellingen maar dat leverde weinig op.

Alvast bedankt als het lukt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 01, 2007 10:03 pm

Jöhnk postte afgelopen week nog iets, meen ik. Of ik las het ergens in het archief. Ik moet hem zo gevonden hebben.

Edit:
Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Het programma niet gezien maar als derksen een Ajacied prijst? Dat is bijna dodelijk. Derksen die een Ajacied afkraakt, dat betekent dat het een groot speler is!
Ik begin me zorgen te maken. Even een greep uit de uitspraken van J. Derksen van de laatste jaren:

2003: Ronaldinho is een circusvoetballer
2004: Bosschaart in Oranje; Ajax wordt komende 5 jaar kampioen
2005: Emanuelson geen Ajaxmateriaal
2006: Az kampioen (OK, het scheelde niet veel)
2007: Psv en Ajax zijn kansloos voor de titel

Ik houd me maar vast aan die laatste voorspelling. We worden kampioen! :headbang.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo sep 02, 2007 12:27 pm

Bedankt! Mijn argumenten even kracht bijgezet :-)
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo sep 02, 2007 7:11 pm

Martin mag de hand eens even heel diep in de eigen boezem gaan steken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 02, 2007 10:13 pm

Bertje schreef:Jöhnk postte afgelopen week nog iets, meen ik. Of ik las het ergens in het archief. Ik moet hem zo gevonden hebben.

Edit:
Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Het programma niet gezien maar als derksen een Ajacied prijst? Dat is bijna dodelijk. Derksen die een Ajacied afkraakt, dat betekent dat het een groot speler is!
Ik begin me zorgen te maken. Even een greep uit de uitspraken van J. Derksen van de laatste jaren:

2003: Ronaldinho is een circusvoetballer
2004: Bosschaart in Oranje; Ajax wordt komende 5 jaar kampioen
2005: Emanuelson geen Ajaxmateriaal
2006: Az kampioen (OK, het scheelde niet veel)
2007: Psv en Ajax zijn kansloos voor de titel

Ik houd me maar vast aan die laatste voorspelling. We worden kampioen! :headbang.gif:
En 2005 dan? Op basis van dit seizoen, ben ik geneigd dat één lucky shot wel klopt...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 02, 2007 10:15 pm

In 2005 hadden we nog een trainer die spelers beter maakte.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 02, 2007 10:19 pm

Je kunt moeilijk volhouden dat Sneijder géén groeispurt onder HtC heeft gemaakt... En in mindere mate Babel. Gevolg: 44 mil.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 10:33 pm

Borst vergelijkt Ajax met een politieke partij. Jaakke en Fontein proberen te overleven en Van Geel probeert op zijn beurt ook weer te overleven. Volgens Borst is Van Geel overigens gepikeerd omdat Keizer min of meer naast hem is geplaatst in de pikorde, dankzij Johan Cruijff.

Van Gelder noemde de namen van Rijkaard, Adriaanse en Van Basten.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo sep 02, 2007 10:42 pm

Wat overigens ook vreemd is dat de bestuurslid technische zaken die de technische leiding moet controleren iemand is die in het verleden al heeft bewezen dat niet te kunne. Als ik me niet vergis wou Heinrichs destijds Van Gaal weg hebben en was hij nadrukkelijk betrokken bij de aanstelling van Blind als td en Wouters als trainer. En van Jaakke hoef je ook niet veel te verwachten.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 02, 2007 10:51 pm

Thomas schreef:Borst vergelijkt Ajax met een politieke partij. Jaakke en Fontein proberen te overleven en Van Geel probeert op zijn beurt ook weer te overleven. Volgens Borst is Van Geel overigens gepikeerd omdat Keizer min of meer naast hem is geplaatst in de pikorde, dankzij Johan Cruijff.
Borst had ook gelijk wat betreft de scouting, de laatste goede spelers zijn Chivu, Maxwell, Zlatan en met een beetje goede wil Grygera geweest, daarna is er vanuit de scouting niks meer gekomen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 10:58 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Borst vergelijkt Ajax met een politieke partij. Jaakke en Fontein proberen te overleven en Van Geel probeert op zijn beurt ook weer te overleven. Volgens Borst is Van Geel overigens gepikeerd omdat Keizer min of meer naast hem is geplaatst in de pikorde, dankzij Johan Cruijff.
Borst had ook gelijk wat betreft de scouting, de laatste goede spelers zijn Chivu, Maxwell, Zlatan en met een beetje goede wil Grygera geweest, daarna is er vanuit de scouting niks meer gekomen.
Of niets meer aangenomen. Ik begin inmiddels steeds meer te twijfelen of onze (verbeterde?) scouting nog zo slecht is of dat hij gewoon genegeerd wordt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 03, 2007 8:18 am

Nou ja, als MVG Rommedahl haalt, luistert hij niet naar de scouting. Zelfs mijn opa vindt nog wel een betere speler dan Rommedahl.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 03, 2007 8:22 am

Het treurige is dat de huidige technische leiding tweederangsspelers voor de breedte haalt. We mogen van Ten Cate Colin niet als basisspeler beoordelen, want hij is voor de breedte. Vroeger werden dat soort plekken door veelbelovende jeugdspelers ingevuld. Volgens mij kan van der Wiel die kwalificatie makkelijk aan. Maar nu heeft onze technische leiding toch liever dat Colin speelt.

Spaan schreef zaterdag dat Delorge niet veel beter is dan Lindenbergh. Ik denk dat hij gelijk heeft.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 03, 2007 8:25 am

Spaan moet je niet geloven, Luuk. Die noemde Youssouf Hersi ooit 'de nieuwe Cruijff'. :drecul.gif:

Ik neem aan dat de technische leiding in Van der Wiel geen back ziet. Wel zou hij volgens MVG Jaap Stam kunnen opvolgen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 03, 2007 8:38 am

Ik geloof Spaan ook niet, ik denk gewoon dat hij in deze gelijk heeft.

Feit blijft dat als back-up er een jong talent met doorgroeimogelijkheden hoort te staan in de selectie. of dat nou 'eigen' of aangekocht is, maakt niet zo heel veel uit. Maar een relatief oude B-speler kopen. :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 03, 2007 8:42 am

Vind ik ook jammer. Maar ik ben niet kapot van de kwaliteit van de talenten van de laatste jaren. Ik heb de A-1 een paar maanden geleden zien spelen en daar werd ik niet vrolijk van.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 03, 2007 8:44 am

Probeer het dan met zuiverloon ofzo. Het gaat om een back-up nietwaar?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 03, 2007 8:52 am

Zuiverloon is ook niets.

Bij de jeugd zie je hetzelfde fantasieloze geschuif als bij het eerste. Dat is het probleem. Wat je verder ook van spelers als De Boertjes, de Witschges, Winter, Bergkamp, Kreek, etc. vindt, die jongens wisten hoe ze zich moesten opstellen en konden snel (in één tijd, op het op zijn Vlaams te zeggen) een bal doorspelen. Dat soort vaardigheid is bij de huidige spelers ver te zoeken. Zo'n Vermaelen (wel degelijk een talent) treuzelt drie, vier, vijf seconden met de bal en geeft dan een crossball die een half uur onderweg is en die Rommedahl (!) dan blijkbaar met zijn rug tegen de zijlijn moet controleren. Wat verwacht hij daar nou van? :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 03, 2007 10:02 am

LucaS schreef:Het treurige is dat de huidige technische leiding tweederangsspelers voor de breedte haalt. We mogen van Ten Cate Colin niet als basisspeler beoordelen, want hij is voor de breedte. Vroeger werden dat soort plekken door veelbelovende jeugdspelers ingevuld. Volgens mij kan van der Wiel die kwalificatie makkelijk aan. Maar nu heeft onze technische leiding toch liever dat Colin speelt.

Spaan schreef zaterdag dat Delorge niet veel beter is dan Lindenbergh. Ik denk dat hij gelijk heeft.
Delorge lijkt mij een prima speler voor Ajax, eerlijk gezegd. Maar de tijd zal het leren.

Wat die breedte aankopen betreft kan ik je geen ongelijk geven. Ajax heeft afgelopen zomer de kans gehad om door te selecteren, maar het koos voor de koopjes en haalde sowieso slechts 1 verdediger die het niveau niet aan lijkt te kunnen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 03, 2007 10:40 am

Dát vind ik nou zo beroerd; de breedte-aankopen deden het hart niet sneller kloppen, omdat je al kon aanvoelen dat we geen spelers met meerwaarde hebben gekocht. Dan hoop je dat MvG een wizard is die ons allemaal tuk heeft, maar zie je vervolgens dat de angst die bij heel veel Ajacieden leefde, in de eerste maand van het nieuwe seizoen ook bewaarheid wordt: Rommedahl, Urzaiz, Colin, Delorge: het zijn geen spelers die Ajax naar een hoger plan zullen tillen.

Inmiddels hoop ik stiekem nog steeds dat die spelers het helemaal gaan maken. Maar vrees het ergste. En dan is mijn grootste verwijt aan MvG: de spelers die hij voor veel geld of vanwege hun naam heeft gehaald (KJH, Suarez, Stam, Davids bijvoorbeeld), die namen hadden we allemaal kunnen verzinnen als versterkingen voor Ajax, dus dat is niet bijzonder. Maar degenen die hij met name deze zomer haalde, dát hadden de groeibriljantjes moeten zijn, zeker gezien de dreigende leegloop van volgend seizoen.

Kortom, in alle objectiviteit: wat is nu de meerwaarde van MvG?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 03, 2007 11:04 am

Het is qua aankopen weer eens tijd voor een Litmanen, een Petterson, een Kanu, Finidi, Chivu.. dat soort gasten die je niet kent maar fantastische voetballers blijken te zijn.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 03, 2007 11:05 am

Precies, en dát is toch de taak van MvG?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 03, 2007 11:07 am

Lijkt me wel ja, samen met het scoutingsteam, maar MvG is verantwoordelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 03, 2007 11:18 am

brigade zuid schreef:Het is qua aankopen weer eens tijd voor een Litmanen, een Petterson, een Kanu, Finidi, Chivu.. dat soort gasten die je niet kent maar fantastische voetballers blijken te zijn.
Ja, dat vind ik ook wel. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch, de weg die Ajax nu bewandelt is sowieso doodlopend.

Dus MVG moet nodig zijn horizon gaan verbreden of anders wil ik Aad de Mos. :harm.gif:

Plaats reactie