Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door peter » di aug 10, 2010 12:46 pm

Precies. Stemmingmakerij. Neemt niet weg dat ze hem wel even op vakantie kunnen sturen, hoor.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Raymond » wo aug 11, 2010 2:03 am

Bertje schreef:Trieste titel. Waar haalt men vandaan dat hij motivatieproblemen heeft?
Mogelijk uit het stukje "Ik moet me er echt toe zetten om die duels te spelen.".

Dat hij zich er toe moet zetten doordát hij lichamelijke pijntjes heeft die zijn uitwerking hebben op zijn mindstate in combinatie met weinig rust wordt in mijn optiek inderdaad onderbelicht. Greggo moet gewoon even bijtanken.

Wie is eigenlijk de reserve rechtback? Blind, Boilesen, Oleguer of Ooijer? Of zou in het geval van Greg-uitval Toby desnoods naar rechts willen/kunnen opdat opa Ooijer ook z'n wedstrijdje mee kan pikken?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Toppie » wo aug 11, 2010 8:31 am

Die moet elke dag Motivatie hebben als z'n salaris is gestort , ja dat heeft iedereen weleens geen motivatie maar geen 4 weken lang.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Daily Blind » wo aug 11, 2010 8:52 am

Raymond schreef:
Bertje schreef:Trieste titel. Waar haalt men vandaan dat hij motivatieproblemen heeft?
Mogelijk uit het stukje "Ik moet me er echt toe zetten om die duels te spelen.".

Dat hij zich er toe moet zetten doordát hij lichamelijke pijntjes heeft die zijn uitwerking hebben op zijn mindstate in combinatie met weinig rust wordt in mijn optiek inderdaad onderbelicht. Greggo moet gewoon even bijtanken.

Wie is eigenlijk de reserve rechtback? Blind, Boilesen, Oleguer of Ooijer? Of zou in het geval van Greg-uitval Toby desnoods naar rechts willen/kunnen opdat opa Ooijer ook z'n wedstrijdje mee kan pikken?

Op basis van zijn uitspraken tijdens het WK. Dat hij het niet zag zitten om terug te moeten naar een lager niveau.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Daily Blind » wo aug 11, 2010 2:31 pm

Dr. Living Stoned schreef:
,,Ik heb tussendoor steeds maar twee dagen rust. Ik moet me er echt toe zetten om die duels te spelen"
even de volledige uitspraak gequote, de "motivatie problemen" lijken mij slechts fysiek.
Het trieste is, helemaal een met bertje, dat de titel meer suggeert [en nog triester is het wanneer Toppie en Zlatan Son of god hun corroderende opinie gaan geven]


Van der Wiel had te veel praatjes op het WK. Hij was te goed voor de NL competitie en zag er tegen op dat hij weer een niveau terugmoest en dat na slechts één redelijke wedstrijd op het WK. Hij mag natuurlijk best moe zijn, maar zijn slechte spel heeft daar echt niet alleen mee te maken.

Edit Peter: Kap eens ZSoG. Die persoonlijke vete tussen jou en Doc hangt me de keel uit namelijk.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » wo aug 11, 2010 2:46 pm

Hij heeft dat allemaal nooit zo gezegd hoor. Maar geloof maar wat je wilt geloven. Tot nu toe speelt hij gewoon bij Ajax :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door 999 » wo aug 11, 2010 3:02 pm

Tja, ik kan me ook geen praatjes v.d. Wiel voor de geest halen, al denk ( weet ik ) dat het natuurlijk wel een opgave kan zijn om om te schakelen van WK naar NLD competitie.Persoonlijk vind ik dat je dat dus nooit als speler als excuus zou mogen gebruiken .. Je moet je gewoon voor het elftal waar je voor speelt >100% inzetten ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 11, 2010 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Scherrer » di aug 24, 2010 1:00 am

Van der Wiel: Wat bestuur Ajax doet, interesseert mij niet

AMSTERDAM - Het wel of niet kwalificeren voor de Champions League is niet bepalend voor de toekomst van Gregory van der Wiel. De Ajax-verdediger vecht met zijn club woensdagavond voor een eerste deelname aan het hoofdtoernooi van het miljoenenbal sinds 2006. Dat zegt de Amsterdammer tegen dagblad De Pers.

Van der Wiel merkte afgelopen zomer op het WK in Zuid-Afrika een groot verschil tussen de absolute top en de Nederlandse competitie. ,,De Eredivisie is leuk, maar op het niveau van de Champions League moet je als speler wel zijn geweest. Daar streef ik naar. Champions League is eigenlijk een must voor mijn ontwikkeling."

Toch denkt Van der Wiel dat deelname aan het hoogste platform in het Europese clubvoetbal niet essentieel is voor het wel of niet bij Ajax blijven. ,,Als we het niet halen, dan is het niet anders."

,,Of we het nu wel of niet halen, ik ga ervan uit dat ik komend jaar bij Ajax blijf", aldus de international van Oranje, die in vijf jaar bij de hoofdmacht nog geen duel in de Champions League speelde. Dat is raar, ja. Vroeger was dat wel anders bij Ajax."

Van der Wiel heeft danook geen boodschap aan eerder woorden van financieel directeur Jeroen Slop dat Ajax spelers zou moeten verkopen bij een debacle tegen Dinamo Kiev. ,,Daar heeft het bestuur met de spelersgroep in ieder geval niet over gecommuniceerd."

Algemeen directeur Rik van den Boog floot Slop vervolgens terug en stelde dat Ajax geen spelers móet verkopen. ,,Ik houd me sowieso niet bezig met het bestuur en alles waar zij mee bezig zijn. Niet dat het me afleidt, maar het interesseert me gewoon niet."

AD.nl
Het interesseert hem 'gewoon' niet. Tsja, dan ben je uitgel*ld. Het interesseert meneer 'gewoon' niet hoe het met zijn werkgever gaat. Of zijn werkgever spelers moet verkopen. Of zijn werkgever zijn salaris nog kan betalen. Wat de ambitie van zijn werkgever is. Het boeit hem 'gewoon' niet. 'Gewoon', dus.

:excited.gif:
***

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door ferry » di aug 24, 2010 12:32 pm

Mwoah, hij drukt zich onhandig uit, maar heb niet de indruk dat ie hiermee bedoelt dat zijn werkgever hem niets interesseert. Ze vragen hem naar de verschillende berichten die Slop en v/d Boog de wereld inslingeren, en het lijkt mij dat hij daar gewoon niet op in wil gaan. Op zich wel goed, want je weet dat het breed uitgemeten gaat worden in de pers wanneer hij dat wel doet.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 12:35 pm

Inderdaad Ferry. Beetje makkelijk gedacht van Scherrer.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » di aug 24, 2010 12:41 pm

Scherrer schreef:Het interesseert hem 'gewoon' niet. Tsja, dan ben je uitgel*ld. Het interesseert meneer 'gewoon' niet hoe het met zijn werkgever gaat. Of zijn werkgever spelers moet verkopen. Of zijn werkgever zijn salaris nog kan betalen. Wat de ambitie van zijn werkgever is. Het boeit hem 'gewoon' niet. 'Gewoon', dus.

:excited.gif:
Waarom zou het hem interesseren? Hij voetbalt voor zichzelf. Zijn salaris zal hij heus wel krijgen, en voor de rest... :excited.gif:

Wat denk je nou? Dat voetballers loyale werknemers zijn? Als er morgen een grote club komt voor VDW, staat hij al bij de uitgang.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 12:43 pm

En omgekeerd is het niet anders Joey. Maar ik vind dat je moet oppassen met het veroordelen van iemand na zulke uitspraken. Want hij zal het niet zo gezegd hebben. Dat kan ik me niet voorstellen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » di aug 24, 2010 12:44 pm

Misschien wel, maar dat is dan eerlijk van hem. Voetballers interesseren zich totaal niet voor het beleid van hun club, tenzij ze er zelf voordeel of last van hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Scherrer » di aug 24, 2010 12:47 pm

Rishi schreef:En omgekeerd is het niet anders Joey. Maar ik vind dat je moet oppassen met het veroordelen van iemand na zulke uitspraken. Want hij zal het niet zo gezegd hebben. Dat kan ik me niet voorstellen.
Het is de zoveelste keer dat Van der Wiel met dit soort uitspraken of acties in de media komt. Ik vind het een tikje naief om te verwachten dat dit alle keren de schuld van een fout interpreterende journalist moet zijn geweest. Hij heeft de schijn erg tegen.
***

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door ferry » di aug 24, 2010 12:49 pm

Ik geloof best dat hij het gezegd heeft. Greg is nou eenmaal niet de slimste en de meest handige met z'n uitspraken. Maar dan nog geloof ik dat hij het heeft gezegd om niet in te hoeven gaan op de warrige communicatie van z'n directie.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 12:54 pm

Precies. Tuurlijk boeit het hem wel als het slecht gaat met Ajax. Maar ik denk dat zo een journalist ook met vragen kwam en dat hij geen zin had om daar antwoord op te geven.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door wimpey » zo okt 03, 2010 6:54 am

Mark van Bommel in Bild over VDW:

Es gibt nur zwei Spieler, die ich unbedingt zum FC Bayern holen wollte und denen ich deshalb immer wieder Nachrichten aufs Handy geschickt habe: Robben und van der Wiel. Ich bin der Meinung, er hätte uns helfen können!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door 999 » zo okt 03, 2010 2:00 pm

wimpey schreef:Mark van Bommel in Bild over VDW:

Es gibt nur zwei Spieler, die ich unbedingt zum FC Bayern holen wollte und denen ich deshalb immer wieder Nachrichten aufs Handy geschickt habe: Robben und van der Wiel. Ich bin der Meinung, er hätte uns helfen können!
Maar toch niet in zijn huidige vorm ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Jöhnk » zo okt 03, 2010 3:52 pm

Mark van Bommel is geen scout. Ik begrijp niet waar hij zich mee bemoeit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door FlaFlu » za okt 09, 2010 4:17 pm

De ontwikkeling van enkele jeugdinternationals is ook bij Bert van Marwijk niet onopgemerkt gebleven. Tijdens het oefenduel met Oekraïne, half augustus, verschenen onder anderen Ricky van Wolfswinkel en Roy Beerens voor Oranje in het veld. 'Dat was natuurlijk fantastisch voor die jongens', weet Janmaat, die zichzelf nog niet in dat rijtje schaart. 'Maar het kriebelt zeker wel. Waarom zou ik daar niet over mogen dromen? Ik wil er alles aan doen om ook ooit in het Nederlands elftal te staan, dat moet een eindbestemming zijn, maar ik weet ook dat ik geduld moet hebben.'

Tegen de huidige rechtsback van Oranje, Gregory van der Wiel, kijkt Janmaat nog altijd op. 'Een wereldtopper, die passeer je niet zomaar. En dat op die leeftijd, hij is maar één jaar ouder dan ik. Ik heb enorm veel respect voor de manier waarop hij zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Vergis je niet hoeveel druk en aandacht er bij spelen voor Ajax en Oranje komt kijken.' De rechtsback van SC Heerenveen weet dat hij nog moet groeien, maar zoekt houvast bij een gelijkenis tussen hem en Van der Wiel. 'We zijn allebei opkomende backs. Alleen is mijn enthousiasme soms nog iets te groot. Verdedigen is taak één, daarna komt de aanval. Maar het is wel het spel dat past bij deze club. En uiteindelijk misschien ook wel bij Oranje...' (David de Vries)
VI.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Jöhnk » za okt 09, 2010 4:30 pm

Was weer goed gisteren.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Kilroy » za okt 09, 2010 5:13 pm

Jöhnk schreef:Was weer goed gisteren.
Defensief volkomen eens, maar ik wil het woordje "weer" schrappen (for lack of specificity). Offensief stelde het echter niet veel voor.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door martijn401 » do nov 04, 2010 8:37 pm

Van der Wiel en supporters Ajax ruziën op Twitter verder

UPDATE AUXERRE - Luis Suárez en Gregory van der Wiel hebben het na de verloren wedstrijd tegen Auxerre (2-1) aan de stok gekregen met de meegereisde Amsterdamse supporters. De Uruguayaanse aanvoerder kwam na zijn douche terug, ging de dialoog aan en bood zijn excuses aan. Van der Wiel bleef in de catacomben achter.
Gregory van der Wiel (L). FOTO PRO SHOTS

Suárez slenterde na het laatste fluitsignaal naar het uitvak met ruim 1100 supporters van Ajax. Daar kreeg de aanvaller niet de reactie die hij verwachtte en dus liep hij geagiteerd weg. Van der Wiel gebaarde met zijn handen 'praten jullie maar' en kreeg de hoon van de fans over zich heen.

Op aandringen van financieel directeur Jeroen Slop keerde Suárez terug naar het uitvak. De topscorer van afgelopen seizoen ging daarbij nog even een gesprek aan met de aanhang.

,,Dat Suárez dat deed was groots en werd door de supporters gewaardeerd", vertelt Slop vandaag in De Telegraaf. ,,Hij ging alsnog met applaus weg."

Van der Wiel liet zich niet meer zien, tot ongenoegen van veel fans. De Amsterdammer wordt op internet zwaar bekritiseerd. ,,Werken voor je geld" en ,,Wij betalen jóuw salaris!" zijn veel gehoorde kreten.

Vanmiddag twitterde de international van het Nederlands elftal: ,,If u GIVE respect, u will GET respect.. remember that! thats how i live!"

Na een twitterbericht van 'SQDR410' (,,Wij zijn Ajax, niet jij!") reageerde Van der Wiel cynisch: ,,Succes zondag dan."

Klik hier voor het gebekvecht rond Van der Wiel
ad.nl

en hier is:
http://twitter.com/search?q=gvanderwiel

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 8:58 pm

Tja, voor mij hoeft dat gebekvecht niet zo.Maar blijkbaar vind v.d. Wiel zich wel een hele piet ...

Respect moet je verdienen volgens mij ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 9:08 pm

999 schreef:Tja, voor mij hoeft dat gebekvecht niet zo.Maar blijkbaar vind v.d. Wiel zich wel een hele piet ...

Respect moet je verdienen volgens mij ..
Van der Wiel moet gewoon weer eens bezig gaan met voetballen. Die jongen speelt al weken enorm zwak, maar in de tussentijd is hij met van alles bezig. Kritiek hoort erbij als je in de schijnwerpers wil staan, dus handel er dan ook na. De manier hoe hij terug reageert is precies zoals hij ook voetbalt. Niet in teambelang, maar puur als individualist. Ook in het veld is het wijzen naast elkaar, zodra er een fout wordt gemaakt. In plaats van als een team de schouders er onder te zetten en voor elkaar door het vuur te gaan.

Waardeloze mentaliteit. Snel cashen en afscheid nemen.

Plaats reactie