Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 12:30 pm

Thomas schreef:In de huidige selectie stikt het ook van de prutsers en spelers met veel gebreken. Dat jij het wilt doen voorkomen dat het een prima selectie is, moet je zelf weten.
Een stuk beter dan vorig jaar zei ik Thomas!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 1:25 pm

Dat vind ik wel meevallen.

Verder heb ik geen zin om het op te zoeken, maar jij hebt wel degelijk gezegd dat je dit een prima selectie vindt. Volgens mij heb je de woorden 'uitstekende selectie' zelfs gebruikt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 05, 2007 1:28 pm

Thomas schreef:Ten Cate heeft dus een en ander toegelicht voor Jöhnk. :xyxthumbs:
Huh?

Zal wel weer loze praat zijn. Net als dat Ajax2-verhaal waar niets van terecht is gekomen.

Vind het ook een lachwekkend verhaal. Je hebt nou eenmaal altijd te maken met ontevreden spelers. Niets nieuws onder de zon. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een nachtelijke praatsessie met Patrick Paauwe.

@Lucas: mee eens. Ajax heeft voor de eredivisie een prima selectie. En stukken beter dan vorig seizoen inderdaad.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 1:47 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ten Cate heeft dus een en ander toegelicht voor Jöhnk. :xyxthumbs:
Huh?
Nou, hij geeft dus aan dat het inderdaad om de bankzitters gaat die lopen te zeuren. En niet om jongens als Grygera.

@ Lucas: Ik heb het toch maar even voor je opgezocht. En je hebt inderdaad in minstens 1 van je posts (het waren er wel meer, volgens mij) gezegd dat Ajax een uitstekende selectie heeft:

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 395#513395

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 05, 2007 1:48 pm

Ja, en laatst had hij het over de jongens 'die weg willen'.

Kortom: HTC spreekt zichzelf weer eens ouderwets tegen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 1:49 pm

Of hij verduidelijkt gewoon een en ander. Het lijkt me sowieso logisch dat alleen de spelers die zich niet goed inzetten weg moeten. Daarbij, waarom zou hij nu iets anders zeggen? Ik denk dat hij dit in eerste instantie ook gewoon bedoelde.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 1:50 pm

Ik wilde die discussie niet hier aangaan Thomas. Maar ik vind dat Ajax een uitstekende selectie heeft. Voetballen kunnen ze allemaal uitstekend, dat heeft zelfs ten Cate toegegeven. Het probleem zat hem in de mix oud-jong. Daar is op ingekocht, met Perez, Stam en Gabri zijn drie oudere en ervaren spelers gehaald. Misschien nog niet genoeg, maar een reuzenstap vooruit tov voorgaande jaren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 2:06 pm

Ik vind het wel meevallen met die reuzenstap vooruit. De selectie is wat beter dan die van de voorgaande 2 seizoenen, maar daarvoor was de groep beter. Gabri vind ik in aanvallend opzicht stukken minder dan De Jong. Hij doet alleen het opruimwerk wat beter. Stam is natuurlijk een fantastische vooruitgang en Perez heeft ook waarde, maar daar staat tegenover dat Ajax zekerheid heeft ingeleverd met het vertrek van Galasek (waar ik geen fan van ben, nee) en kwaliteit met het vertrek van Trabelsi.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 2:10 pm

Laten we het erop houden dat we het oneens zijn. Kijk nog eens goed naar de drie opstellingen van tweede seizoenshelft vorig jaar die ik hier heb geplaatst en leg hem naast water nu staat. We hebben een uitstekende selectie naar nationale maatstaven! :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 2:21 pm

Dat waren drie wedstrijden. Als ik een wat groter verschil tussen dit seizoen en vorig seizoen zou moeten noemen dan is het dat we dit seizoen minder last hebben van blessures. De selectie is echt niet zoveel beter en sowieso een stuk minder dan die van PSV, dat weinig zwakke plekken kent.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 2:23 pm

Thomas schreef:Dat waren drie wedstrijden.
willekeurig gekozen en in verschillende maanden van de tweede seizoenshelft.

Jim

Bericht door Jim » vr jan 05, 2007 2:28 pm

Volgens mij was het hoe dan ook de bedoeling van Ten Cate's aanstelling om hem Ajax beter te laten presteren en niet om hem na een half seizoen te horen klagen over (de instelling van) allerlei spelers en vragen om versterking.
Nu het eerste nauwelijks en het tweede wel het geval is mogen degenen die hem binnen hebben gehaald, met name van Geel, zich onderhand wel eens stevig afvragen wat de toegevoegde waarde van Ten Cate tot op heden nou eigenlijk is geweest. De tussenbalans is m.i. in ieder geval allesbehalve bemoedigend en positief.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 05, 2007 2:30 pm

Jöhnk schreef: @Lucas: mee eens. Ajax heeft voor de eredivisie een prima selectie. En stukken beter dan vorig seizoen inderdaad.
Vandaar dat we nu ook netjes 2de staan :yes: ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 2:40 pm

Wij zijn Ajax Ray, daar is niets netjes aan! ;)

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 05, 2007 2:52 pm

Thomas schreef: Op die manier lijkt hij aan te willen geven dat het aanblijven van Blind rechtvaardig was geweest.
Zo is het. Als je Blind dan toch ontslaat, haal dan een topper binnen en niet een assi van de trainer van een topclub. Als dát het criterium was, had Ajax ook Andries Jonker kunnen halen, die was ook ooit assi bij Barca. Met pillonen zeulen en hesjes uitdelen is wat anders dan de eindverantwoordelijke bij een topclub zijn. Dat maakt HtC wel schrijnend duidelijk, lijkt me.
Ik vind alleen dat er zo nu en dan inmiddels naar gezocht wordt en ik weet dat als vervelende mensen presteren er maar weinig mensen kritiek hebben (Mourinho, Ferguson, Van Gaal, Wenger, noem maar op).
Kijk eens naar wat scholletje vorig seizoen op z´n dak kreeg. Die had nog geen 10% van het krediet dat HtC heeft, ondanks dat ie Ajax naar de 2e plaats loodste en zich voor de CL kwalificeerde.

En HtC krijgt kritiek vanwege de matige prestaties, het magere spel en vanwege zijn gebrek aan respect voor zo ongeveer iedereen behalve hemzelf.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 05, 2007 3:25 pm

wimpey schreef: Kijk eens naar wat scholletje vorig seizoen op z´n dak kreeg. Die had nog geen 10% van het krediet dat HtC heeft, ondanks dat ie Ajax naar de 2e plaats loodste en zich voor de CL kwalificeerde.
Dit is natuurlijk onzin. Blind eindigde 4 in de competitie met 24 punten achterstand op PSV, 14 op AZ en 11 op Feyenoord. 10 verliespartijen een een doelsaldo van +25! Dat hij daarna 2 geweldige wedstrijden tegen Feyenoord speelt en met meer geluk dan wijsheid Groningen te baas is mag je wel als fantastisch bestempelen maar is natuurlijk diep triest.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

martijn401

Bericht door martijn401 » vr jan 05, 2007 4:41 pm

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de gang van zaken en het gedrag van HtC.

Blind was niet de beste keus voor Ajax, maar bleef wel ten alle tijden voor zijn spelers staan , wat resulteerde in een CL kwalificatie plaats en het winnen van de beker.
Ten Cate heeft in principe een betere groep, maar valt z’n spelers af. Het zal mijns inziens daardoor alleen maar slechter gaan.
Het zou allemaal prima zijn wat HtC doet, als Ajax het geld had om de halve selectie te vervangen , maar dat zit er volgens van Geel helaas niet in.
Misschien eindigen we wel als 2e , maar ben bang dat dit keer een AZ of Feijenoord met de CL plek aan de haal gaat.
Mentaal lopen de meesten nu al op hun tenen, voor deze trainer doen ze geen stapje extra.

Het valt me verder enorm tegen dat er binnen Ajax niet de rust is om aan verbetering te werken. We begonnen zo goed,maar het resultaat blijft toch weer belangrijker.
Hoe kan je nu aantrekkelijk voetbal spelen als je spelers zo afvalt als er een fout gemaakt wordt. Of zo gefrustreerd reageren ( na PSV). Je kan toch niet verwachten dat je binnen 3 / 4 maanden een elftal hebt staan dat week in week uit de sterren van de hemel speelt?
Waarom kunnen ze de rust niet behouden;dat HtC zo gefrustreerd overkomt , moet toch ook gevoed worden door signalen van de directie??
Dit seizoen hadden ze moeten aangrijpen om order op zaken te stellen. Nu zijn we helaas op een punt gekomen dat Ajax gezien wordt als een gefrustreerd zooitje. De aantrekkingskracht wordt wederom kleiner. Nog meer frustratie zal leiden tot nog meer wanbeleid.
Wil men echt iets veranderen , dan moeten durf tonen. Investeren in het 1e elftal ;een ervaren verdedigende middenvelder, linksback en een echte rechtsbuiten moeten er echt bij , geen breedte aankopen,maar een echte kwaliteitsimpuls voor de basis elf en wel per direct.
En eigenlijk moeten we nog verder kijken , Roger en Gabri zullen waarschijnlijk na dit seizoen ook vertrekken. Dus we hebben ook behoefte aan een echte rechts- of linkshalf.
Alleen met een kwalitatief betere en bredere selectie heeft HtC kans om op redelijk korte termijn aantrekkelijk voetbal en een prettige teamspirit en uitstraling te realiseren.
Doet men dat niet dat is het seizoen weer verloren en ik ben bang dat het dan alleen maar nog verder downhill met ons geliefde Ajax zal gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 05, 2007 5:26 pm

Om te beginnen: als mocht blijken dat HtC niet de juiste keus was, maakt dat de keus voor Blind niet met terugwerkende kracht een juiste. Blind was sowieso niet op zijn taak berekend. Hooguit had MVG een andere trainer moeten aanstellen.
Maar het komt goed, daar ben ik van overtuigd. Omdat MVG en Ten Cate goed samenwerken, er chemie ontstaat binnen Ajax en de problemen worden aangepakt. Alleen kost dat tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 05, 2007 5:35 pm

Ik snap ook inderdaad de vergelijking met Blind niet. Gaan we nu ineens de door Blind (met meer geluk dan wijsheid) behaalde resultaten verheerlijken? Zelden was het voetbal zó slecht, als onder zijn bewind. Bovendien werden we feitelijk natuurlijk gewoon maar 5e in de competitie en werd in een competitie nooit zoveel verloren als in 2005/2006. Ten Cate moet daarom niet met Blind('s prestaties) vergeleken worden, HtC moet op zichzelf worden beoordeeld. Mochten we volgend seizoen (weer) niet meedraaien om de prijzen, dan kun je stellen dat hij niet geslaagd is als coach van Ajax. Om hem nu na 20 competitiewedstrijden als ongeschikt te beschouwen, is veel te vroeg en ad hoc.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 05, 2007 6:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ten Cate moet daarom niet met Blind('s prestaties) vergeleken worden, HtC moet op zichzelf worden beoordeeld. Mochten we volgend seizoen (weer) niet meedraaien om de prijzen, dan kun je stellen dat hij niet geslaagd is als coach van Ajax.
Volgend seizoen? Ik meen niet dat dat de doelstelling was van van Geel bij de trainerswissel hoor.
Overigens moet je een trainer inderdaad op zichzelf beoordelen. Maar uiteraard is een zeer belangrijke wegingsfactor daarbij welke spelers hij tot zijn beschikking had.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 05, 2007 6:45 pm

De Danny vs. Henk-discussie is een discussie op zich. Die makkelijk uitgelokt kan worden door te zeggen dat Henk het eigenlijk helemaal niet beter doet dan Danny.

Wat niet wegneemt dat vorig seizoen een rampseizoen was. Dat lijkt me duidelijk.

Jim

Bericht door Jim » vr jan 05, 2007 7:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:..., HtC moet op zichzelf worden beoordeeld.
Dat probeer ik ook steeds zoveel mogelijk te doen. Het laatste wat ik wil is beweren of de indruk wekken dat Blind het met terugwerkende kracht toch goed heeft gedaan.
Een Ajax-coach die in de competitie slechts 60 punten haalt, pas op de slotdag van een reeks van liefst 34 wedstrijden definitief bij de eerste vijf (!!) eindigt en aldus toen pas plaatsing voor de play-offs zeker stelde, heeft het, ook niet nu zijn opvolger voorlopig nauwelijks beter presteert, uiteraard niet goed gedaan.
Daar doet ook een nationale beker en uiteindelijke winst van die play-offs niet bijster veel aan af.
Zowel Blind als (voorlopig) Ten Cate deden en doen het prestatief gewoon niet goed.
Maar ook Ten Cate op zich zichzelf beoordelend, dus los van Blind en die resultaten/prestaties, kan ik gewoon niet tot een positief (tussen)oordeel over het functioneren van de beste man komen.
Waarom heb ik al meerdere keren uitgelegd.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Mochten we volgend seizoen (weer) niet meedraaien om de prijzen, dan kun je stellen dat hij niet geslaagd is als coach van Ajax. Om hem nu na 20 competitiewedstrijden als ongeschikt te beschouwen, is veel te vroeg en ad hoc.
Klopt. Maar wat ik wel al na 20 competitiewedstrijden (en trouwens al veel eerder) durf te beweren is dat Ten Cate wel degelijk zijn gedrag en handelwijze zal moeten veranderen.
En dat als hij dat niet doet, en op de huidige wijze doorgaat, hij gewoon ongeschikt is voor het leiden van een topclub.
Echter, omdat de man karakterologisch nu eenmaal zo in elkaar steekt, en iemands karakter uiterst moeilijk te veranderen valt, heb ik er een hard hoofd over in. Maar we zullen zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 05, 2007 8:17 pm

Jim schreef:Maar wat ik wel al na 20 competitiewedstrijden (en trouwens al veel eerder) durf te beweren is dat Ten Cate wel degelijk zijn gedrag en handelwijze zal moeten veranderen.
Ach, MVG heeft het zelfs met Co Adriaanse uitgehouden (tot twee keer toe zelfs), dus die maakt zich niet druk over het gedrag van HtC. Alles zal afhangen van het werk dat HtC levert, en de vraag of hij de spelersgroep naar zijn hand kan zetten. Tot op dit moment geven de spelers geen kik.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim

Bericht door Jim » vr jan 05, 2007 8:25 pm

joey schreef: Ach, MVG heeft het zelfs met Co Adriaanse uitgehouden (tot twee keer toe zelfs), dus die maakt zich niet druk over het gedrag van HtC.
Van Geel zou zich intussen best wel eens drukker kunnen maken dan jij denkt.
joey schreef: Alles zal afhangen van het werk dat HtC levert, en de vraag of hij de spelersgroep naar zijn hand kan zetten. Tot op dit moment geven de spelers geen kik.
Nee, nog niet. Maar de spelers geven er tot op dit moment nou ook nog niet echt blijk van dat HtC hen sportief naar zijn hand zet.

999

Bericht door 999 » vr jan 05, 2007 8:36 pm

Jim schreef:
joey schreef: Ach, MVG heeft het zelfs met Co Adriaanse uitgehouden (tot twee keer toe zelfs), dus die maakt zich niet druk over het gedrag van HtC.
Van Geel zou zich intussen best wel eens drukker kunnen maken dan jij denkt.
joey schreef: Alles zal afhangen van het werk dat HtC levert, en de vraag of hij de spelersgroep naar zijn hand kan zetten. Tot op dit moment geven de spelers geen kik.
Nee, nog niet. Maar de spelers geven er tot op dit moment nou ook nog niet echt blijk van dat HtC hen sportief naar zijn hand zet.
Wacht nou toch eens tot februari-maart, dan zijn HtC elftallen op topnivo.
Blij met de punten ...

Plaats reactie