De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 10:09 pm

Ach, alles valt of staat met de resultaten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr aug 31, 2007 10:24 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:Dat kan natuurlijk. Toch: "Woede spatte uit zijn ogen". Kennelijk is Van Geel iets behoorlijk zat bij Ten Cate. Duidt niet echt op een geweldige verstandhouding, volgens mij. Maar goed, het blijft gissen.
Tsja, er zijn wel meer dingen die daar op wijzen. Maar niemand wil naar mij luisteren. :blush.gif:
Zoals?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 10:25 pm

Ach, een journalist ziet iets (ik heb het verder nergens gelezen), het zal wel. In het andere artikel zegt Van Geel dat de positie van HtC niet ter discussie staat. Het zal allemaal wel. Wat Jöhnk zegt, als de volgende wedstrijden worden gewonnen is er niets aan de hand.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 10:26 pm

brigade zuid schreef:Nou bagataliseer je het een beetje Johnk, als dat stukje van de volkskrant klopt dan is het toch een onderling relletje.
Klopt, maar we hebben toch allemaal wel eens ruzie met onze baas? Verder is het natuurlijk zo dat HTC en MVG deels tegenstrijdige belangen hebben (korte termijn vs. lange termijn).

Maar ik heb liever dat de heren het in elkaars gezicht zeggen dan dat ze het via de media spelen (Koeman vs. Schuitema/Van Gaal) of dat MVG alles achter HTC's rug om regelt (Bosz vs. Koeman).

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 10:38 am

Ten Cate kijkt nogal snel op die manier uit z'n ogen trouwens. Vrij kort lontje.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 01, 2007 11:44 am

GangstaRiB schreef:Ten Cate kijkt nogal snel op die manier uit z'n ogen trouwens. Vrij kort lontje.
Het was Van Geel, waarbij de woede uit de ogen spatte (volgens de journalist). Niet Ten Cate.

Ik gok bij dat hektische onderonsje op een zoveelste poging van Ten Cate bij Van Geel om nog een versterking aan te trekken. En dan vooral die ene speler XXX uit Spanje. Waarna Van Geel categorisch nee zegt en met zijn blikken duidelijk maakt dat Ten Cate voortaan de boom in kan met zijn waardeloze adviezen over spelersaankopen...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 01, 2007 11:53 am

Jöhnk schreef:Woedde spatte uit zijn ogen? Uit die van mij ook hoor.

Klinkt niet al te schokkend.
Precies. Ik mag hopen dat de sfeer als om te janken is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 11:54 am

Van Geel heeft overal mee ingestemd, dus het lijkt me erg sterk dat hij nu pas met scherpe kritiek komt op de spelersadviezen van Ten Cate. Voor de aankopen is Van Geel minstens net zo verantwoordelijk als Ten Cate.

Ik ben sowieso veel meer teleurgesteld in wat Martin van Geel afgelopen zomer heeft laten zien dan wat Henk ten Cate heeft laten zien. Het viel me niet mee.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 12:41 pm

Thomas schreef:Van Geel heeft overal mee ingestemd, dus het lijkt me erg sterk dat hij nu pas met scherpe kritiek komt op de spelersadviezen van Ten Cate. Voor de aankopen is Van Geel minstens net zo verantwoordelijk als Ten Cate.

Ik ben sowieso veel meer teleurgesteld in wat Martin van Geel afgelopen zomer heeft laten zien dan wat Henk ten Cate heeft laten zien. Het viel me niet mee.
Mee eens. Vooral de aankoop Luque is totaal niet 'des Van Geels'. Van Geel was toch degene die verkondigde dat Ajax vooral keek naar Nederlanders en Nederlands sprekenden. En om dan als een soort dief in de nacht naar Newcastle te reizen voor Luque... het lijkt er dan toch op dan HTC zijn zin heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 01, 2007 1:06 pm

Zuidema schreef:
GangstaRiB schreef:Ten Cate kijkt nogal snel op die manier uit z'n ogen trouwens. Vrij kort lontje.
Het was Van Geel, waarbij de woede uit de ogen spatte (volgens de journalist). Niet Ten Cate.

Ik gok bij dat hektische onderonsje op een zoveelste poging van Ten Cate bij Van Geel om nog een versterking aan te trekken. En dan vooral die ene speler XXX uit Spanje. Waarna Van Geel categorisch nee zegt en met zijn blikken duidelijk maakt dat Ten Cate voortaan de boom in kan met zijn waardeloze adviezen over spelersaankopen...
Ten Cate zal wel denken: Als jij niet met geschikte spelers komt om Sneijder te vervangen, doe ik het zelf wel. :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 1:34 pm

GangstaRiB schreef:
Thomas schreef:Van Geel heeft overal mee ingestemd, dus het lijkt me erg sterk dat hij nu pas met scherpe kritiek komt op de spelersadviezen van Ten Cate. Voor de aankopen is Van Geel minstens net zo verantwoordelijk als Ten Cate.

Ik ben sowieso veel meer teleurgesteld in wat Martin van Geel afgelopen zomer heeft laten zien dan wat Henk ten Cate heeft laten zien. Het viel me niet mee.
Mee eens. Vooral de aankoop Luque is totaal niet 'des Van Geels'. Van Geel was toch degene die verkondigde dat Ajax vooral keek naar Nederlanders en Nederlands sprekenden. En om dan als een soort dief in de nacht naar Newcastle te reizen voor Luque... het lijkt er dan toch op dan HTC zijn zin heeft gekregen.
Dat zal allemaal best, maar dat betekent dat Van Geel blijkbaar niet z'n eigen plan had.

En vooralsnog vind ik vooral de aankopen Rommedahl en Colin niet 'des Van Geels'. Luque gaat menigeen hier nog verrassen, als hij fit is.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 01, 2007 1:43 pm

Een fitte Luque is gewoon een goede voetballer. Ik ben een beetje sceptisch ten aanzien van Luque, net zoals ik dat was toen Gabri naar Ajax werd gehaald. Die stond er ook al een paar jaar naast, dat is toch een risico. Maar Gabri is qua fitheid 100% meegevallen, op wat schorsingen na heeft hij bijna alles gespeeld. Als Luque net als Gabri tot 31 competitiewedstrijden komt dan maakt hij zijn geld meer dan waard.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 1:46 pm

Dan mag hij er ééntje missen vanaf nu.

Nog even over MVG vs. HTC. Zien jullie het niet iets te zwart-wit? Bedoel, Gabri viel goed mee, zoals GP al aangeeft, dus MVG zal echt wel openstaan voor een speler als Luque. Daar hoeft HTC echt niet voor te bedelen. Deze aankoop wordt breed gedragen, denk ik.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 1:50 pm

Jöhnk schreef:Dan mag hij er ééntje missen vanaf nu.

Nog even over MVG vs. HTC. Zien jullie het niet iets te zwart-wit? Bedoel, Gabri viel goed mee, zoals GP al aangeeft, dus MVG zal echt wel openstaan voor een speler als Luque. Daar hoeft HTC echt niet voor te bedelen. Deze aankoop wordt breed gedragen, denk ik.
Breed gedragen? Bedoel je de technische staf of de gehele club? Ik denk dat de voetbalkant van Ajax N.V. walgt van zulke aankopen. Het heeft namelijk niks meer te maken met inventief beleid voeren.

En over Gabri: die jongen valt mee omdat we er niks van verwachtten. Gabri heeft een paar behoorlijke wedstrijden gespeeld, maar toch vind ik hem voor het niveau dat Ajax behoort na te streven, niet goed genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 1:51 pm

Ik denk dat men bij Ajax (dan bedoel ik de directie en de technische staf) heel tevreden is over Gabri hoor.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 01, 2007 1:57 pm

Binnen een jaar had hij contractverlenging verdiend, en geheel terecht natuurlijk. Is al bekend of hij nog onder het mes moet? Zou een aderlating zijn..
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 01, 2007 2:11 pm

Thomas schreef:Van Geel heeft overal mee ingestemd, dus het lijkt me erg sterk dat hij nu pas met scherpe kritiek komt op de spelersadviezen van Ten Cate. Voor de aankopen is Van Geel minstens net zo verantwoordelijk als Ten Cate.
Dat tafereel speelt zich woensdagnacht af, kort na de ultieme afrekening van de koers die tot dan gevolgd is. Daarvoor mag alles fout gaan, maar woensdagavond niet. Jöhnk meldde al terecht, dat Van Geel en HTC tegenstrijdige belangen kunnen hebben (lange vs korte termijn). Dat kan kortsluiting opleveren. Waar ligt het gouden midden? Het is ondanks die lange termijn natuurlijk wel de bedoeling dat ook de trainer de faciliteiten (lees spelers) krijgt die hij wil hebben om zijn taken uit te kunnen voeren. Als Ten Cate vindt dat het elftal tactisch/strategisch die speler nog nodig heeft, dan moet de TD wel hele harde argumenten voor de lange termijn hebben om dat naast zich neer te leggen. Van Geel heeft kennelijk voornamelijk de kaart Ten Cate gevolgd en is daar dus flink belazerd uitgekomen.

Zeker na zo'n sofwedstrijd als in Praag waarin Ajax na een jaar HTC dus niets maar dan ook niets blijkt te zijn opgeschoten. Nog steeds blijkt Ajax een labiel zootje bijelkaar te zijn op de momenten dat het moet gebeuren. Het zou me niks verbazen dat Van Geel daarin razend op zichzelf is. Dat euvel van labiliteit was genoegzaam bekend, maar hij heeft niet voorzien dat met een plan Ten Cate dat niet werd opgelost en hij heeft dus als TD niet (afdoende) op die kwaal geanticipeerd. En als die uilebal van een HTC vlak na het grote échec ook nog eens komt zeuren om nog een nieuwe speler, tja dan...
Laatst gewijzigd door Zuidema op za sep 01, 2007 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 2:17 pm

Misschien zei hij wel: 'Betaal nou gewoon die 10 miljoen voor El Hamdaoui'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 01, 2007 2:22 pm

Jöhnk schreef:Misschien zei hij wel: 'Betaal nou gewoon die 10 miljoen voor El Hamdaoui'.
Bar slecht getimed dan van Henk... :666.gif: Dan ben je er wel voor de korte termijn, maar soms kan je iets beter op de langere termijn bespreken. De volgende dag bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 2:57 pm

Van Geel heeft gewoon gefaald. Waar je als Ajax supporter verwacht dat er versterkingen komen in de zomer is het incomplete elftal nog verder ontmanteld. Nog steeds geen fatsoenlijke backs, geen vervanger voor Sneijder, geen links- en of rechtsbuiten. Chapeau, ach, dan veranderen we toch gewoon van speelstijl, gooien we de jeugdopleiding ook gelijk over de boeg?

Geen beleid, geen scouting, niets. Treurig zooitje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 3:06 pm

Zuidema schreef:
Thomas schreef:Van Geel heeft overal mee ingestemd, dus het lijkt me erg sterk dat hij nu pas met scherpe kritiek komt op de spelersadviezen van Ten Cate. Voor de aankopen is Van Geel minstens net zo verantwoordelijk als Ten Cate.
Dat tafereel speelt zich woensdagnacht af, kort na de ultieme afrekening van de koers die tot dan gevolgd is. Daarvoor mag alles fout gaan, maar woensdagavond niet. Jöhnk meldde al terecht, dat Van Geel en HTC tegenstrijdige belangen kunnen hebben (lange vs korte termijn). Dat kan kortsluiting opleveren. Waar ligt het gouden midden? Het is ondanks die lange termijn natuurlijk wel de bedoeling dat ook de trainer de faciliteiten (lees spelers) krijgt die hij wil hebben om zijn taken uit te kunnen voeren. Als Ten Cate vindt dat het elftal tactisch/strategisch die speler nog nodig heeft, dan moet de TD wel hele harde argumenten voor de lange termijn hebben om dat naast zich neer te leggen. Van Geel heeft kennelijk voornamelijk de kaart Ten Cate gevolgd en is daar dus flink belazerd uitgekomen.
Waar baseer je dat laatste eigenlijk op?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » za sep 01, 2007 3:52 pm

Wat me vooral verontrust aan MvG is dat hij geen buitenlandse talenten wil halen.

In een interview met het AD zegt hij bijvoorbeeld:
Veel van die spelers hebben jullie deze zomer gehaald. Is dat een verkeerde keuze geweest?

,,Dat vind ik niet. Wij móeten in een bepaalde vijver vissen. Als Nederlandse club kunnen wij, uitzonderingen daargelaten, geen gearriveerde spelers halen. Ajax moet het hebben van zelfopgeleide spelers en voetballers die uitblinken in de subtop, zoals Suárez en Kennedy. Met Wesley Sneijder is een grote speler vertrokken, maar wél een speler met een Ajax-salaris. Daar haal je niet even een vervanger voor terug.’’
Er zijn sinds zijn komst 18 spelers, als ik het goed heb, gekocht. Daarvan is er volgens mij maar 1 speler (Ogararu) aangeleverd via de scouting. Dat vind ik bijzonder vreemd. Ik vraag me af waarom dat zo is. Zou MvG van mening zijn dat talenten uit de Ajax opleiding moeten komen en voor de rest spelers gekocht moeten worden die "er al staan" of durft hij alleen maar te investeren in spelers die hij al goed kent? Of zou het toch gewoon aan de scouting liggen? Indien dat zo is zou die wel uitgebreid en verbeterd mogen worden.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 01, 2007 4:10 pm

Spelers die uitblinken in de subtop zijn nog geen garanatie voor succes zeker niet als ze uit de subtop van Nederland komen. Als er ergens een groot verschil tussen de top en de subtop is, dan is het hier in Nederland wel. Verder zijn de meeste 'uitblinkers' van de subtop gelijk ook overpriced, maar daar maakt Ajax zich ook niet al te druk om. Ik vind het in ieder echt schandalig dat we op dusdanig kleine schaal 'scouten'.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za sep 01, 2007 4:38 pm

Daarom wordt het tijd dat er iemand wakker gaat worden binnen AJAX en van Geel een goede schop onder de kont geeft.
Als AJAX zich wil meten met de beste 16 van Europa, dan moeten ze zich daar ook naar gedragen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 4:41 pm

thaumaturgy schreef:Er zijn sinds zijn komst 18 spelers, als ik het goed heb, gekocht. Daarvan is er volgens mij maar 1 speler (Ogararu) aangeleverd via de scouting. Dat vind ik bijzonder vreemd. Ik vraag me af waarom dat zo is. Zou MvG van mening zijn dat talenten uit de Ajax opleiding moeten komen en voor de rest spelers gekocht moeten worden die "er al staan" of durft hij alleen maar te investeren in spelers die hij al goed kent? Of zou het toch gewoon aan de scouting liggen? Indien dat zo is zou die wel uitgebreid en verbeterd mogen worden.
Van Geel heeft inderdaad al eerder aangegeven dat hij vindt dat Ajax z'n eigen talenten op moet leiden en de aankopen voornamelijk spelers moeten zijn die er meteen staan. Ook z'n uitspraken in het AD en de spelers die in verband worden gebracht met Ajax duiden erop dat hij niet al teveel moet hebben van de buitenlandse scouting. Doodzonde natuurlijk, want Ajax beperkt z'n mogelijkheden echt op een schandalige manier. Want ook buiten Nederland bestaat er immers een subtop of zijn er subtopspelers te halen.

Hoe dan ook, ik kan dit alles nog steeds niet rijmen met het aantrekken van Van der Zee. Wilde Van der Zee dan zo graag in dienst van Ajax werken dat Van Geel akkoord ging, terwijl hij eigenlijk niets wil gaan doen met de scouting? Je zou het haast gaan denken. :blush.gif:

Plaats reactie