Klaas Jan Huntelaar (2)
Moderator: mods
Hij is ook traag. Dit is meer een post die van twijfel getuigt.
Dus dit is het beste dat je kon vinden? Me dunkt dat ik doorgaans uitgesproken genoeg ben. Als ik tegen de transfer van Huntelaar was geweest, had ik dat luid en duidelijk kenbaar gemaakt.
Maar goed, OT weer. Louis heeft natuurlijk gelijk, Ajax geeft hiermee niet het signaal af dat het kampioen wil worden. Maar of Vertonghen of Emanuelson er gek van worden... Zelfs zijn ze de volgenden.
Dus dit is het beste dat je kon vinden? Me dunkt dat ik doorgaans uitgesproken genoeg ben. Als ik tegen de transfer van Huntelaar was geweest, had ik dat luid en duidelijk kenbaar gemaakt.
Maar goed, OT weer. Louis heeft natuurlijk gelijk, Ajax geeft hiermee niet het signaal af dat het kampioen wil worden. Maar of Vertonghen of Emanuelson er gek van worden... Zelfs zijn ze de volgenden.
Het stinkt aan alle kanten!
Blablabla, misschien heb ik gewoon geen zin om stad en land af te zoeken naar een paar postjes. Daarnaast ben je hier duidelijk zat, lijkt mij.joey schreef:Hij is ook traag. Dit is meer een post die van twijfel getuigt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Laten we het hopen, Zuidema.
Overigens kan Heerenveen een aanzienlijk bedrag tegemoet zien:
http://www.nusport.nl/20081201/eredivis ... an-verkoop
1 miljoen + 25% van alles boven de tien miljoen, blijkbaar.
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... start=1680
Bij Heerenveen zijn ze niet gek.
1 miljoen + 25% van alles boven de tien miljoen, blijkbaar.
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... start=1680
Bij Heerenveen zijn ze niet gek.
Laatst gewijzigd door joey op ma dec 01, 2008 11:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Bron: AD.
Ongeloof bij Van Basten en Coronel
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - In de bestuurskamer van jeugdcomplex de Toekomst vraagt Uri Coronel om de afstandsbediening. De voorzitter van Ajax heeft net gehoord dat er op teletekst staat dat Klaas-Jan Huntelaar is verkocht aan Real Madrid.
Uri Coronel legt vaderlijk zijn hand op de schouder van Klaas-Jan Huntelaar. FOTOARCHIEF PRO SHOTS
Nieuwsgierig wacht hij tot op het televisiescherm aan de muur pagina 608 in beeld verschijnt. Hardop leest Coronel de kop van het nieuwsbericht voor: ‘Huntelaar naar Real Madrid’. En dan meteen: ,,Wat een onzin zeg! Er is op dit moment geen deal en we zitten deze avond ook niet in de afrondende fase van een deal.’’
De voorzitter, 60-plusser en gepokt en gemazeld in het voetbal, heeft zijn conclusie snel klaar: dit is een drukmiddel, zoals hij er in al die jaren al zoveel voorbij heeft zien komen, vooral vanuit Spaanse clubs en Spaanse media. Rond de Sneijder-deal van twee jaar geleden werden dezelfde trucs uit de kast gehaald om Ajax voor het blok te zetten. In eerste instantie kon de club die druk weerstaan, maar toen Real nog een tweede poging waagde en Sneijder zelf mee ging drukken, was er geen houden meer aan.
Dus voorziet Coronel zijn stellige ‘onzin’, meteen zelf van een nuancering. ,,Omdat het nu onzin is, zeg ik niet dat het op termijn niet tot een transfer kan komen. Maar laat één ding duidelijk zijn: Ajax bepaalt en niet Real Madrid of de media.’’
Aan de bar heeft Ajax-coryfee Sjaak Swart ook meegelezen. De genoemde transfersom van 20 miljoen euro deed mister Ajax op zijn barkruk al meteen in de lach schieten. ,,Nou Uri, daar moet toch minstens 10 miljoen bij.’’
Verderop in de bestuurskamer gaat net het wedstrijdformulier over tafel van het duel van de Ajax-beloften met De Graafschap. Daarvoor waren Coronel, Swart en nog honderden andere belangstellenden eigenlijk naar de Toekomst gekomen. Maar het bericht dat Huntelaar verkocht zou zijn en Real hem vandaag al presenteert, beheerst uiteraard al snel de gemoederen.
Ook Marco van Basten kan daar niet aan voorbij. Als hij acht minuten voor tijd naar zijn auto stiefelt, is de hoofdtrainer annex technisch eindverantwoordelijke man net zo stellig in zijn ontkenning als de voorzitter. ,,Er is vandaag niet onderhandelt over Huntelaar. Ik heb dus niets te melden,’’ zegt Van Basten.
Hij maakt van de gelegenheid gebruik om meteen ook een statement af te geven. ,,Als het aan mij ligt, maakt Klaas-Jan nog steeds het seizoen af bij Ajax. Precies zoals we dat ook afgelopen zomer zeiden toen er al volop werd gespeculeerd over zijn vertrek.
,,Ik sta er nog hetzelfde in. Alleen besef ik natuurlijk ook dat alles uiteindelijk zijn prijs heeft. En dat Huntelaar komende zomer een contract heeft dat nog slechts één jaar doorloopt. Maar we zitten nu pas in de winter en dus is het zo dat Ajax bepaalt.’’
Luttele minuten voor Van Basten heeft ook Danny Blind zich telefonisch gemeld vanuit Denemarken. De technisch manager weet ook al van geen deal met Real, bezweert hij stellig. ,,Ja, ook wij horen van alles, maar het gaat altijd om de vraag: wordt iets wel of niet concreet. En dat is in het geval van Huntelaar nog niet het geval geweest. We wachten rustig af.’’
Blind is in Denemarken voor het afhandelen van formaliteiten in de transfer van een Deens talent dat Ajax onlangs al vastlegde. Maar op de achtergrond speelt ontegenzeggelijk al de opvolging van Huntelaar, die vroeg of laat toch aan de orde zal komen.
Ongeloof bij Van Basten en Coronel
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - In de bestuurskamer van jeugdcomplex de Toekomst vraagt Uri Coronel om de afstandsbediening. De voorzitter van Ajax heeft net gehoord dat er op teletekst staat dat Klaas-Jan Huntelaar is verkocht aan Real Madrid.
Uri Coronel legt vaderlijk zijn hand op de schouder van Klaas-Jan Huntelaar. FOTOARCHIEF PRO SHOTS
Nieuwsgierig wacht hij tot op het televisiescherm aan de muur pagina 608 in beeld verschijnt. Hardop leest Coronel de kop van het nieuwsbericht voor: ‘Huntelaar naar Real Madrid’. En dan meteen: ,,Wat een onzin zeg! Er is op dit moment geen deal en we zitten deze avond ook niet in de afrondende fase van een deal.’’
De voorzitter, 60-plusser en gepokt en gemazeld in het voetbal, heeft zijn conclusie snel klaar: dit is een drukmiddel, zoals hij er in al die jaren al zoveel voorbij heeft zien komen, vooral vanuit Spaanse clubs en Spaanse media. Rond de Sneijder-deal van twee jaar geleden werden dezelfde trucs uit de kast gehaald om Ajax voor het blok te zetten. In eerste instantie kon de club die druk weerstaan, maar toen Real nog een tweede poging waagde en Sneijder zelf mee ging drukken, was er geen houden meer aan.
Dus voorziet Coronel zijn stellige ‘onzin’, meteen zelf van een nuancering. ,,Omdat het nu onzin is, zeg ik niet dat het op termijn niet tot een transfer kan komen. Maar laat één ding duidelijk zijn: Ajax bepaalt en niet Real Madrid of de media.’’
Aan de bar heeft Ajax-coryfee Sjaak Swart ook meegelezen. De genoemde transfersom van 20 miljoen euro deed mister Ajax op zijn barkruk al meteen in de lach schieten. ,,Nou Uri, daar moet toch minstens 10 miljoen bij.’’
Verderop in de bestuurskamer gaat net het wedstrijdformulier over tafel van het duel van de Ajax-beloften met De Graafschap. Daarvoor waren Coronel, Swart en nog honderden andere belangstellenden eigenlijk naar de Toekomst gekomen. Maar het bericht dat Huntelaar verkocht zou zijn en Real hem vandaag al presenteert, beheerst uiteraard al snel de gemoederen.
Ook Marco van Basten kan daar niet aan voorbij. Als hij acht minuten voor tijd naar zijn auto stiefelt, is de hoofdtrainer annex technisch eindverantwoordelijke man net zo stellig in zijn ontkenning als de voorzitter. ,,Er is vandaag niet onderhandelt over Huntelaar. Ik heb dus niets te melden,’’ zegt Van Basten.
Hij maakt van de gelegenheid gebruik om meteen ook een statement af te geven. ,,Als het aan mij ligt, maakt Klaas-Jan nog steeds het seizoen af bij Ajax. Precies zoals we dat ook afgelopen zomer zeiden toen er al volop werd gespeculeerd over zijn vertrek.
,,Ik sta er nog hetzelfde in. Alleen besef ik natuurlijk ook dat alles uiteindelijk zijn prijs heeft. En dat Huntelaar komende zomer een contract heeft dat nog slechts één jaar doorloopt. Maar we zitten nu pas in de winter en dus is het zo dat Ajax bepaalt.’’
Luttele minuten voor Van Basten heeft ook Danny Blind zich telefonisch gemeld vanuit Denemarken. De technisch manager weet ook al van geen deal met Real, bezweert hij stellig. ,,Ja, ook wij horen van alles, maar het gaat altijd om de vraag: wordt iets wel of niet concreet. En dat is in het geval van Huntelaar nog niet het geval geweest. We wachten rustig af.’’
Blind is in Denemarken voor het afhandelen van formaliteiten in de transfer van een Deens talent dat Ajax onlangs al vastlegde. Maar op de achtergrond speelt ontegenzeggelijk al de opvolging van Huntelaar, die vroeg of laat toch aan de orde zal komen.
Bij die 20 miljoen ging het om een bedrag van 2 miljoen voor H'veen volgens Genee in VI vanavond. Dan zouden ze naast die vaste bonus van 1 miljoen dus 5% van de transfersom ontvangen. Valt me nog mee.joey schreef:Laten we het hopen, Zuidema.
Ik zie net je tweede linkje, Joey. Dat is zeker een fors percentage. Maar als ik die berichtjes rond de transfer toen van KJH naar Ajax nog eens doorlees, lijkt het me ook onwaarschijnlijk. Volgens Riemer van der Velde wou Heerenveen indertijd 10 miljoen voor KJH hebben. Uiteindelijk kwamen ze uit op 9 miljoen met dus in ieder geval die 1 miljoen bonus en een percentage bij doorverkoop. Dan zou die 25% van het meerdere boven 9 of 10 miljoen bij doorverkoop wel erg ver over de oorspronkelijke vraagprijs van H'veen heen gaan. Lijkt me sterk dat MVG daar toen ingestonken is.
- Ajaciedjuh
De Media doet zijn werk .....AS schreef:'Huntelaar tekent voor 6 miljoen per jaar'
dinsdag 02 december, door SV, Amsterdam, 07:46u, AS.com
Op de website van AS.com staat inmiddels een gedetailleerde beschrijving van de onderhandelingen waaruit blijkt dat er eerst een mondeling akkoord was tussen Ajax en Real Madrid maar Ajax later weigerde het toegestuurde contract te tekenen.
Voorzitter Calderon belde om 14.07 uur met mensen van AS om te zeggen dat op de handtekeningen en de fax na de transfer rond zou komen. 'Om zes uur kunnen we de transfer officieel maken. Ik wil wel voorzichtig zijn...maar ben er vrij zeker van', zei hij met een grote glimlach.
Later belde technisch directeur Mijatovic hem dat er problemen waren opgetreden. In de middag waren ze tot een akkoord gekomen voor 18 + 4 miljoen euro. Evenals een akkoord met Huntelaar voor 4,5 seizoenen met een salaris van 6 miljoen euro per jaar. Ajax blokte de transfer, ze wilden 20 + 4 miljoen euro en de advocaten van Ajax gingen niet akkoord met het contract.
De onderhandelingen zijn nu stilgelegd en zullen vandaag hervat worden. AS.com verwacht dat de transfer vandaag officieel beklonken wordt. Calderon wil hem binnen 72 uur presenteren. Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer is inmiddels naar Madrid afgereisd.
Oh, dat zou het kunnen zijn.Maar daar zou AJAX niet in moeten trappen.Gewoon 24 miljoen incaseren.En geen bonus als dit of dat gaat gebeuren .. maar reken er maar op dat KJH weg is ..J.G. schreef:Lijkt mij op zo'n bonus, dus bij kampioenschap zoveel, CL zoveel e.d.
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 02, 2008 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Als het allemaal klopt wat in de media staat (media Spanje wordt gebruikt door Real en Ajax heeft idd nog geen akkoord), dan zit Ajax in een ideale onderhandelingspositie. Real moet een spits halen en blijkbaar is dat Huntelaar. Daarnaast hebben ze geld genoeg, dus Ajax kan het spel scherp spelen. Zeker omdat ze het geld niet perse nodig hebben.Voetske schreef:Oh, dat zou het kunnen zijn.Maar daar zou AJAX niet in moeten trappen.Gewoon 20/22 miljoen incaseren.En geen bonus als dit of dat gaat gebeuren ..J.G. schreef:Lijkt mij op zo'n bonus, dus bij kampioenschap zoveel, CL zoveel e.d.
Tegenargumenten zijn dat Huntelaar bij de winterstop aanspraak kan maken op het arrest? (of heeft hij ook contractueel ondertekent dat hij daar geen aanspraak op zal maken) en dat je een speler die wil gaan (bij zo'n kans) eigenlijk niet tegen kunt houden. Wolfswinkel (hoe groot talent ook) is natuurlijk een flinke aderlating t.o.v. een topspits als Huntelaar. Daarnaast zal Ajax aan het eind van het seizoen, maximaal 10 - 15 miljoen nog beuren voor Huntelaar.
Een kampioenschap compenseert dit bedrag (verschil 10 miljoen?) wel!
Kortom: als Huntelaar naar Real wil (kans 99,9%), dan een goede transferprijs eruit slepen en het elftal versterken (goed alternatief voor Huntelaar en versterking in de verdediging).
Er gaat trouwens 1 miljoen + 15% van de waarde boven de 9 miljoen naar Heerenveen (2,65 miljoen dus bij verkoop van 20 miljoen). Dit bedrag zal Ajax zo wie zo op de gewenste transfersom willen hebben.
Volgens HighLow heeft Ajax deze ochtend bevestigd dat ze in bespreking zijn met Real.
- Ajaciedjuh
40 miljoen is niet representatief! Dit bedrag is een paar uur voor de deadline geboden (op meerdere spitsen). Geen enkel team kon zich op dat moment compenseren (vervanger halen), dus dat zit in de 40 miljoen.
Het bedrag voor Sneijder komt veel meer in overeenstemming, terwijl het contract van Sneijder nog langer doorliep. Als Ajax 20 - 25 miljoen vangt (los van het geld dat naar Heerenveen gaat) dan doen ze het top!
Afweging die gemaakt moet worden: wat voor alternatief kunnen ze halen en welke versterking kunnen ze nog meer doorvoeren om het team beter te maken. Dit moeten dan wel spelers zijn die er meteen staan, omdat je nog maar een half seizoen hebt.
Ik las ergens dat Real Saviola wilde verhuren aan Ajax (tot einde seizoen). Dan kunnen ze rustig op zoek gaan naar een alternatief (of inderdaad alvast Wolfswinkel halen).
Het bedrag voor Sneijder komt veel meer in overeenstemming, terwijl het contract van Sneijder nog langer doorliep. Als Ajax 20 - 25 miljoen vangt (los van het geld dat naar Heerenveen gaat) dan doen ze het top!
Afweging die gemaakt moet worden: wat voor alternatief kunnen ze halen en welke versterking kunnen ze nog meer doorvoeren om het team beter te maken. Dit moeten dan wel spelers zijn die er meteen staan, omdat je nog maar een half seizoen hebt.
Ik las ergens dat Real Saviola wilde verhuren aan Ajax (tot einde seizoen). Dan kunnen ze rustig op zoek gaan naar een alternatief (of inderdaad alvast Wolfswinkel halen).
Optieften! Van mij mogen ze hem verkopen voor 25+ mits van dat geldt toekomstige toppers als Elia, Douglas, Arnautovic gehaald worden. En om ze in Rotterdam op te fokken zou ik ook 10 miljoen op Wijnaldum bieden!
20 miljoen is toch echt heeeeel weinig!
Dat ie gaat lijkt me overigens wel zeker. Succes Klaas!
Heb zo een gevoel dat Schuster ontslagen gaat worden en Rijkaard samen met Klaas gepresenteerd gaat worden!
20 miljoen is toch echt heeeeel weinig!
Dat ie gaat lijkt me overigens wel zeker. Succes Klaas!
Heb zo een gevoel dat Schuster ontslagen gaat worden en Rijkaard samen met Klaas gepresenteerd gaat worden!
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Klopt, maar dit kan eventueel worden ondervangen door de zaakwaarnemer te laten praten. Huntelaar zat gisteren bij Freek, dus hij was niet in Madrid.LucaS schreef:Lekker vaag weer allemaal. Real mag helemaal niet met Huntelaar praten als Ajax daarvoor geen toestemming heeft gegeven. Blijkbaar is die toestemming er dus wel
- Ajaciedjuh
Als ze in gesprek gaan, dan zal hij dus ook wel gaan. Anders kun je de mededeling doen dat hij tijdens de winterstop niet weg mag. Nu maar het maximale eruit slepen!Ajax.nl schreef:Ajax in gesprek met Real Madrid
Amsterdam, 02 dec 2008
Ajax is in gesprek met Real Madrid over de mogelijke overgang van Klaas Jan Huntelaar naar de Spaanse club. Van een overeenkomst tussen beide clubs is op dit moment geen sprake.
Inderdaad, hij mag dus met Madrid praten. Kortom, Ajax speelt de vermoorde onschuld, maar er wordt volop onderhandeld.LucaS schreef:Lekker vaag weer allemaal. Real mag helemaal niet met Huntelaar praten als Ajax daarvoor geen toestemming heeft gegeven. Blijkbaar is die toestemming er dus wel
KJH is weg. Niet meer tegen te houden trouwens, want hij kan zich altijd beroepen op het Webster-arrest.
- Ajaciedjuh
Ik heb ooit ergens gelezen dat Ajax zich daar tegen gewapend heeft. Dit is contractueel vastgelegd. Ik weet niet of dit bij Huntelaar ook het geval is.joey schreef:Inderdaad, hij mag dus met Madrid praten. Kortom, Ajax speelt de vermoorde onschuld, maar er wordt volop onderhandeld.LucaS schreef:Lekker vaag weer allemaal. Real mag helemaal niet met Huntelaar praten als Ajax daarvoor geen toestemming heeft gegeven. Blijkbaar is die toestemming er dus wel
KJH is weg. Niet meer tegen te houden trouwens, want hij kan zich altijd beroepen op het Webster-arrest.
Hoezo? Was het Webster-arrest er dan al toen KJH voor Ajax tekende?
KJH heeft zelf gezegd dat hij het WA heeft 'bestudeerd'. Waarom zou hij dan doen als het op hem niet van toepassing was?
Hoe dan ook, het komt er waarschijnlijk niet van. Madrid betaalt gewoon. Maar ik denk niet dat KJH zich laat tegenhouden. Die wil weg.
KJH heeft zelf gezegd dat hij het WA heeft 'bestudeerd'. Waarom zou hij dan doen als het op hem niet van toepassing was?
Hoe dan ook, het komt er waarschijnlijk niet van. Madrid betaalt gewoon. Maar ik denk niet dat KJH zich laat tegenhouden. Die wil weg.