De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 12:44 pm

Omdat Luque al twee jaar niet tot nauwelijks meer op het hoogste niveau heeft gespeeld en dus niet gedegen gescout kan zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2007 12:44 pm

Thomas schreef:Wat kan jij mij vertellen over Albert Luque, dan? Hij is voor een prikkie gehaald en als hij geen fitheids -of motivatieproblemen kent is het gewoon een prima aankoop.
2 jaar bankzitter bij Newcastle, maar desondanks toch liever blijft zitten op z'n luie reet om te cashen dan een andere club te zoeken waar hij sportief weer aan de slag kan.

Ja 'als' hij aan het voetballen geraakt is het vast een goeie, maar zoals Jöhnk al aangeeft heeft het met beleid weinig meer te maken. En juist daarom vind ik het een miskoop. Die jongen kan er misschien weinig aan doen dat Ajax zo gek is om hem te halen, maar ik verklaar Ajax wel voor gek.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr aug 31, 2007 12:55 pm

Thomas schreef:Hij is voor een prikkie gehaald en als hij geen fitheids -of motivatieproblemen kent is het gewoon een prima aankoop.
Tsja, hij is wel een van de grootverdieners...dus als hij niet optimaal presteert is de kans groot dat er onvrede gaat komen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 1:03 pm

Martin van Geel: 'Het is geen pech'
door Jop van Kempen

AMSTERDAM - Het ontbreekt Ajax aan mentale weerbaarheid. Dat is de conclusie die technisch directeur Martin van Geel heeft getrokken na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. "Trainer Henk ten Cate en zijn staf valt niets te verwijten.".

Hij heeft nauwelijks geslapen, maar toch ziet Martin van Geel er nog energiek uit. Uiteraard is hij teleurgesteld door de 2-1-nederlaag in Praag, maar Van Geel is niet verrast door de uitschakeling. "We kunnen niet omgaan met druk en met verwachtingen," analyseert hij. "Als het moet gebeuren, kunnen wij het niet brengen."

Moeiteloos graaft hij in zijn geheugen. "Vorig seizoen, RKC uit. Bij een zege zouden we koploper worden. Het werd 2-2. Nóg zo'n moment: Willem II uit, in de laatste wedstrijd van het seizoen. Als we er eentje meer hadden gemaakt, waren we gewoon kampioen geworden. Maar weer ging het mis."

Ook de uitschakeling tegen FC Kopenhagen van een jaar geleden is zo'n ijkpunt dat de fragiele mentale staat van Ajax feilloos weergeeft. Op informele wijze evalueerde Van Geel het echec in Praag al met directie en bestuur. Komende dagen zullen de kopstukken om tafel gaan zitten.

De transfers van Wesley Sneijder en Ryan Babel zijn geen excuus voor de wanprestatie, vindt Van Geel. Ook de blessure van Edgar Davids wil hij niet opvoeren als verklaring voor de uitschakeling. "En het is ook geen pech. Die Tsjechen krijgen vijf kansen en ze maken er drie. Wij krijgen tien kansen en we maker er één. Dat is geen toeval."

Ajax blokkeert vanwege de samenstelling van selectie, oordeelt Van Geel. "De groep bestaat voor een deel uit jonge spelers uit de eigen opleiding. Die moeten nog wennen aan spelen onder druk. En hetzelfde geldt voor spelers die we overnemen van clubs uit de subtop. Ajax kan geen gearriveerde, ervaren spelers aantrekken omdat die salarissen niet te betalen zijn."

Zichelf iets verwijten doet Van Geel niet, en ook de trainer blijft buiten schot. "Ten Cate heeft de spelersgroep zo goed mogelijk voorbereid met de middelen die hij heeft. We waren twee keer beter tegen Slavia, we hadden twee keer zoveel kansen, maar die maken we niet. We kunnen de trainer en de staf niets verwijten. We staan achter de trainer en we gaan gewoon met elkaar door." Het contract van Ten Cate loopt aan het einde van dit seizoen af.

De oplossing voor het probleem van de blokkerende spelers moet Ajax zoeken in het vergroten van het budget, vindt Van Geel. "Je moet de middelen vergroten, waardoor je spelers kunt aantrekken uit een andere categorie."

Zowel voorzitter John Jaakke als Van Geel wil dat de Uefa een handje helpt bij het voorkomen van een sof zoals tegen Slavia Praag. Van Geel: "Als de transferdeadline wordt vervroegd van 1 september naar 1 augustus, is dat veel gunstiger. Bovendien vinden wij dat zelfopgeleide spelers beter moeten worden beschermd door de Europese voetbalbond."

Hoewel Ajax zichzelf via een vijfjarig beleidsplan ten doel heeft gesteld om structureel tot de beste zestien clubs van Europa te komen en daar voor de tweede keer op rij niet in slaagde, zijn de doelstellingen na woensdagavond niet bijgesteld. "Dat past niet bij Ajax."
www.pzc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 31, 2007 1:09 pm

Ach, dat is de oplossing, spelers aantrekken uit een andere catagorie. Tja, daar hebben we onze vroegere successen inderdaad ook aan te danken. Toen hadden we natuurlijk ook veel meer geld te besteden! :smallgrin.gif:
Ajax blokkeert vanwege de samenstelling van selectie, oordeelt Van Geel. "De groep bestaat voor een deel uit jonge spelers uit de eigen opleiding. Die moeten nog wennen aan spelen onder druk. En hetzelfde geldt voor spelers die we overnemen van clubs uit de subtop. Ajax kan geen gearriveerde, ervaren spelers aantrekken omdat die salarissen niet te betalen zijn."
Volgens mij was dit het probleem twee jaar geleden. Ik vraag me overigens wel af welke jonge spelers hier bedoeld worden, naast misschien Emanuelson. Dit was toch de reden dat we gabri, Stam, Davids en dergelijke haalden. Leuk sprookje, maar we hebben helemaal geen jonge onervaren ploeg meer.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 1:23 pm

Jöhnk schreef:Een goedkope miskoop is ook een miskoop.

'Baat het niet, dan schaadt het niet', hoor je dan vaak. Fout! Baat het niet, dan schaadt het wél. Immers, een speler die niet rendeert schaadt het sportieve belang.
Helemaal mee eens Johnk. Vaak hoor je ach wat maakt het uit hij heeft ons niks gekost o.i.d. Kan wel zijn maar als je te veel van dat soort gasten in je selectie hebt gaat het niveau flink omlaag en dat vind ik bij de huidige selectie ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 1:51 pm

LucaS schreef:Ach, dat is de oplossing, spelers aantrekken uit een andere catagorie. Tja, daar hebben we onze vroegere successen inderdaad ook aan te danken. Toen hadden we natuurlijk ook veel meer geld te besteden! :smallgrin.gif:
Ajax blokkeert vanwege de samenstelling van selectie, oordeelt Van Geel. "De groep bestaat voor een deel uit jonge spelers uit de eigen opleiding. Die moeten nog wennen aan spelen onder druk. En hetzelfde geldt voor spelers die we overnemen van clubs uit de subtop. Ajax kan geen gearriveerde, ervaren spelers aantrekken omdat die salarissen niet te betalen zijn."
Volgens mij was dit het probleem twee jaar geleden. Ik vraag me overigens wel af welke jonge spelers hier bedoeld worden, naast misschien Emanuelson. Dit was toch de reden dat we gabri, Stam, Davids en dergelijke haalden. Leuk sprookje, maar we hebben helemaal geen jonge onervaren ploeg meer.
Anderdaad Kul Smoesje.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr aug 31, 2007 2:57 pm

ASR_AFCA schreef:
Rishi schreef:Heeft Van Geel al ontslag genomen?
Heb jij al betaald?
Ik heb het nu zo vaak gelezen, dat ik nu weleens wil weten wat Rishi moet betalen.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 31, 2007 3:24 pm

Kaboem schreef:
ASR_AFCA schreef:
Rishi schreef:Heeft Van Geel al ontslag genomen?
Heb jij al betaald?
Ik heb het nu zo vaak gelezen, dat ik nu weleens wil weten wat Rishi moet betalen.
3 kaartjes die ik voor hem gekocht had.
Afkomen moet ie!!!
:1evil.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 31, 2007 3:25 pm

MvG zit op 40 miljoen euro. Blijkbaar kost kwaliteit toch geld en vandaar dat Suarez wel potentie heeft en Colin niet.

Misschien dat van Geel de volgende keer een jongen als El Ahmadi gaat kopen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 31, 2007 3:27 pm

ASR_AFCA schreef:
Kaboem schreef:
ASR_AFCA schreef: Heb jij al betaald?
Ik heb het nu zo vaak gelezen, dat ik nu weleens wil weten wat Rishi moet betalen.
3 kaartjes die ik voor hem gekocht had.
Afkomen moet ie!!!
:1evil.gif:
Vieze naaihond zeg. Geen adres of telefoonnr van hem?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr aug 31, 2007 3:41 pm

Hmmm..beetje matig van hem.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 31, 2007 4:14 pm

goodfella schreef:
ASR_AFCA schreef:
Kaboem schreef: Ik heb het nu zo vaak gelezen, dat ik nu weleens wil weten wat Rishi moet betalen.
3 kaartjes die ik voor hem gekocht had.
Afkomen moet ie!!!
:1evil.gif:
Vieze naaihond zeg. Geen adres of telefoonnr van hem?
En dan ff naar Thailand zeker?

Geen Rishi in Oranje dus.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr aug 31, 2007 8:48 pm

Opmerkelijke slotalinea uit de papieren versie van De Volkskrant van vandaag, een analyse over al het wee van Ajax met als titel "Een schip met gaten in de boeg":
"Op Schiphol was een veelbetekenend onderonsje tussen Van Geel en Ten Cate te zien, woensdagnacht. Van Geel schudde telkens het hoofd. Woede spatte uit zijn ogen. Ten Cate was het zichtbaar oneens en beende weg. Het oproer kraait, ook intern."
Wat was dat nou weer?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 31, 2007 8:51 pm

Hopelijk is ten Cate het ook niet eens met het feit dat onze selectie rond is zo. Wellicht is het ook een storm in een glas water.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr aug 31, 2007 9:05 pm

Dat kan natuurlijk. Toch: "Woede spatte uit zijn ogen". Kennelijk is Van Geel iets behoorlijk zat bij Ten Cate. Duidt niet echt op een geweldige verstandhouding, volgens mij. Maar goed, het blijft gissen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 9:08 pm

Was toch al wel min of meer bekend dacht ik.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2007 9:10 pm

Peter schreef:Hopelijk is ten Cate het ook niet eens met het feit dat onze selectie rond is zo. Wellicht is het ook een storm in een glas water.
Van Geel zei: "Zie je nou hoe slecht die Colin is?"

En weg was HTC.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 9:13 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Hopelijk is ten Cate het ook niet eens met het feit dat onze selectie rond is zo. Wellicht is het ook een storm in een glas water.
Van Geel zei: "Zie je nou hoe slecht die Colin is?"

En weg was HTC.
:smallgrin.gif:

En HtC: 'Nee met Rommedahl trek je volle zalen.'

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2007 9:17 pm

brigade zuid schreef:
GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Hopelijk is ten Cate het ook niet eens met het feit dat onze selectie rond is zo. Wellicht is het ook een storm in een glas water.
Van Geel zei: "Zie je nou hoe slecht die Colin is?"

En weg was HTC.
:smallgrin.gif:

En HtC: 'Nee met Rommedahl trek je volle zalen.'
Van Geel: "Ik maak me sterk voor Suarez en jij voor Delorge."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 10:01 pm

Van Geel zei:En dat verlies aan CL. inkomsten ga jij terug betalen Henk ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 10:04 pm

HtC: 'Is goed, doe ik wel van de winst die we op Sneijder gemaakt hebben, ik heb hem immers zo goed gemaakt dat ie voor zoveel geld verkocht is.'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 10:05 pm

Woedde spatte uit zijn ogen? Uit die van mij ook hoor.

Klinkt niet al te schokkend.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 10:06 pm

Zuidema schreef:Dat kan natuurlijk. Toch: "Woede spatte uit zijn ogen". Kennelijk is Van Geel iets behoorlijk zat bij Ten Cate. Duidt niet echt op een geweldige verstandhouding, volgens mij. Maar goed, het blijft gissen.
Tsja, er zijn wel meer dingen die daar op wijzen. Maar niemand wil naar mij luisteren. :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 10:09 pm

Nou bagataliseer je het een beetje Johnk, als dat stukje van de volkskrant klopt dan is het toch een onderling relletje.

Plaats reactie