Ik denk inderdaad dat AJAX dan verliest.brigade zuid schreef:Daar heb je een goed punt want volgens mij kant het toch niet zo zijn dat AJAX bij wijze van spreke 1,5 miljoen van Fnoord verlangt en 3 van Psv.LucaS schreef:Laten we de arbitragezaak maar afwachten. Ik betwijfel of Ajax Perez tegen kan houden als PSV bereid is diezelfde transferprijs te betalen.
Perez
Moderator: mods
- thaumaturgy
Ajax woedend op Kenneth Perez
door onze Telesportredactie
De Ajax-top heeft woedend gereageerd op de uitlatingen die de manager van Kenneth Perez, de Deen Karsten Aabrink, gisteren in TELESPORT deed en waarin hij trainer Henk ten Cate ervan beschuldigde de transfer van de middenvelder naar PSV te blokkeren.
De Ajax-coach: "Het grote zwartepietenspel is nu dus aan de gang. Die man vertelt echt de grootste onzin. Vlak voor m'n vakantie heb ik nota bene nog een gesprek met Perez gehad, waarin ik aangegeven heb dat hij wat mij betreft onder dezelfde voorwaarden bij Ajax kan blijven. En als ik zie hoeveel wedstrijden hij dit seizoen gespeeld heeft, dan is hij er niet bepaald slecht vanaf gekomen. Als hij bij de directie daarna toch aangeeft weg te willen, dan is het verder zijn zaak en die van de directie. Daar sta ik helemaal buiten. Waar hij dan eventueel naartoe gaat, interesseert me daarom ook helemaal niets."
De Amsterdamse algemeen directeur Maarten Fontein bevestigt de lezing van Henk ten Cate. "Ik heb met verbazing de uitlatingen van die manager gelezen. Het is bij Ajax zo dat niet de trainer, maar de directie beslist of een speler al dan niet wordt verkocht. Het klopt dat Perez van ons niet weg hoeft, maar zelf weg wil. Dat zijn manager nu suggereert dat Henk ten Cate zijn transfer naar PSV tegenhoudt, is klinkklare nonsens. Het is Perez zelf die ten aanzien van PSV en Feyenoord nu al vier keer zijn mening heeft veranderd. Bovendien is hij degene die van zijn nog doorlopende contract afwil. Daarom hebben wij ook het recht om te bepalen voor welk bedrag het contract moet worden afgekocht en niet Perez en zijn manager. Daar draait het momenteel om en niets anders."
De Ajax-top heeft woedend gereageerd op de uitlatingen die de manager van Kenneth Perez, de Deen Karsten Aabrink, gisteren in TELESPORT deed en waarin hij trainer Henk ten Cate ervan beschuldigde de transfer van de middenvelder naar PSV te blokkeren.
De Ajax-coach: "Het grote zwartepietenspel is nu dus aan de gang. Die man vertelt echt de grootste onzin. Vlak voor m'n vakantie heb ik nota bene nog een gesprek met Perez gehad, waarin ik aangegeven heb dat hij wat mij betreft onder dezelfde voorwaarden bij Ajax kan blijven. En als ik zie hoeveel wedstrijden hij dit seizoen gespeeld heeft, dan is hij er niet bepaald slecht vanaf gekomen. Als hij bij de directie daarna toch aangeeft weg te willen, dan is het verder zijn zaak en die van de directie. Daar sta ik helemaal buiten. Waar hij dan eventueel naartoe gaat, interesseert me daarom ook helemaal niets."
De Amsterdamse algemeen directeur Maarten Fontein bevestigt de lezing van Henk ten Cate. "Ik heb met verbazing de uitlatingen van die manager gelezen. Het is bij Ajax zo dat niet de trainer, maar de directie beslist of een speler al dan niet wordt verkocht. Het klopt dat Perez van ons niet weg hoeft, maar zelf weg wil. Dat zijn manager nu suggereert dat Henk ten Cate zijn transfer naar PSV tegenhoudt, is klinkklare nonsens. Het is Perez zelf die ten aanzien van PSV en Feyenoord nu al vier keer zijn mening heeft veranderd. Bovendien is hij degene die van zijn nog doorlopende contract afwil. Daarom hebben wij ook het recht om te bepalen voor welk bedrag het contract moet worden afgekocht en niet Perez en zijn manager. Daar draait het momenteel om en niets anders."
- Ajaciedjuh
Als dit verhaal klopt (De Telegraaf is vaak zeer goed ingevoerd), dan moet psv nog 1,5miljoen bij dokken. Een half miljoen bieden: psv speelt echt een spelletje, maar Ajax staat wel sterk.
Ik zie die 2 miljoen niet door psv geboden gaan worden, dus zal het wel een verstoorde situatie worden (misschien zelfs rechtzaak). Dan heeft psv zijn zin. Het is elke weer hetzelfde: telkens gaan ze weer zitten stoken (hebben interesse in spelers bij Ajax die ze niet kunnen halen) en nu weer een belachelijk prijs bieden.
Ik zie die 2 miljoen niet door psv geboden gaan worden, dus zal het wel een verstoorde situatie worden (misschien zelfs rechtzaak). Dan heeft psv zijn zin. Het is elke weer hetzelfde: telkens gaan ze weer zitten stoken (hebben interesse in spelers bij Ajax die ze niet kunnen halen) en nu weer een belachelijk prijs bieden.

Elke keer weer hetzelfde ?
Noem al die voorbeelden eens op dan, ik ben erg benieuwd !
Tsja, Ajax en Perez maken het zichzelf erg lastig zo. Perez wil duidelijk alleen naar PSV, waar Ajax hem niet naar PSV wil laten gaan maar wel naar Feyenoord. Niet zo slim van Ajax, maar ook niet van Perez. Hij is immers nog niet weg...
Tsja, Ajax en Perez maken het zichzelf erg lastig zo. Perez wil duidelijk alleen naar PSV, waar Ajax hem niet naar PSV wil laten gaan maar wel naar Feyenoord. Niet zo slim van Ajax, maar ook niet van Perez. Hij is immers nog niet weg...
@RobbinsBaseman schreef:Elke keer weer hetzelfde ?
Dit is zo'n voorbeeld

Laten we beginnen met de soap rond Frenk Rijkaard, die een heuse stereo-installatie kreeg aangeboden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Ajaciedjuh
Bijvoorbeeld Rijkaard, vd Vaart.Baseman schreef:Elke keer weer hetzelfde ?
Tja, Fontein bevestigd het verhaal van HtC, HtC bevestigd het verhaal van Van Geel, en Van geel bevestigd het verhaal van Fontein.Had niks anders verwacht.Bekend is dat AJAX rond zou zijn met Feyenoord en ook nogs eens een mindere transfer som vraagt indien ie naar die club zal overstappen.
AJAX heeft het recht om voor Perez te vragen wat ze willen, maar je kunt natuurlijk zo'n bedrag eisen dat je bijna zeker weet dat men dat niet wil of kan ophoesten.
Verder blijft bij mij hangen dat AJAX zich pas laat realiseert dat Perez wel eens voor de concurrent heel belangrijk kan zijn.En steeds maar weer dat gezever van de TD dat Perez niet weg moet, dat is de grootste lulkoek die je steeds hoort.Tis ook een slap excuus om je eigen handelen in deze zaak goed te praten.Eerst vertel je een speler die je met veel bombarie hebt binnen gehaald dat ie in principe kan rekenen op een basis plaats, een jaar later vertel je tegen hem dat ie vaste bankzitter is en niet in het plastje past van de trainer.Iemand zich afgevraagt of Perez in het plaatje ( de lange termijn ) van AJAX past ?.En dan zonder met je ogen te knipperen durven te zeggen dat ie niet weg moet, tja zo lust ik er nog wel een paar ..
AJAX heeft het recht om voor Perez te vragen wat ze willen, maar je kunt natuurlijk zo'n bedrag eisen dat je bijna zeker weet dat men dat niet wil of kan ophoesten.
Verder blijft bij mij hangen dat AJAX zich pas laat realiseert dat Perez wel eens voor de concurrent heel belangrijk kan zijn.En steeds maar weer dat gezever van de TD dat Perez niet weg moet, dat is de grootste lulkoek die je steeds hoort.Tis ook een slap excuus om je eigen handelen in deze zaak goed te praten.Eerst vertel je een speler die je met veel bombarie hebt binnen gehaald dat ie in principe kan rekenen op een basis plaats, een jaar later vertel je tegen hem dat ie vaste bankzitter is en niet in het plastje past van de trainer.Iemand zich afgevraagt of Perez in het plaatje ( de lange termijn ) van AJAX past ?.En dan zonder met je ogen te knipperen durven te zeggen dat ie niet weg moet, tja zo lust ik er nog wel een paar ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr jun 15, 2007 8:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dit zei ik gisteren al, is volstrekt logisch. Maar die manager wil natuurlijk geen ruzie maken met Van Geel, die heeft hij nog nodig.De Amsterdamse algemeen directeur Maarten Fontein bevestigt de lezing van Henk ten Cate. "Ik heb met verbazing de uitlatingen van die manager gelezen. Het is bij Ajax zo dat niet de trainer, maar de directie beslist of een speler al dan niet wordt verkocht. Het klopt dat Perez van ons niet weg hoeft, maar zelf weg wil. Dat zijn manager nu suggereert dat Henk ten Cate zijn transfer naar PSV tegenhoudt, is klinkklare nonsens.
Ajax hoeft Perez niet te verkopen voor een half miljoen. Iedereen (zelfs Perez) zou moeten inzien dat dat bedrag belachelijk laag is.
Het stinkt aan alle kanten!
Kun je om lachen, maar dat telt. Er is niets veranderd in de situatie van Perez, dus heeft het voor hem ook weinig zin om naar de AC te lopen.
Wat zou Fontein trouwens bedoelen met de opmerking dat Perez al vier keer van gedachten is veranderd? Dat hij oorspronkelijk wel naar Feyenoord wilde?
Edit: dat is waar, Jabu. Maar Perez heeft het gevoel dat hij geen toekomst meer heeft bij Ajax, omdat hij ´een toekomst hebben´ interpreteert als ´in de basis staan´ en ´belangrijk zijn´. Hij zei tenminste in De Wedstrijden dat hij dát wilde: een basisplaats en belangrijk zijn. Maar misschien interpreteren MVG en HtC ´een toekomst hebben´ heel anders, en vinden zij dat Perez het afgelopen jaar wel degelijk belangrijk was voor Ajax en dat hij ´een toekomst heeft´ bij de club als hij volgend seizoen dezelfde rol heeft als dit seizoen. Dat is natuurlijk een kwestie van interpretatie, waarbij manager en club proberen niet alleen een elftal samen te stellen maar ook een selectie. HtC wil ook een sterke bank hebben, dus ziet hij het waarschijnlijk heel anders dan Perez.
Wat zou Fontein trouwens bedoelen met de opmerking dat Perez al vier keer van gedachten is veranderd? Dat hij oorspronkelijk wel naar Feyenoord wilde?
Edit: dat is waar, Jabu. Maar Perez heeft het gevoel dat hij geen toekomst meer heeft bij Ajax, omdat hij ´een toekomst hebben´ interpreteert als ´in de basis staan´ en ´belangrijk zijn´. Hij zei tenminste in De Wedstrijden dat hij dát wilde: een basisplaats en belangrijk zijn. Maar misschien interpreteren MVG en HtC ´een toekomst hebben´ heel anders, en vinden zij dat Perez het afgelopen jaar wel degelijk belangrijk was voor Ajax en dat hij ´een toekomst heeft´ bij de club als hij volgend seizoen dezelfde rol heeft als dit seizoen. Dat is natuurlijk een kwestie van interpretatie, waarbij manager en club proberen niet alleen een elftal samen te stellen maar ook een selectie. HtC wil ook een sterke bank hebben, dus ziet hij het waarschijnlijk heel anders dan Perez.
Laatst gewijzigd door joey op vr jun 15, 2007 8:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Yepjoey schreef:Kun je om lachen, maar dat telt. Er is niets veranderd in de situatie van Perez, dus heeft het voor hem ook weinig zin om naar de AC te lopen.
Maar dat betekent dus dat hem is verteld dat hij dezelfde rol als dit jaar krijgt en dat een basisplaats er dus niet in zit. Dat zou ook zo maar kunnen betekenen dat er geen basisplaats is geeist, maar dat er wel is gezegd dat hij volgend jaar weer twaalfde man is. En dus geen kans heeft zich in de basis te vechten. Ik vind dat op zich niet zo raar vertaald hoor, als je zegt dat je niet in de visie van de trainer past. Een speler van de klasse en leeftijd van Perez gaat niet op de bank zitten, dus als hij geen perspectief heeft, heeft hij volkomen gelijk.joey schreef: dat is waar, Jabu. Maar Perez heeft het gevoel dat hij geen toekomst meer heeft bij Ajax, omdat hij ´een toekomst hebben´ interpreteert als ´in de basis staan´ en ´belangrijk zijn´. Hij zei tenminste in De Wedstrijden dat hij dát wilde: een basisplaats en belangrijk zijn. Maar misschien interpreteren MVG en HtC ´een toekomst hebben´ heel anders, en vinden zij dat Perez het afgelopen jaar wel degelijk belangrijk was voor Ajax en dat hij ´een toekomst heeft´ bij de club als hij volgend seizoen dezelfde rol heeft als dit seizoen. Dat is natuurlijk een kwestie van interpretatie, waarbij manager en club proberen niet alleen een elftal samen te stellen maar ook een selectie. HtC wil ook een sterke bank hebben, dus ziet hij het waarschijnlijk heel anders dan Perez.
I think I lost my fucking headache
Een basisplaats heb je zo. Stel Sneijder of KJH krijgt een schop, dan ziet de wereld er heel anders uit. Of Ajax haalt Modric en hij voldoet niet, dan komt Perez in aanmerking. Als Perez goed blijft trainen komt hij heus aan speeltijd. Het probleem ligt natuurlijk ook bij hem, want hij geeft zelf aan dat hij totaal niet kan omgaan met een rol als reserve.LucaS schreef:Maar dat betekent dus dat hem is verteld dat hij dezelfde rol als dit jaar krijgt en dat een basisplaats er dus niet in zit. Dat zou ook zo maar kunnen betekenen dat er geen basisplaats is geeist, maar dat er wel is gezegd dat hij volgend jaar weer twaalfde man is. En dus geen kans heeft zich in de basis te vechten.
Ja, maar vanuit het standpunt van Ajax gezien ligt het anders. Ajax vindt dat Perez wel degelijk waarde heeft, ook als hij geen basisspeler is. Dus waarom zou Ajax een waardevolle kracht voor een half miljoen naar de concurrentie laten gaan? Ajax zal toch een speler van gelijk niveau als vervanger moeten halen, die groeien niet aan de bomen.Ik vind dat op zich niet zo raar vertaald hoor, als je zegt dat je niet in de visie van de trainer past. Een speler van de klasse en leeftijd van Perez gaat niet op de bank zitten, dus als hij geen perspectief heeft, heeft hij volkomen gelijk.
Het kamp-Perez stuurt aan op een conflict, en wat doet Ajax?thaumaturgy schreef:Ajax woedend op Kenneth Perez

Een beetje dom wel.
Van Geel koopt Perez, maar HtC kan niet met hem overweg en gebruikt hem voornamelijk als invaller. Dan kan ik me goed voorstellen dat Perez niet in de plannen van HtC voorkomt en dus wil vertrekken, daar is niets aparts aan.
Dat vervolgens naar buiten komt dat Ajax hem wel aan Feyenoord maar niet aan PSV wil verkopen is wel apart, al kan ik het goed begrijpen. Blijkbaar wil Perez alleen naar PSV en maakt hij daarom nu herrie, dat zal waarschijnlijk niet helpen.
Dat vervolgens naar buiten komt dat Ajax hem wel aan Feyenoord maar niet aan PSV wil verkopen is wel apart, al kan ik het goed begrijpen. Blijkbaar wil Perez alleen naar PSV en maakt hij daarom nu herrie, dat zal waarschijnlijk niet helpen.
Het is vervelend, maar op deze manier ontstaat er een onwerkbare situatie en maakt Perez meer en meer kans bij een eventuele arbitrage.joey schreef:Jij vindt dat Ajax niet moet reageren? Dan gaat Perez (of degene die namens hem praat) vrolijk door met Ajax en HtC zwart te maken.
Gewoon lekker laten kletsen, stel ik voor.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr jun 15, 2007 9:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit de Telegraaf:
http://www.telesport.nl/voetbal/1751927 ... _weg_.htmlMet Ajax heeft Feyenoord overeenstemming over de transfersom voor Perez van bijna twee miljoen euro, maar de speler geeft de voorkeur aan PSV dat slechts een half miljoen euro biedt.
PSV moet die twee miljoen gewoon betalen, dat is Perez ook waard.
Stel Ronald Koeman ziet komend seizoen voor Aissati geen basisplaats, maar zegt dat hij wel voldoende aan spelen zal toekomen. Dat kan, nietwaar? Voor Aissati dreigt dus dezelfde situatie als afgelopen seizoen. En Aissati concludeert: ik word geen basisspeler, ik wil spelen, ik wil weg. En vervolgens wil hij alleen naar Ajax, dat twee miljoen biedt, terwijl andere clubs meer willen betalen. Zou PSV dan staan te springen om Aissati naar Ajax te laten gaan? Ik denk het niet. PSV zou dat heel vervelend vinden, en voor dat bedrag zouden ze het zéker niet doen.
Ik weet wel dat Aissati jonger is, maar Perez heeft afgelopen seizoen meer waarde gehad voor Ajax dan Aissati voor PSV.
@Jöhnk: dat klopt niet. De arbitragecommissie heeft destijds in de zaak-Frank en Ronald bepaald dat een speler zich niet kan beroepen op een onwerkbare situatie als hij die onwerkbare situatie zelf veroorzaakt heeft.
Stel Ronald Koeman ziet komend seizoen voor Aissati geen basisplaats, maar zegt dat hij wel voldoende aan spelen zal toekomen. Dat kan, nietwaar? Voor Aissati dreigt dus dezelfde situatie als afgelopen seizoen. En Aissati concludeert: ik word geen basisspeler, ik wil spelen, ik wil weg. En vervolgens wil hij alleen naar Ajax, dat twee miljoen biedt, terwijl andere clubs meer willen betalen. Zou PSV dan staan te springen om Aissati naar Ajax te laten gaan? Ik denk het niet. PSV zou dat heel vervelend vinden, en voor dat bedrag zouden ze het zéker niet doen.
Ik weet wel dat Aissati jonger is, maar Perez heeft afgelopen seizoen meer waarde gehad voor Ajax dan Aissati voor PSV.
@Jöhnk: dat klopt niet. De arbitragecommissie heeft destijds in de zaak-Frank en Ronald bepaald dat een speler zich niet kan beroepen op een onwerkbare situatie als hij die onwerkbare situatie zelf veroorzaakt heeft.
Laatst gewijzigd door joey op vr jun 15, 2007 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.