Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Re: Daley Blind

Bericht door Scherrer » zo aug 10, 2014 12:06 pm

Yopi schreef:Je overdrijft, zo heb ik het nooit gesteld. Je moet er wel voorzichtig mee zijn en de selectie niet volplempen met spelers voor de breedte, want dan blokkeer je de doorstroming.

Soms moet je ook een vervanger halen, daar ontkom je niet aan.

Van Ginkel is een goede speler. Die zou ik er best bij willen hebben.
Oke, helder. :biggthumpup.gif:

Zitten we op dezelfde lijn. Breedteaankopen moeten verboden worden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 1:31 pm

Zitten we op dezelfde lijn. Breedteaankopen moeten verboden worden.
Klopt, dat waren ze de laatste jaren niet, zie alle aankopen vanaf zomer 2011. Hoeveel basisspelers zitten daarbij?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » zo aug 10, 2014 3:47 pm

Speelde een redelijk goeie pot. Als LvG gekeken heeft, is Blind op weg naar Man Utd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 11, 2014 10:15 am

Die is blind weg :smallgrin.gif: Ja, 2 jaar geleden nog verguist en hoppa naar een van de beste ploegen van de wereld top 5

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 10:22 am

Ajax defender who played for new Old Trafford boss Van Gaal at the World Cup this summer is next on the list now the Arsenal captain is Barcelona bound

Inbound? Daley Blind could be Man United's third signing of the summer
Ajax are bracing themselves for a Manchester United bid for Dutch international Daley Blind this week.

New boss Louis van Gaal is expected to sanction a £15million offer for the versatile 24-year-old in the next 48 hours after losing out to Barcelona in the race to sign Arsenal defender Thomas Vermaelen.

Barca are also ­interested in Blind, but their successful pursuit of Vermaelen has strengthened the Old Trafford giants' resolve to beat the Catalans to a player Van Gaal knows well.

Sunday Mirror Sport understands that Ajax are resigned to losing Blind and have already lined up PAOK Athens’ Dutch international Hedwiges Maduro as a replacement.

And after taking advice from his father Danny – the former Dutch international who was on Van Gaal’s coaching staff with Holland – Blind returned from his summer break a week early to begin a training programme designed to get his fitness levels up.

Blind is seen as the perfect Van Gaal player after playing a key role in Holland’s third-placed finish at the World Cup as he can operate at left-back or as a defensive midfielder.

But he was coy about his future on Saturday night.

Blind said: “What will I do when Louis van Gaal tells me he wants me to come to Manchester United? I will consider it.

http://www.mirror.co.uk/sport/
we hebben nog 48 uur dan weten we het :blush.gif:

en dat Maduro verhaal.... :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:27 am

NEEEEEEE! GEEN MADURO!!!!!!!!!!!!!! :1evil.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 10:42 am

Wil wel even een lans breken voor Blind. :ajaxscarf.gif:

Of ie weggaat of niet.

Deze speler is verguisd geweest door het publiek, uitgekotst, verhuurt en terug gekomen.
Weer uitgekotst, bejubeld, uitgekotst en weer bejubeld. Daarna uitgekozen tot beste Ajacied

Ik denk als hij de overstap maakt, hij een positie gaat verwerven in dat elftal.
Hij beschikt over de juiste mentaliteit.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 12:21 pm

Waar gaat hij spelen bij Manchester dan? Dat vraag ik me dus af.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 12:37 pm

Daar ben ik ook benieuwd naar. Is hij niet te weinig dynamisch om het te redden in Engeland?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 11, 2014 12:58 pm

Yopi schreef:Van Ginkel is een goede speler. Die zou ik er best bij willen hebben.
Ik ook. Overmars ook. Maar ja, dan loop je weer tegen het probleem aan, dat spelers die veel geld moeten kosten en dat geld tegelijkertijd waard zijn, kunnen reken op uitgebreide buitenlandse belangstelling.

Waarom koopt Ajax geen dure spelers? Volgens velen omdat Overmars gierig is, maar volgens mij omdat spelers die

1. veel geld moeten kosten
2. dat geld ook waard zijn
3. gemist worden door de buitenlandse clubs/Ajax verkiezen boven buitenlandse clubs

zeer dun gezaaid zijn. Bij hoge uitzondering komt er zo'n speler op de markt.

Wat Blind betreft: ik heb inmiddels wel het idee dat Van Gaal hem inderdaad gaat halen. Vond Blind en De Boer gisteren wat vreemd reageren toen het gerucht ter sprake kwam. De Boer zou inmiddels ook hebben gezegd: waar rook is, is vuur.

Daarnaast is Blind natuurlijk de ideale aankoop voor Manchester United, zeker omdat ze daar, zoals het er nu naar uitziet, 1-5-3-2/1-3-5-2 gaan spelen. Ga maar na: Daley kan op bijna alle posities in dat systeem uit de voeten. En hij hoeft maar 18 miljoen te kosten. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 1:09 pm

Marillion schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar. Is hij niet te weinig dynamisch om het te redden in Engeland?
In het 3-5-2 systeem moet je op de vleugels toch wat dynamischer zijn. Bij Oranje kwam Van Gaal weg met het lange-ballen-systeem-op-Robben. Maar bij United verwacht ik daar toch eerder een speler á la Marcelo/Dani Alves of misschien zelfs een Di Maria/Cuadrado. Al denk ik dat zoiets te gewaagd is. Kan hij net zo goed 4-4-2 spelen.

Op die plek lijkt Daley me dus te weinig dynamisch. Centraal op het middenveld zou kunnen als 1 van de 2 controlerende middenvelders of als enige controlerende middenvelder. Een gebrek aan dynamiek op die plek hoeft geen ramp te zijn met om zich heen dynamische spelers (op de vleugels, als nummer 10 en in zijn rug gedekt door 3 centrale verdedigers).
Als centrale verdediger lijkt het me voor hem bij Man United zwaarder dan bij Oranje. Met 3 man in de verdediging moet een grotere zone worden gedekt dan met 4 achterin, zeker met 2 aanvallende backs/wingers.

Ik ben benieuwd. Vind hem een dure back-up, zelfs voor Man United. Maar ik gun hem wel een mooie stap. Zou het alleen zonde vinden als hij op de bank komt te zitten. Dan zie ik hem liever bij Ajax spelen. Vind hem een mooie speler en hij heeft mijn respect verdiend met het harde werken!
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 11, 2014 1:25 pm

FdB sprak pas geleden uit in een interview dat ze weten wat ze moeten doen, als Blind vertrekt. Ze hebben ook niet voor niks Mokotjo laten lopen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 1:29 pm

oooh help, wordt het dan echt Maduro? :blackcat.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 2:09 pm

Zo slecht is hij toch niet? Fysiek sterker dan Blind.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 11, 2014 2:15 pm

Maduro liep op zijn twintigste al over het veld alsof hij aan zijn voetbalpensioen toe was. Traag - lethargisch zelfs - in de balbehandeling, zwak in de omschakeling, vermoeid ogend. Naar mijn mening niet de ideale controleur.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 11, 2014 2:23 pm

Jöhnk schreef:Maduro liep op zijn twintigste al over het veld alsof hij aan zijn voetbalpensioen toe was. Traag - lethargisch zelfs - in de balbehandeling, zwak in de omschakeling, vermoeid ogend. Naar mijn mening niet de ideale controleur.
Mee eens, maar misschien is hij veranderd door jarenlang in het buitenland te spelen (en vooral te trainen) en volgens mij is Blind nog steeds Ajacied.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 11, 2014 6:57 pm

Ik neem aan dat Maduro geen optie is. Heeft het bij Ajax niet gered en daarna is zijn carriere bergafwaarts gegaan.

Aangezien Ajax Mokotjo - een goede speler die relatief weinig kostte - heeft laten lopen verwacht ik dat, indien Blind vertrekt, Viergever de beoogde controleur wordt. Overmars zal nog een ultieme doch weinig kansrijke poging wagen om Van Ginkel te kopen of desnoods te huren, die als een zekere versterking voor de middenlinie wordt gezien. Aangezien Chelsea de indruk wekt Van Ginkel niet kwijt te willen zal Viergever eerste keus worden met Schöne en Bazoer als opties daarachter en Denswil als back-up voor Moisander.

Ik weet niet of ik hier blij van moet worden maar dit is puur mijn gut feeling over de visie van de technische leiding.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 8:34 pm

Ik denk dat de kans groot is dat Ajax voor een vervanger gaat als Blind vertrekt. Simpelweg omdat ik er nog altijd rekening mee hou dat ook Moisander vertrekt. In dat geval gaat Viergever naar achteren want De Boer heeft geen vertrouwen in Denswil. En dan hebben we dus een vacature op het middenveld.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 11, 2014 8:53 pm

De Boer heeft geen vertrouwen in Denswil? Waar blijkt dat uit?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 9:02 pm

Uit het feit dat hij hem niet veel laat spelen. En zijn uitspraak rondom de moeizame contractverlenging. Als Denswil meer wil spelen moet hij dat zelf afdwingen aldus De Boer. En dat doet hij dus niet.

Ik denk ook dat Denswil afgelopen zondag had gespeeld als De Boer tevreden over hem was geweest in de voorbereiding. Hij staat op het moment niet hoog in de pikorde.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » wo aug 13, 2014 8:29 am

gerucht wordt sterker.
Overgang Blind naar ManUnited nagenoeg rond'
Het vertrek van Daley Blind naar Manchester United is aanstaande. Dat meldt Mirror. Volgens de Britse tabloid is de overgang van de Ajacied zo goed als rond. Ook verdediger Rojo zou op het punt staan om naar Old Trafford te verhuizen. De overgang van Blind lijkt een kwestie van dagen. Van Gaal heeft vol op de Ajacied ingezet nu blijkt dat Borussia Dortmund Mats Hummels onder geen beding laat gaan. Van Gaal is er volgens Mirror zeker van dat Blind komt. Het is onduidelijk hoeveel United voor de mulitfunctionele speler wil neertellen. Ajax heeft altijd gezegd dat hij niet voor een appel en een ei mag vertrekken
Manchester United rekent op komst Blind na 'doorbraak in gesprekken''
Woensdag, 13 augustus 2014 om 00:00
Manchester United speelde in de voorbereiding op het nieuwe seizoen zes oefenwedstrijden en wist al deze duels te winnen. Toch wil Louis van Gaal zijn selectie nog aanzienlijk versterken en de Engelse media verwachten dat United werk zal gaan maken van de komst van Ángel Di María, Marcos Rojo en Daley Blind. De komst van laatstgenoemde zou wel eens snel afgerond kunnen worden.
/
De Daily Mail claimt dat United goede hoop heeft op de komst van Blind, na een 'doorbraak in de gesprekken' met Ajax over een transfersom. Volgens de tabloid zal de verdediger annex middenvelder twintig miljoen pond, omgerekend zo'n 25 miljoen euro, moeten gaan kosten. United schijnt bereid om dat bedrag op tafel te leggen voor de 24-jarige Blind, die bij Ajax nog een contract voor twee seizoenen heeft.
Blind werkte bij het Nederlands elftal samen met Van Gaal en maakte op het WK een goede indruk. “'Het zijn op dit moment alleen nog maar geruchten", zei Frank de Boer zondag nog over de interesse van United in Blind. "We weten allemaal dat als er een bepaald bedrag op tafel komt we dat niet kunnen laten liggen. Dan gun je hem het allerbeste. Maar ik heb er nog niets over gehoord."
We kunnen er wel vanuit gaan dat Blind weg is.
Dus.... volgens zeggen, staat zijn opvolger al klaar en is dat de reden dat Ajax geen interesse had in Mokotjo.
Wie gaat dat worden... :confused.gif: :excited.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 13, 2014 8:57 am

Volgens AS, een bericht van Mike Verwey is er niet eens contact tussen beide verenigingen, zie http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... lind-.html
Mike Verweij, De Telegraaf-verslaggever, laat echter in een tweet weten dat er geen contact is tussen Ajax en United. 'Ondanks alle (voorbarige) berichten in Engeland over @BlindDaley heeft @ManUtd nog geen contact opgenomen met #Ajax', tweet hij dinsdagnacht
.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 13, 2014 9:23 am

25 Miljoen vind ik prima, zo exceptioneel is ie ook weer niet.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 13, 2014 9:39 am

brigade zuid schreef:25 Miljoen vind ik prima, zo exceptioneel is ie ook weer niet.
Ik denk dat iedere speler van Ajax voor dat bedrag te koop is, maar welke club betaalt zo'n bedrag? Ik wacht maar af, maar ga wel bij een paar Feyenoordvrienden langs als het bericht klopt.

Janmaat + BMI + De Vrij = 5 + 7,7 + 7,5 is veel minder dan één Bind. Ik neem niet de bedragen die Feyenoorders willen horen (die 7,7 staat vast), dan kom ik wel 2 miljoen hoger. Zit het een beetje mee, dan kan Clasie ook nog in die 25 miljoen passen. Zo typend realiseer ik me wel, dat het genoemde bedrag onzin(nig) is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 13, 2014 2:16 pm

25 miljoen... meteen doen!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie