Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » ma mei 03, 2010 10:08 am

Heeft hij dat wel gezegd?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 03, 2010 10:57 am

Kijk maar op Vi.nl.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 03, 2010 11:55 am

Logische reactie toch? Ajax wil maar al te graag van hem af en dat hebben ze dan ook op alle mogelijke manieren laten blijken dit seizoen. Als enkel PSV een bod neerlegt, gaat hij gewoon naar onze concurrent.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 03, 2010 12:05 pm

En Ajax maakt het ook niets uit, zolang Urby maar geld oplevert.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 03, 2010 12:29 pm

goodfella schreef:Logische reactie toch? Ajax wil maar al te graag van hem af en dat hebben ze dan ook op alle mogelijke manieren laten blijken dit seizoen. Als enkel PSV een bod neerlegt, gaat hij gewoon naar onze concurrent.
Logisch? Rationeel gezien, zeker. Maar de voetballerij in het algemeen en spelers die hun halve leven bij Ajax voetballen in het bijzonder, zijn toch niet rationeel?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 03, 2010 12:58 pm

Emanuelson gaat daar echt niet naartoe hoor. Daar geloof ik niets van. Die jongen gaat vertrekken, nu of transfervrij over een jaar. Als hij toch in Nederland blijft dan is het gewoon bij Ajax. Het niet meteen publiekelijk afwijzen van de interesse is gewoon een spel in de onderhandeling over zijn eventuele contractverlenging. Bij PSV is het geld overigens ook gewoon op dus daar gaat hij echt niet aanzienlijk meer verdienen dan bij Ajax. Waarom zou hij daar dan willen gaan spelen?

Overigens vind ik dat je er als club niet principieel tegen hoeft te zijn. Je neemt de beslissing om hem een nieuw contract aan te bieden of om hem te verkopen omdat je er niet uit komt. Als dan de uitkomst van het verhaal is dat hij Ajax gaat verlaten dan is hij kennelijk niet goed genoeg. En een speler die niet goed genoeg is mag toch wel naar de concurrent?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 03, 2010 1:01 pm

Ik vind het ook geen probleem, Marillion. Urby moet inleveren, terwijl Suarez wél een verbeterd contract krijgt. Dat is dus de keuze van Ajax.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Logisch? Rationeel gezien, zeker. Maar de voetballerij in het algemeen en spelers die hun halve leven bij Ajax voetballen in het bijzonder, zijn toch niet rationeel?
Bij spelers die zich (sportief of financieel) miskend voelen door hun club werkt het anders. Voorbeelden genoeg.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 03, 2010 1:35 pm

Marillion schreef:
Overigens vind ik dat je er als club niet principieel tegen hoeft te zijn. Je neemt de beslissing om hem een nieuw contract aan te bieden of om hem te verkopen omdat je er niet uit komt. Als dan de uitkomst van het verhaal is dat hij Ajax gaat verlaten dan is hij kennelijk niet goed genoeg. En een speler die niet goed genoeg is mag toch wel naar de concurrent?
Maar als supporter doet het wel pijn dat een speler die zijn hele leven al bij AJAX zit, zo'n scenario niet meteen afwijst.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 03, 2010 1:56 pm

Snap ik. Maar de gedachte dat spelers echt iets met de club hebben heb ik al een tijd geleden achter me gelaten. Die jongens zijn nu eenmaal geen supporter maar werknemer. Een heel ander uitgangspunt.

Een enkeling zal wel wat meer gevoel bij Ajax hebben en ze zullen ook niet zo heel snel die overstap maken. Maar uit principe uitsluiten? Nee, er zijn er maar heel weinig die dat zullen doen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 03, 2010 2:02 pm

Zulke dingen hoef je van mij ook niet uit te spreken. Ik zit niet te wachten op van dat kakkerlakken-gepraat... En ik denk ook gewoon dat het is om Ajax een beetje onder druk te zetten...
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 03, 2010 2:20 pm

Rishi schreef:Zulke dingen hoef je van mij ook niet uit te spreken. Ik zit niet te wachten op van dat kakkerlakken-gepraat... En ik denk ook gewoon dat het is om Ajax een beetje onder druk te zetten...
Kakkerlakken-gepraat...? :smallgrin.gif:

Natuurlijk wilt hij AJAX onder druk zetten, en natuurlijk heeft Marillion ook grotendeels gelijk. Maar ik blijf liever naief in de hoop dat onze jeugdspelers toch wel enig clubliefde hebben. Dat ze echte AJAX-jongens zijn. Die verhaaltje laatst, over Heitinga die een paar kakkies in Noordwijk had ontmoet een dag voor de finale in Amsterdam...Dat vond ik prachtig! :ajaxscarf.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 03, 2010 2:24 pm

Natuurlijk hebben die spelers wel clubliefde. Maar uiteindelijk moeten ze vooral aan hun loopbaan en portemonnee denken. Dat betekent echter niet dat ze geen bijzondere gevoelens hebben voor de club waar ze meer dan tien jaar hebben doorgebracht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 03, 2010 2:34 pm

Urby mag van mij best zijn heil elders zoeken, als dat maar in het buitenland is. Hij heeft hier zes seizoenen in het eerste gevoetbald, daar heb ik veel respect voor. Ook vind ik de manier waarop hij door AJAX wordt behandeld genant, daar sta ik helemaal niet achter. Maar die zin had hij gewoon achterwege kunnen laten. Zonder die uitspraak had hij ook wel een club gevonden hoor, en ook zonder die uitspraak had hij tot een overeenkomst met AJAX kunnen komen.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » di mei 04, 2010 8:54 am

Ik had ook niet het idee dat Urby dat nu echt graag wil. Maar als je zijn woorden zorgvuldig bekijkt heeft ie wel gelijk...

Als er geen andere club komt dan moet ik de optie psv niet bij voorbaat afwijzen..... Hier zegt hij toch niets verkeerd?? Eieren voor je geld kiezen heet dat.
Dat is heel wat anders dan roepen dat hij psv een prachtige club vind en gevleid is door de interesse.
Van mij mag Urby overigens wel bijtekenen, ik zie liever urby dan een Lodeiro.
Is 1995 echt zolang geleden??

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mei 04, 2010 11:29 am

Staat volgens Voetbalzone in de belangstelling van Fiorentina bij een vertrek van Vargas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 11, 2010 12:37 pm

En van Marseille.

Mooie club, CL, grotere competitie, meer geld. Niet slecht.

MvB

Bericht door MvB » di mei 11, 2010 12:47 pm

Betaalt dat Marseille over het algemeen (te) veel geld voor spelers? Of is het een zuinig clubje. Ik hoop nog altijd op een mooi bedrag voor urby.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 12:54 pm

Aan geld geen gebrek daar denk ik. En Urby wordt gehaald als ze Taiwo verkopen dus een miljoen of 5 moet te halen zijn.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 11, 2010 1:04 pm

De afgelopen jaren hadden ze wel geld maar ik weet niet hoe het nu zit.

http://www.footbo.com/Teams/Olympique_d ... /Transfers

Ajax lijkt ook heel rijk als je de cijfers van de afgelopen jaren erbij neemt.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 1:07 pm

Marseille is dit jaar kampioen geworden... Ook een goudmijn voor een Franse ploeg hoor.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 11, 2010 1:09 pm

Ja, maar misschien hebben ze de CL al begroot en moeten ze tekorten afdekken. Dat komt wel eens voor. :666.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 1:11 pm

Gewoon blijven kopen zou ik ze adviseren..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 11, 2010 1:27 pm

Heb net even op een forum van OM gelezen. Blijkbaar hebben ze wel wat te besteden, maargeen enorme bedragen (13-15 miljoen voor een paar spelers). Maar ze gaan wellicht verkopen: Niang staat in de belangstelling van Liverpool (15 miljoen?) en Cheyrou, die geen basisplaats meer heeft, van Sevilla. OM is zich dus aan het oriënteren op de markt.

Ik lees nergens wat over Urby. Wel over Jimmy Briand (5 miljoen), Alou Diarra (8 miljoen), Raul Meireles (?), Gignac (een hoop) en Kevin Gameiro.

goodfella

Bericht door goodfella » di mei 11, 2010 8:16 pm

Mooie club en dito competitie voor Emanuelson. Alhoewel ik hem ook volgend seizoen nog steeds in het Ajax shirt zou willen zien.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 9:36 am

Ik ook.

Maar wat moet je in Frankrijk? Tuurlijk is het niveau hoger maar als je dan toch naar het buitenland wilt, ga dan naar Italie, Spanje of Engeland.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie