Leonardo is dit seizoen bij NAC niet of amper geblesseerd geweest, geloof ik. Volgens mij heeft hij vooral een tijd met dezelfde, zware blessure gekwakkeld.Giacomo Puccini schreef:Ik probeer altijd iemand het voordeel van de twijfel te gegeven maar in dit geval lukt het me simpelweg niet. Voormalig feyenoorder Leonardo is een ongeleid projectiel. Loopt om de haverklap huilend of scheldend weg van de training en is blessuregevoeliger dan Litmanen. Heeft een rendement vergelijkbaar met Charisteas bij Feyenoord. Is egoïstischer dan Mitea, labieler dan Patty Brard en spreekt na zijn halve leven in dit land te wonen nog amper een woord Nederlands.
Dit wordt een fiasco...
Dat hij tot nu toe een laag rendement heeft zegt me ook niet zoveel. Ten eerste vanwege het beeld dat WP_Legend al schetste. Ik heb z'n medespelers dit seizoen regelmatig goede voorbereidingen van hem zien verprutsen. Ten tweede denk ik dat Leonardo op een andere manier rendement kan behalen voor Ajax. Namelijk doordat de tegenstander twee man nodig zal hebben om hem af te stoppen, waardoor andere spelers meer vrijheid krijgen.
Dat hij een klootzakje is vind ik niet zo erg. Dat zijn Huntelaar, Ooijer, Sneijder, Cocu en Davids ook op het veld. En dat hij slecht Nederlands spreekt vind ik eerder zijn probleem.
Ik denk dan ook dat het geen fiasco wordt. Helemaal niet gezien de ontzettend lage prijs van 750.000 euro.