Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:50 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:HtC pakt Sneijder aan, hij pikt diens laksheid niet. Dat is Sneijder niet gewend. Die denkt dat hij alles kan maken omdat hij zo goed is.
Laksheid? Volgens mij doet Sneijder sinds het FY-incident zijn stinkende best.
Concentratie. Daar gaat het om. Zuinig spelen. Doen wat het team vraagt, niet waar je zelf zin in hebt. Sneijder heeft progressie gemaakt, maar hij is nog lang niet waar hij moet zijn. Zoals Cruijff zegt: in topvoetbal gaat het om details.
Laatst gewijzigd door joey op do jan 04, 2007 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:50 pm

Aardige manier van erop aanspreken.

Maar goed, het was een weloverwogen, rustig genomen beslissing van Henk, helemaal in het belang van het team en Sneijder op dat moment. Dank voor de uitleg, ik had het even gemist
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 04, 2007 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 2:51 pm

Jöhnk schreef:Klopt (het liefst intern), maar dan is hij nog niet laks.
Natuurlijk kun je nog wel laks zijn als je het probeert niet te zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 2:52 pm

Vind ik niet.

laks (bn.)
1 lui en traag

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 3:04 pm

Lucas schreef:Maar goed, het was een weloverwogen, rustig genomen beslissing van Henk, helemaal in het belang van het team en Sneijder op dat moment. Dank voor de uitleg, ik had het even gemist
Dat je boos bent, wil niet zeggen dat je geen weloverwogen beslissing kunt nemen. Je mag ervan uitgaan dat HtC had nagedacht over wat te doen op het moment dat een van zijn spelers het weer eens te gemakkelijk opvatte.
Maar ik vind verdere discussie zinloos. We worden het toch niet eens, en ik heb mijn standpunt denk ik genoeg duidelijk gemaakt. :sad:

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:06 pm

Hij vatte het niet te gemakkelijk op. Hij nam iets te veel risico! Is wat anders. Iets te veel, hij ging ook niet op de rand van het eigen strafschopgebied staan pingelen, zoals een niet nader aan te duiden Spanjaard dit seizoen al meerdere malen wel deed. Werd die onmiddelijk gewisseld? Vast niet

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 3:16 pm

Sterker nog, die niet nader te benoemen Spanjaard wordt geprezen als een van de twee spelers met het hoogste rendement.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:19 pm

Ho ho. Hij zegt dat hij bij de spelers met het hoogste rendement hoort. Dat hoeft niet te betekenen dat hij zo briljant is. Sterker nog: hij heeft hem al eens zoveelste speler van Barcelona genoemd.

Maar blijf zoeken!

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:20 pm

Waarnaar Bert? Jij vindt het niet inconsequent dat onze Spanjaard op deze wijze tegendoelpunten veroorzakend mag blijven staan, terwijl Sneijder wordt geschoffeerd?

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 3:21 pm

Lucas schreef:Hij vatte het niet te gemakkelijk op. Hij nam iets te veel risico! Is wat anders. Iets te veel, hij ging ook niet op de rand van het eigen strafschopgebied staan pingelen, zoals een niet nader aan te duiden Spanjaard dit seizoen al meerdere malen wel deed. Werd die onmiddelijk gewisseld? Vast niet
Gabri kwam er niet uit, die heeft weinig overzicht. Hij kan niet beter.

Sneijder moet eens leren wat er gevraagd wordt. Profvoetbal is niet uitgevonden om meneer van de straat te houden. :X

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:23 pm

Jij hebt al jaren iets tegen Sneijder. Er is op de instelling van Sneijder werkelijk helemaal niets aan te merken!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:24 pm

Lucas schreef:Waarnaar Bert? Jij vindt het niet inconsequent dat onze Spanjaard op deze wijze tegendoelpunten veroorzakend mag blijven staan, terwijl Sneijder wordt geschoffeerd?
Mijn reactie ging over de opmerking van Jöhnk over Gabri.

Over de situatie met Sneijder kan ik niets zeggen, want ik heb van de tweede helft tegen NEC niets gezien.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:24 pm

Oke, ik dacht dat je op het hele verhaal mbt Gabri reageerde

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:26 pm

En dat zonder ruzie. ;)

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 3:27 pm

Bertje schreef:Ho ho. Hij zegt dat hij bij de spelers met het hoogste rendement hoort.
Lees mijn post nog eens. Dat is precies wat ik zeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 04, 2007 3:27 pm

Voetske schreef:In mijn ogen hoef je helemaal niet op het hoogste niveau te hebben gespeeld om goed een wedstrijd te kunnen coachen.
Vindt je hem echt zo goed Thomas, of denk je niet heel stiekum zo af en toe: Man, man wat valt het toch vies tegen, bijna een half jaar aan het werk bij AJAX en er is bijna niks van de " hand " van HtC terug te zien in het veld ...[/quote]

Het valt me tegen, maar ik heb er vertrouwen in. Maar de post die jij van mij quote sloeg niet alleen op Ten Cate. Topcoaches genoeg die nooit topvoetbal hebben gespeeld.
joey schreef:Met Sneijder had Ajax gewonnen. :eusa_liar:
Deze opmerking snap ik goed, Joey. De wissels van Ten Cate worden tegenwoordig wel heel opzichtig onder een vergrootglas gelegd.
Lucas schreef:Ik snap je redenering niet. Ajax moest winnen en openingen zien te scheppen. Beide is eenvoudiger met Sneijder dan met Lindenbergh.
En er moest wat zekerheid in de ploeg komen. Sneijder zat niet goed in de wedstrijd en Ten Cate wilde waken voor een situatie zoals die tegen Vitesse.
Lucas schreef:Iets te veel, hij ging ook niet op de rand van het eigen strafschopgebied staan pingelen, zoals een niet nader aan te duiden Spanjaard dit seizoen al meerdere malen wel deed. Werd die onmiddelijk gewisseld? Vast niet
Jij vindt Gabri toch zo'n geweldige aanwinst, Lucas?

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:27 pm

Bertje schreef:En dat zonder ruzie. ;)
Je kan zien dat het winterstop is!

Ik vind Gabri een nutiige speler. Maar ik vind het walgelijk dat Gabri een aantal; keer opzichtig in de fout mag gaan, terwijl Sneijder daarvoor bij de eerste de beste keer opzichtig wordt geslachtofferd. En ondanks alle verdediging hier weet ik wel waar het vandaan komt hoor. Henk was over zijn toeren en de stoppen sloegen door omdat het weer niet ging zoals het hoorde. Want Sneijder deed helemaal niet laks en maakte geen blunder. Hij nam iets te veel risico redelijk ver van de eigen goal
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 04, 2007 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:30 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Ho ho. Hij zegt dat hij bij de spelers met het hoogste rendement hoort.
Lees mijn post nog eens. Dat is precies wat ik zeg.
Jouw post was een reactie op die van Luuk, waar Luuk zei dat Gabri regelmatig wordt geprezen. Als jij dan zegt "Sterker nog, die niet nader te benoemen Spanjaard wordt geprezen als een van de twee spelers met het hoogste rendement", dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 3:31 pm

Het is in ieder geval duidelijk dat ie zich wat meer kan permiteren dan Vermaelen, Sneijder, Maduro of Emanuelson

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 3:33 pm

Bertje schreef:dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.
Pardon? :shock:

Ik zeg hoe het zit. Ten Cate prijst Gabri om zijn rendement.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:33 pm

Lucas schreef:Het is in ieder geval duidelijk dat ie zich wat meer kan permiteren dan Vermaelen, Sneijder, Maduro of Emanuelson
Mwah, die andere jongens zijn jong, dus valt ze meer te leren.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:34 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.
Pardon? :shock:

Ik zeg hoe het zit. Ten Cate prijst Gabri om zijn rendement.
Net als Luuk doe je alsof Gabri wordt voorgetrokken. Voor zover wij kunnen beoordelen is dat volgens mij onzin.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 04, 2007 3:34 pm

Lucas schreef:Ik vind Gabri een nutiige speler. Maar ik vind het walgelijk dat Gabri een aantal; keer opzichtig in de fout mag gaan, terwijl Sneijder daarvoor bij de eerste de beste keer opzichtig wordt geslachtofferd. En ondanks alle verdediging hier weet ik wel waar het vandaan komt hoor. Henk was over zijn toeren en de stoppen sloegen door omdat het weer niet ging zoals het hoorde. Want Sneijder deed helemaal niet laks en maakte geen blunder. Hij nam iets te veel risico redelijk ver van de eigen goal
Zulk balverlies bij een countermogelijkheid is gewoon een grote fout, al vond ik dat Ogararu een grotere fout maakte bij die goal.

En over Gabri. Het lijkt erop dat je een middenweg probeert te zoeken. Je hebt eerder gezegd dat je Gabri een goede aanwinst voor Ajax vindt, maar je hebt het nu al over een aantal opzichtige blunders (en dus nog niet eens over z'n andere, minder opvallende fouten).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 3:36 pm

Overigens is het heus niet zo dat het de eerste keer is dit seizoen dat Sneijder opzichtig balverlies lijdt. Het is te begrijpen, want het hoort bij zijn spel, maar het moet er wel uit als hij completer wil worden.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 3:40 pm

Ik zie Sneijder zelden gevaarlijk balverlies lijden. Dit in tegenstelling tot Gabri.

NB: hiermee zeg ik niet dat Gabri wordt voorgetrokken.

Plaats reactie