Eyong Enoh

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 07, 2008 11:16 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Jezus Christus. Dit is echt ongekend, deze blessuregolf. Met name de lengte van de blessures. Stekelenburg, Aissati, Sulejmani, Enoh, ze liggen er allemaal meteen anderhalve maand uit.
Ongekend? Sinds Ajax in de Arena speelt hebben we altijd veel blessures. Kan me haast niet anders herinneren. En zo lang is anderhalve maand niet, ik ben gewend dat een speler die iets heeft meteen een half jaar weg is (Van der Wiel vorig seizoen bijvoorbeeld, en Davids).
Ongekend is wat overdreven, maar het ontbreken van vier basisspelers dan wel serieuze kandidaten voor basisplekken gedurende anderhalve maand is toch wel erg ingrijpend.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 07, 2008 11:21 pm

joey schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me af in hoeverre bepaalde blessures een psychische achtergrond hebben. Het is net alsof spelers die zich niet prettig voelen (Aissati bijvoorbeeld) prompt geblesseerd raken. Misschien is er een verband tussen faalangst en blessures?

Volgens mij telt de competitie nog steeds 34 wedstrijden, Rishi. En toen hadden we meer internationals dan nu.
Volgens jou is het voetbal niet fysieker geworden (belasting dus zwaarder)...? Fitness, looptrainingen e.d.... het is niet zomaar iets! En de begeleiding bij Ajax is beroerd..
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo okt 08, 2008 7:27 am

En de begeleiding bij Ajax is beroerd..
De medische begeleiding is toch in andere handen sinds deze zomer? De blessure van Sulejmani zou een misvatting kunnen zijn, al ligt die misschien al eerder, we hebben twee geblesseerde spelers gekocht, Aissati had vorig seizoen al geopereerd moeten/kunnen worden en Sulejmani was geblesseerd toen we hem haalden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 11:52 am

Thomas schreef:Ongekend is wat overdreven, maar het ontbreken van vier basisspelers dan wel serieuze kandidaten voor basisplekken gedurende anderhalve maand is toch wel erg ingrijpend.
Voor het middenveld hebben we nog aankoop Sno en De Jong. Voorin is ook nog wat keuze, want twee van de drie vaste mensen zijn topfit. Het probleem ligt achterin, maar dat wisten we vooraf. Ik heb voor dit seizoen al aangegeven dat we achterin op zeker in de problemen zouden komen in het geval van blessures, tenzij er verdedigers gehaald werden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 08, 2008 2:34 pm

Kwantitatief gezien opties zat, maar Sno is drie klassen minder dan Enoh. En je kan wel vrolijk Rommedahl of Cvitanich aan de zijkant gaan opstellen, maar die kunnen bij lange na niet aan Sulejmani tippen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 2:37 pm

Tja, dan had Van Basten Sno niet moeten kopen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 08, 2008 2:44 pm

Dat sowieso, maar daar waren we met z'n allen al uit.

Je kan toch wel, hoe groot je aversie tegen Van Basten ook is, gewoon toegeven dat het erg onfortuinlijk is dat er drie basisspelers ruim een maand uitliggen?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 08, 2008 2:46 pm

Maar gelukkig is Gabri weer terug. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 08, 2008 2:57 pm

Thomas schreef:Dat sowieso, maar daar waren we met z'n allen al uit.

Je kan toch wel, hoe groot je aversie tegen Van Basten ook is, gewoon toegeven dat het erg onfortuinlijk is dat er drie basisspelers ruim een maand uitliggen?
Zelfs 4 (Stekelenburg, Enoh, Sulejmani en Oleguer). Daarnaast spelers die ook prima in de basis kunnen spelen ook nog geblesseerd (Gabri (gelukkig bijna weer hersteld) en Aissati).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 08, 2008 7:19 pm

Duke schreef:Maar gelukkig is Gabri weer terug. :666.gif:
Dat komt zeker goed uit. We hebben veel blessures, maar dat mag geen excuus zijn. De selectie is breed genoeg.

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 08, 2008 7:24 pm

Jöhnk schreef:
Duke schreef:Maar gelukkig is Gabri weer terug. :666.gif:
Dat komt zeker goed uit. We hebben veel blessures, maar dat mag geen excuus zijn. De selectie is breed genoeg.
Qua middenvelders wel, qua aanvallers kwantitatief wel, maar dat we krap in de verdedigers zitten is toch overduidelijk? Stel Oleguer nog een weekje of twee nodig had om te revalideren, terwijl een Van der Wiel geblesseerd is. Krijg je snel een verdediging van Silva - Anita - Vermaelen - Emanuelson. Is toch wat anders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 08, 2008 7:25 pm

Mr. Ajax schreef:
Jöhnk schreef:
Duke schreef:Maar gelukkig is Gabri weer terug. :666.gif:
Dat komt zeker goed uit. We hebben veel blessures, maar dat mag geen excuus zijn. De selectie is breed genoeg.
Qua middenvelders wel, qua aanvallers kwantitatief wel, maar dat we krap in de verdedigers zitten is toch overduidelijk? Stel Oleguer nog een weekje of twee nodig had om te revalideren, terwijl een Van der Wiel geblesseerd is. Krijg je snel een verdediging van Silva - Anita - Vermaelen - Emanuelson. Is toch wat anders.
Heb je gelijk in, al heeft iedere ploeg dat probleem in Nederland.

Een psv defensie zonder Marcellis en evt. Salcido stelt ook geen flikker voor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 08, 2008 7:38 pm

Dat klopt dan ook weer, maar ik denk dat we er echt veel beter voor zouden staan met zelfs nog maar een aankoop voor de verdediging. Dat vind ik zelfs een open deur.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 08, 2008 7:42 pm

Mr. Ajax schreef:Dat klopt dan ook weer, maar ik denk dat we er echt veel beter voor zouden staan met zelfs nog maar een aankoop voor de verdediging. Dat vind ik zelfs een open deur.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik wil alleen maar zeggen dat bij psv evengoed de pleuris uitbreekt als ze een of twee verdedigers missen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 08, 2008 7:44 pm

En wat te denken van Afellay. Zonder Afellay, Marcellis en Salcido is het daar huilen met de pet op. Bij Feyenoord loopt de ziekenboeg ook langzaam leeg en zie daar! Ze blijven geen punten pakken.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 08, 2008 7:47 pm

Peter schreef:En wat te denken van Afellay. Zonder Afellay, Marcellis en Salcido is het daar huilen met de pet op. Bij Feyenoord loopt de ziekenboeg ook langzaam leeg en zie daar! Ze blijven geen punten pakken.
Precies.

Ajax is niks zwakker dan psv. psv gaat nog heel veel punten laten liggen. Let maar op. Affelay is blessuregevoelig en pakt regelmatig een kaartje mee. En Marcellis/Salcido gaan ook geen 34 competitiewedstrijden spelen, hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma nov 03, 2008 6:35 pm

Als Ajax echt overtuigd is van Enoh's qualiteiten, hetgeen vanuit mijn natuurlijk zeer gelimuteerde perspectief redelijk lijkt, zouden ze nu gelijk de termijn van dat contract zowel als de optie met 50% moeten verhogen (i.e. 3 en 3 jaar), alsmede het salaris een klein zetje omhoog moeten geven. Vandaag moet men vroeg toeslaan om een talent te strikken om er het maximale uit te halen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 03, 2008 10:24 pm

3/11/2008 - Enoh wellicht al inzetbaar tegen Sparta
(Gepost door A.J.A.)

BRON: Sportweek

Eyong Enoh kan wellicht dit weekend alweer zijn rentree maken in de hoofdmacht van Ajax. De revelatie van dit seizoen is herstellende van een liesblessure die de middenvelder opliep tegen SC Heerenveen (5-2), zo meldt Sportweek.
Ajax Netwerk
"Het gaat gelukkig weer goed met mijn lies", zegt de ex-Ajax Cape Town-speler. De speler groeide in zijn fitte periode uit tot een vaste waarde in het elftal van coach Marco van Basten, echter kampte concurrent Gabri destijds met eveneens een blessure.
AN
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 03, 2008 11:06 pm

Mooi. Kan hij speelminuten van Gabri afsnoepen. Enoh-De Jong-Lindgren. Verthongen back houden en Urby linksbuiten,
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma nov 03, 2008 11:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 1:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma nov 10, 2008 9:17 pm

Enoh lijkt klaar voor Ajax
maandag 10 november 2008 | 20:33 | Laatst bijgewerkt op: maandag 10 november 2008 | 20:35

Tekstgrootte
AMSTERDAM (ANP) - Eyong Enoh heeft maandag met succes zijn rentree bij Jong Ajax gemaakt. De middenvelder uit Kameroen is hersteld van een liesblessure. Hij speelde 75 minuten mee tijdens het duel met Jong PSV (1-2).

Enoh maakte een sterke indruk en lijkt klaar voor de topper van zondag tegen PSV.

Darko Bodul speelde alleen de tweede helft. De spits is hersteld van een enkelblessure. Hij is één van de kandidaten om de geblesseerde Klaas-Jan Huntelaar te vervangen. Bodul kon zich tegen Jong PSV echter niet goed onderscheiden.
http://www.bndestem.nl/sport/sportalgem ... r-Ajax.ece

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 20, 2008 7:26 pm

Ajax Rules schreef:Enoh was net in Eredivisie Live. Hij werd gevolgd tijdens zijn bezoek aan het Van Gogh-museum en een rondvaarttrip door de grachten.

Wat een ontzettende leuke, sympathieke en intelligente man...! Echt leuk hoe hij een beetje bespiegelend en filosofisch kon vertellen. Geen enkele maniertjes of sterallures. Ja, dat zou nou echt eens een favoriete speler kunnen worden. Niet alleen een hele goede voetballer, maar ook een gouden jongen in de groep. Daar ben ik heilig van overtuigd.

En wat een verschil met dat tenenkrommende optreden van Van der Wiel in voetbal international.
Hij stond in de topic van Sno, vandaar.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do nov 20, 2008 9:53 pm

http://www.youtube.com/watch?v=x-nS_epaDg8

Op 3:58 "What kind of person is Theo van Gogh?" :smallgrin.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 10:01 pm

OMG, wat een mongole interviewer. Daarnaast ook die ondertiteling. Hij heeft het over dat er veel landbouw is in West-Afrika, en dat wordt ondertiteld als Zuid-Afrika. Ze hebben lekker zitten slapen overigens.
(Daarnaast was Theo van Gogh ook de broer van Vincent van Gogh)

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do nov 20, 2008 10:53 pm

Daniel_vT schreef:OMG, wat een mongole interviewer. Daarnaast ook die ondertiteling. Hij heeft het over dat er veel landbouw is in West-Afrika, en dat wordt ondertiteld als Zuid-Afrika. Ze hebben lekker zitten slapen overigens.
(Daarnaast was Theo van Gogh ook de broer van Vincent van Gogh)
Die ondertiteling is genant inderdaad. Zuid ipv West en country wordt vertaald als ''stad''.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie