Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 05, 2008 12:42 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Mwah, Ajax scoorde afgelopen seizoen genoeg. Daar lag het niet aan.
Ja, maar ik vind het te simpel om alle tegendoelpunten aan de verdediging toe te schrijven en alle doelpunten aan de voorhoede.

Als ik naar de individuele prestaties kijk dan waren Rommedahl en Perez de slechtsten. Gevolgd door Heitinga en Vermaelen.
Dat is dan fraai, als er iemand wel meeverdedigde was het Rommedahl wel.Je mist Stam, Grygera, Hetinga.Die Chivan.. en Suli. zijn dat meeverdedigers ?.Volgens mij dus niet.

Wat denk jij dat tegenstanders nog meer zullen gaan doen tegen dit AJAX ?.Nog meer rond de zestien gaan hangen en wachten op dat countertje met resultaat.Oja, en men rekent zich natuurlijk wel rijk met doelpunten, maar KJH vertrekt toch ?.

Deze speler is een talent, dat onkent niemand.Maar zoals Real Ajax als zegt, ik heb veel super aankopen zien komen bij AJAX om vervolgens flink door de bodem te zakken.En nogmaals, ik ben bang dat men zodadelijk juist weer die breedte aankopen gaat halen voor de verdediging, dat gedeelte wat al een hele poos het slechtste gedeelte van dit AJAX is.Doe je dat niet dan speel je met vuur.Dan krijg je mijn inziens het zelfde als voorgaande jaren waar schijnbare overwinningen door kapitale fouten van onkunde uit handen wordt gegeven.

Daardoor verloren we al tig kampioenschappen de afgelopen jaren ...

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 12:43 pm

Demosthenes schreef: Niet direct gaan koken,
No worries. Ik kan wél tegen een stootje. :smallgrin.gif:

Beetje vreemd trouwens om een posting van 2003 op te vissen... Maar goed, als je niets beters en interessanters te doen hebt...

De Zlatan van 2003 was een enorm talent. Maar kopkracht en doelgerichtheid behoorden niet bepaald tot zijn kwaliteiten. De Zlatan van nu is een arrivé... I.t.t. vele prominente AT´ers en AN´ers zag ik het wel zitten in Zlatan. En ik zie het ook in Sulejmani helemaal zitten...

Over 5 jaar is Sulejmani ook verder dan nu. Die jongen heeft de aanleg van Jesper Olsen of Hristo Stoichkov, geweldig talent. Daar gaat Ajax heel erg veel plezier aan beleven en over een jaar of 2 of 3 nog veel meer duiten dan 16 mio voor vangen.

Ik snap dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet. Ajax was vorig seizoen volledig afhankelijk van Suarez en KJH. H&M dachten op de voetbalvlooienmarkt de gaten te vullen, maar Luque, Leonardo, Urzaiz en al die andere losers zijn natuurlijk geen structurele oplossingen voor een topclub. De aanval had een kwaliteitsinjectie nodig en die is er met Sulejmani (en Cvitanich?) gekomen.

Het materiaal van nu lijkt me geschikt voor 4-2-3-1, als KJH wordt verkocht is er nog geen man over boord, want dan kun je evt. overstappen op 4-3-3.

Nu de defensie en het middenveld nog. Ik heb er alle fiducie in dat men ook daar met oplossingen komt. En die zullen (ook!) van een wat ander kaliber zijn dan Sammy Bierbuik, Jürgen Colin en een op leeftijd zijnde pitbull met kunstgebit.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za jul 05, 2008 12:46 pm

Jesse schreef:Wat apart dat het dan al op ajax.nl staat.
Waar staat er dan op Ajax.nl dat de speler al aangetrokken is?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 05, 2008 12:51 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Niet direct gaan koken,


Ik snap dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet. Ajax was vorig seizoen volledig afhankelijk van Suarez en KJH. H&M dachten op de voetbalvlooienmarkt de gaten te vullen, maar Luque, Leonardo, Urzaiz en al die andere losers zijn natuurlijk geen structurele oplossingen voor een topclub. De aanval had een kwaliteitsinjectie nodig en die is er met Sulejmani (en Cvitanich?) gekomen.


Nu de defensie en het middenveld nog. Ik heb er alle fiducie in dat men ook daar met oplossingen komt. En die zullen (ook!) van een wat ander kaliber zijn dan Sammy Bierbuik, Jürgen Colin en een op leeftijd zijnde pitbull met kunstgebit.
Je snapt dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet .. maar hoopt wel dat AJAX ander kaliber voor de achterhoede en het middenveld gaat halen.Eigenlijk is dit zo krom als het maar kan :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 12:54 pm

Voetske schreef: Je snapt dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet .. maar hoopt wel dat AJAX ander kaliber voor de achterhoede en het middenveld gaat halen.Eigenlijk is dit zo krom als het maar kan :smallgrin.gif:
Nee, dat is het niet. De prioriteiten lagen in de defensie, op het middenveld en in de aanval. En nu liggen ze dus in de defensie en op het middenveld. Simpel zat.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 12:57 pm

joey schreef: (BTW, een duiveltje blijft mij in mijn oor fluisteren: Lemic, Chelsea, economisch eigendom, het zal toch niet????)
Volgens mij kiest Sulejmani bewust voor Ajax hoewel ie ook naar Chelsea kon.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 05, 2008 1:00 pm

Goede aankoop. 16 Miljoen lijkt een hoop geld maar als Miralem niets naars overkomt en hij zich blijft ontwikkelen dan zal achteraf blijken dat we een aantal jaren gratis of met winst van deze topper hebben kunnen genieten. Weg met de kruideniersmentaliteit die ons al seizoenen lang 20 miljoen Champions League gelden per jaar kost.

Nu nog 2 goede verdedigers en een goede middenvelder erbij en we zijn klaar voor het nieuwe seizoen.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 1:00 pm

Real Ajax schreef: Ziet er goed uit, maar ik heb inmiddels genoeg sure things zien mislukken bij onze club dus ik ben hoopvol maar licht sceptisch totdat hij flink wat wedstrijden heeft gespeeld.
Noem eens een paar sure things op?!

Ik heb vnl. losers (waarbij je bij voorbaat denkt: hoe is het mogelijk dat de verantwoordelijken zoiets naar Ajax halen!) naar Ajax zien komen.

Sinds 2001/2002 is van aankoopbeleid geen sprake meer geweest. Nu wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2008 1:01 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Je snapt dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet .. maar hoopt wel dat AJAX ander kaliber voor de achterhoede en het middenveld gaat halen.Eigenlijk is dit zo krom als het maar kan :smallgrin.gif:
Nee, dat is het niet. De prioriteiten lagen in de defensie, op het middenveld en in de aanval. En nu liggen ze dus in de defensie en op het middenveld. Simpel zat.
Precies wimpey.

Maar Van Basten heeft gefaald als hij niet het halve elftal vervangt. Schijnt.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 1:02 pm

Giacomo Puccini schreef: Weg met de kruideniersmentaliteit die ons al seizoenen lang 20 miljoen Champions League gelden per jaar kost.

:headbang.gif:

Zo zie ik dat ook!
Nu nog 2 goede verdedigers en een goede middenvelder erbij en we zijn klaar voor het nieuwe seizoen.
Yup. 2 goede middenvelders mag ook trouwens. Een breker en een bouwer.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 05, 2008 1:05 pm

Parool schreef: ''De clubs zijn er wel uit,'' aldus Danny Blind, technisch manager van Ajax. ''Maar we hebben nog geen persoonlijke overeenkomst bereikt met de speler. Daarom wil ik op dit moment geen verdere informatie geven over de transfer. Volgende week spreken we met Sulejmani.''
Dus Danny Blind is aan het liegen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 05, 2008 1:08 pm

wimpey schreef:
Nu nog 2 goede verdedigers en een goede middenvelder erbij en we zijn klaar voor het nieuwe seizoen.
Yup. 2 goede middenvelders mag ook trouwens. Een breker en een bouwer.
Heb erg veel vertrouwen in Siem de Jong. Lindgren, Gabri en een versterking erbij zou voldoende moeten zijn. Defensief zijn de zorgen groter, want eigenlijk voldoen alleen Vermaelen en Stekelenburg.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 05, 2008 1:09 pm

Ik dacht dat DB eerder in de Sportweek (of VI) zei dat er wel een persoonlijk akkoord was met Sulejmani, maar dat de clubs er nog niet uit waren. Of vergis ik me nu?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 05, 2008 1:12 pm

Jesse schreef:Ik dacht dat DB eerder in de Sportweek (of VI) zei dat er wel een persoonlijk akkoord was met Sulejmani, maar dat de clubs er nog niet uit waren. Of vergis ik me nu?
Klopt, in de VI.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 1:14 pm

Giacomo Puccini schreef: Heb erg veel vertrouwen in Siem de Jong. Lindgren, Gabri en een versterking erbij zou voldoende moeten zijn.
Ik vind Sarpong ook wel een leuke speler. Anita heeft talent en Delorge viel me in de weinige wedstrijden die ie speelde allerminst tegen. Maar de namen die jij en ik hier noemen zijn (nog) geen top. Ajax heeft er m.i. minimaal één van een wat zwaarder kaliber nodig, maar eigenlijk 2.
Defensief zijn de zorgen groter, want eigenlijk voldoen alleen Vermaelen en Stekelenburg.
2 centrale verdedigers (die de nadruk op verdedigen leggen) hebben we m.i. nodig. Die in het ideale geval ook als back uit de voeten kunnen. Je hebt soms ook wedstrijden waarin je 4 pure verdedigers nodig hebt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2008 1:20 pm

Voetske schreef:Deze speler is een talent, dat onkent niemand.Maar zoals Real Ajax als zegt, ik heb veel super aankopen zien komen bij AJAX om vervolgens flink door de bodem te zakken.
Mwah, echte talenten redden het doorgaans wel bij Ajax. Zeker als ze duur zijn en dus veel kansen zullen krijgen.
En nogmaals, ik ben bang dat men zodadelijk juist weer die breedte aankopen gaat halen voor de verdediging
Dat zou inderdaad een slechte zaak zijn. Maar ik neem aan dat er nog wel wat centjes zijn.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 05, 2008 1:21 pm

Voetske schreef: Dat is dan fraai, als er iemand wel meeverdedigde was het Rommedahl wel.
Grappig, ik beoordeel een aanvaller altijd op zijn aanvallende kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » za jul 05, 2008 1:29 pm

wimpey schreef:Noem eens een paar sure things op?!
Marcio Santos, Kinkladze, Machlas toch ook wel. Zelfs Sonck leek me een vrij risicoloze investering. Spelers waar ik echt van dacht "succes verzekerd." :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 05, 2008 1:30 pm

Jöhnk schreef: Dat zou inderdaad een slechte zaak zijn. Maar ik neem aan dat er nog wel wat centjes zijn.
Huntelaar zal ook nog wel verkocht gaan worden, hopelijk gaat dat geld dan naar 2 goede verdedigers.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Bericht door michaelajaxfan » za jul 05, 2008 1:40 pm

Mooie aankoop hoor. Ik ben blij dat we een aanwinst hebben, iemand die het niveau van spelers als Colin/Rommedahl/Luque ontstijgt. Wel typisch dat - mochten we 4-2-3-1 gaan spelen - niet alleen het systeem momenteel in overeenstemming is met het Nederlands Elftal, maar ook de invulling: de voorste vier zijn relatief een heel stuk beter dan de zes verdedigend ingestelde spelers. Er is echter nog genoeg tijd (bijna twee maanden, dat is toch niet niks) om ook de achterste twee linies in orde te maken. Voor dit moment ben ik vooral erg blij met Sulejmani en hoop ik dat Van Basten ook zijn scorend vermogen op kan helpen krikken. Dan heb je écht een allround toppertje in huis.

Voor de mensen die zeiken over het vele geld dat deze jongen gekost heeft: ik heb dit talloze malen liever dan dat er weer spelers als Colin aangetrokken worden, hetgeen in verband staat met de prestaties van de laatste tien jaar. Kwaliteit op het veld - mij doet het deugt. Voor mij heet het spelletje dan ook voetbal, en niet miljoenenjacht.

Bovendien - als je dan toch per se geld als een primaire factor wil zien: met kwaliteit kun je presteren, prestaties leveren prijzen op en die leveren (al dan niet indirect) geld op. Maar zeg eens eerlijk: is het überhaupt niet veel meer waard om te kunnen genieten van Ajax?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 05, 2008 1:41 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef: Dat zou inderdaad een slechte zaak zijn. Maar ik neem aan dat er nog wel wat centjes zijn.
Huntelaar zal ook nog wel verkocht gaan worden, hopelijk gaat dat geld dan naar 2 goede verdedigers.
Als Huntelaar weggaat, dan hebben ze in ieder geval nog een spits nodig (eventueel achter Cvitanich).

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 05, 2008 1:42 pm

Real Ajax schreef: Marcio Santos, Kinkladze, Machlas toch ook wel. Zelfs Sonck leek me een vrij risicoloze investering. Spelers waar ik echt van dacht "succes verzekerd." :blush.gif:
In die eerste 3 had ik geen fiducie. In Sonck zag ik het ook wel zitten, spelend rond targetman Zlatan.

100% garantie heb je nooit, maar Sulejmani viel al in de ArenA op met een mooie goal en prima acties. Ben vanaf toen wat meer op hem gaan letten. Echt een Ajax-speler: snel, doelgericht, goed inzicht, prima schot en heerlijke acties en passeerbewegingen. Completer dan Suarez. Ik durf er vergif op in te nemen dat Sulejmani (mits fit) een sensatie wordt bij Ajax.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 05, 2008 1:58 pm

Voor de kenners: wat is nu precies het verschil tussen Sulejmani en Suarez? Volgens mij is Sulejmani sneller, maar voor de rest?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 05, 2008 2:00 pm

Ik denk dat Sulejmani nu al meer oog heeft voor zijn medespelers, Suarez heeft wel veel bijgeleerd het afgelopen seizoen.
Maar allebei zijn het toppertjes
:ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 05, 2008 2:10 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Je snapt dat gemiep over ´prioriteiten liggen elders´ niet .. maar hoopt wel dat AJAX ander kaliber voor de achterhoede en het middenveld gaat halen.Eigenlijk is dit zo krom als het maar kan :smallgrin.gif:
Nee, dat is het niet. De prioriteiten lagen in de defensie, op het middenveld en in de aanval. En nu liggen ze dus in de defensie en op het middenveld. Simpel zat.
Volgens mij toch wel Wimpey.Je hebt het over miepen.Tja en als de rest van de versterkingen niet komen dan miep je zodadelijk net zo erg.En volgens mij, maar dan zalk moeten gaan zoeken, lagen ook voor jou(w) in eerste instantie de prioriteiten bij de defensie.

We wachten dus maar af ..

Plaats reactie