Rasmus Lindgren

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 11:15 pm

Mwah, zo goed vind ik die Enoh nou ook weer niet. Nuttig, maar ik zie de pure klasse er nog niet in. Laat hem eerst maar eens doseren, want die jongen speelt als een kip zonder kop. Houd mijn hart vast als die jongen geen bal heeft.

Khraa

Bericht door Khraa » za feb 28, 2009 12:26 am

Lindgren had gister wel de overtreding van de avond.....

Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel mensen op de tribune elkaar lachend aan heb zien kijken na een gele kaart voor een Ajacied. (op de helft van de tegenpartij) Meesterlijk!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 28, 2009 2:03 am

Peter schreef:Mwah, zo goed vind ik die Enoh nou ook weer niet. Nuttig, maar ik zie de pure klasse er nog niet in. Laat hem eerst maar eens doseren, want die jongen speelt als een kip zonder kop. Houd mijn hart vast als die jongen geen bal heeft.
Ik vond Enoh juist erg gecontroleerd na zijn gele kaart gisteren. Af en toe een kleine overtreding, maar ik had immer het gevoel dat hij wist waar hij mee bezig was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 5:48 pm

Wederom een groot drama.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 01, 2009 8:26 pm

Te traag voor een middenvelder en te slecht als verdediger... Kortom hij valt tussen wal en schip en is te groot voor het servet, maar te klein voor het laken.

Met Lindgren op het middenveld zal Ajax nooit domineren met vloeiend spel.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 01, 2009 8:33 pm

Ahh, we hebben weer een nieuw Barbertje. :excited.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 01, 2009 8:38 pm

Neefkens schreef:Ahh, we hebben weer een nieuw Barbertje. :excited.gif:
Ik vond em wel leuk gevonden... sorry... :aai.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 01, 2009 8:40 pm

Niets mis met Lindgren
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 10:22 pm

Uit in Florence liep hij in feite mee te verdedigen en dat kwam ons niet slecht uit. Als middenvelder komt ie echter wat tekort, omdat hij zich vooral manifesteert met tikkies breed en de snelheid uit het spel halen. Kleurloos dus. Ik vraag me nog steeds af of hij niet beter zou renderen centraal achterin. Die laatste play-off wedstrijd thuis tegen Twente, vorig seizoen, staat me nog helder voor de geest.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 02, 2009 9:21 am

Klopt. Als centrale verdediger vond ik hem ook heel erg goed.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 02, 2009 8:18 pm

LucaS schreef:Niets mis met Lindgren
Hmmm. Hij drukt het tempo terwijl ie het zou moeten opvoeren.

Hij kán best wat aan de bal, dat heeft ie laten zien. Maar waarom kiest ie dan keer op keer voor een obligate bal breed of terug?? Hij zou als man voor de defensie juist voor tempo moeten zorgen, maar staat veel te vaak met z'n snufferd richting het eigen doel.

Hij is teveel alibi-voetballer i.m.o. Vreemd, want hij heeft ook sterke wedstrijden gespeeld. HSV-uit bijv. was prima. Maar hij zat tijdens de '1 uit 4' (fit?) op de bank. Sowieso is ie in de pikorde gedaald. Was 2e aanvoerder, nu niet meer. Denk dat ie a.s. zomer wel eens zou kunnen sneuvelen.

Ik zie op zijn plek het liefst Vertonghen. Gewoon een beduidend betere voetballer i.m.o.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 14, 2009 12:38 pm

Zou Lindgren die hersenschudding al langere tijd kunnen hebben, maar dat ze er nu pas zijn achtergekomen? Hij loopt al weken dizzy over het veld te sjokken.
Ajax!

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 12:48 pm

Lindgren is een slot voor de deur ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 14, 2009 1:31 pm

999 schreef:Lindgren is een slot voor de deur ...
Lindgren moet achter slot en grendel (achter de deur). :666.gif:

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 2:28 pm

Nou, misschien krijgt ie dat sobere wel als opdracht mee van MVB ... hij staat er steeds in ...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 5:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mar 20, 2009 6:04 pm

De mega prutser is weer fit.. dat wordt weer genieten dit weekend!

Daily Blind

Re: Rasmus Lindgren

Bericht door Daily Blind » zo apr 12, 2009 6:07 pm

Het was weer een drama optreden van onze vrolijke Zweed. Snapte ook niet dat MvB hem erin bracht.

Leon

Bericht door Leon » ma jul 20, 2009 10:21 am

In het Parool:
Rasmus Lindgren (24) keerde zondagmiddag met Ajax terug van een trainingskamp in Engeland. De Zweedse middenvelder wil komend seizoen een punt zetten achter een jaar van blessures en wisselvalligheid. 'Vorig seizoen was mijn slechtste seizoen ooit.'

Meer spelen en minder pijn, dat is het streven van Lindgren. De Zweed heeft iets goed te maken bij Ajax. ''Ik wil het vorig seizoen zo snel mogelijk van me afspelen. Het was mijn slechtste seizoen als profvoetballer. De eerste helft van de competitie ging nog wel, maar in december raakte ik geblesseerd aan mijn rechterenkel. Er zaten wat botfragmenten los in het gewricht. Ik kon niet schieten en geen lange pass geven.''

''De trainer (Marco van Basten, red.) heeft me gevraagd een operatie uit te stellen tot na het seizoen en dat heb ik gedaan. Maar ik kon niet voluit trainen, vanwege de pijn. Ik raakte mijn basisplaats kwijt en als ik speelde, miste ik het zelfvertrouwen. Ik ben een voetballer die ritme nodig heeft. Aan dat ritme heeft het me ontbroken.''

Dat hij op verzoek van Van Basten pas op 12 mei onder het mes ging en vervolgens ook niet in de basis stond, zorgde bij Lindgren niet voor een scheef gezicht. ''Van Basten heeft me uiteindelijk niet meer opgesteld, maar hij was daar wel eerlijk in. Hij zei: 'er staat een ander op jouw positie en die speelt goed.' Mijn relatie met Van Basten was goed, ondanks het feit dat ik van basisspeler bankzitter werd en uiteindelijk van aanvoerder tot tribuneklant degradeerde. Ik vind hem een goede trainer. Geen perfecte trainer, maar die bestaat ook niet.''

Het gebrek aan stabiliteit in Lindgrens eigen prestatie was ook het gebrek aan stabiliteit dat Ajax kenmerkte. Tussen een 7-0 overwinning op Willem II en een 6-2 nederlaag tegen PSV pasten in april van dit jaar precies zes dagen.

''Ik was wisselvallig, zoals heel Ajax wisselvallig was. En ik moet eerlijk zijn: veel is er nog niet veranderd aan de selectie, dus die wisselvalligheid kan er ook nu nog zijn. Misschien dat deze trainer (Martin Jol, red.) er een oplossing voor heeft. Feit is dat we een jonge selectie hebben die ervan overtuigd moet raken dat we zelf heel veel in handen hebben. Als iedereen beseft dat we het met elkaar moeten doen, dat iedereen zijn taak moet uitvoeren, dan zal blijken dat we genoeg kwaliteit hebben om wedstrijden te winnen. Zoals vorig seizoen in de Europese wedstrijden, inderdaad.''

Een manier van Jol om Ajax minder kwetsbaar en meer constant te maken is wellicht de aanpassing van het spelsysteem. Woensdag tegen Bristol City trad Ajax aan in een 4-4-2 formatie en ook zaterdag tegen Southampton (4-1 overwinning) speelde Ajax met vier middenvelders. ''Als verdedigende middenvelder kan ik in beide systemen uit de voeten,'' aldus Lindgren. ''Het is alleen jammer dat ik tijdens het trainingskamp in Engeland maar een kwartier heb gespeeld.''

Een andere sleutel tot betere prestaties schuilt in het verbeteren van de eenheid bij Ajax. Vorig seizoen bleek het elftal te onsamenhangend. Er stond geen team.

''Sommige jongens vinden het moeilijk een ander te corrigeren. Sommige jongens hebben er moeite mee gecorrigeerd te worden. Dat heeft met leeftijd te maken, met een bepaalde trots ook. Om iets aan te nemen van een ander, of openlijk te erkennen dat je een fout hebt gemaakt, daarvoor moet je je trots soms inslikken.''

''De één is meer teamspeler dan de ander. Maar je moet dat niet verwarren met onwil. Neem Luis Suarez: hij wil zijn taak best uitvoeren, hij is een winnaar. Iemand die álles doet om de tweestrijd in zijn voordeel te beslissen. Maar hij is een aanvaller en soms vergeet hij gewoon om te schakelen na een mislukte actie.''

''Luis is de enige topspeler in de selectie. Ik bedoel: de enige die nu al het niveau van de Europese top aankan. Daarnaast hebben we veel potentie: jongens die de Europese top zouden kunnen halen. Ik wil mijn broek best vuil maken voor een voetballer als Suarez. Ik vind het ook een goede zaak dat Jol hem heeft aangewezen als aanvoerder.''

''Ik heb nog niet met de trainer gesproken. Mijn eerste indrukken van Jol zijn positief. En dat Ajax nu Demy de Zeeuw wil halen, vind ik niet vreemd. Hij is een goede middenvelder. Ik richt me op mijn eigen prestaties. Het is het enige dat ik zelf kan beïnvloeden. Ik wil fit blijven, een basisplaats veroveren en kampioen worden.'' (DICK SINTENIE en JOP VAN KEMPEN)
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

cedric.slider

Bericht door cedric.slider » ma jul 20, 2009 10:11 pm

In de Sportweek van vandaag staat Lindgren bij de door de journalist voorspelde 4-3-3-basisopstelling in de spits. Is dat een tikfout of moet Lindgren zich op een nieuwe positie richten? Heeft hij in oefenwedstrijden in de spits gespeeld?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 20, 2009 10:15 pm

Dat moet echt een fout zijn. Want je kunt veel van Lindgren zeggen maar niet dat hij in de spits zou kunnen spelen. Kan me ook niet voorstellen dat hij daar ook maar 5 minuten heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jul 20, 2009 11:11 pm

Gewoon lekker laten vertrekken.. Deze middelmatige speler is niet goed genoeg!

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 21, 2009 8:58 am

Vond hem als centrale verdediger echt goed. Ook zijn eerste half jaar vond ik goed. Onder MvB was het niet veel soeps... maar wie was wel goed?
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 21, 2009 9:33 am

Rishi schreef:Vond hem als centrale verdediger echt goed. Ook zijn eerste half jaar vond ik goed. Onder MvB was het niet veel soeps... maar wie was wel goed?
Ik snap echt totaal niet wat de mensen hier in hem zien als centrale verdediger? Hij kan nauwelijks zijn man voorzich houden en zodra het spel dicht op de 16 komt gaat hij domme overtredingen maken.. Ajax heeft in die periode zoveel gevaarlijke vrije trappen tegen gehad randje 16..

Nee laat hem maar lekker vertrekken naar een clubje ergens in het Noorden..

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 28, 2009 7:33 pm

Jol: Lindgren hoeft niet per se weg
28 augustus 2009 RvN

Rasmus Lindgren heeft aangegeven tot de winterstop te willen vechten voor zijn kansen bij Ajax. Veel kans op speeltijd heeft hij niet. 'Er staan er een aantal spelers voor hem. Het kan altijd zo zijn dat als je heel veel mentaliteit toont en vechtlust dat je ooit eens een kans krijgt, maar als je meerdere spelers voor je hebt dan wordt het lastig.' Hij hoeft echter niet per se weg. 'Ik heb niet tegen hem gezegd dat hij wegmoet. Er zijn er wel een paar waar we dat tegen gezegd hebben, maar die gaan ook niet weg.
Verkopen aan Grunn

Plaats reactie