Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » wo mar 25, 2009 1:06 pm

Soms moet een speler ook een kans krijgen Wimpey. In het geval van Sarpong en Siem de Jong bijvoorbeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 25, 2009 1:32 pm

Nu speelt Anita pas echt veel vooruit. Dat bangerige is eruit en hij speelt nu zoals hij op jeugdniveau ook vaak deed. Op deze manier moet hij natuurlijk gewoon blijven spelen. Hopelijk blijft hij zich fysiek (in de breedte) ontwikkelen. Dan zou het nog wel eens een blijvertje kunnen worden.

Sarpong is minimaal net zo talentvol, maar is toch wat te onzeker.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 25, 2009 1:35 pm

goodfella schreef:Soms moet een speler ook een kans krijgen Wimpey. In het geval van Sarpong en Siem de Jong bijvoorbeeld.
Sarpong stond aan het begin van het seizoen een hele zooi wedstrijden in de basis. Maar ik begrijp dat hij eigenlijk een 8 is. Mooi, hoeven we ook geen 'back-up' voor Aissati te hebben. Ajax moet sowieso enkel spelers voor de basis kopen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 1:44 pm

Ajax zal sowieso een alternatief voor Aissati moeten hebben: iemand die weet waar hij de bal wil spelen voordat hij hem zelf ontvangen heeft. Niemand anders bij Ajax kan dit.

Ik zou voor Strootman gaan. Kan ook nog, in tegenstelling tot Aissati, in een meer controlerende rol uit de voeten. Kan dus ook concurreren met Anita en/of Enoh.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mar 25, 2009 1:52 pm

Strootman zie ik ook erg graag komen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 25, 2009 2:13 pm

Ik heb Strootman nog maar weinig hele wedstrijden aan 't werk gezien, maar ik vond hem wel wat traag overkomen. Bij Heerenveen-Sparta had Sparta weliswaar weinig de bal, maar wanneer dat wel het geval was ging er behoorlijk veel langs hem heen. Wel een mooie trap, natuurlijk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 25, 2009 2:27 pm

Zal wel op het lijstje staan, denk ik. Samen met Claudemir en Honda.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 2:34 pm

Van Claudemir en Honda (al heb ik de laatste niet heel veel aan het werk gezien) zie ik niet in in hoe ze een grote toevoeging zouden zijn aan de huidige selectie.

Van Strootman wel. Eén van de weinige jongens in Nederland die een écht goed ontwikkelde spelintelligentie heeft. Voor zover ik kan zien samen met Schaars en Aissati de enige speler in Nederland die een elftal voetballend bij de hand kan nemen.

Verder is-ie niet echt snel, nee, maar dat is in zijn rol dan ook geen voorwaarde.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 25, 2009 6:14 pm

Traagheid is op iedere positie een minpunt. Op de ene plek weegt het duidelijk een stuk zwaarder dan de andere, maar jammer is het altijd. Ik vond hem voor die plek ook niet echt bijzonder dominant in het aanbieden. De meeste ballen vlogen keihard langs hem heen. Maar nogmaals, ik heb hem niet heel vaak aan het werk gezien. Sparta speelt de laatste weken ook een stuk minder verzorgd dan een paar maanden geleden, heb ik het idee.

LucaS

Re: Vurnon Anita

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 5:13 pm

Gatverdamme, weer een slijmbal. Ga eerst eens presteren joh!
De middenvelder ziet de toekomst van Ajax positief in. Ondanks dat het seizoen voor de Amsterdammers wisselvallig verloopt, stijgt volgens hem het niveau. "Je ziet op de training het niveau omhoog gaan en iedereen begint elkaar steeds beter aan te voelen. Als we die lijn doortrekken, is niemand partij voor ons."

Bron: voetbalprimeur
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 7:26 pm

Wil je dit echt serieus nemen, Lucas? :smallgrin.gif:

Niemand een partij voor Ajax. AZ wat geen concurrent is op de lange termijn, Ajax wat de CL weer gaat winnen. Die toekomst ziet er verdomd goed uit zo. Volgend jaar strijden we op alle fronten mee en gaan we met alle prijzen naar huis. :ajaxscarf.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 08, 2009 7:38 pm

Dus Ajax moet niet op alle fronten mee doen, Peter? Dan spreek je, je zelf nogal tegen dit seizoen. :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 7:41 pm

Jij denkt dat we de UEFA cup, of beter nog de CL gaan winnen?

Ik neem die woorden van Anita gewoon met een korreltje zout als je het niet erg vindt. Zou ik ook doen als ik jou was, want jij denkt toch niet dat 'zometeen niemand een partij is voor ons'. Get real.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 7:42 pm

Ik neem aan dat Anita hierover wat beter kan oordelen dan wij. Natuurlijk is het waarschijnlijk overdreven dat niemand partij zal zijn, maar dat het nivo omhoog gaat, dat is ongetwijfeld waar.
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 7:49 pm

LucaS schreef:Ik neem aan dat Anita hierover wat beter kan oordelen dan wij. Natuurlijk is het waarschijnlijk overdreven dat niemand partij zal zijn, maar dat het nivo omhoog gaat, dat is ongetwijfeld waar.
Laten we het inderdaad hopen, zeg. Ik vind het spelniveau namelijk erg bedroevend. Hopelijk wordt de lijn omhoog ingezet en weten we in ieder geval die tweede plek zeker te stellen. Moet ook niet zo'n probleem zijn nu, trouwens.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 09, 2009 5:07 am

Sportwereld schreef:Anita: Blij dat ik mag blijven
Door NIK KOK
AMSTERDAM - In de winterstop mocht hij nog ervaring opdoen bij andere clubs. Sinds enkele weken is Vurnon Anita (20) echter een belangrijke spil op Ajax’ kleine middenveld.
afbeelding vergroten Vurnon Amita. FOTO ANP
Jan Vertonghen kwam terug van een blessure, maar tegen Roda JC stond Vurnon Anita nog steeds in de basis. Hij mag volgend jaar ook bij Ajax blijven.

Hoe vaak moet je het hebben over je lengte?

,,Daar krijg ik veel vragen over, inderdaad. Ik vind het zelf absoluut geen nadeel. Het maakt niets uit in het huidige voetbal. En ik denk ook altijd maar zo: ik kan er weinig aan doen. Kijk naar Iniesta van Barcelona. Dat is een idool van me, hij is ook klein maar hij is ook technisch en ziet het spel goed. Zo’n speler als hij, daar hou ik van.’’

Je medespelers op het middenveld, Enoh en Aissati, zijn ook klein. Hoe compenseren jullie dat?

,,We spelen slim. Ik denk dat wij drieën elkaar goed aanvoelen. Wij zijn spelers die het moeten hebben van de combinaties en van de loopacties. Tegen Olympique Marseille in de UEFA Cup bijvoorbeeld, ging dat heel goed. Het team heeft de lijn van die wedstrijd doorgezet. Het combineren met mijn medespelers, daar ben ik altijd het beste in geweest. Het maakt me ook niet veel uit waar ik sta. Tijdens de voorbereiding van het seizoen stond ik veel in de verdediging. Op die positie speelde ik op het Amsterdam Tournament tegen Emmanuel Adebayor van Arsenal.’’

Je debuteerde bij Ajax op je zestiende als supertalent.

,,Ja, misschien was dat toen wel een beetje te vroeg. Ik ben daarna veel geblesseerd geweest aan mijn heup. Er zaten losse stukjes bot in. Bij een botsing met een tegenstander voelde ik die heup meteen weer. Nu ben ik een stuk verder dan toen ik debuteerde. Ik heb mijzelf nooit beschouwd als een supertalent. Ik was gewoon een jeugdspeler van Ajax.’’

Je vader volgt je kritisch.

,,Mijn vader is mijn meest kritische fan. Hij zegt dat ik rustiger ben geworden op het veld. Eerst wilde ik alles tijdens de wedstrijd een beetje te snel doen. Over mijn wedstrijden is hij steeds meer tevreden. Hij heeft veel over gehad voor mijn carrière. Mijn ouders zijn speciaal voor mij vanuit Curaçao naar Maarssen in Nederland gekomen. Ze vertrouwden daarbij volledig op mijn voetbaltalent.’’

Je bent heel dwingend aanwezig op het veld.

,,Mensen zijn daar wel eens verbaasd over. Daarbuiten ben ik namelijk heel rustig. In het veld probeer ik mijn teamgenoten zo goed mogelijk te helpen. Dat doe ik verbaal en met mijn handen. Als ik aanwijzingen geef op het veld, probeer ik die kracht bij te zetten met mijn handgebaren. Een beetje naar links, een beetje naar rechts, schreeuw ik dan tegen mijn medespelers. Het gaat vanzelf, ik ben geen leider ofzo. De trainer zei me dat het goed is, dat ik zoveel coach in het veld. Voor mijn medespelers maakt het volgens mij weinig uit dat ik nog zo jong ben.’’

Marco van Basten lijkt het sowieso in je te zien zitten.

,,Ik voel dat vertrouwen wel, maar ik ga er nooit vanuit dat ik zomaar een basisplaats krijg. Ik heb te horen gekregen dat ik ook na dit seizoen bij Ajax mag blijven. Dat is natuurlijk mooi. In de winterstop werd me gezegd dat ik beter ervaring op kon doen bij een andere club. Er meldde zich toen echter geen enkele club voor me. Dat stelde me wel een beetje teleur, maar achteraf ben ik daar heel blij mee. Ik ben toen keihard gaan werken want ik dacht: er komen vast wel blessures. Uiteindelijk is het gelukt in de basis te komen.’’
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo apr 12, 2009 6:33 pm

Wat is het heerlijk om te zien dat AJAX weer middenvelders heeft die het spelletje snappen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 12, 2009 7:08 pm

Zlatan Son of God schreef:Wat is het heerlijk om te zien dat AJAX weer middenvelders heeft die het spelletje snappen.
Speelde wederom een prima wedstrijd. Heeft vaak de afvallende bal en heeft daarnaast ook overzicht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 12, 2009 9:02 pm

Ik begin het idee te krijgen dat ik deze jongen te vroeg heb afgeschreven. Hij laat nu toch al een aantal weken op rij heel aardig voetbal zien.

Op deze manier zou ik er overigens graag nog een paar keer naast zitten. Beter zo dan andersom... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 12, 2009 9:19 pm

Ajaciedjuh schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wat is het heerlijk om te zien dat AJAX weer middenvelders heeft die het spelletje snappen.
Speelde wederom een prima wedstrijd. Heeft vaak de afvallende bal en heeft daarnaast ook overzicht.
Psies. Slimme voetballer en is vooral taakbewust. Maar dat taakbewuste is snel en initiatiefrijk, in tegenstelling tot een Lindgren bijvoorbeeld. Het enige wat roet in het eten kan gooien is zijn geringe fysiek. Tegenstanders kunnen zich daarop focussen en hem uit de wedstijd kegelen, als lees ik wel hier en daar dat hij op en top prof is en vaak in het krachthonk zit.
Whitey on the moon.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma apr 13, 2009 11:53 am

De nieuwde defensieve middenvelder van Real is net als Anita ook maar 1.70.

Lengte is handig, maar het gaat erom dat je gewoon goed gebruik maakt van je lichaam. Charisteas was ook lang maar deed er ook niks mee.. Anita is klein van stuk, maar gooit wel zijn hele lichaam in de strijd en je ziet wel dat hij bijna alles wint.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma apr 13, 2009 5:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » di aug 25, 2009 8:41 am

Willem II hoopt op het huren van Anita van Ajax
25/08/2009 08:42

Willem II wil Vurnon Anita op huurbasis aan de selectie toevoegen, meldt De Telegraaf. De twintigjarige middenvelder maakt onder Martin Jol weinig kans op veel speeltijd bij Ajax.

Zondag had Anita nog een basisplaats bij de Amsterdammers, maar deze kwam voornamelijk voort uit blessures. De middenvelder staat open voor een verhuur naar Tilburg omdat hij speelminuten hoopt te maken in de Eredivisie. Bij Willem II lijkt die kans groter dan bij Ajax.

Anita debuteerde op 19 maart 2006 (3-2 verlies tegen FC Groningen) en speelde tot dusver negentien competitieduels in de hoofdmacht van Ajax. Zijn contract in Amsterdam loopt tot medio 2011.

VI
Als die verdediger nog op ons lijstje staat, dan kan dit prima doorgang vinden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 25, 2009 8:58 am

Ja, dit zou ik een prima plan vinden. Anita moet zich ontwikkelen door gewoon een heel jaar te spelen. Van af en toe invallen gaat 'ie niet veel beter worden. Eigenlijk staat hij al te lang stil.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di aug 25, 2009 11:43 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie