Dennis Gentenaar
Moderator: mods
MvB schijnt minstens twee dingen overeen te hebben met die "Open Mond" artiest van ManU. 1.) een onverklaarbare self overschatting, en 2.) een zeer kreukbare ego. Natuurlijk was hij een geweldige voetballer die als geen ander met de rug naar het doel een bal kon vast houden, maar als trainer . . . ? Ik zie nog geen aanleiding om daar wild enthusiast over te worden.
- InnerHarbour
Inderdaad, niveautje NEK, waar gaat het over, zie der hier zelfs een die het over een held heeft,goodfella schreef:Who the fuck is Dennis Gentenaar.![]()
Nietsbeduidend keepertje die gewoon zijn contract moet inleveren als het hem niet aanstaat. Waar hebben we het toch over. Meer dan 100 van zulke keepers.

Die "Open Mond" artiest van ManU is misschien wel de meest succesvolle clubcoach allertijden.Kilroy schreef:MvB schijnt minstens twee dingen overeen te hebben met die "Open Mond" artiest van ManU. 1.) een onverklaarbare self overschatting, en 2.) een zeer kreukbare ego. Natuurlijk was hij een geweldige voetballer die als geen ander met de rug naar het doel een bal kon vast houden, maar als trainer . . . ? Ik zie nog geen aanleiding om daar wild enthusiast over te worden.
En anders zoek je wel net zo lang tot je iets gevonden hebt om Van Basten aan te rekenen?joey schreef:Nog niet, Thomas. We hebben het er nog wel over.Thomas schreef:Nou, dat is voor mij nog niet echt genoeg om op te oordelen hoor.
Van Basten gaat op zeker meer brokken maken.
De feiten liggen zo dat niet exact duidelijk is wat Van Basten nu tegen Gentenaar en Vermeer heeft gezegd. We hebben alleen één versie van Gentenaar gehoord. Wat we wel weten is dat diezelfde Gentenaar zelf zich op z'n zachts gezegd niet echt handig heeft uitgelaten over zijn eigen trainer. Dan is het in mijn ogen een beetje voorbarig om dit gelijk Van Basten maar aan te rekenen.
Eigenlijk hoop ik dat er met Van Basten een wat hardere en zakelijkere trainer is gekomen. Dat getut met al die verwende prima donna's heeft ons in het verleden weinig goeds gebracht. Van Basten durft beslissingen te nemen en de spelers die niet tegen een topsport klimaat kunnen die hebben dan simpelweg pech gehad.
Jabu die pleit voor een autoritaire aanpak? Het moet niet gekker worden.
Maar serieus, het gaat niet om hard of niet hard. Het gaat erom dat je als trainer consequent moet zijn en moet weten wanneer je empathie moet tonen. Ik weet wel dat supporters de neiging hebben om spelers verwend te vinden en het toejuichen als trainers flink doen, maar een trainer kan daar beter niet in mee gaan. De kein keloel-aanpak werkt niet meer vandaag de dag. (Overigens was Van Basten zelf een prima donna bij uitstek. Iemand die het nodig vond zijn trainer weg te werken omdat hij het tijd vond voor iets anders, zoals hij zelf verklaarde.)

Maar serieus, het gaat niet om hard of niet hard. Het gaat erom dat je als trainer consequent moet zijn en moet weten wanneer je empathie moet tonen. Ik weet wel dat supporters de neiging hebben om spelers verwend te vinden en het toejuichen als trainers flink doen, maar een trainer kan daar beter niet in mee gaan. De kein keloel-aanpak werkt niet meer vandaag de dag. (Overigens was Van Basten zelf een prima donna bij uitstek. Iemand die het nodig vond zijn trainer weg te werken omdat hij het tijd vond voor iets anders, zoals hij zelf verklaarde.)
TelegraafGentenaar blijft achter kritiek staan
AMSTERDAM - In Amsterdam is het richting de klassieker van Ajax tegen Feyenoord opvallend rustig. Al gooide Dennis Gentenaar afgelopen week een steen in de vijver door de keuze van trainer Marco van Basten om Kenneth Vermeer en hem te laten rouleren als tweede keeper amateuristisch te noemen. De doelman poseerde zaterdagochtend nog wel voor de nieuwe elftalfoto, maar ontbrak op het trainingsveld.
"Ik had last van mijn rug en heb binnen wat oefeningen gedaan.” Gentenaar staat nog steeds achter de kritiek op de trainer. "Ik heb gezegd wat ik wilde en dan moet je niet terugdeinzen als er iemand boos wordt. Wat de consequenties zullen zijn, weet ik niet. Nee, ik heb niet om ontbinding van mijn contract gevraagd. In de winterstop moet ik maar kijken of een vertrek mogelijk is.”
Het stinkt aan alle kanten!
- InnerHarbour
-
Niveautje Boschker, die beter is dan bijvoorbeeld Timmer(Nederlands Elftal). Iets meer respect mag dus wel, want hij heeft begrip getoond voor dat hij normaal gesproken nooit onder de lat staat. Wij hebben gewoon de beste keepers(talenten) van Nederland met Stekenburg, Padt, Gentenaar en Vermeer.goodfella schreef:Who the fuck is Dennis Gentenaar.![]()
Gentenaar voelt zich onredelijk behandeld, verbaast me niks met 'San Marco'. Een beetje jammer dat hij zich uiteindelijk zo moedeloos voelde dat hij het aan de pers moest openbaren, ook geen verrassing met Marco. Ik hoop dat die Marco van Basten is een keer in de spiegel gaat kijken of hij mensen verkeerd behandelt. En over de keuze: Vermeer heeft meer toekomstperspectief met zijn uitzonderlijke kwaliteiten in jonge jaren, dus terecht. Maar dan moet je de foute inschatting wel verantwoorden bij Gentenaar en dan moet je het eerlijk dus bespreken. Niet gebeurd: dus weer prutswerk van Van Basten. Van mij mag die gast wel is tegenwind krijgen.
P.S. Volwassen reactie van Gentenaar, ik wens hem het beste toe.
- InnerHarbour
Heb je wel eens afgevraagd wat je toevoegt aan een discussie? Ik lees maar een paar rubrieken, maar lees nu een paar keer achter elkaar zo'n opmerking; waarom? Over inhoud gaan die opmerkingen niet.InnerHarbour schreef:Ben jij van Surinaamse afkomst?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- InnerHarbour
-
- InnerHarbour
Hij heeft gewoon voor een vet salaris gekozen. En ik geef hem geen ongelijk, want voor 7 ton netto wil ik ook wel op de bank zitten niksdoen.Vedette-10 schreef: Iets meer respect mag dus wel, want hij heeft begrip getoond voor dat hij normaal gesproken nooit onder de lat staat. krijgen.
Heel erg volwassen ja.P.S. Volwassen reactie van Gentenaar, ik wens hem het beste toe.
-
Is niet zo vreemd hoor. Ik kom uit het basketballwereldje en op het gebied van topsport ben ik absoluut voor een hardere aanpak.joey schreef:Jabu die pleit voor een autoritaire aanpak? Het moet niet gekker worden.![]()
Dat moet, zoals jij zelf ook al aangeeft, natuurlijk wel gepaard gaan met een consequente lijn. Ik vind veel spelers, met name bij Ajax, inderdaad verwend overkomen. Probleem is in de voetbalwereled dat hele jonge spelertjes al een enorme financiële waarde vertegenwoordigen. Ik denk dat één van de grootste problemen in het recente verleden bij Ajax is geweest dat er allemaal mannetjes rondliepen die vooral met zichzelf bezig waren. Zij verdienen veel meer dan de trainer en de club kan het zich vanwege hun enorme transfersom niet permitteren om met de spelers in conflict te geraken. Daarom ben ik ook blij dat er met Van Basten eindelijk een trainer is die boven de groep staat en beslissingen durft te nemen. Een trainer moet degene zijn die beslissingen neemt en die je daar uiteingelijk op mag afrekenen.joey schreef:Maar serieus, het gaat niet om hard of niet hard. Het gaat erom dat je als trainer consequent moet zijn en moet weten wanneer je empathie moet tonen. Ik weet wel dat supporters de neiging hebben om spelers verwend te vinden en het toejuichen als trainers flink doen, maar een trainer kan daar beter niet in mee gaan. De kein keloel-aanpak werkt niet meer vandaag de dag.
-